Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 02 Lis 2015 21:42 1170811 4555
  • #3001 02 Lis 2015 21:42
    bizon_126
    Poziom 28  

    Dokonałem demontażu hs 19 i niestety nie jest tak pięknie jak by się chciało
    Cylinder wyczuwalny próg
    Głowiczka-blaszki ok ,jak nowe ale gniazda po wyżerane do szlifu i będzie lala
    Panewki ku końcowi
    Wał obleci
    Pytanie co dalej
    Remont?
    Zamiast niej 2x hs11 ?

  • Megger
  • #3003 03 Lis 2015 20:58
    vcc
    Poziom 31  

    Nie wiem co za mania jest z podpinaniem sprężarki i zbiornika poprzez zwykły wąż, temperatura takie węże rozpuszcza i puchną aż miło, to koło pasowe też by wartało zmienić, w sklepach z częściami do ciągników kupisz bez problemu tyle ze mniejsze do ciągnika. Tłok był porysowany że wymieniłeś go na chińczyka?

  • #3004 03 Lis 2015 23:57
    roberto7727
    Poziom 20  

    No to koło to będzie ciąć pasek jak tylko go porządnie napnie .Tylko że przy tych sprężarkach to bez napinania paska nawet zakładając go przez koło i tak się nie ślizga . Wąż nie zawsze rozpuszcza się i pęka .Pamiętam jak ojciec miał tak zrobione i kiedyś przy pracy ok 2 godz non stop dopiero spuchł a że nie było czasu na wymianę to okręciliśmy gąbką i szpagatem i dalsze kilka lat latało .Co nie zmienia faktu że tak być nie powinno .

  • Megger
  • #3005 04 Lis 2015 08:51
    młody stolarz
    Poziom 8  

    Gumowy przewód został założony raptem na dwie godziny aby sprawdzić czy sprężarka będzie w stanie wybić 8 bar. Tłok nie był porysowany tylko przegrzany, zapieczone były pierścienie i sworzeń ponieważ sprężarka pracowała ciągle w starze. W końcu zdecydowałem się na budowę kompresora ze sprężarki HS 17 filmik z budowy oczywiście do obejrzenia na moim kanale

  • #3007 05 Lis 2015 20:04
    Kubuśś
    Poziom 8  

    Witam, zbudowałem sobie kompresor na bazie sprężarki od ziła 130, lecz okazało się że w sprężarce skończyły się panewki, wiecie może gdzie mogę dorwać panewki do tego ustrojstwa?

  • #3008 06 Lis 2015 14:05
    roberto7727
    Poziom 20  

    Mogę powiedzieć tylko że mogą pasować od sprężarki kamaz bo to bliżniacze konstrukcje . Trzeba pamiętać że były różne rozmiary ja składałem sprężarkę od kamaza a w zasadzie 2 szt i były różnice w rozmiarze panewek .

  • #3009 06 Lis 2015 15:21
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    @młody stolarz Jak będziesz szukać koło pasowe to odezwij się na PW. Mam takie jak coś.

  • #3010 09 Lis 2015 17:30
    Jan_Werbinski
    Poziom 29  

    Kupiłem trzyletnią sprężarkę ABAC 4900 ze zbiornikiem 200 litrów. Pomimo regularnych serwisów (nalepka serwisu z terminem ostatniego przeglądu) prawdopodobnie nie była zbyt szanowana, bo wylałem z niej trzy litry zardzewiałego kondensatu.

    Czy powinienem zrobić wizualną inspekcję wnętrza zbiornika? Jak zabezpieczyć zbiornik przed korozją jeśli planuję go nie używać aż do wiosny i przechowywać na mrozie? Wlać do środka olej i tak zostawić na jakiś czas? A może może odrdzewiacz, potem odtłuścić np. benzyną i pomalować wnętrze farbą obracając zbiornik względem własnej osi?

    Olej jest trochę ciemniejszy od nowego. Jest wyciek oleju z kompresora zostawiający osad podobny do sadzy. Zastanawiam się czy nie został on przegrzany? A jeśli tak co czy to jest coś poważnego? Ciśnienie maksymalne 11 bar osiąga bez problemu, ale czasu i wydajności jeszcze nie zmierzyłem. Nie ma wibracji. Nie ma przebarwień termicznych na obudowie i rurach. Po wyłączeniu coś syczy bez końca chyba w presostacie - czy to normalne?
    Pasek jest lekko pęknięty - o jakiej minimalnej ilości motogodzin to świadczy?

    Jakie czynności powinienem wykonać?
    Na razie zaplanowałem: sprawdzenie wydajności od zera i w zakresie roboczym, sprawdzenie czystości i zaolejenia powietrza, sprawdzenie momentu dokręcenia śrub głowicy, oczyszczenie i odkurzenie czego się da z wierzchu, wymiana oleju, oczyszczenie filtra powietrza, wymiana paska, sprawdzenie endoskopem wnętrza zbiornika, rozebranie i sprawdzenie grzybka zaworu zwrotnego, rozebranie i sprawdzenie reduktora, dokręcenie luźnych śrub.
    Co jeszcze?

  • #3011 09 Lis 2015 21:34
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    Jan_Werbinski napisał:
    Czy powinienem zrobić wizualną inspekcję wnętrza zbiornika?

    Zawsze warto zobaczyć jak wygląda zbiornik. Choć w 3 letnim zbiorniku nic nie powinno się dziać niepokojącego.
    Jan_Werbinski napisał:
    Jak zabezpieczyć zbiornik przed korozją jeśli planuję go nie używać aż do wiosny i przechowywać na mrozie? Wlać do środka olej i tak zostawić na jakiś czas? A może może odrdzewiacz, potem odtłuścić np. benzyną i pomalować wnętrze farbą obracając zbiornik względem własnej osi?

    Jeśli olej to tylko świeży (oby nie jakiś zużyty).
    Wg mnie lepiej to najpierw umyć wodą z jakimś płynem żeby z grubsza odtłuścić, później odtłuścić (może być benzyna ekstrakcyjna,lecz lepiej jakiś agresywniejszy rozpuszczalnik np nitro lub aceton) i wtedy jakiś odrdzewiacz. Ja kilka razy używałem Cortanin, i po dłuższym czasie nie widziałem żeby rdza się pojawiała. Pewnie są jakieś lepsze preparaty.
    Z farbą w zbiorniku to chyba nikt się nie bawi. Żeby dać farbę to trzeba by było porządnie oczyścić metal z rdzy.
    Jan_Werbinski napisał:
    Zastanawiam się czy nie został on przegrzany?

    Nad tym i my możemy się jedynie zastanawiać.
    Jan_Werbinski napisał:
    Pasek jest lekko pęknięty - o jakiej minimalnej ilości motogodzin to świadczy?

    Pasek może pęknąć nawet jeśli jest mocno naciągnięty i nie jest wcale używany. Po prostu starość lub wada- choć w tym przypadku pewnie wada skoro ma tylko 3 lata.
    Jan_Werbinski napisał:
    Jakie czynności powinienem wykonać?

    Odkręcić głowicę, wyczyścić zawory, sprawdzić stan tulei cylindrów. Tak profilaktycznie.

  • #3012 10 Lis 2015 08:24
    Jan_Werbinski
    Poziom 29  

    Cortanin zabezpieczy zbiornik antykorozyjnie? Nie trzeba po nim malować? Brzmi zbyt pięknie by było prawdziwe. :)
    Głowicy nie będę na razie odkręcał, bo zapewne musiałbym kupić nowe uszczelki za prawie 70-100 zł.
    W jednej z instrukcji sprężarek czytałem że przed dłuższym przechowywaniem nalać oleju do wlotu powietrza (po demontażu filtra) i pokręcić kołem. Warto?

  • #3013 10 Lis 2015 09:21
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    Jan_Werbinski napisał:
    Cortanin zabezpieczy zbiornik antykorozyjnie? Nie trzeba po nim malować? Brzmi zbyt pięknie by było prawdziwe.

    Wg mnie jest sens malować zbiornik od środka jedynie po wypiaskowaniu go. Cortanin wiąże się z rdzą, a farba by jedynie przykryła rdze która i tak pod warstwą farby by robiła swoje. A czy trzeba malować po cortaninie, myślę że niekoniecznie.
    Jan_Werbinski napisał:
    W jednej z instrukcji sprężarek czytałem że przed dłuższym przechowywaniem nalać oleju do wlotu powietrza (po demontażu filtra) i pokręcić kołem. Warto?

    Zależy jak długi ma być postój. Ja miałem jednego Wana który po 9-latach nieużywania nie miał ani grama nalotu rdzy na tulejach. A po konserwacji jakiejkolwiek nie było śladu.

  • Megger
  • #3014 10 Lis 2015 17:51
    roberto7727
    Poziom 20  

    Po pierwsze nitro nie jest najlepszym sposobem usuwania oleju czy syfu po oleju .Spróbój umyć jakąś sprężarkę nitrem i taką samą np benzyną ekstrakcyjną porównaj wyniki . Malowanie zbiornika od srodka jest utrudnione .No chyba że wlejemy litr farby i potoczymy zbiornik wówczas będzie umalowany .

  • #3016 11 Lis 2015 06:14
    Jan_Werbinski
    Poziom 29  

    Sprawdziłem wydajność i wychodzi mi że jest około 350/minutę czyli tyle co fabryka obiecała. Nie będę zatem jej zbytnio rozbierał.
    Do wymiany pasek. Rozumiem że popuszczam śruby na stopie silnika i przeprowadzam nim regulację napięcia? Trzeba potem po dotarciu poprawiać naciąg?
    Popuszcza zawór zwrotny. Przez noc zeszło z 11 do 5 bar. Czy to normalne? Czyszczenie i regulacja czy wymiana grzybka? Na cały nowy zawór za 50-70 trochę szkoda kasy, bo taki upływ nie jest problemem, ale jeśli można go łatwo zlikwidować to czemu nie?

    Co do mycia benzyną i rozpuszczalnikami. Czy w ten sposób nie zapaskudzę sobie powietrza? Nie chcę żeby później śmierdziało przy każdym użyciu. Pozostaje jeszcze ryzyko wybuchu spowodowane np. iskrą od narzędzi. Butle LPG, których nawet długo po tym jak przestały być użyte nie wolno złomować w normalny sposób.

    Bizon_126 umyłeś i co dalej? Zabezpieczyłeś czymś? Bo po pierwszym użyciu zapewne znowu była tłusta.

    Powietrze z reduktora wylatuje mokre i zaolejone. Mam odwadniacz i odolejacz CKD 1/2". Jeśli chcę użyć go z kluczem pneumatycznym o poborze średnim 120l/m, a maksymalnym 600 l/m to podłączyć się przez szybkozłączkę oryginalnego reduktora na butli (włoski Piana) o nieznanej mi wydajności czy kombinować z nowym reduktorem bez szybkozłączek bezpośrednio z drugiego wyjścia butli? Nie chcę brudzić narzędzi olejem, a te które wymagają będę smarował bezpośrednio, a nie mgłą. Czy takie szybkozłączki nie stanowią wąskiego gardła ograniczającego przepływ? W obecnej konfiguracji mam przekroje 1/2" i wąż 12,5 mm, będą trzy-cztery szybkozłączki, a mogę zmodyfikować do dwóch kosztem 100-200 zł, ale czy to ma sens?

  • #3017 11 Lis 2015 15:24
    bizon_126
    Poziom 28  

    Wyjąłem z wiadra z dimerem i pod kran spłukałem gorącą wodą następnego dnia nowe uszczelki i pierścienie
    Za jakiś tydzień[brak czasu na spawanie] zalałem olejem i test
    Dopiero jak przepracowała kilka godzin nabrała mocy
    I póki co wygląda w ciągu dalszym jak na foto z mojego tematu

  • #3018 11 Lis 2015 16:52
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    roberto7727 napisał:
    Po pierwsze nitro nie jest najlepszym sposobem usuwania oleju czy syfu po oleju .

    Nitro czy benzyna ekstrakcyjna ma odtłuścić, a do umycia najpierw woda z jakimś płynem/preparatem. Pisałem o tym wyżej. Oczywiście najlepiej pod ciśnieniem i powtórzyć kilkakrotnie.
    Jan_Werbinski napisał:
    Co do mycia benzyną i rozpuszczalnikami. Czy w ten sposób nie zapaskudzę sobie powietrza?
    Jan_Werbinski napisał:
    Pozostaje jeszcze ryzyko wybuchu spowodowane np. iskrą od narzędzi.

    Odparuje z jakimś czasem. Ale jeśli przyjdzie jakaś konserwacja to zapach rozpuszczalników zniknie na rzecz zapachu danej konserwacji. Wybuch nie będzie groźny.
    Jan_Werbinski napisał:
    W obecnej konfiguracji mam przekroje 1/2" i wąż 12,5 mm, będą trzy-cztery szybkozłączki, a mogę zmodyfikować do dwóch kosztem 100-200 zł, ale czy to ma sens?

    Nie ma sensu. Przy szybkozłączkach 1/2 cala i takim wężu klucz z takim zapotrzebowaniem powietrza będzie spokojnie sobie radzić.

  • #3020 11 Lis 2015 20:40
    roberto7727
    Poziom 20  

    Ubytek przez noc kilku atmosfer jest w zasadzie żaden . Po ingerencji może być gorzej .Co do butli po lpg to spawałem godzinę po rozszczelnieniu i nie było problemu .Przewietrzyłem tylko powietrzem z kompresora . Widziałem też butle cięte po kilku dniach .Jedyny przypadek dość grożny jaki pamiętam to facet rozciął zbiornik z jakąś substancją nie pamiętam ,chlor ,amoniak czy coś takiego ,ale zbiornik powirował wyleciał za ogrodzenie i wszystko wokół wyglądało jak zmrożone.

  • #3021 13 Lis 2015 09:26
    vcc
    Poziom 31  

    Z racji iż moja 19 pojechała w świat planuję zmontować kolejną wydumkę, posiadam zbiornik 85L LPG Holender oraz HS17 tą z 229cm pojemności, przeglądając noty katalogowe wychodzi iż ta moja potrzebuje większą moc niż ta z pojemnością 293cm. Silnik posiadam 3kW i myślę czy nie zapuścić jej na 2000obr, zawór zwrotny mam sprężarkowy na gwinty 1/2 cala, chyba nie powinien dławić przepływu

  • #3022 13 Lis 2015 11:46
    SKM 1964
    Poziom 29  

    Spokojnie powinien wystarczyć silnik 3 KW przy HS 17 , nawet przy 2000 obr/min.
    Chyba że chcesz nabijać 12 -14 atm. to już nie bardzo . :| Jak chcesz rozwiązać chłodzenie tej sprężarki ?? , bo przy tych obrotach będzie się mocno grzała . :|

  • #3023 13 Lis 2015 14:17
    vcc
    Poziom 31  

    Do okazyjnego pompowania kół czy jakiegoś malowania da radę bez chłodzenia a jak będzie potrzeba dłużej popracować to jakiś wentylator

  • #3024 13 Lis 2015 14:51
    roberto7727
    Poziom 20  

    Nitrp niezbyt nadaje się do mycia zalanych olejem i oblepionych kurzem części jak np obudowy sprężarek . Przynajmniej w jeśli chodzi o odlewy aluminiowe to fatalnie się myje . Nitro może jest zbyt ,,suche'' już dużo lepiej idzie czyszczenie przy użyciu zwykłej benzyny z dystrybutora . Nafta dość dobrze sobie radzi . Oczywiście na sam koniec można nitrem potraktować powierzchnie w celu odtłuszczenia ale myć tym części to katorga .

  • #3025 17 Lis 2015 20:14
    vcc
    Poziom 31  

    Zdobyłem silnik 1.5kW, przy przełożeniu 1:1 zobaczymy jak będzie pracował z 17, nie mówię o 8 barach bo do pompowania takie ciśnienie mi nie potrzebne, myślę ze do 6 da radę

  • #3026 18 Lis 2015 09:35
    SKM 1964
    Poziom 29  

    Ile Cię kosztował taki silnik ?? :|

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pytam z ciekawości , bo będę potrzebował taki do hydroforu 1.5 KW 1420 obr.,
    a nie wiem czy opłaca się przewijać ?? Zdobyłeś z kołnierzem
    czy z podstawą .

  • #3027 18 Lis 2015 15:43
    vcc
    Poziom 31  

    120zł razem z kołem na 2 paski które było założone , mocowanie na łapy, cena średnia, można i taniej kupić ale akurat taki 1.5 czy 2.2 to ciężko w rozsądnych pieniądzach

  • #3029 19 Lis 2015 07:58
    vcc
    Poziom 31  

    Koło 2x13 z 6cm średnicy bo takie było na silniku a z doborem koła pasowego nie będę miał problemu, ponad 100 kół mam w domu :D

  • #3030 22 Lis 2015 15:51
    farel123
    Poziom 12  

    Znajomy posiada sprężarkę z agregatu chłodniczego Thermo King wydajność bardzo duża ale jest problem że rzuca, pobiera olej. Zużyte pierścienie czy taki ich urok , da się to jakość obejść ?
    Sam mam okazje, kupienia takiego agregatu innej firmy, tyle, że jego tłoki na pewno nie mają pierśćieni zgarniajacych i obawiam sie że może być włąśnie problem z tym olejem. Mam niby dostęp do tokarek itp., w pracy, ale nie wiem czy jest miejsce na tłoku na 3 pierście. Wie ktoś czy da się coś takiego przerobić na kompresor warsztatowy ?
    Agregat który chce kupić ma takie tłoki
    Nowe życie kompresora olejowego

    Dodano po 2 [sekundy]:

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME