Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 08 Sty 2015 23:26 1437793 6401
  • #2371
    roberto7727
    Poziom 22  
    Do kp 2 a nie ma co porównywać .Znakomita sprężarka ta ze zdjęć .Bezproblemowo pracuje na smarowaniu rozbryzgowym i chłodzenie wodne pozwalają na dużą wydajnośc .Chłodzenie w najprostszej formie to wąż na kran i do sprężarki .Drugi wąż na trawkę i już jest chłodzenie .Dobrze trafiłeś z tą sprężarką .Z ciekawości ile teraz kosztują ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nic nie będzie sadzić ma wkręcony wtryskiwacz oleju który nie jest na tyle szczelny aby gromadzić ciśnienie .Nawet jakby się zgromadziło to ten wtryskiwacz powinien zadziałać jak zawór bezpieczeństwa.Ale lepiej wlać więcej oleju i dać rurkę zamiast wtryskiwacza ,do niej przewód idący do zbiorniczka np po płynie hamulcowym .Nadmiar oleju wyrzuci do zbiornika .Po wyłączeniu sprężarki olej spłynie do komory korbowej .W tych sprężarkach problematyczne jest zakladanie cylindra na tłoki z pierścieniami.
  • HelukabelHelukabel
  • #2372
    SadekMB
    Poziom 15  
    de_never napisał:
    Witam. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jaki to typ kompresora- pompy? Wyglada mi na jakiegoś wana ale chciałbym znać dokładnie model.

    Nie jest to przypadkiem S1p-36?
    Nowe życie kompresora olejowego


    Kolego mam pytanko czy ten wąż na wyjściu z sprężarki nie robi się gorący ?
  • #2373
    skybit
    Poziom 9  
    Witam,
    Panowie serdeczne dziękuję za pomoc - postawił bym Wam po browarze :)
    Jeśli możecie to pokażcie jak macie rozwiązaną sprawę chłodzenia, natomiast z tym olejem to skoro u poprzedniego właściciela tak pracowało to może nie ma co zbytnio kombinować ?
    Jak macie to u siebie ?
    Kompresor będzie użytkowany naprawdę amatorsko - jakieś "dłubanie w domowym warsztacie, może coś kiedyś psiknąć lub koła pompować - myślę czy najprostszy sposób kolego roberto7727 przy jakimś nie wiem "piaskowaniu lub malowaniu" będzie najbardziej skuteczny :) - co prawda nie jest to profesjonalne i to mnie trochę denerwuje. Pomyślę - mam dostęp do tokarki, spawarki, butli spaw. więc jak coś u Was podejrzę to zrobię tak żeby się tego nie wstydzić :)
    Pozdrawiam
  • #2374
    roberto7727
    Poziom 22  
    Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach . Jak miałem wymiennik od nagrzewnicy to przy piaskowaniu ok godz czasu płyn w układzie się gotował .Zwiększenie chłodnicy rozwiązało sprawę .W układzie mam 1,5 l płynu i kilkugodzinne piaskowanie powoduje że temperatura płynu

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach . Jak miałem wymiennik od nagrzewnicy to przy piaskowaniu ok godz czasu płyn w układzie się gotował .Zwiększenie chłodnicy rozwiązało sprawę .W układzie mam 1,5 l płynu i kilkugodzinne piaskowanie powoduje że temperatura płynu

    Dodano po 39 [sekundy]:

    nie wzrasta powyżej 40st/C.
  • #2375
    łukasz dutkiewicz
    Poziom 12  
    Witam jak do amatorskich zastosowani to zrób kolego jak ja w swoim dosłownie ten sam zestaw z chłodzeniem grawitacyjnym do klucza i malowania się nadaje super http://youtu.be/ZHDWuhvqgUk na filmiku widać jak jest zrobiony zbiorniczek z odpowietrzeniem skrzyni korbowej .
  • #2376
    SadekMB
    Poziom 15  
    jaśkooo91 napisał:
    @SadekMB Nic nie przerabiałem. W mojej głowicy gniazda zaworów są mniejszej średnicy (około 30mm). W nowszym typie głowicy około 40mm.

    Tu jest zdjęcie głowicy starego typu:
    Nowe życie kompresora olejowego
    Oraz tu:
    Nowe życie kompresora olejowego

    A tu nowego typu:
    Nowe życie kompresora olejowego

    Z góry głowice różnią się śrubami dociskającymi zawory, poza tym identycznie wyglądają.

    A tu zdjęcia moich zaworów wydechowych.
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego

    SadekMB napisał:
    ciekawią mnie te zawory bez sprężynek bo takich w sieci nie znalazłem
    Ojj ja też sporo szukałem i nic nie znalazłem. A do kompletu brakuje mi jeden ssący, i chętnie bym odkupił, lecz ciężko znaleźć wgl jeśli ktoś sprzedaje chociażby całą kompletną głowicę tego typu. Rzadki okaz.

    Dokładnie widać jak to wygląda. Podobnego działania są w kompresorze KP-2A wcześniejszych wydań.

    Ciekawostką jest też to że jeszcze różni się wał korbowy i panewki. U mnie czopy mają średnicę 35mm,a w nowszym typie 40mm. Do nowego typu panewki są hmm zwykłe, takie jak montowane w autach,motocyklach,etc. U mnie jest o tyle gorzej że w serwisie Wan Gdynia już nawet takich panewek nie idzie dostać. Oto zdjęcia:
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego

    Oraz sworznie tłoków mają średnicę 18mm (Pasują sworznie od MZ ETZ 250/1) a w nowym typie 15mm. Także tłoki z allegro trzeba dać do roztoczenia otworu pod sworzeń.
    Pozdrawiam.


    Fakt zaworki jak i głowica inna, szukając podkładek pod zaworki znalazłem taką głowicę na znanym portalu aukcyjnym za 420 zł, ale uważam że cena spora.

    Jakie masz obroty i wydajność sprężarki ?
  • #2377
    jaśkooo91
    Poziom 13  
    SadekMB napisał:
    Fakt zaworki jak i głowica inna, szukając podkładek pod zaworki znalazłem taką głowicę na znanym portalu aukcyjnym za 420 zł, ale uważam że cena spora.

    Fakt,cena spora. Za tą cenę można całą pompę dostać jak się dobrze trafi.

    SadekMB napisał:
    Jakie masz obroty i wydajność sprężarki ?

    A pisałem o tym już wcześniej (na poprzedniej stronie). Obroty około 680-720. Silnik 4kW. Wydajność do 6 bar około 480 l/min (120l w 1 min 30 sek). Do 8 bar wydajność aktualnie około 430, lecz w odolejaczu są nieszczelności. Syczy przy 7 bar.
  • #2378
    SadekMB
    Poziom 15  
    Pogratulować wydajności, tabliczka znamionowa mówi 16 m3/h przy 500 obr/min i ciśnieniu 8 bar, zaś u Ciebie wychodzi 29 m3/h. To moja jak wcześniej pisałem przy 590 obr/min daje ok. 20 m3/h co uważałem też za dobry wynik ok. 330 l/min
  • HelukabelHelukabel
  • #2379
    jaśkooo91
    Poziom 13  
    Też się zdziwiłem jaką osiągnęła wydajność. W starych sprzętach wydajność którą podawali na tabliczce znamionowej była realna, a nawet nieco zaniżana niż w rzeczywistości, dzięki czemu nikt nie był zawiedziony. W przeciwieństwie do dzisiejszych chińskich "bubli".
    Oczywiście mam założone nowe pierścienie.
  • #2380
    diego2885
    Poziom 11  
    Witam Panowie, posiadam głowicę WAN S1P-36 i mam taki problem puszcza mi zawór zwrotny, nowy kosztuje prawie 200 zł chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość w własnym zakresie zregenerować zawór? Papier ścierny no 500, potem 1000 jakieś pasty do zaworów jak sądzicie?
  • #2381
    roberto7727
    Poziom 22  
    Po co taki drobny papier? Zależy jak mocno zawór jest wybity. Możesz zacząć od papieru 200 i schodzić na 400 >600 i wystarczy. Nawet nowe zawory nie mają aż tak dokładnej obróbki. Dobrze do tego celu nadaje się szlifierka oscylacyjna.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie wiem czy by pasowały, ale podobne z wyglądu są zawory ze sprężarki IFA.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Puszczanie powietrza przez zawór może też wynikać z pęknięcia sprężyny w zaworze lub braku podkładki uszczelniającej lub jej podwinięciu.
  • #2382
    jaśkooo91
    Poziom 13  
    @diego2885 Najpierw rozbierz zawór, zweryfikuj w jakim jest stanie. Jeśli wszystko całe, sprężyna jest cała, to umyj dokładnie i powinno działać.
  • #2383
    juzio500
    Poziom 10  
    Powoli robię ramę do swojego kompresora ,a schemat finalnie powinno to tak wyglądać
    Nowe życie kompresora olejowego
  • #2384
    SadekMB
    Poziom 15  
    roberto7727 napisał:


    Nie wiem czy by pasowały ale podobne z wyglądu są zawory ze sprężarki ifa.



    Od Ify są większe zaś od Jelcza mniejsze (jeżeli sprzedający w sklepie był świadom co ma na półce), na znanym portalu aukcyjnym użytkownik "listefka-zawory" sprzedaje w rozsądnej cenie zaworki, samych sprężynek i płytek nie sprzedają.
  • #2385
    diego2885
    Poziom 11  
    Chodzi o to że zawór już nie tak dawno sprawdzałem i jest w stanie dobrym i czyściłem go, ale mimo to kompresor po nabiciu do 1,0MPa po godzinie spada na 0,9MPa, a po nocy na 0,1MPa i to chce naprawić bo przez dobę powinien chociaż trzymać ciśnienie.
  • #2386
    roberto7727
    Poziom 22  
    Obawiam się że nie dasz rady tak uszczelnić zwłaszcza że chodzi o zawór który jest w głowicy. Jedynym wyjściem jest zawór ręcznie zamykany, tylko jest to ryzyko bo co jak zapomnisz go otworzyć przy uruchomieniu.
  • #2390
    SadekMB
    Poziom 15  
    Też myślę o pompie wspomagania, bo mam niby pompę od oleju opałowego z silnikiem ale z olejem słabo sobie radzi. Jaką wydajność uzyskałeś i jakie obroty sprężarki?

    Z tego co patrzyłem na znanym portalu aukcyjnym to są też pompy wspomagania z zaworem (może się mylę) to może tylko wymiana sprężynki by wystarczyła ?
  • #2392
    mario9987
    Poziom 14  
    Witam, czy Wasze sprężarki głównie chodzi mi o Hs 21,31 powodują spore wibracje podczas pracy?
  • #2393
    bizon_126
    Poziom 29  
    SadekMB napisał:
    Też myślę o pompie wspomagania, bo mam niby pompę od oleju opałowego z silnikiem ale z olejem słabo sobie radzi. Jaką wydajność uzyskałeś i jakie obroty sprężarki?

    Z tego co patrzyłem na znanym portalu aukcyjnym to są też pompy wspomagania z zaworem (może się mylę) to może tylko wymiana sprężynki by wystarczyła ?

    Tak tylko pompa wspomagania ma dosyć dużą wydajność której nie potrzebujemy
    Jak by miał mi kto wytoczyć mocowannie założył bym pompę z fiesty 1,3 nawet filtr oleju by był w zestawie

    Dodano po 15 [minuty]:

    Grzegorz_madera napisał:
    bizon_126 napisał:
    Ja mam zwrotny 1 cal z grzybem z mosiądzu i kompresor trzyma ciśnienie jakieś 2-3 dni.

    Co to za zawór? Bo aktualnie mam taki mosiężny z grzybkiem z gumy olejoodpornej, ale obawiam się, że długo nie pochodzi.

    Wygląda normalnie, jak go montowałem to założyłem nową gumę [zawór był z demontażu i guma na mim była strasznie twarda]
    Tłucze się jakieś 3 lata u mnie głównie hobbystycznie ale zrobił kilka konserwacji podwozi i kilka razy do roku czyszczenie i zabezpieczanie olejem maszyn rolniczych
    Ostatnio klucz pneumatyczny przy różnych naprawach
    Ważne aby przewód od głowicy do zaworu był jak najdłuższy pozwoli wychłodzić powietrze i ustabilizuje uderzenia powietrza
    U mnie wynosi 1,7 m
    Efektem ubocznym jest ''miękki start sprężarki''

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ogólnie trzyma ciśnienie 2 dni możne by trzymał dłużej ale mam nieszczelność przy zegarze i jednym zaworze ale nie mam natchnienia zrobić
  • #2395
    mario9987
    Poziom 14  
    Do oleju zastosowałeś zwykły reduktor do pneumatyki czy jakoś był przerabiany?
  • #2396
    pli98
    Poziom 14  
    Zablokowane jedno wyjście i przykręcone króćce, poza tym oryginał.
  • #2397
    mario9987
    Poziom 14  
    Mógłbyś wstawić więcej zdjęć jak dokładnie masz zrobione smarowanie?

    A to mój wynalazek. Sprężarka Hs 21 smarowana pod ciśnieniem, butla po lpg 75L, silnik 2.2 kW 3f 1410 obr, pompa wspomagania od poloneza, zawór do redukcji ciśnienia oleju od co 3 bar podkręcony na 4 bar. Sprężarka połączona paskiem rozrządu, koła rozrządu od astry, takiej samej średnicy. Kompresor nie jest ukończony, brakuje osłony na paski, filtra powietrza i wymaga ogólnej kosmetyki :).
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #2398
    pli98
    Poziom 14  
    U mnie jest połączone bezpośrednio sprzęgłem kłowym od hydroforu, a wał przetoczyłem ze stożków na walce z obydwu stron. Smarowanie ciśnieniowe z pompy wspomagania od hondy civic VI. Dorobiony dekielek z simeringiem na wał i spływem oleju do zbiorniczka. Reduktor ciśnienia oleju z reduktora od sprężarki z manometrem (mogę sobie regulować ciśnienie. Silnik 3f 2,8kw 1420obr/min. W Butli zawór zwrotny 3/4" / 3/4" połączony z pompą rurką miedzianą 18mm i złączami CONEX. Butla Lpg 60l + dziś dorobiłem dodatkowo 2x50 na oddzielnym wózku, które będę podpinał w razie potrzeby. W samej pompie robiłem szlif wału czopów głównych i korbowodowych, + nowe panewki + nowe pierścienie, a w zaworkach wymieniłem tylko blaszki i trochę splanowałem powierzchnie. Zrobiłem dziś próbę ciśnieniową napełniając sprężarkę w 90% wodą i test zakończyłem powodzeniem na 11 barach, nic nie pękło i nigdzie nie ciekło, ani też powietrze nie uciekało. Jutro powinien do mnie przyjść presostat to zmierzę wydajność i się pochwalę.

    Co do Twojej sprężarki ze zdjęcia to nie wiem czy montaż wentylatora od tej strony co u Ciebie ma sens bo np. u mnie cylinder i głowica tak bardzo się nie nagrzewa w przeciwieństwie do samego wyjścia powietrza do rurki i zaworu zwrotnego i tu będę u siebie robił chłodzenie, ale to w przyszłości bo przy sporadycznym użyciu nie ma potrzeby.
  • #2399
    mario9987
    Poziom 14  
    No właśnie ten wentylator muszę przełożyć ponieważ najbardziej głowica grzeje się na wyjściu i w obecnym ustawieniu nie chłodzi tego miejsca dobrze.