Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 25 Apr 2014 18:31 1597684 6989
Helukabel
  • #1951
    morghul
    Level 14  
    jaśkooo91 wrote:

    Moje pytanie do doświadczonych kolegów: Jaką przyszłość ma ten zbiornik? Wytrzyma jeszcze kilka lat powiedzmy przy ciśnieniu 7 bar? I jaki środek najlepiej się nadaje do konserwacji zbiornika od wewnątrz?


    Złom, złom i jeszcze raz złom. Kup jak oddasz swój zbiornik po LPG, mają atesty do 30 atm i grubą ściankę. Szkoda zdrowia, jak już wygniła dziura to to będzie sito zaraz i żadne farby i konserwacje nie pomogą. To że wytrzymał próbę na 10atm to nie znaczy że by wytrzymał cykliczne pompowanie do 7 atm. Ja bym nie ryzykował i nie tracił czasu na "pudrowanie syfa".
  • Helukabel
  • #1952
    siwyalf
    Level 12  
    Dziękuje za wzory !
    Obliczę obroty pompy i zobaczymy co wyjdzie. Może rzeczywiście wystarczy podmienić koła i będzie ok :)
    Skąd bierzecie koła pasowe ? :)

    Wrócę jeszcze do zaworu zwrotnego.
    Chce go zamontować pomiędzy butlą a rurką od chłodnicy. Zawór musi być dość duży, bo średnica gwintu to 42mm. W sklepie hydraulicznym jest coś takiego, ale do wody lecz one ponoć nie nadają się do pneumatyki (już podobno ktoś to sprawdzał i po około 10 cyklach zawór kończy żywot).
    Jaki zawór muszę zastosować żeby zawór spełniał swoje zadanie ?

    Edit:
    Z moich wyliczeń wychodzi, że silnik ma 430 obr/min.
    (obroty silnika 1450 x 8cm kolko silnika / 27 kółko sprężarki).
    Jaki obroty będą bezpieczne dla tej pompy ?
  • #1953
    vcc
    Level 35  
    Wczoraj dłubałem przy zbiorniku i okazało się iż w środku jest trochę rdzy, planuję dorobić otwór rewizyjny, wszystko wybrać, i co dalej, jak najlepiej oczyścić zbiornik i czym konserwować od środka
  • #1954
    morghul
    Level 14  
    siwyalf wrote:
    Skąd bierzecie koła pasowe ?


    Allegro, sklepy rolnicze typu agroma albo lokalny zakład ślusarski z tokarką.

    siwyalf wrote:
    Chce go zamontować pomiędzy butlą a rurką od chłodnicy. Zawór musi być dość duży, bo średnica gwintu to 42mm. W sklepie hydraulicznym jest coś takiego, ale do wody lecz one ponoć nie nadają się do pneumatyki (już podobno ktoś to sprawdzał i po około 10 cyklach zawór kończy żywot).
    Jaki zawór muszę zastosować żeby zawór spełniał swoje zadanie ?


    I bardzo słusznie, że między chłonicą a butlą. Mosiężne zawory hydraliczne nie zauwazyłem żeby się sypały, pod warunkiem że są zamontowane za chłodnicą, inaczej temperatura je zabija momentalnie (jak już to kupuj tylko te z mosiężnym grzybkiem).

    vcc wrote:
    Wczoraj dłubałem przy zbiorniku i okazało się iż w środku jest trochę rdzy, planuję dorobić otwór rewizyjny, wszystko wybrać, i co dalej, jak najlepiej oczyścić zbiornik i czym konserwować od środka


    Patent od czyszczenia zbiorników paliwa w motocyklach, żwir do środka i rolowanie ;) tylko trzeba się trochę natrulać ten zbiornik.
  • #1955
    vcc
    Level 35  
    morghul wrote:
    Patent od czyszczenia zbiorników paliwa w motocyklach, żwir do środka i rolowanie :wink: tylko trzeba się trochę natrulać ten zbiornik.


    Zbiornik 400L od działającego kompresora więc ma wszelakie podstawy z kółkami oraz wystające króćce do podłączenia więc trochę będzie problem turlać, przy okazji montowania otworu rewizyjnego znajomy będzie mi ją piaskował więc może w środku trochę skrzybnie. Jakimś środkiem typu cortanin od środka i później podkład wystarczy czy na to farba?

    siwyalf wrote:
    Skąd bierzecie koła pasowe ? :)


    Napisz na gg 1674378 to może coś ci dopasuję bo mam tego trochę na składzie
  • #1956
    morghul
    Level 14  
    vcc wrote:
    Zbiornik 400L od działającego kompresora więc ma wszelakie podstawy z kółkami oraz wystające króćce


    OK, to faktycznie odpada ;). Ale piaskowanie jak najbardziej, nawet po wierzchu zedrze luźny brud i rdzę.
    Problem w tym, że pewnie będzie wszystko dość tłuste w środku więc trzeba by dobrze odtłuścić przed malowanie. Ja bym zalał jak piszesz cortaninem a potem coś z ftalowych/alkidowych, jedna warstwa rzadkiej żeby dobrze wniknęła a potem gęstsza.
  • #1957
    jaśkooo91
    Level 13  
    Odnośnie zaworu zwrotnego, to w jednym kompresorze dwutłokowym który mam zrobiony na butli lpg 60l, to mam zastosowany zawór firmy Haldex (z jakiegoś sklepu z narzędziami pneumatycznymi), który w środku ma plastikowy tłoczek. Jest zamontowany pomiędzy odolejaczem a zbiornikiem. Pracuje pół roku. Nieraz piaskowałem i nic się nie dzieje z nim złego. Nie przepuszcza ani grama powietrza.

    Wracając do tematu mojego zbiornika ze sprężarki KP-2a,rdzy w środku,konserwowania, to obejrzałem go dziś dokładniej przez otwory rewizyjne. Pod brudną tłusto-wodną rdzawego koloru warstwą zbiornik wygląda bardzo przyzwoicie. Ta jedna dziurka znajduje się naprzeciw rurki,która odprowadza powietrze pompowane przez kompresor. Rurka jest pionowo usytuowana aż prawie do dna zbiornika.I niemalże tuż pod tą rurką była ta dziurka. Ciepłe powietrze z kompresora uderza o ściankę zbiornika schładzając powietrze,i jednocześnie w tym miejscu gromadzi się kondensat z powietrza. Reszta zbiornika po wstępnym "wyskrobaniu" nożem wygląda dobrze.

    Jak znajdę więcej czasu to biorę się za piaskowanie zbiornika od środka. I najlepiej nadałby się na to podkład reaktywny. I nie zbyt dużo farby,żeby z czasem nie zaczęły płaty odpadać, które mogą znaleźć się w pistolecie (jakimkolwiek), oraz żeby od czasu do czasu zaglądać do zbiornika czy dalej rdza nie kwitnie. Więcej farby to zakryjemy tą rdze,której nie będzie widać,a która będzie zjadać w pewnym stopniu blachę.

    Bez piaskowania to chyba tylko mycie agresywnym rozpuszczalnikiem jak kilka postów wyżej napisał roberto7727 oraz potraktowanie cortaninem, albo brunoxem, i chyba na tyle.
  • Helukabel
  • #1958
    de_never
    Level 10  
    Witam. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jaki to typ kompresora- pompy? Wyglada mi na jakiegoś wana ale chciałbym znać dokładnie model.

    Nie jest to przypadkiem S1p-36?
    Nowe życie kompresora olejowego
  • #1960
    vcc
    Level 35  
    de_never dokładnie jak piszesz to wan, ma taki sam (wcześniej są zdjęcia) tylko coś to koła pasowe na nim małe, max obroty pompy to 650 a tu jakieś małe koło, nie chcesz się go pozbyć, na coś zamienić?
  • #1961
    jaśkooo91
    Level 13  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    jaśkooo91 wrote:
    Jak znajdę więcej czasu to biorę się za piaskowanie zbiornika od środka

    A jakiej pojemności zbiornk?

    140l od kompresora KP-2a.
  • #1962
    de_never
    Level 10  
    vcc Kola pasowe nie są oryginalne. Przed wczoraj go kupiłem ale nie wiem jeszcze co zim zrobię. Czy sprzedam czy zostawię. Zbiornik jest od aspy Wrocław. 3jw60 - 180L

    Silnik 3 fazowy 2.2 kw 1410 obrotów ma kolo pasowe 27 cm obwodu.
    A kolo pasowe pompy ma 66 cm.
    Jak dobrze liczę to pompa ma obroty coś około 570 wiec myślę, że jest ok. Nawet mniej niż fabryka kazała.

    Aczkolwiek mam z nim problem bo silnik jest na sile a ja nie mam siły w garażu.
    Całkiem znośnie nabił do 5 bar przy silniku 2.2 kw 3 fazowym. Fakt wydajność nie zabija bo bije 250l/min a powinien około 300 przy tych obrotach.
    Silnik 2.2kw 1fazowy pociągnie tą pompę gdybym dodał odprężnik? Duża różnica w sile startowej jest w silniku 2.2 kw 3 fazowym a jedno fazowym?
    ewentualnie myślałem żeby jeszcze obroty zmniejszyć tak na 480 jak było w wersjach tego kompresora o wydajność 250l/min (15m3/h), wtedy pociągnie go 2.2 kw 1 fazowe?
    Gdzie można w przystępnych cenach kupić części do tej pompy w razie czego?
  • #1963
    vcc
    Level 35  
    Zwolnić obr możesz ale będziesz czekał sporo na nabicie zbiornika, co do samego silnika, w oryginalnej wersji do tego kompresora był silnik 3kw nawet w wersji z 500 obr. Silnik 3F posiada większy moment obr co w przypadku rozruchu sprężarki jest niezbędne
  • #1964
    de_never
    Level 10  
    Właśnie czytałem DTR tej pompy i tez to zauważyłem ze w tych z mniejsza wydajnością tez były 3kw.
    A może zostawić ten 2.2 kw z 3 fazowego zrobić 1 fazowy i dodać drugi silnik 2.2 kw na 220? Dwa takie silniki pociągną s1p-36 ?
    Ile kw na 220 musiałoby być żeby się równało momentowi obrotowemu w silniki 3k 3 fazowym?
    Może ktoś jeszcze się wypowie?
  • #1965
    jaśkooo91
    Level 13  
    Witam. Jestem już po czyszczeniu zbiornika od kp-2a. Wypiaskowałem go troszkę od środka,choć piasek jako tako radził sobie. Wyskrobałem co się dało (nóż,szczotka stalowa,itp). W dolnej części były 2 miejsca w których były dołki od rdzy o powierzchni około 2mm x 4mm. W tych miejscach wywierciłem dziurki wiertłem 2mm, i w tych lekko przeżartych miejscach blacha (ścianka) była około 2-2,5mm gruba. W zdrowym miejscu blacha ma grubość około 3mm. Te słabsze 2 miejsca zostały porządnie zaspawane (duży przetop aż do "zalania" tych dołeczków). Oczywiście zbiornik do góry kołami.
    Następnie zbiornik przepłukałem wodą-ropą-wodą, tak 2 razy, potem wysuszyłem zbiornik, później zastosowałem na odtłuszczenie rozpuszczalnik aceton (agresywniejszy od nitro), na koniec cortanin F, i tyle z konserwacji od środka. Za rok,może 2 lata, można sprawdzić profilaktycznie powłokę.
    Pozdrawiam.
  • #1966
    vcc
    Level 35  
    Drogą zakupu nabyłem sprężarkę SKOT, taką jak w poście, ktoś może napisać ile oleju i jakiego do niej zalać oraz jakie obr na niej ustawić i w którą stronę powinna się kręcić i czy z WAN-em silnik 5.5kW da radę

    EDYTA:
    Znalazłem info iż optymalnie na 1100obr i że zapotrzebowanie mocy to 2.5kW więc razem z Wanem silnik 5.5kW będzie idealny, czekam na powrót zbiornika z piaskowania i biorę się za montaż.

    Jakim olejem zalać??
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #1967
    siwyalf
    Level 12  
    Zalej sprężarkowym albo 15W40, czyli mineralny do silników benzynowych.
  • #1968
    CHLASTA92
    Level 10  
    Witam powiedzcie mi panowie jakiej mocy jest ten silnik:

    Nowe życie kompresora olejowego
  • #1969
    Popak
    Moderator on vacation ...
    CHLASTA92 wrote:
    Witam powiedzcie mi panowie jakiej mocy jest ten silnik:


    Przecież jest na nim napisane 180W :)
    Wszystkie parametry masz ta tabliczce. Wystarczy odczytać.
  • #1970
    bogdan10
    Level 2  
    Witam. Jakiś czas temu nabyłem sprężarkę, której zdjęcia zamieszczam. Mama do kolegów prośbę o jakiekolwiek informację o niej, (jakiej jest produkcji, w czym mogła pracować, gdzie można kupić części zamienne – głównie chodzi mi o pierścienie Ø-70mm h-2mm i h-4mm)
    Za wszelkie informacje z góry dziękuję.
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #1973
    vcc
    Level 35  
    Ta pierwsza to jakiegoś agregatu chłodniczego, może nie mieć pierścieni olejowych i będzie mocno pluła, ta druga jest od wozu bojowego skot, pojemność 500cm, z własnym smarowaniem, na sprężarkę idealna, na poprzedniej stronie wrzucałem zdjęcia, nie wydały ci się podobne jak te na aukcji - tak, kupiłem ją, od piątku stoi u mnie w garażu, dziś przeprowadzę pierwsze próby. Miałem niedaleko to się po nią przejechałem, dostałem do kpl jakieś przewody, wył ciśnieniowy, zawór pneumatyczny i podstawę jak na zdjęciu.
  • #1974
    gutek.a4
    Level 10  
    Faktycznie, to już wiem więcej. A gdybyś miał wybrać między Skotem, a Ikarusem?
  • #1975
    sobiepanmirek
    Conditionally unlocked
    Koledzy taka prośba.Muszę zorganizować do swojego DIY kompresora presostat 400v.Jaki warty uwagi .Jest na rynku nema i condor lub może jeszcze jakiś którego nie widziałem.Czy dobre one są?.Warte uwagi?.Pozdrawiam ,super temat i dzięki za odpowiedź.
  • #1976
    vcc
    Level 35  
    Zdecydowanie skot, większa pojemność więc i wydajność przy niższych obr, sprężarkę od ikarusa trzeba chłodzić (głowica) bo zaworki długo nie wytrzymają

    E/

    Rozdłubałem sprężarkę skot, dół idealny, łożyska czechoslowakia, poszukuję pierścieni tłokowych (5szt - 3 uszczelniające + 2 olejowe) i zaworków, gdzie takowe mogę zakupić
  • #1977
    timon.tlen
    Level 2  
    Witam, mam takie pytanie czy pompy olejowe od tzw "scigaczy" nadają się do smarowania ciśnieniowego sprężarki? Gdyż mam dylemat czy wybrać pompę wspomagania bądź pompę olejową wraz z pompą wody. Sprężarkę posiadam Scania 124 o symbolu LP4965. Jeśli macie propozycje odnośnie użycia jakiejś pompy olejowej to proszę sugestie.
    Pozdrawiam
  • #1978
    vcc
    Level 35  
    Siedzę w necie i dłubię, zaworki pasują od sprężarek ciągnikowych (mam na sklepie i przymierzyłem), co do pierścieni to jako takich do skota nie ma, natomiast wymiarami pasują od sprężarki tatry 815 wys pierść 2.5 i 4.5mm z tym że kształt pierścienia się różni. Sprężarka od tatry ma 2 pierścienie zgarniające i 1 olejowy więc w razie W musiał bym kupić 4 zestawy

    Ma ktoś namiar na oryginalne pierścienie do skota czy trzeba dorabiać w jakiejś firmie
  • #1979
    łukasz dutkiewicz
    Level 13  
    Witaj wejdź na stronę firmy PRIMA Łódzi tam jak coś to dorobią na wymiar za nieduże pieniądze sam już zamawiałem do silnika S301d 20zł kpl.
  • #1980
    vcc
    Level 35  
    Pisałem maila do prima Łódź i póki co zero odzewu, teraz z innej beczki, czy zawory zwrotne od wody tak głośnio pracują, założyłem 1/2 cala do sprężarki wan i stukał niesamowicie że praca z tym kompresorem była by udręką, więc go wymontowałem i stukanie ustało, jakieś inne zawory zwrotne polecacie, poza tym zawór nagrzewał się podczas pracy już wcześniej niż przewody