Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 06 Mar 2016 11:17 1512403 6677
  • #3301
    Gżehó
    Level 21  
    Samochodowa chodnica oleju tym samym może być lepsza w tej materii, gabaryty podobne i z reguły właśnie rzadkie użebrowanie.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.NOVATEK-ELECTRO POLSKA SP. Z O.O.
  • #3305
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    @SKM 1964 Przecież napisałem, że jest to kompresor BEZOLEJOWY ! Pochodzi od zezłomowanej maszyny drukarskiej czterokolorowej Fuji Shinohara. Jutro mu zdjęcie zrobię. Nie rozbierałem go aż do sciągnięcia cylindra, tylko czyściłem raz głowicę i zawory, więc trudno mi powiedzieć jak i czym uszczelniony jest wahliwy tłok. Jest ze stopów aluminium, a uszczelnienie - podejrzewam pierścień teflonowy.
  • #3306
    roberto7727
    Level 22  
    Czym by nie był uszczelniony to kompresory bezolejowe są oględnie mówiąc ... dobre dla dentystów. Tłok nie ma żadnego smarowania w tym rozwiązaniu .W kompresorach olejowych ewentualne zanieczyszczenia są usuwane razem z olejem przy wymianie a tu pozostają .Swoją drogą najczęściej takie zniszczenia wywołuje brak filtra powietrza .Nie wiem w tym przypadku czy był i czy spełniał swoją rolę .
  • #3307
    vcc
    Level 34  
    Planuję założyć zawór zwrotny do wana na zbiornik oryginalny ew dotoczyć kryzę i zastosować jeden ssący od airpola 82mm, pytanie co lepsze, airpol czy 2 szt od wana jak w oryginale, szczelność obu pozostawmy na inną dyskusję.\Mogę jeszcze zdobyć zawory od WD 53 ale chyba byłby problem z ich zamocowaniem
  • #3308
    Gżehó
    Level 21  
    Z Wd53 bym olał, słaba dostępność. Ja dałbym jeden zawór Airpol, wystarczy. Z N70 nie wejdzie?

    Ew. 2 zwrotne Airpol, inna konstrukcja i ponoć skuteczniejsze.
  • #3309
    vcc
    Level 34  
    Właśnie z WD mogę mieć darmo bo znajomy oddaje sprężarkę na złom ale chyba nie idzie tego pod pasować pod kryzę, dziś znalazłem oryginalną kryzę od wana i jeden zaworek jest a drugi rozkręcony więc jak ktoś by miał blaszkę domykającą, sprężynki i pokrywkę to przygarnę

    A tak poza tym to wreszcie ruszyły prace z HS 17, na początek zbiornik postawiony na kółkach i wstępne rozmieszczenie przyłączy, butla LPG 80 Holender

    Nowe życie kompresora olejowego
  • #3311
    Gżehó
    Level 21  
    No tak, ale kiedyś się zepsuje to możesz mieć problem kupić. Poza tym one są lekko duże, chyba że da się je rozczłonkować? Bo normalnie to jeden wielki ssąco tłoczący jest zdaje się, tak? Dlatego ja wolę stosować rzeczy raczej normalnie dostępne.
    Plus jednego zaworu jest również taki, że jeśli puszcza to przynajmniej wiesz który :-) Jak masz dwa, to się będziesz użerał i nie wiadomo którego się uczepić ;-)
  • #3312
    elektryku5
    Level 38  
    vcc wrote:
    A tak poza tym to wreszcie ruszyły prace z HS 17, na początek zbiornik postawiony na kółkach i wstępne rozmieszczenie przyłączy, butla LPG 80 Holender

    Nowe życie kompresora olejowego


    Nie polecam tego zestawu presostat+reduktor (i reszta), odlew jest paskudny i łatwo o jego ukruszenie, już lepiej wersja z elementami wkręconymi w presostat z czterema otworami (w zestawie też można to kupić).
  • #3314
    vcc
    Level 34  
    @elektryku5 z jakiegoś projektu mi pozostał ten presostat, wiem że wykonanie nie powala ale spełnia swoją funkcję, ten z 4 gwintami mam w wanie, dodatkowo łatwo go przerobić żeby miał styki przełączane
  • #3315
    Katoo
    Level 17  
    Witam, panowie powiedzcie czy silnik 3kw na 230V (kupiłem nowy) da rade napędzić przerobiony silnik z tico 1:1?

    Pozdrawiam.
  • #3317
    vcc
    Level 34  
    Pytanie źle sprecyzowane i odpowiedź, napędzić da, tak samo jak i wana 3 cyl tylko kwestia przełożenia a co za tym idzie wydajności, ten silnik z tico pewnie by kręcił na jakieś 300 obr
  • #3318
    roberto7727
    Level 22  
    To zależy przy jakim przełożeniu na pewno problem będzie przy napędzie bezpośrednim.
  • #3319
    vcc
    Level 34  
    Jaki napęd bezpośredni, tico ma 800cm silnik więc jak już wspomniany wcześniej silnik 7.5kW do napędu bezpośredniego, z zasilaniem 1f co najwyżej można poszaleć z HS31
  • #3320
    roberto7727
    Level 22  
    To też dlatego napisałem że byłby problem.
  • #3321
    irc205
    Level 24  
    Panowie jaką sprezarke polecacie do budowy kompresora wydajność ok 400l. Zalilanie 3F. Kompresor potrzebuje do malowania,, klucza pneumatycznego i możliwe że w niedługim czasie jakaś piaskarka na własny użytek. Mogą być to dwie sztuki zasilane z jednego silnika. Proszę o radę.
  • #3322
    Katoo
    Level 17  
    Na razie jeszcze nie przerobiony. Tico miało 800cm3, jak dobrze pamiętam. Pytam bo mam na garażu silnik 3kW na 230V, a silniki z Tico są tanie. Myślałem o piaskarce.
  • #3323
    roberto7727
    Level 22  
    Silniki są tanie ale głowice aby czymś przykryć ten silnik już takie tanie nie są . Problem z kołem pasowym jeśli byś chciał wykorzystać koło zamachowe bo trzeba by wytoczyć rowek na pasek i to pewnie jeden bo więcej nie zmieści się . Dobrym rozwiązaniem byłby napęd bezpośredni ale nie silnikiem 3 kw a minimum 5,5kw i to w 3 fazach . Co do sprężarek to albo jakieś gotowe albo z samochodowych najmniej problematyczne są z ikarusa bo nie trzeba budować układu ciśnieniowego smarowania.
  • #3324
    mychaj
    Level 32  
    Budowa sprężarki z silnika spalinowego dla mnie ma sens tylko w przypadku gdy ma się duuużo wolnego czasu i dostęp do dobrze wyposażonego warsztatu- w innym przypadku nie ma to większego sensu, wszystkie poprawki, problemy, przeróbki.
  • #3325
    Katoo
    Level 17  
    Rozumiem mam już kompresor na sh18 przerobiony na rozbryzg. Szukam teraz alternatywy na coś większego by można było piaskować.
  • #3327
    roberto7727
    Level 22  
    Można zastosować gotowe płyty zaworowe ze sprężarek np hs 19 sporo tego jest za niewielkie pieniądze . Pozostaje wówczas zrobić czapkę aby to przykryć i w zasadzie tyle . Uspawać z grubszej blachy np 8mm i pozostaje przeszlifować płaszczyznę na magnesówce .
  • #3328
    Katoo
    Level 17  
    Gdybym zastosował zawory z sh19 do tico i przełożenie było by 2:1 to silnik 3kW by dał radę? Jakoś ten airpol 50 do mnie nie przemawia. Silnik z tico tańszy , a może silnik z cienkiego ?
  • #3329
    vcc
    Level 34  
    Dłubanie sprężarki z silnika ma sens jeżeli mamy wszystko w domu łącznie z silnikiem, inaczej koszty mogą przewyższyć cenę oryginalnej sprężarki, też bym polecał wana albo airpol ale tam żeby podmuchać potrzeba silnika 7.5 - 11kW a kolega upiera się na 3kW i to na 230V

    Wan ma tłok o średnicy 100 i skoku 100 więc wychodzi objętość 785 czyli prawie tyle ile cały silnik z tico, x3 daje mam pojemność prawie 2.4 litra, i tam potrzeba silnika 11kW dla 800 obr pompy.
    A i pamiętajmy że wan pompuje do 7 bar bo przy 8 silnik pracuje już na granicy więc z silnikiem 3kW myślę że tico można by kręcić na jakieś 700 obr ale wtedy oblicz wydajność i czy to się kalkuluje
  • #3330
    roberto7727
    Level 22  
    No pomijając koszty biorąc pod uwagę tylko możliwości silnika to można liczyć góra na jakieś 400l/min. Do piaskowania to za mało i jeszcze silnik na 230V który może mieć problemy z rozruchem .