Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 01 Sie 2014 09:12 1380010 5948
  • #2131
    roberto7727
    Poziom 22  
    Ta sprężarka kilka postów wyżej to nowszy typ sprężarki ikarus . Ma chłodzenie wodne jakiej nie miały nigdy hs 19 i hs 17 .Kiepski pomysł na kompresor bo duża pojemnośc skokowa 293cm sześć przy małej komorze korbowej spowoduje pulsacje ciśnienia pod tłokiem i w efekcie plucie olejem .Potrzebny byłby zbiornik powiększajacy komorę korbową ,co przy smarowaniu ciśnieniowym tej sprężarki wróży same kłopoty . Co do 2 sprężarek hs 11 przy silniku 1,1kw to być może na styk by wystarczyło chociaż w to wątpię .Działać to może bedzie ale silnik byłby przeciążony co przy pracy częstej i długiej spowoduje jego spalenie .Jest wyjście z sytuacji aby ten silnik wystarczał .Obniżyć obroty sprężarek albo dać silnik 1,5kw wówczas przy obrotach 1200-1400/min to będzie działać .Silnik 2,2kw pomógł by dać obroty ok 2000/min co znacznie poprawiło by wydajność .
  • Relpol przekaźniki
  • #2133
    Wiechec
    Poziom 10  
    Witam. Zna ktoś model i parametry tej sprężarki?
    Nowe życie kompresora olejowego
    Jedyne co wiem, że pochodzi z samochodu ciężarowego CSEPEL produkcji węgierskiej. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest wydajność tej sprężarki i z jakimi obrotami może pracować. Widziałem taką na zagranicznej aukcji i było niby podane, że wydajność to 400l/min, a u mnie wyszło 140L/min. Z tym, że u mnie pracuje z prędkością ~700obr/min i silnik słaby, bo 0,85kW 3 fazowy.
  • #2134
    kaalli
    Poziom 11  
    Do dwutłokowej sprężarki to minimum 2-3kw . 850w to o dużo za mało . Wydajność 400l jest jak najbardziej prawdopodobna ale dokładnych parametrów ci nie podam bo nie wiem co to za sprężarka . Zawsze można zmierzyć średnicę tłoków i skok jeśli nie ma dostępnych danych .
  • Relpol przekaźniki
  • #2135
    NoiTuLove
    Poziom 2  
    Witam, chciałbym zbudować sobie kompresor do lakierowania, butla po lpg 150L do tego silnik jednofazowy 2,2kW i właśnie, jaka pompa? myślałem najpierw o hs-31, później o nowej ABAC A-39B głównie ze względu żeby olejem nie smarkała...
  • #2137
    jero11
    Poziom 13  
    Witam, buduję dwa kompresory:
    Pierwszy- na 3szt. sprężarek HS-31, na sprężarce chcę uzyskać 2000obr. jaki silnik będzie potrzebny do napędzenia takiej sprężarki? zastanawiam się nad jednym dużym silnikiem 1400 lub 2900obr. dla wszystkich sprężarek, lub dla każdej sprężarki osobny silnik. Sprężarka będzie smarowana ciśnieniowo, założony będzie też zawór upustowy co ułatwi start sprężarkom.

    Drugi kompresor- na 2 szt. sprężarek hs-19 śr. tłoka 90mm tu na sprężarce chcę uzyskać 2900obr. przy pomocy jednego silnika + do tego smarowanie i zawór upustowy, jaki silnik będzie odpowiedni w tym przypadku?
  • #2138
    roberto7727
    Poziom 22  
    http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/602_05.pdf co do hs 19 to raczej masz hs 17 jak średnica jest 90mm ale są dane też http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_07.pdf

    Dodano po 1 [minuty]:

    do 3 szt hs 31 przy takich obrotach można zaryzykować z silnikiem 11kw.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeśli to ma działać zasilane z jednej instalacji i to domowej to jakie muszą być bezpieczniki aby wytrzymały ? Nie ogarniam nawet.
  • #2139
    NoiTuLove
    Poziom 2  
    no niestety trójfazy nie wyczaruje... wydaje mi się że ta instalacja 3kW da radę w moim garażu więc też taki scenariusz biorę pod uwagę... czyli silnik 3kW + pompa albo hs31 albo ABAC a39b lub b3800b...
  • #2140
    jero11
    Poziom 13  
    Obecnie jedną hs-17 napędzam silnikiem 2.2kw 1400obr. na sprężarce mam jakieś 1500obr. silnik nie ma problemu z uciągnięciem tej sprężarki, nawet się nie grzeje i rusza bez problemu bez zaworu upustowego. Na 2szt. hs-17 myślę aby dać silnik 5kw 2900obr. z przełożeniem 1:1 i do tego pompa oleju.
  • #2141
    roberto7727
    Poziom 22  
    Z obrotami 1400/min to jeszcze się zgodze powinno bez problemu działać ale 2900/min to pompy bedą się grzać nieludzko .Co więcej pamiętaj że silnik 2800 obr/min ma o połowę mniejszy moment obrotowy niż 1400min. Co ważne nie licz na to że zwiększając obroty 2 razy wydajność też 2 razy wzrośnie.
  • #2142
    farel123
    Poziom 12  
    Mam pare pytań odnośnie sprężąrki hs-21
    Kupiłem dwie , w jednej zmieniłem pierścienie na nowe i złożyłem. Złożone jest bardzo starannie. Ale jest problem z tym że po złożeniu , nawet bez głowicy ciężko obrócić wałem , jedynie grzechotką dałem rade jak nakręciłem na wał nakrętke , nie musze nie wiadomo jak mocno kręcić ale czuć że idzie ciężko , po założeniu głowicy to samo. Może tak chodzić , dlatego że ma nowe pierścienie ???
    I jeszcze jedno jak zakryłem ręką jeden cylinder jak jeszcze nie było głowicy i kręciłem wałem to czuć było że zasysa i wypycha rękę a gdy założyłem głowice i przyłożę rękę do wylotu lub wlotu powietrza i kręcę powoli walem to nawet nie dmuchnie albo zzassie , jedynie jak z całych sił będę kręcił jak najszybciej to czuć lekkie zasysanie i dmuchanie czy to też normalne ??

    I czy wystarczy silnik 4KW do dwóch sprężarek jeśli chciałbym osiągnąć na nich 1400 obrotów/min?
  • #2143
    vcc
    Poziom 33  
    Przy montażu smarowałeś panewki i tulejki olejem?? może stopy korbowodu za mocno skręcone, co do samego kręcenia i dmuchania - za małe obroty żeby zaworki pracowały.
    Co do napędu - fizyki się nie oszuka, na 1400 obr to jedną sprężarkę mógłbyś puścić z 4kW, przy 2 szt raczej silnik 7,5kW
  • #2144
    farel123
    Poziom 12  
    Wszystko było bardzo dobrze smarowane i złożone naprawdę starannie , korbowody chodziły w miarę luźno , dopiero po założeniu cylindrów na tłoki z nowymi pierścieniami powstał opór, moim zdaniem się do dotrze i będzie git ;D
    A co do dmuchania to w sumie masz racje przecież żeby zaworek się otworzył trzeba trochu sprężarkę rozpędzić .
    Jeden użytkownik odpalał dwie hs-31 na silniku 4Kw i nie narzekał , jeśli dorwę to dam większy , ostatecznie mogę zejść troszku z obrotów i pobawić się z odprężnikiem ciśnieniowym
  • #2145
    zwibel
    Poziom 10  
    Witam
    Mój chińczyk się skończył. Przetopiło się aluminiowe uzwojenie w silniku.
    Zakupiłem nowy (używany kompresor) przedstawiony w linku poniżej. Butla 140l silnik 3kw 1480obr/min
    https://picasaweb.google.com/100731304615847384816/Pictures#
    Pompa to prawdopodobnie fini bk 119
    Pompa jest włożona mocno na wyrost-ale za tą kase nie wybrzydzałem
    Niestety według strony producenta przewidziany silnik to 5,5kW .
    Jak dla mnie i na moje zabezpieczenia trochę za dużo.

    Zastanawiam się co zrobić aby zwiększyć wydajność. Aktualnie na pompie koło pasowe ma 400mm na silniku 110mm co daje obroty na pompie ok 400obr/min.
    Producent zaleca 1215 obr/min.

    Czy warto bawić się w zakładanie koła na silnik np. ok 270mm co dało by mi na pompie ok 1000obr/min??

    Szczerze nie potrzebuje dużego ciśnienia -wystaczy mi 5-6 atm(bardziej zależy mi na wydajności). Kwestia czy wydoli silnik.
    Może lepiej zmienić silnik na 2840obr/min??

    Na razie kompresor będzie jeszcze dodatkowo przerabiany w osłony i włoże zawór zwrotny. Możliwe że zmienię też wyłącznik ciśnieniowy.
  • #2146
    vcc
    Poziom 33  
    Jakie pompa może mieć obr minimalne, co by jej nie zatrzeć bo smarowanie chyba rozbryzgowe
  • #2147
    roberto7727
    Poziom 22  
    Dobre pytanie. Tu chyba najlepiej się zdać na porównanie do silnika spalinowego .Wydaje się że ok 600-700 obr powinno być już ok .
  • #2148
    xenon24
    Poziom 9  
    Sprężarka prawie skończona. Silnik 2,2kw 2860obr/min obroty sprężarki 1570 wydajność około 470l/min smarowanie rozbryzgowe wykonany wlew oraz spust oleju
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #2149
    vcc
    Poziom 33  
    Do ilu bar to dmucha i jak z startem, zawór zwrotny nie dzwoni? oraz jak wkręciłeś kolano z gwintem calowym w głowice?
  • #2150
    xenon24
    Poziom 9  
    Testowałem do 8bar start od 6 silnik ruszył bez problemu. Zwór zwrotny na razie nie dzwoni. Z wkręceniem kolanka nie było problemu troszkę grubiej podwinąłem.
    Jeszcze musze popatrzeć do zaworu bezpieczeństwa bo puszcza mi przy 6bar powietrze.
  • #2151
    farel123
    Poziom 12  
    Piękna robota xenon24. Sam robie coś nie gorszego tylko zastosuje smarowanie ciśnieniowe , zatrzymało mnie na obecną chwile spawanie butli, brakuje mi króćców.
    I mam pytanie odnośnie średnicy króćca do wlotu sprężonego powietrza do butli , jaki powinien być co najmniej żeby sprężarka swobodnie nabijała ciśnienie i uwaga chce zastosować dwie sprężarki hs-21 , wiec króciec musi mieć chyba sporą średnice , jaką ?
  • #2152
    igraszek05
    Poziom 14  
    Miałbym zastrzeżenia co do paska klinowego.Wygląda na dosyć mały,masz zamiar zastosować drugi ?
  • #2153
    xenon24
    Poziom 9  
    Pasek 13 jak będzie potrzeba to zastosuje drugi.
  • #2154
    jaśkooo91
    Poziom 13  
    I drugie pytanie, mierzył ktoś jaki prąd pobiera silnik podczas pracy? U mnie wynosi około 6A przy 6bar. Trochę przekracza znamionowe 5,1. Może to efekt wzrostu napięcia w sieci? Napięcie fazowe sięga u mnie 237-242V
  • #2155
    k4be
    Poziom 31  
    jaśkooo91 napisał:
    I drugie pytanie, mierzył ktoś jaki prąd pobiera silnik podczas pracy? U mnie wynosi około 6A przy 6bar. Trochę przekracza znamionowe 5,1. Może to efekt wzrostu napięcia w sieci? Napięcie fazowe sięga u mnie 237-242V
    Prąd silnika indukcyjnego spada ze wzrostem napięcia (w dopuszczalnych granicach).
  • #2156
    farel123
    Poziom 12  
    Jaką wydajność można osiągnąć z hs-17 smarowanej ciśnieniowo ??
    I jakie są dla niej odpowiednie obroty ?
    Pozdrawiam
  • #2157
    roberto7727
    Poziom 22  
    HS-17 ma pojemność albo 230 cm/3, albo 293cm/3. Już nie pamiętam. Obroty max 3000 obr/min to daje wydajność niespełna 500l/min. Oczywiście przy max obrotach sprężarki i do ciśnienia 8atm. Tylko trzeba zapewnić wydajne chłodzenie bo przy takich obrotach grzać będzie się strasznie bez chłodzenia.
  • #2158
    zwibel
    Poziom 10  
    Mam sprężarkę na pompie BK 119 zmniejszyłem obroty do ok 1000 co daje mi wydajność ok 600l jednak nie mam w niej zaworu zwrotnego. Co by było najlepiej zastosować??
    Niestety będę musiał przerabiać gwint przy butli gdyż jest tam jakiś mega duży ok 2 cali.
    Chyba że da się jakoś przerobić zawór zwrotny od wody (zmiana grzybka plastikowego na inny??)
    Ewentualnie zakup czegoś takiego? http://www.hydroland.com.pl/Zawor-zwrotny-z-grzybkiem-mosieznym-934.html
  • #2159
    roberto7727
    Poziom 22  
    Gwint jak gwint można dać redukcję i będzie mniejszy .Dostępne w każdym sklepie hydraulicznym .Co do zaworu zwrotnego to może być i od wody tylko krócej będzie działał .Można też dać pomiędzy pompą a zaworem zastosować chłodnicę powietrza ale i tak niewiele to pomoze zwłaszcza przy dłuższej pracy kompresora.
  • #2160
    Bartek1441
    Poziom 10  
    Witam borykam się ze sprężarka wan es 400l z odwadniaczem/odolejaczem padł w nim zawor zwrotny nowy dość drogi i pytanie czy mogę go zastąpić zaworem zwrotnym od wody na przewodzie przed odolejaczem, czy będzie on zdawal egzamin tak jak orginalny w odolejaczu ?