Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 24 Lip 2015 18:28 1306507 5435
  • #2791 24 Lip 2015 18:28
    elektryku5
    Poziom 37  

    U mnie to wyglądało jak jedna całość, tzn w korpusie był rowek i tam tylko włożona gąbka czy coś takiego, próbowałem wybić ale raczej nie było takiej możliwości.

    W moją nie mam zamiaru kasy walić, bo poza nieszczelnością oś jest nieco krzywa, jeśli to prawda że głowica jest kompatybilna z HS11, to może chociaż ona na coś się przyda.

    Kręcąc ręką zauważyłem, że mniej oleju na osi leci gdy wykręcam bagnet, wniosek jest taki, że dziurka z odmy nie wystarcza i można by coś wkręcić zamiast bagnetu, przy okazji miałem 6204 uszczelnione, ale nic to nie dało.

  • #2792 25 Lip 2015 09:27
    wan-es
    Poziom 11  

    Witam posiadam kompresor sp3 który kupiłem na złomie za 60 dych przykręciłem
    silnik 1.1kw 1 fazowy silnik strasznie się grzeje. Gdzie kompresor ma zawór zwrotny bo po wyłączeniu uchodzi powietrze z pompy.

  • #2793 25 Lip 2015 10:31
    elektryku5
    Poziom 37  

    Wygląda to podobnie jak KP2, więc silnik 1.1kW może się co najwyżej lekko grzać.

    Zawór teoretycznie powinien być w chłodnicy powietrza, ktoś tu chyba na forum pisał, że załatwił sprawę wstawiając dodatkowy zawór zwrotny.

  • #2794 25 Lip 2015 10:39
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką.
    Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów.
    W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik w ten sposób że uzwojenie pracy było jako rozruchowe, a na uzwojeniu rozruchowym pracował.

    Jakie masz przełożenie? Jakie obroty pompy?

  • #2795 27 Lip 2015 13:31
    vcc
    Poziom 33  

    Zawór 1/2 cala zamówiony na odprężnik, do dławienia ssania również, niedługo testowe pompowanie - będzie film

    UP
    Duża cały czas czeka na spawanie więc czas wziąć się za mniejszą
    Nowe życie kompresora olejowego

    Podstawa to nic innego jak mocowanie przełącznika od dmuchawy do siana, akurat podpasowała, pozostało wspawać króciec do podłączenia sprężarki oraz zaślepić otwór po zaworze, odpowietrzenie 19 jest w miejscu gdzie oryginalnie jest zasilanie olejem, tu otwór do panewki został rozwiercony oraz nawiercony kanał od góry. Pracująca sprężarka lekko wyrzuca olej do zbiorniczka więc i do panewki musi olej dochodzić a po wyłączeniu olej ładne spływa do panewki a nadmiar spłynie otworem w kanale nawierconym od góry, oczko z sklepu z częściami do ciągników, śruba to śruba nadmiaru od ciągnika T-25

    UP
    Chyba tylko ja dłubię ostatnio w sprężarkach
    Nowe życie kompresora olejowego
    Silnik podpięty z partyzanta, połączenie sprężarki i zbiornika na zwykły wąż skręcony opaskami - chciałem sprawdzić szczelność spawów.
    Nowe życie kompresora olejowego
    Jak widać po całej nocy niewiele zeszło wiatru, dziś chłopaki zakują mi przewód hydr odporny na temp, wpadnie presostat i stycznik do sterowania silnikiem.
    Silnik 1,1 i bez problemu dopompował do 9 bar a nawet wystartował bez problemu przy 8 barach, dziś podczas składania pomierzę prądy na uzwojeniu co by nie przedobrzyć bo w zupełności 7 bar wystarczy

  • #2796 09 Sie 2015 23:26
    bew2
    Poziom 16  

    Witam,
    Mam prośbę o pomoc w identyfikacji sprężarki.
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego

    To, co wiem:
    Masa ok 60kg, własna pompa olejowa, przy kręceniu ręką nie tloczy, prawdopodobnie odprężenie sterowane cisnieniem oleju, 2 cylindry fi ok. 50 skok ok. 40 mm.
    wspólny odlew skrzyni korbowej i cylindrów, po zdjęciu głowicy nie widać tłoków tylko zawory i kanał tłoczny. Posiada śrubę spustu oleju, napełniania oraz wziernik do kontroli jego poziomu.
    Smarowanie ciśnieniowe wspomnianą pompą.
    interesowałaby mnie dopuszczalna prędkość obrotowa oraz wszelkie inne info, bo brak jakiejkolwiek tabliczki czy oznaczenia.

  • #2798 10 Sie 2015 08:18
    vcc
    Poziom 33  

    Silnik 1.1 odpada, chyba jest przegrzany po po chwili bez obciążenia też się nagrzewa więc trzeba innego poszukać, za to do wana dorobiłem mocowania z płaskownika 5mm i teraz tylko zawieźć na spawanie plus wydechowy na wspawanie rurki 1/2 cala do odprężnika

  • #2799 10 Sie 2015 09:56
    bew2
    Poziom 16  

    Dzięki za odzew, przekopałem tony materiałów i też sądzę że jest chłodnicza.
    Pytanie może inne - czy fakt smarowania ciśnieniowego własną pompą może świadczyć o dopuszczalnych obrotach większych niż "standardowe" 1400 rpm?

  • #2800 11 Sie 2015 07:07
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Wszystko możliwe ale zwróć uwagę, że ona nie ma żadnego odprowadzenia ciepła.
    Ani jednego żeberka. W agregacie chłodniczym schładzała się samoczynnie.
    Poprzez podniesienie obrotów może ulec przegrzaniu .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Z kąt masz ten wynalazek, że się tak zapytam ??

  • #2801 11 Sie 2015 08:44
    bew2
    Poziom 16  

    Też na to zwróciłem uwage, na pewno dał bym dodatkowe chłodzenie. Zastanawia mnie jej masa i gabaryt- czemuś to miało służyć w zamyśle komstruktora... posiada wybity numer F4S1P1027, ale to pewnie seryjny. Odlewy mają oznaczenie HR i numer. Nie znalazłem takich oznaczeń w sprężarkach krajowej produkcji. Mam ją od znajomego, ale on nie zna jej historii. ;)

    Tak czy inaczej czekam cierpliwie na wszelkie sugestie odnośnie identyfikacji i/lub parametrów tego wynalazku, tudzież przydatności do wykorzystania w budowie kompresora ...

  • #2802 13 Sie 2015 13:13
    vcc
    Poziom 33  

    @bew2 zapewne nie posiada ona pierścieni olejowych więc będzie trochę pluła olejem, 1400 raczej bym nie przekraczał bo im większe kompresory tym mają mniejsze obr pracy więc tu gdzieś w 1200 obr bym celował.

    Moja HS19 pracuje z silnikiem 1.1 tylko do 6 bar bo wyżej już silnik się męczy przełożenie 1:1 dla 1450 obr silnika

    Panowie, "kamień milowy" przy budowie WANa, wspawane uchwyty pod podstawę

    Nowe życie kompresora olejowego

    oraz dodatkowo rurka 1/2 cala w kolektor do odprężnika, w przyszłym tyg czas na wielkie składanie

  • #2803 14 Sie 2015 09:09
    bew2
    Poziom 16  

    Jeśli chodzi o Twoją sprężarkę to z wykresu wynika, że dla obrotów ok 1500 i ciśnienia ok 6bar zapotrzebowanie na moc to ok. 1,3kW, zatem może być tak jak mówisz :)
    Jeśli chodzi o mój wynalazek, na pompie oleju znalazłem wybity znak "oTK" co najprawdopodobniej jest oznaczeniem Działu kontroli jakości w języku rosyjskim. Wychodzi na to że sprężarka jest produkcji ZSRR.

  • #2804 18 Sie 2015 08:45
    vcc
    Poziom 33  

    Pompa już stoi na kociołku i skręcona oraz wstępnie przymierzony silnik oraz dopasowany kolektor wydechowy bo wcześniej zbiornik stał obok podstawy i wydech był modzony

    Nastala wiekopomna chwiła :D

    Kompresor dmuchnął pierwsze litry w zbiornik, lekko nie było bo wydech modzony i na połączeniu z zbiornikiem nieszczelność pod tą dużą nakrętką była ale dorobiona uszczelka załatwiła problem, silnik 7.5kW z oryginalnym przełożeniem nadaje się na zimę do ogrzewania rąk obsługującego kompresor, 2x pompowałem do 0.6MPa i już był bardzo ciepły, obecnie stoi na podstawie 11kW i czeka na przetoczenie koła na otwór 42mm na wałek.

    Co do samych testów, bez odprężenia przy 0.3MPa silnik 7.5kW robi 2 obroty i staje, z odprężnikiem przy każdym ciśnieniu startuje.
    WYDAJNOŚĆ:
    Zbiornik dosyć dziwny jak na WAN-a bo nie da się go postawić na samych wspornikach, buja się na korkach od spustu, pojemność obliczona 450L i ten zbiornik od 0 do 0.6MPa pompuje 72 sekundy więc wydajność powala, jak odzyskam net w domu to załaduje filmik z pierwszego dmuchania

    Obiecany filmik.
    https://www.youtube.com/watch?v=Ijesb8UK1D4

  • #2805 21 Sie 2015 22:19
    jero11
    Poziom 12  

    Witam, posiadam dwie sprężarki WAN AW s1p-135, chcę je napędzić jednym silnikiem diesla i jest mały problem z doborem mocy silnika, mam pod ręką silnik z Golfa 2 1.6D 40KW 54KM, czy taki silnik poradzi sobie z dwiema sprężarkami? silnik będzie napędzał paskami obie sprężarki i pracował z ok. 2000obr. znalazłem że ten silnik największą sprawność ma dopiero przy około 4000obr.

  • #2806 21 Sie 2015 23:30
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    jero11 napisał:
    jero11
    Wg mnie powinien dać radę. Oczywiście jeśli zrobisz tak przełożenie że przy 2tyś obr silnika obroty pompy będą w okolicach obrotów znamionowych. Nie większe.

  • #2807 22 Sie 2015 09:38
    vcc
    Poziom 33  

    Mocy nie braknie bo przy 11kW pompa ładnie pracuje, kwestia spięcia ich z silnikiem, bez żadnego sprzęgła będzie problem z uruchomieniem, do każdej pompy oczywiście odpręznik

  • #2809 22 Sie 2015 21:41
    roberto7727
    Poziom 22  

    No tylko chyba jest zrozumiałe, że silnik musi mieć jakiś element załączający napęd sprężarek bo od startu to nie ruszy.

  • #2810 24 Sie 2015 09:05
    vcc
    Poziom 33  

    Do WAN-a założony silnik 11kW, wraz z odprężnikiem startuje bez najmniejszego problemu, do 0.72MPa pompuje zbiornik 450L w 87 sekund

  • #2811 24 Sie 2015 13:43
    siwyalf
    Poziom 12  

    Panowie, co to jest ?
    Odwadniacz ? Odolejacz ?
    Urzadzenie firmy Jikov.

    Nowe życie kompresora olejowego

  • #2812 24 Sie 2015 15:13
    elektryku5
    Poziom 37  

    Przypomina odolejacz montowany w ciągnikach rolniczych...

  • #2813 24 Sie 2015 17:36
    mrtomjar
    Poziom 13  

    Odolejacz, jeśli Jikov, to pewnie ciągniki Zetor, ciężarowe Tatra lub autobusy Skoda

  • #2814 24 Sie 2015 18:17
    siwyalf
    Poziom 12  

    Tak myslalem. Dzieki !
    Powiedzcie mi tylko czy to bylo montowane za sprezarka i przed zbiornikiem powietrza, czy juz za zbiornikiem powietrza ?

  • #2817 24 Sie 2015 22:58
    siwyalf
    Poziom 12  

    Dzieki za odpowiedzi !
    A z ciekawosci podpytam gdzie byl podlaczany przewod do pompowania ? I do czego ta duza sruba na dole ?

  • #2818 24 Sie 2015 23:55
    elektryku5
    Poziom 37  

    Mniejsza śruba spust kondensatu, większa nakrętka po odkręceniu umożliwia podłączenie węża.

  • #2819 25 Sie 2015 00:38
    siwyalf
    Poziom 12  

    Ciekawe jak to dziala w sensie konstrukcyjnym. Ma ktos moze schemat tego urzadzenia?
    Ciekawe jak duzo oleju jest w stanie zatrzymac.

  • #2820 26 Sie 2015 09:32
    vcc
    Poziom 33  

    @siwyalf w internecie są katalogi do ciągników c330/360 i w nich jest odolejacz pokazana na części pierwsze, zasadza działania odolejacza taka sama jak twojego.

    Wan dziś będzie miał montowaną skrzynkę od sterowania, zamontuję obok silnika do śrub napinających silnik a górą do ucha za które można podwiesić silnik - będzie stabilnie i za razem wygodnie

    Wczoraj zamontowana skrzynka na sprężarce, uspawana ramka i przykręcona j/w, w silniku musiałem dorobić nowe konektorki bo myszy dobrały się do przewodów

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego