Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 07 Kwi 2015 12:01 1384687 5975
  • #2521
    vcc
    Poziom 34  
    Zalewasz zbiornik wodą i pompujesz kompresorem, tylko wtedy ciśnienie w zbiorniku szybko rośnie, tak samo robiłem w swoim próbę, tylko podpiąłem silnik bezpośrednio pod zasilanie i nabiłem do 12 bar, tylko ze mój kociołek to 350 L i zalać go wodą a później spuścić to trochę zeszło :D
  • Relpol przekaźniki
  • #2522
    JarekPrzybyl
    Poziom 15  
    Wybaczcie pytanie luźno tylko związane z tematem, chciałbym spytać o tą miedzianą rurkę, którą w kompresorach sprężarka jest łączona z zaworem zwrotnym przy zbiorniku. Nie wdając się w zbędne szczegóły: potrzebna jest mi nowa. Czy to się da kupić jako część zamienną?
    Ewentualnie: mam do dyspozycji rurkę mosiężną, średnica się zgadza (fi10 zewnętrznej średnicy, 1mm ścianka), mam tylko wątpliwości czy to na pewno można zastosować zamiast tej miedzianej. To normalna rurka, kupiona w sklepie z metalami kolorowymi, takie same stoją w Castoramach i tym podobnych. Wygląda solidnie, oglądając ją "ze światłem" mam wrażenie, że jest zwijana z blachy i spajana jakąś przemysłową metodą, ale to chyba normalne również i przy ciśnieniowych rurkach.

    Drugie pytanie: jak ta rurka się łączy z zaworem zwrotnym (typowy od kompresora): trzeba na jej końcu uformować kielich i ten kielich dociska sama nakrętka zaworu, czy jakiś zacisk jest potrzebny dodatkowo?
  • #2523
    vcc
    Poziom 34  
    Przewód z zaworem zwrotnym łączy się przez tulejkę baryłkę zakładana na przewód i przy dokręcaniu ona się zaciska.

    W moim małym potworku prace powoli do przodu - zamontowane filtry powietrza od 126p, idealnie pasują na rurę 5/4 cala, oraz zamontowany silnik i 2 agregat oraz wstępnie rozplanowane przyłącze do zbiornika.
    Dziś przetestuje patent na pozbycie się dzwonienia zaworu zwrotnego od wody.
    Do zamontowania pozostał manometr, włącznik ciśnieniowy, zawór bezpieczeństwa oraz stycznik do sterowania silnikiem
  • #2524
    JarekPrzybyl
    Poziom 15  
    Kupiłem zawór zwrotny, który po stronie sprężarkowej ma tylko gwint:

    Nowe życie kompresora olejowego

    Pasuje do niego nakrętka od zacisku do rurek z domowych podejść umywalkowych, o np. taka, z takiego zaworu:

    Nowe życie kompresora olejowego

    Średnice pasują, teoretycznie wszystko powinno grać, jednak mam pewne obawy, czy to się faktycznie zaciśnie. Króciec zaworu jest jednak odrobinę inaczej fazowany, niż ten w kraniku. Może jednak rozkielichowanie rurki i dociągnięcie tą nakrętką kielicha (może nawet z uszczelką) byłoby pewniejsze?
  • #2525
    bizon_126
    Poziom 29  
    JarekPrzybyl napisał:
    Kupiłem zawór zwrotny, który po stronie sprężarkowej ma tylko gwint:

    Nowe życie kompresora olejowego

    Pasuje do niego nakrętka od zacisku do rurek z domowych podejść umywalkowych, o np. taka, z takiego zaworu:

    Nowe życie kompresora olejowego

    Średnice pasują, teoretycznie wszystko powinno grać, jednak mam pewne obawy, czy to się faktycznie zaciśnie. Króciec zaworu jest jednak odrobinę inaczej fazowany, niż ten w kraniku. Może jednak rozkielichowanie rurki i dociągnięcie tą nakrętką kielicha (może nawet z uszczelką) byłoby pewniejsze?

    Chciałbym wykonać na końcu rurki miedzianej fi 15 taki kielich aby pasował do kołnierza jak na zdjęciu
    W jaki sposób go wykonujecie
    Próbowałem wbić stożek ale marnie to wyszło
    Myślałem na tokarce ale co zamontować w imaku

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przewody hamulcowe zakuwam praską tylko ze tam średnica 5 mm a tu 15
  • #2526
    dzikilopez
    Poziom 14  
    bizon_126 niestety ale to trzeba zalutować śrubunek. W castoramie powinny być, na foto widać jak to u mnie jest
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego
  • #2527
    vcc
    Poziom 34  
    Poskręcałem jako tako moją wydumkę :D
    Nowe życie kompresora olejowego

    Jutro będę dokładnie skręcał oraz zmienię przewody od kompresora skota, silnik daje radę, jutro cęgami pomierzę prądy bo silnik nie ma tabliczki a taki sam znalazłem ostatnio na portalu aukcyjnym i gość pisze że 7.5kW, no i najważniejsze - wydajność, po 3 pompowaniach czyli już sprzęt ciepły od 0 do 8 bar 3 min i 38 sek pompuje kociołek 350L czyli wydajność na poziomie 770 litrów :spoko:
  • #2528
    JarekPrzybyl
    Poziom 15  
    NIestety, posiadana nakrętka z moim zaworem zwrotnym nie chciała współpracować, nie zaciskała poprawnie rurki po prostu. Stwierdziłem, że co mi szkodzi i spróbowałem uformować kielich samodzielnie. Koniec rurki rozgrzałem palnikiem (do pogranicza czerwienienia się), po czym rozkielichowałem za pomocą końca wiertła, którym "kręciłem" we wnętrzu tej końcówki, turlając wiertło po wewnętrznym obwodzie i jednocześnie ciągnąc w bok. Potem przyłożyłem do czoła łeb śruby zamkowej (lepsza byłaby kulka stalowa stosownej średnicy, niestety nie miałem pod ręką) i stuknąłem parę razy młotkiem, a na koniec nałożyłem od drugiego końca nakrętkę i całość dociągnąłem mocno do obudowy zaworu dla ostatecznego uformowania. Wyszło tak:

    Nowe życie kompresora olejowego

    Trochę niesymetrycznie, jak ze szczelnością - okaże się (najwyżej dam uszczelkę pomiędzy), trochę się jednak obawiam tej mosiężnej rurki, czy ona wytrzyma ciśnienie.
  • #2529
    bizon_126
    Poziom 29  
    Chciałem uniknąć lutowania przy głowicy zresztą tam mam gwint 22x1,5
    Myślałem aby to przejście miedzy głowicą a rurką zrobić wężem gumowym takim jak są w samochodach w klimatyzacji
    W pracy czasem zakuwam,prasę mogę pożyczyć a zakuwki i wąż to po kosztach
    Co o takim rozwiązaniu myślicie?
    Z drugiej strony będzie lutowany śrubunek 1/2 cala do zawory zwrotnego
  • Relpol przekaźniki
  • #2530
    dzikilopez
    Poziom 14  
    bizon_126 mi znajomy w pracy wytoczył przejście z gwintu drobnozwojnego w głowicy na 1/2 cala rurowy dalej mam kolanko i śrubunek. Według mnie najbardziej pewne połączenie. Zbrojony wąż gumowy powinien dać radę gdyż tak fabrycznie łączone są sprężarki śrubowe ze zbiornikiem.
  • #2532
    vcc
    Poziom 34  
    M 22x1.5 również jest typowym gwintem w hydraulice i bez problemu można kupić redukcję 22x1/2 cala - do silników hydraulicznych, sam mam takie na sklepie i stosowałem w swoim kompresorze.
    Zapomniałem napisać iż pozbyłem się stuku zaworu zwrotnego od wody, na ile patent wytrzyma czas pokaże ale póki co jest cicho :D
  • #2533
    SKM 1964
    Poziom 33  
    I bardzo dobrze że Ci działa, natomiast ja swój zawór zwrotny zakładałem z przerobionego zaworu redukcyjnego od jelcza. On przepuszczał tylko ~3bar. Do sterowania niektórymi układami w tym aucie. Ale dało się go przerobić na zwrotny i jest okey. Każdy kto go zobaczy to się pyta po co ci zawór redukcyjny na wyjściu z kompresora? :D :D Ot co taka ciekawostka.
  • #2534
    JarekPrzybyl
    Poziom 15  
    Panowie, szybkie pytanie: czym najlepiej uszczelniać połączenia gwintowane przy kompresorze? Usiłuję to roić taśmą teflonową, ale przy 10 barach "cieknie", niestety. Nie chciałbym się bawić w specjalistyczne szczeliwa do pneumatyki, mam w domu "Pastę do gwintów" (wg etykiety do spręzonego powietrza się nadaje) oraz pakuły. Może być? Czy lepiej dokładać teflonu do skutku? A może teflon posmarować tą pastą?
  • #2535
    vcc
    Poziom 34  
    Swój skręcałem na pakuły i to tak przebrane jak ziemniaki w kopcu :D a do złączek pneumatycznych podkładki fibrowe
  • #2536
    bizon_126
    Poziom 29  
    Na dobrą sprawę ciśnienie w układzie klimatyzacji sięga powyżej 20-stu barów
    Kompresor chyba tyle nie osiągnie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie żebym się upierał przy swoim ale to dosyć proste rozwiązanie
    Nie słyszałem nigdy o przejściówkach 22x1,5 na 1/2 cala
    Gdzie je można dostać?
  • #2537
    dzikilopez
    Poziom 14  
    @bizon_126 też byłem tym zdziwiony ale ciekawość wzięła górę i znalazłem na alle.... nr 524572681 całe 4.5zł
  • #2538
    vcc
    Poziom 34  
    Redukcję kupisz w większości sklepów z częściami do ciągników i maszyn rolniczych.
    Skręciłem jako tako sprężarkę, czekam jeszcze na odpowiednie przewody, a tak pompuje mój komresor
  • #2541
    vcc
    Poziom 34  
    Panowie, poszukuję sprężyny co przełącza styki w włączniku LCA-1, o ile membranę można bez problemu kupić tak z sprężyną jest problem, może ma ktoś uszkodzony włącznik a sprężyna jest cała bo ten co posiadam leżał bez pokrywki i sprężyna zardzewiała i straciła właściwości.
    Kompresor z butlą 80L otrzymał sprężarkę HS-19 i ładnie pompuje tylko presostat uruchomić i będzie można mniejsza pompować

    UP

    Kompresor złożony, koło na sprężarce ori 17cm na silniku 19cm co daje jakieś 1600 obr na sprężarce, butlę 80L pompuje do 5 bar a 1min 57sek więc wydajność na poziomie 200L
    Zastanawia mnie jeszcze jedno, czy odpowietrzenie dla HS-19 jest konieczne, HS 11 w ciągniku C-330 nie ma specjalnie dużego odpowietrzenia i nic się z nią nie dzieje
    Nowe życie kompresora olejowego
  • #2542
    roberto7727
    Poziom 22  
    Ten gumowy przewód pęknie jak tylko sprężarka pochodzi ciągle z pół godzin na dużym ciśnieniu. Nawet w HS-11 pękają takie przewody. O jaką sprężynę ci chodzi? O tą główną nad membraną, czy tą na wierzchu co podnosi młoteczek styków?
  • #2543
    vcc
    Poziom 34  
    Przewód tymczasowo założony ale raczej ta dmuchawka będzie dorywczo pracować, chodzi o sprężynę do młoteczka
  • #2545
    vcc
    Poziom 34  
    Dziś moja duża wydumka została pomalowana, jutro poskręcać wszystko od nowa i brać się za piaskarkę, mała przy malowaniu spisała się idealnie, nawet zdarzyło się jej wyłączyć
  • #2546
    SadekMB
    Poziom 15  
    Sprężynkę dostaniesz bez problemu u producenta http://www.hydro-vacuum.com.pl/laczniki.php, zawór zwrotny to 1/2"? Bo u mnie zawory 1/2" się poddały teraz założone 3/4" zobaczymy co pokarzą.

    Piszesz coś o patencie na dzwoniący zawór wody, ale na filmiku nic konstrukcyjnego nie widzę?

    A to mój "statek" : https://youtu.be/ZwdoPyLJxZI

    A tu "pompa" do wykonania próby ciśnieniowej : http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/542185-pompa/
  • #2547
    vcc
    Poziom 34  
    Trochę nakręciłeś tych złączek :D Tak głośno to pracuje czy tylko taki efekt na filmie, do HS załóż jakiś filtr, choćby od sprężarki z ciągnika
    Co do zaworu, rozkręcić i na trzpień od strony sprężynki nałożyć oring, wtedy pracujący grzybek nie uderza bezpośrednio w obudowę zaworu tylko przez oring który tłumi uderzenia metaliczne, dziś będę jeden zawór rozkręcał to zrobię foto
  • #2548
    SadekMB
    Poziom 15  
    Może na nagraniu chodzi tak głośno ale nie ma też filterków ssących co powoduje też hałas, ale zawory 1/2" też sporo hałasują 3/4" troszkę mniej. W zaworze 1/2" po niedługiej pracy zawór się rozleciał tzn wyleciała poprzeczka podtrzymująca sprężynkę, myślę o modyfikacji zaworu jak 3/4 nie wytrzyma aby podeprzeć trzpień lub wzmocnić poprzeczkę.
  • #2549
    vcc
    Poziom 34  
    Poprzeczka pękła bo za mocno dokręciłeś zawór i rurka ją wypchnęła, mój kompresor ukończony, tj, pomalowany i poskręcany oraz zrobiona próba.
    Nowe życie kompresora olejowego

    Tak wygląda przerobiony zawór
  • #2550
    bizon_126
    Poziom 29  
    Nie wiem ja to możliwe u siebie mam zawór jeden cal chyba już 4 lata przy hs 17 i nic się nie dzieje
    Grzybek dorobiony metalowy i odrobina gumy [chyba z dętki nie pamiętam już]
    Jak jest pusty zbiornik to słuchać trochę jak brzęczy a potem cisza
    Do nowego projektu też zakupiłem 1 cal ale już z mosiężnym grzybem zobaczymy co pokaże