Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 04 Apr 2016 14:38 1580521 6842
Bosch
  • #3451
    vcc
    Level 35  
    Posiadam oryginalne redukcje pod śrubunki a do tłocznych redukcje na 22 więc to żaden problem coś zredukować, myślałem nad małym obiegiem z pompką od spryskiwaczy tylko czy taka wytrzyma

    Nowe życie kompresora olejowego

    Dziś przyjechała dostawa więc czas się brać za składanie dołu, pierścionki z primy po 22zł jutro zamawiam
  • Bosch
  • #3452
    SKM 1964
    Level 33  
    Zwykła od spryskiwacza nie wytrzyma . Ma działanie krótko trwałe i się przegrzeje . Chyba , że masz od Ikarusa na 24 V , to tak i to stary typ . One wytrzymywały pracę ciągłą . Zastosuj pompkę od pralki Polar , też stary typ , to Ci pochodzi , te nowe też są do kitu . :|
  • #3453
    vcc
    Level 35  
    Puki co czasowo cienko ale dół sprężarki złożony, jutro akcja z głowicą i czekać na pierścionki
  • Bosch
  • #3454
    roberto7727
    Level 22  
    Części do zaworów są śmiesznie tanie ,ale całe zawory już ok 20 zl za szt . Pompka z pralki jest wystarczająca sam mam jakąś współczesną i działa ale fakt na starym typie pompek lepiej woda goniła po układzie . Właśnie o to chodzi że jak da się redukcje to przekroje się zmniejszają i jest problem z grawitacyjnym obiegiem .Zresztą i tak musi sprężarka się porządnie nagrzać aby obieg ruszył w miarę . 2 KW to minimum aby sprężarka chodziła na 1400obr /min i przy ok 8 atm już prądy przekraczają znamionowe .Więc może 1.5 kw do 1000 obr /min będzie na styk .Tylko pytanie czy ruszy pod obciążeniem ? Wydaje sie że powinien .
  • #3456
    roberto7727
    Level 22  
    Powiem tak jak miałem 2.2 kw i obroty ok 1800/min to do ok 7 atm chodziła w miarę ok , przy większym ciśnieniu słychać było że silnik zwalnia że mu cięzko .Według noty katalogowej przy 2200 obr /min potrzeba 3,2 kw mocy . Myślę że 1.5 kw przy 1000obr /min by dał radę .Masz chyba taki więc jaki problem sprawdzić .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sprężarki z ikarusa mogą pracować przy dużo większych obrotach .Ograniczeniem jest tylko wytrzymałość zaworów .Ta sama sprężarka przy głowicy listkowej ma dopuszczalne 3tyś obr/min Szkoda by mi było nie wykorzystać możliwości sprężarki ale jak zamierzasz chłodzić ją tylko przez zbiornik z wodą bez chłodnicy to montuj 1,5 kw silnik i na 1000 obr jej nie przegrzejesz . Bardzo często widać że różni spece w ogóle nie stosują chłodzenia wodą i sprężarki pracują .
  • #3457
    vcc
    Level 35  
    Dziś rozdłubana góra, 2 zaworki w miarę a 2 do wymiany bo jeden ssący pogięty i płytka nie przylega a wydechowego nie mogę rozkręcić bo zapieczony/zapunktowany, jakieś źródło do nowych zaworków - anset? i chyba zmienię wszystkie chyba że ktoś ma z odzysku.
    Wkręty z góry do zaworów wydechowych mają jednakową średnicę? bo u mnie chyba coś przerabiane bo jeden wkręt ma większą średnicę i jest krótszy przez co sprężyna dobrze nie dociskała zaworu

    UP

    Jak się dłubie po nocach to tak jest, spojrzałem nie na tą stronę zaworka co trzeba :D płaszczyzna ok więc jeszcze będzie chodził tylko ten wydechowy rozkręcić
  • #3458
    roberto7727
    Level 22  
    Wkręć w imadło aby nie pokancerować za bardzo za najszerszą część i kluczem rozkręć ewentualnie żabą zaciskaną wcześniej obstukując .Czasem nic nie pomaga i owszem da się rozkręcić ale i zniszczy się zawór . Największy problem to sprężynki w zaworze ,tak jakby wygięta podkładka sprężynująca ,nigdzie nie można jej kupić . Ale jak byś potrzebował zaworów to anset chociaż bardzo podrożyli np do hs 18 albo jest jeszcze jedno żródło .
  • #3459
    adolfone
    Level 13  
    Znacie może jakiegoś niedrogiego tokarza w Krakowie?
  • #3460
    vcc
    Level 35  
    Góra złożona, podkładki musiałem dorobić pod wydechowe ale ze są grubsze to dobrze je wkręty dociskają z sprężyna, teraz czekać na pierścionki i całość składać. Do otwartej komory korbowej nalałem 0.7 oleju i to wg mnie jest minimum, olej nie sięga łożysk w korpusie tylko korby dobrze się maczają i będą rzucać olej
  • #3461
    roberto7727
    Level 22  
    Ale to powinno wystarczyć bo w oryginale smarowanie było wtryskiem oleju i sprężarki działały pomimo że oleju na dnie skrzyni korbowej nie było wiele .Po to są pod korbami w dnie komory specjalne kanały w których ma gromadzić się olej i kolec w korbowodzie rzuca olejem po cylindrze .
  • #3462
    vcc
    Level 35  
    Rozbryzgiwany olej wystarcza nawet w WANie do smarowania.
    Dziś zamontowałem sprężarkę z ikarusa zamiast 17 i na 1000 obr silnik 1F 1.5kW daje spokojnie radę, głowica nagrzewa się ale jeszcze idzie ręką dotknąć poza tym zamówione pierścionki z primy i uszczelki pod głowicę i cylinder do 2 ikaruska
  • #3463
    Katoo
    Level 17  
    Witam, mam mały problem skończyłem składać mój kompresor na hs18 po wymianie pierścieni i przerobieniu na rozbryzg mam problem. Silnik 3kW przełożenie 1:1 a kompresor bije tylko do około 3,5Atm. Po wyżej słychać jak silnik już nie daje rady sprężarka zwalnia. Zaworki czyszczone pracują elegancko , dość szybko bije do tych 3,5atm. W czym może być problem? Co do zaworków sa na alledrogo i pasują od c330 jeżeli mówimy o polmoskiej dmuchawce. Kompresor zalany jest olejem do sprężarek Airpress

    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego

    Czyżby już padła? Przepraszam za foty robione w ciemnym garażu pod lampą.
  • #3464
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Kolego po pierwsze zobacz czy masz wystarczająco silną instalacje 230V, bo to najważniejsze.
    Po drugie jaki prąd pobiera silnik -- pisze na tabliczce znamionowej.
  • #3465
    Katoo
    Level 17  
    Silnik pobiera 16,8A silnik ma hamulec elektromagnetyczny oraz jest przed zbiornikiem odprężnik który spuszcza powietrze z węża na postoju. A może ten olej z airpresa jest za gęsty? Dodam że kupiłem nowy zalałem a itak już taki czarny przepracowany. Pytałem już na forum w tym wątku i powiedziano mi że 3kW powinien dać sobie z nim rade z przełożeniem 1:1 więc zakupiłem nowy silnik żadna używka.Poprzedni silnik 1,5kW dmuchnoł tylko do 2,5atm ten 3kW tylko do 3,5 potem już masakra. Więc wydaje mi się że to nie wina silnika.
  • #3466
    User removed account
    User removed account  
  • #3467
    Katoo
    Level 17  
    Silnik 1400rpm, chodziło o uzyskanie przełożenia 1:1 a nie 1:5 bo wtedy i 1,5kW by go uciągną. Za to czas pompowania 5 razy dłuższy.
  • #3468
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Wieć silnik nie ma 3kW. U mnie spokojnie tak działą.

    Tak jak mówiłem sprawdź instalacje bo to ona przeważnie sprawia że silnik nie ma mocy.
  • #3469
    vcc
    Level 35  
    Hs18 ma 2 tłoczki po 60mm więc z silnikiem 3kw to powinno ją rozrywać, albo coś nie tak z silnikiem albo przyciera się, ikarus ma 2 tłoczki 75mm i u mnie 1.5kW 1f przy 1000 obr spokojnie pompuje do 7 bar więc u kolegi coś nie halo, miernik cęgowy i mierzyć prądy silnika a 2 miernik w gniazdko i mierzyć spadek napięcia.

    Kolega coś wspominał ze silnik ma hamulec, może spadek napięcia jest taki że nie ma siły utrzymać hamulca i go załącza
  • #3470
    Katoo
    Level 17  
    Ma więcej niż 3kW bo 16,8 x 230 daje 3864W a dodam że jest nowy. Instalacja się mi nie grzeje jak kompresor pracuje. Ojciec ma w garażu obok kompresor 2 tłokowy z ziła chłodzony wodą ale ma przełożenie 1:3 i idzie mu jak burza a ma silnik 1,5kW. Silnik się nie grzeje w moim kompresorze za to hs18 jest gorąca zwłaszcza głowica, a koła na silniku i na kompresorze też sa gorące. Czego mógłbym sie doszukiwać w sprężarce? Co może przycierać? Jak zdejmę głowicę i włączę to zapiernicza niemiłosiernie.
  • #3471
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Katoo wrote:
    silnik 1,5kW. Silnik się nie grzeje w moim kompresorze za to hs18 jest gorąca zwłaszcza głowica, a koła na silniku i na kompresorze też sa gorące. Czego mógłbym sie doszukiwać w sprężarce? Co może przycierać? Jak zdejmę głowicę i włączę to zapiernicza niemiłosiernie.


    I nie będzie bo i z czego .
    Zmierz napięcie w gniazdku podczas dobijania na pewno jest very very low.
  • #3472
    Katoo
    Level 17  
    Nic z tego nie będzie bo pasek szlak trafił. Dziś poprawiłem zaworki , szlifowałem je i już nie puszczają powietrza. Rozwierciłem także odpowietrznik i dolałem oleju. Napiąłem pasek na maksa dobił prawie do 5Atm ,ale silnik pracował dalej ,a sprężarka stanęła. Gdy docisnąłem młotkiem pasek pompowała jeszcze lecz pasek szlak trafił. Kompresor do przeróbki . Po niedzieli pojade na tokarnie żeby zrobili mi sprzęgło i połączę je bezpośrednio wałami.

    Pozdrawiam.
  • #3473
    vcc
    Level 35  
    Pisałem wcześniej że coś się przyciera, a mocniejsze napinanie paska pierwszej panewce na wale raczej nie pomaga, nawet przy luźnym pasku powinna pompować, ewidentnie coś za mocno skręcone, może za gruba podkładka kasująca luz osiowy wału?
  • #3474
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    vcc wrote:
    nawet przy luźnym pasku powinna pompować

    Na słabo napiętym pasku 17mm i kole pasowym 17CM sprężarka stoi i kwiczy jak ciśnienie wzrośnie.
    A tu malutkie kółeczka .
  • #3475
    roberto7727
    Level 22  
    Ja zrobiłem sprężarkę hs 11 z glowicą od c 385 ojcu i pasek jest tak napięty że ....można go zdjąć bez luzowania silnika i do 12 atm nic się nie dzieje .Tu możliwości są 3 .Pierwsza to zbyt słabe odpowietrzenie skrzyni korbowej , druga to ściągnięcie paskiem wału do panewki bo ta sprężarka powinna pracować współosiowo i trzecia możliwość to przycierający się zawór zwrotny .
  • #3476
    Katoo
    Level 17  
    Odpowietrzenie skrzyni korbowej juz przerobiłem sytuacja się poprawiła. Nie posiadam panewek na wale głównym tylko na korbowodach. Sprężarka jest tak przerobiona że posiada już łożyska, " przycierający zawór zwrotny" co masz na myśli? Wszystko zostało ściągnięte jutro zawiozę do tokarza elementy i będzie przełożenie na sprzęgle połączone 2 wały. Dodam że jak sprężarka dobiła do 5 i już powoli dychała silnik dalej kręcił ale nawet się nie nagrzał.
  • #3479
    vcc
    Level 35  
    Oj tak, bo to nie zamykający zawór stuka tylko otwierając się grzybek stukał w poprzeczkę, już kiedyś patent mi się sprawdził.
    Co do zużycia zaworu - pompa chodziła jakieś 4 godz po remoncie i śladów na gumie uszczelniającej zbytnio nie ma za to grzybek od strony sprężyny już półokrągły (wyklepało go)

    UP
    https://www.youtube.com/watch?v=RXCbeuSIaBM

    Taka wisienka na torcie, teraz tylko rozdłubać i wymalować całość jak będzie ciepło
  • #3480
    roberto7727
    Level 22  
    Katoo , możesz wyjąć zawór zwrotny i sprawdzić bez niego ale jak bardziej podejrzewam odpowietrzanie .Jaki masz otwór w sprężarce od odpowietrzania ?