Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 07 Paź 2010 18:22 1444324 6401
  • #361
    lukaszluk
    Poziom 15  
    Koledzy mam takie zapytanie, otóż chyba jednak zakupię tą sprężarkę Metabo i teraz będę zmuszony sprzedać podzespoły które zgromadziłem, w jakim dziale je wystawić na elektrodzie? Wystawiałem wcześniej ale administrator kasował post a sam nie wiem
  • AdexAdex
  • #362
    blackbird100
    Poziom 11  
    Czemu jednak rezygnujesz z samoróbki?? Za Metabo wspomniane przez Ciebie trzeba pewnie dać z 1700zł, a tu masz prawie wszystkie elementy potrzebne do zrobienia. Czy sugerujesz się tylko gwarancją na 2 lata? Jeżeli ktoś używa sprężarki od rana do wieczora no to może faktycznie jak padnie to oddaje się na gwarancję, ale i tak z tego powodu jest przestój w użytkowaniu.
    A ja mam pytanie odnośnie spawania butli LPG, jest to bezpieczne, bo spotkałem się z opiniami, że może wybuchnąć. Jak spawałeś swoją - "bez stresu" czym może np. zalewanie zbiornika wodą?
  • #363
    lukaszluk
    Poziom 15  
    Witaj, słuchaj jeżeli nie przesadzisz z ciśnieniem w butli tzn. na maxa nie będziesz pompować ( ja max do 7 atm) to wszystko będzie grać. Ja wykonałem już 3 sprężarki jedną którą używam juz ponad 2,5 roku, jedna ma 1,5 roku a teraz mam 3 na ukończeniu. Powiem tak spawać też trzeba umieć aby był idealny i jednolity nie przesadzać z napawaniem czy poprawkami bo wiadomo że bytla się może rozhartować. Słuchaj przecież butle po LPG też są spawane i jakoś działają a butle np na gaz tlen argon są kute na zimno i mają bardzo dużą wytrzymalość bo puźniej jeszcze przechodzą dodatkową obrybkę cieplną.
    Moje spawy wytrzymują i sprężarki jak narazie działają idealnie, jak się boisz to zamontuj dla bezpieczeństwa zawór bezpieczeństwa który będzie czywać nad poziomem sprężonego powietrza w butli albo daj jakiemuś dobremu spawaczowi do pospawania ale spawarką gazową bo mniej rozgrzewa miejsce spawane albo metodą tig.
    A spawać to spawałem zwykłą spawarką elektrodową bester 1500 powoli i idealnym spawem, nie zalewałem butli wodą bo woda jak wejdzie w miejsce spawania to tylko zniweczy spoinę. Aktualnie kupiłem migomat Esab i muszę min wyprobować.
    Jutro idę jeszcze raz obejrzeć metabo, kosztuje 1920zł + olej na wymianę po przepracowaniu 24h trza zmienić na nowy
    Sam jeszcze nie wiem co zrobić z jednej strony mam wszystkie elementy (prawie trzebaby byloby jeszcze z 300 zl wydać - koł pasowe, ryrki zawory zwrotne, śrubunki) na nową sprężarkę a z drugiej bardzo wydajną sprężarkę gotową chociaż nigdzie w necie nie mogę znaleść a w sklepie to wiadomo jak jest, sprzedawca zawsze chwali że najlepsza i kupuj panie, z tego względu sam nie wiem co zrobić, może wykonam samoróbkę i zobacze jak będzie działać jeżeli wszystko będzie ok to zostawie ją a jak nie to sprzedam i kupię metabo bez zastanowienia
  • #364
    blackbird100
    Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź :) ale w głównej mierze miałem na myśli czy opary gazu (niby gazu nie ma w butli, ale coś tam zawsze śmierdzi hehe) nie zapalą się podczas spawania czyli czy nie będzie małego "bum" bo tak jak pisałem ludzie tak gadają, sam nie spawałem jeszcze butli LPG stąd moje pytanie i w pewnym stopniu obawa.
  • #365
    lukaszluk
    Poziom 15  
    No tak, obawa jest, ja kupywałem używane butle jeszcze w 50-60% z gazem, ale problemu nie było - wyjechałem poza miasto, w pole z dala od domów ludzi tam rozkręciłem wielozawór i spuszczałem gaz trwało do ok 1 h, a co do spawania to butla leżała przez tydzień w garażu z zdemontowanym wielozaworem wiec zdążyło wszystko wyparować, bez problemu się spawa ale trzeba uważać by nie przepalić butli podczas spawania i dziur nie narobić a i do wspawywania najlepiej używać czarnych rurek z nagwintowanymi gwintami, ocynkowanych nie polecam bo się ciężko spawa i trzeba ocynk podczas spawania spalać a to trzeba umieć i polecam tekie wspawywanie bardziej zaawansowanym, ja juz tak robiłem, nauczyłem się tej metody choć łatwo nie przyszło (mówki, kolanka nyplowe itp w ocynku)
  • #366
    blackbird100
    Poziom 11  
    Tak też myślałem żeby przez jakiś czas sobie poleżała to gaz wywietrzy się, dlatego wczoraj wykręciłem wielozawór. Na chwilę obecną brakuje mi silnika 1-fazowego, bo bez niego nie podejmuje się z rozpoczęcia prac i paru detali.
    A te 2 silniki co masz gdzie kupowałeś i po ile, bo u mnie koszty przewinięcia silnika 1,1kW (taki starej daty) bo taki mam spalony są masakryczne a i za gotowy przewinięty koleś mówił że trzeba dać ze 400zł.
  • AdexAdex
  • #367
    lukaszluk
    Poziom 15  
    Słuchaj ja kupowałem wszystko na allegro oprócz bótli bo to mi kumple załatwiali a i hydraulika tez na m iejscu, czyli silniki sprężarki wyłączniki ciśnieniowe pistolet do malowania to wszystko allegro bo u mnie cieżko z takimi rzeczami.
    A jakiego silnika szukasz bo właśnie sprzedałem gościowi silnik 1,1 kW 2890 obr/min za 150 zł pracował może z 6 h przy kosiarce z lat 80 i dłygo przeleżał w piwnicy nie używany.
    Mam jeszcze 1,5 kw ale siłowy 1450 obr/min tez na sprzedaż ale chyba Ci nie pasuje.
    Więc jakich parametrów silnika szukasz to może pomogę.
  • #368
    blackbird100
    Poziom 11  
    Właśnie 1,1 kW i do tego 2890 obr/min byłby w sam raz. Nie mam 380V więc dlatego jest problem. Na chwilę obecną zawiozłem 3 spalone silniki 1,1kW (bo takie miałem) do elektryka żeby wycenił zrobienie 1 sztuki.

    p.s. ten za 150zł co sprzedałeś wziąłbym od ręki, no ale cóż - już po fakcie
  • #369
    larson04
    Poziom 14  
    Pytanie do wszystkich.Czy ktoś wie, jakie jest łożysko w sprężarce HS 11 na korbowodzie.Mam taką w częściach i nie wiem jakie tam powinno być łożysko.Chyba powinno być igiełkowe.Najlepiej symbol łożyska.Wymiary wew. 35mm,zew. 55mm,szerokość 20mm.Pomoże mi ktoś dobrać?
  • #370
    lukaszluk
    Poziom 15  
    tomekodziem napisał:
    Pytanie do wszystkich.Czy ktoś wie, jakie jest łożysko w sprężarce HS 11 na korbowodzie.Mam taką w częściach i nie wiem jakie tam powinno być łożysko.Chyba powinno być igiełkowe.Najlepiej symbol łożyska.Wymiary wew. 35mm,zew. 55mm,szerokość 20mm.Pomoże mi ktoś dobrać?


    Kolego podaję stronę gdzie robią regeneracje, mają uszczelki i wszystkie części, ja tam się zaopatrzam w części, polecam ich link: http://anset.pl/inne_spr.php lub link producenta sprężarki http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_23.pdf http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/ZALECENIA_PL.pdf (pdf)

    Dodano po 5 [minuty]:

    blackbird100 napisał:
    Właśnie 1,1 kW i do tego 2890 obr/min byłby w sam raz. Nie mam 380V więc dlatego jest problem. Na chwilę obecną zawiozłem 3 spalone silniki 1,1kW (bo takie miałem) do elektryka żeby wycenił zrobienie 1 sztuki.

    p.s. ten za 150zł co sprzedałeś wziąłbym od ręki, no ale cóż - już po fakcie


    Kolego mam jeszcze na stanie po 2 silniki besel malo używane prawie jak nowe 1,1kW i 1,5kW i jeden 2kW wszystkie 2890obr/min i zastanawiam się nad ich sprzedażą, wszystkie działaja idealnie w 100% sprawne, odpalane, wszystkie zgromadziłem przez ponad roku czasu przez allegro, szukałem i czekałem aż ktoś sprzeda i uzbierało się kilka sztuk i teraz zastanawiam się nad ich sprzedażą, pilna kasa, powiem tak że każdy z nich kosztował mnie powyżej 200 zł z przesyłką, najdroższy był ten 2kW, więc jak chcesz możemy się potargować na P.W, pisz o ceny.
  • #371
    lukaszluk
    Poziom 15  
    Witam, no i tak jednak zdecydowałem się na sprężarkę Metabo 320-10/100-1 jednofazowy sprzęt, jak na razie przepracował ok pół godziny bo dopiero dziś dostałem w ręce. Moje opinie o tym sprzęcie są jak na razie w 100% pozytywne, pracuje równomiernie bo ma 2 tłoki, cicho no w miarę cicho ale przynajmniej da się rozmawiać podczas tłoczenia, pompuje aż 10 atm i wie wyłącza (w porównaniu hs-11 z wysiłkiem napompuje 7 atm) a teraz porównanie co do mojej sprężarce opartej na silniku jednofazowym 1,5kW i na sprężarce hs-19. Otóż samoróbka gdy pracuje a musi niezłą siłę pokonać przy tłoczeniu to aż przygasa tzn. pulsuje światło w garażu a napędza tylko 1,5kW - w Metabo nic się nie dzieje a jest zastosowany 2,2kW, dalej samoróbka jest tak głośna że hej, masakra, pompuje wolniej niż Metabo i to jeszcze tylko 6,5 atm. Wiem że samoróbka to satysfakcja ale jak można poszaleć jak nie ma się siły w garażu?? Więc polałem zakupić porządny sprzęt który w końcu da mi pewność że ciśnienia mi nie zabraknie jak będę lakierować. No cóż sami jak nie wypróbujecie to nie zobaczycie, ale to tylko moje spostrzeżnia może komuś się przydadzą.
    A i tak nie przestanę budowy następnej chociaż już nie dla mnie bo będzie na sprzedaż, jak pisałem tylko zmiana 2X hs-11 silnik siła 2kW zbiornik 85l i cała reszta jaka potrzebna do działania sprzętu. postaram sie w ok 2 msc. wykonać a efekty pokarzę na forum elektrody.
  • #372
    leszekszop
    Poziom 10  
    Blackbird100 słuchaj- poluj na allegro, ja mam silnik 1,2 kW 2800obr. z allegro od jakiegoś wertykulatora czy innego sprzętu, napędza fajnie hs11 a dałem za niego 50zł plus przesyłka.
  • #373
    blackbird100
    Poziom 11  
    leszekszop dzięki za radę, ale pewnie te polowanie trzeba prowadzić codziennie i wnikliwie, bo wiadomo są różne aukcje, w różnych kategoriach oraz różnie nazwane, więc wpisanie jednego hasła w wyszukiwarce nie wyszuka tych wszystkich aukcji. Nie raz prowadziłem takie polowania. Na chwilę obecną decyzja pozostała taka, że elektryk zrobi ten mój i "nie zedrze skóry na niedźwiedziu" :)
  • #374
    blackbird100
    Poziom 11  
    Mam takie pytanie, bo w sumie przeczytałem wszystkie informacje w tym temacie, ale nie do końca wiem jak ma być podłączony...... odwadniacz??? odolejacz?? w końcu pełni to coś tylko 1 funkcję czy 2 jednocześnie?? Zakładajmy, że jest to odwadniacz :) Nie znalazłem informacji odnośnie takiego samego, bo w sumie pojawiła się fotka wrzucona chyba przez 2 forumowiczów, ale nie były to takie same odwadniacze.
    Wcześniej pracowało to ze sprężarką 1-tłokową od Ikarusa jako kompresor do pompowania kół (czyli bez butli), ale użytkowanie kompresora skończyło się jakieś 10lat temu więc chcę to przywrócić do życia jako typowy kompresor z butlą 50l od LPG.
    Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to połączyć i czy stan faktyczny pokrywa się z oryginałem, bo nie jestem do końca przekonany czy np. kruciec (3) oraz otwór (2) nie został dorobiony, bo za pomocą śruby wkręconej w otwór (2) był właśnie przymocowany odwadniacz. Manometr też był na wyposażeniu oryginalnym?
    Jedynie mogę stwierdzić, że do (1) była przymocowana rurka od sprężarki, a śrubą (4) spuszcza się kondensat.
    I jeszcze jedno - co powinno znajdować się wewnątrz odwadniacza?? bo patrząc przez otwór (2) widać w środku tylko pustkę, a ktoś wspominał, że powinny tam być jakieś blaszki czy siateczka stalowa.
    Nowe życie kompresora olejowego

    EDIT: sprawa z podłączeniem już nieaktualna, bo sam doszedłem co i jak
  • #375
    rrqetgerq
    Poziom 11  
    Jak wielu z Was tez sie zarazilem budowa kompresora. 2 dni temu na zlomie dostalem sprezarke od ursusa c-328 c-330 ale ma urwany gwint od bagnetu oleju. Moje pytanie, jak mozna sobie poradzic z tym problemem?
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    Co do stanu zaworow mam pewne watpliwosci bo sa strasznie zasyfione, nie wiem jak je wyczyscic i jak je sprawdzic-wykrecic?
    Moze ma ktos jakis pomysl jak ta sprezarke moge wyczyscic z syfu wewnatrz i z zewnatrz? ew ile ok kosztowaloby piaskowanie i czy ma sens.
    Zastanawiam sie tez czy na "glowicy" rys.5 w ktorej znajduja sie zawory nie powinno byc jakiejs uszczelki oraz ostatnie (narazie) pytanie w jaki sposob moge sprawdzic szczelnosc pierscieni w tloku (tzn stan tloka pierscienie oraz cylindra), na moje niedoswiadczone oko wyglada to dosc dobrze bo cylinder jest gladki i nie posiada zadnych widocznych rys czy otarc.
    Tak na marginesie to mialem dzis okazje nabyc za 100zł kompresor eurotec 50l ze spalonym silnikiem ale zanim zdazylem wrocic z kasa gosc sie namyslil i stwierdzil ze jednak woli go zostawic w razie awari innych kompresorow. Szlak mnie trafil i jeszcze mnie trzyma!!!
  • #377
    larson04
    Poziom 14  
    Głowicę z zaworami najlepiej namocz,w czymś co dobrze rozpuszcza olej i niech się pomoczy dłuższy czas,to cały syf odmięknie.Ja moczyłem to w takim specjalnym oleju penetrująco-myjącym,a potem w umyłem w myjce ultradźwiękowej.Lub też możesz rozebrać całość głowicy i kolejno wyczyścić zawory,ale jedna uwaga,-jeśli zawory są już lekko spracowane,to po złożeniu do kupy,może zdarzyć się,że będzie jeszcze gorzej ze szczelnością niż przed rozbiórką.Ale blaszki zaworowe i gniazdo można przeszlifować na szlifierce i wtedy będą jak nowe(ja tak zrobiłem,blaszki były spracowane,a gniazdo powyżerane i pordzewiałe,po zabiegu były jak nowe)
    Co do piaskowania,to można,ale nie polecam(możliwość wniknięcia korundu do wnętrza sprężarki i potem jej śmierć),chyba,że potem dobrze ją umyjesz.
    Uszczelka pod głowicę i cylinder powinna być.Koszt w składnicy maszyn rolniczych,to 40gr.
    Jeśli cylinder jest gładki i nie ma progów,to jest ok.Pierścienie zawsze można zmienić-koszt 12-13zł PRIMA

    a co do tego zerwanego gwintu,to jest chyba gwint M16 na 1,5.Dokup śrubę taką,utnij,dospawaj kawałem pręcika i zrobione.Albo daj tokarzowi,zrobi w parę minut
  • #378
    rrqetgerq
    Poziom 11  
    Dzieki za rady. juz mówie jak zrobiłem, dokupilem ta uszczelke, cala glowice razem z zaworami moczylem kilka dni w ropie, syf gladko zszedl i calosc skrecilem. Pierscienie i cylinder byly ok i wszystko skrecilem. Martwi mnie tylko dlaczego jak krece kolem to w czasie zasysania i wypuszczania powietrza slychac z zaworow takie jakby pierdzenie. Nie wie ktos moze czy tak powinno byc?
  • #379
    lukaszluk
    Poziom 15  
    Witaj kolego rrqetgerq, tak musi być bo tak sprężarka pracuje, nic złego się nie dzieje.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Witam szanownych forumowiczów, tak jak mówiłem o budowie sprężarki opartej na 2XHs-11, została ukończona. Zanim przedstawię zdjęcia dodam że wykonałem ją na prośbę kolegi jedynie to mnie motywowało a lubię pracować z metalem, bo sam zakupiłem jak pisałem wcześniej nówkę Metabo ze sklepu. Jednak po skończeniu okazało się iż kolega jednak jej nie kupi i teraz wyszła wielka lipa bo stoi i się marnuje, więc jeżeli jest ktoś chętny na nią to sprzedam i to jak najszybciej, info na PW. Trochę danych: silnik na grawrncji jeszcze 2 lata, nowy (leżał rok na półce) 2,2 Kw Tamel 230/400Y 2890 obr, przełożenie tak wyliczyłem że jest 2:1 czyli sprężarki maja po ok 1400 obr/min (max 1500), butla po LPG 85l ale jakaś bardzo solidna bo ścianki jak wierciłem otwór spustowy kondensatu to są grube, grubsze jak w zwykłych butlach a i miał fabryczne 4 wejścia nagwintowane do butli w które podłączone są sprężarki (wejścia powietrza pod silnikiem),2XHs-11 po regeneracji czyli wymiana wszystkich uszczelek i tych pod śrubami (aluminiowe) i wymiana pierścieni (gładź cylindrów bardzo dobra bez żadnego uskoku), koło pasowe na silniku toczone na zamówienie, na każdym z wejść zamontowałem dodatkowo po zaworze zwrotnym, wyłącznik ciśnieniowy do 1,1 Mpa, włącznik Łuk 11Kw (taki miałem taki wstawiłem), nowe filtry na wejściu do sprężarki, nowy manometr, wyjście ze sprężarki wstawione szybkozłącze, sprężarki jak i silnik dodatkowo zastosowałem podkładki z twardej gumy do zniwelowania drgań (by ciszej pracowała bo zawsze niesie się po stali), kółka łożyskowane, stopka z przodu, spora waga sprężarki
    To chyba wszystko.

    Oto zdjęcia:
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #380
    leszekszop
    Poziom 10  
    Jak napinasz paski skoro sprężarki są na sztywno z butlą połączone? Jeśli napniesz silnikiem jeden to drugi się zluzuje, gdzie jest haczyk? Jaką wydajność szacujesz dla tego sprzętu?
  • #381
    blackbird100
    Poziom 11  
    Ja bym zrealizował naciąg pasków podkładkami pod silnikiem, które będą go podnosić do góry. Można podkładki podkładać nierównomiernie czyli np. więcej z lewej strony itp. :)
  • #382
    lukaszluk
    Poziom 15  
    Witam, aktualnie jest zima jak montowałem paski, wszystkie odległości pomiędzy wałem silnika i osiami sprężarek są identyczne ( nie jestem głupi żeby była różnica ponad 1 cm, dopuszczalna jest różniaca myslę do max 2 mm - nic sie nie powinno stać napewno z tego powodu sprężarki nie będą identyczie pracować, ludzie bez przesady), naciąg jest pod podkładkami gumowymi ok 0,5 cm. Paski są nowe jak wiekszośc elementów i się muszą dotrzeć, podczas pracy i tak się rozciągną bo aktualnie można je ugiąć ok 1 mm więc sie dotrą. Wszyscy myślicie od razu naciąg, a gdzie naciąg paska?? Kupiłem Metabo i tam nic takiego nie ma jak patrzyłem.
    Jak się nadmiernie rozciągną to wymienie na nowe, bo koszt to ok 8 zł za szt, a nieumiejętne naciąganie może spowodować skoszenie osi kół pasowych i pasek będzie tarł o rant koła.

    Sprężarka jeszcze nie odpalana więc nie potrafię ocenić jej wydajności.
    a co do kolegi blackbird100 to może i ma racje, hmmm.
  • #383
    lukaszluk
    Poziom 15  
    Witam
    Sprężarka posiada spust kondensatu u dołu, nie wykonałem osłony pasków klinowych, brak arkusza blacht, do wykonania jeszcze, tochyba wszystko o czym zapomniałem napisać
  • #384
    motokogut
    Poziom 2  
    tomekodziem napisał:
    Widzę,że jest zainteresowanie budową kompresora, więc przedstawię swoją samoróbkę,którą popełniłem 2 miesiące temu.Sprężarka HS11,silnik z podstawą od hydroforu 1,5kW 1420obr/min,połączone 1:1 sprzęgłem kłowym, też od pompy hydroforowej.Pracuje to bardzo przyzwoicie.Teraz buduję kompresor na butli 180litrowej od 3jw60 i sprężarce JIKOV od SKOTA wojskowego 2 tłoki po 80mm i skoku 50mm-wydajność przy 1400obr/min ma 700l/min na ssaniu i coś ok 500l/min efektywnego


    kolego tomekodziem a te kompresory od Skota to czym remontować? Od czego zawory, pierścienie tłoki? bo mam 5 takich-jeden model taki jak na twoim zdjęciu a 4 z nowszym typem głowic(kwadratowe). 3 mam sprawne ale 2 są do remontu(wżery na gładziach cylindrów-wały są ok). Jak możesz to podpowiedz coś.
  • #385
    larson04
    Poziom 14  
    kolego sam szukałem pierścieni do tych sprężarek,posiadam 2 sztuki z 1968 i 1969 i jedna puszcza olej z jednego cylindra,ale rozbierałem ją i żadnych progów nie widzę,gładź jak nowa,na tłokach po 5 pierścieni.nie ma chyba sprężarek,w których tłok ma 80mm dlatego ciężko coś dobrać,chyba,że ktoś ma jakiś pomysł.
    Co do wżerach na cylindrach,to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi(rysy,progi,zardzewiałe gładzie??),czy o takie dziurki jakbyś paznokciem wydłubał?
    Zaworów nie rozbierałem,ale budowa jest ich prosta.Trzeba je wykręcić i rozebrać na części pierwsze i będzie widać co jest w nich nie tak,dadzą się zregenerować.Właśnie teraz robię zawory od HS11,blaszki trzeba przeszlifować,wyrównać ich powierzchnie i takie podkładki tak samo jeśli mają wżery lub są wyklepane.Po regeneracji są jak nowe,wiem bo już tak robiłem wcześniej,działa jak nowa.Jeśli byś coś znalazł do tych sprężarek,to daj znać
  • #386
    motokogut
    Poziom 2  
    pierścienie chyba ktoś na giełdzie w Słomczynie dobiera już znalazłem, ale w 2 kompresorach które stały długo weszła rdza w gładź i to widać gołym okiem takie malutkie dziurki. A zaworki oczywiście zrobiłem w tych sprawnych-papier 2500 i na szkło. po tej operacji nie poznałem pracy :D a zaworki takie do tych kompresorów to od czego dobrać-bo jestem w trakcie robienia kompresora na bazie 2litrowego mercedesa i takie zaworki by mi pasowały. Swoich kompresorów wolał bym nie rozszabrowywać bo znając życie już sie in nie odda co się zabrało.
  • #387
    idzikow
    Poziom 10  
    Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post, choć to forum czytam bardzo często. Zainteresował mnie temat odbudowy starych maszyn i widzę, że wy to robicie, dlatego postanowiłem się do was przyłączyć. Zakupiłem niedawno na złomowisku stary zbiornik wraz ze sprężarką praktycznie w cenie złomu użytkowego. Sprężarkę udało mi się uruchomić. Oczywiście nie obyło się bez czyszczenia zaworów i wymiany oleju. zbiornik ma około 70l i tu pojawił się problem a mianowicie odkryłem, ze jest mocno skorodowany w środku. Mam obawy co do jego bezpiecznej eksploatacji. Zastanawiam się nad wykonaniem ciśnieniowej próby wodnej tego zbiornika ale gdyby nawet ją przeszedł to co zrobić z tą rdzą w środku?
  • #388
    larson04
    Poziom 14  
    Powiedz coś więcej na temat tych pierścieni w Słomczynie,czasami tam jestem,to może bym kupił
  • #389
    lukaszluk
    Poziom 15  
    idzikow napisał:
    Witam wszystkich. Jest to mój pierwszy post, choć to forum czytam bardzo często. Zainteresował mnie temat odbudowy starych maszyn i widzę, że wy to robicie, dlatego postanowiłem się do was przyłączyć. Zakupiłem niedawno na złomowisku stary zbiornik wraz ze sprężarką praktycznie w cenie złomu użytkowego. Sprężarkę udało mi się uruchomić. Oczywiście nie obyło się bez czyszczenia zaworów i wymiany oleju. zbiornik ma około 70l i tu pojawił się problem a mianowicie odkryłem, ze jest mocno skorodowany w środku. Mam obawy co do jego bezpiecznej eksploatacji. Zastanawiam się nad wykonaniem ciśnieniowej próby wodnej tego zbiornika ale gdyby nawet ją przeszedł to co zrobić z tą rdzą w środku?


    Witaj kolego.
    Powiem tak daruj sobię z tym zbiornikiem bo jak ci rozwali butle to może być bardzo nie ciekawie, nie prubój z nim nic robić, wywal go i kup sobie uzywaną butlę po LPG z auta i do przodu.
    Ja ostatnio też robiłem regeneracja sprężarki miała zbiornik od stara i pukając w niego od razu wiedziałem że krucho ze ściankami, więc poszdł na śmieci, nie chciałem ryzykować bo spreżareczka tłoczy 8 atm więc jest to sporo i lepiej nie ryzykować, a jak piszesz że chcesz rdze usunąć - nie da się, musiałbyś przeciąć zbiornik na pół i oddać do piaskowania a potem idealnie pospawać. wyniesie to tyle co kupno używanej butli więc ja bym wybrał kupno butli
  • #390
    idzikow
    Poziom 10  
    Kolego lukaszluk więc moje obawy co do wykorzystania tego zbiornika zostały przez ciebie potwierdzone. Planuje teraz wyciąć z niego łoże pod sprężarkę i silnik, mocowanie kółek i odkręcę zawór zwrotny.Upoluje na złomowisku zbiornik od lpg myślę,że uda mi się tanio kupić i przygotuje go do wspawania mufek 1/2 cala(wejście,wyjście i spust kondensatu).
    Oto kilka zdjęć moich znalezisk:
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego