Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 31 Jul 2016 18:38 1589458 6902
Testo
  • #3751
    vcc
    Level 35  
    Śruby powinny pracować cały czas, częste załączanie i wyłączanie im nie służy a jeżeli macie duży pobór powietrza to zbiornik jak największy
  • Testo
  • #3752
    bizon_126
    Level 30  
    roberto7727 wrote:
    Bizon .Ikarus ma pojemność 300 cm/3 , hs 21 ma 420cm/3 więc przy takich samych obrotach powinno na hs 21 być ok 100l/min więcej . Tyle tylko że ikarusa możesz puścić szybciej sam na 1800obr/min uzyskałem 400l/min .

    Link do mojego ikarusa wrzucałem wielokrotnie
    Czy hs 21 może pracować na obr 1400?
  • #3753
    roberto7727
    Level 22  
    Pewnie może ale nie cały czas http://polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/602_04.pdf wejdż w szczegóły w masz w linku obroty przy danym ciśnieniu i czas pracy oraz przerwy .Co prawda nie jest to hs 21 a wersja z chłodzeniem wodnym ale jakieś odniesienie jest . W linku masz wykres ,,maksymalne obroty pracy ciągłej dla 60 i 300 sekund .
  • #3755
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Więc kompresor pracuje butle 70l napełnia : 2 bar 23 s, 4 bar 53 s , 6 bar 1m25s , 8 bar 2m6s , 10 bar 2m50s.

    Pobór prądu przy 10bar 6A.
    Wymiennik schładza powietrze tak że na wlocie do butli spokojnie utrzyma ręką rurkę i zawór zwrotny przy 10 bar .Chłodnica 5m rury 15mm.

    Teraz tylko ogarnąć porządek, dodać filtr ssący , postawić i podłączyć do instalacji.

    Nowe życie kompresora olejowego
  • #3757
    User removed account
    User removed account  
  • Testo
  • #3758
    Wiechec
    Level 11  
    Witam, ostatnio zrobiłem kompresor na sprężarce ze SKOT'a. Mam pytanie dotyczące zaworów tej sprężarki. Gdzie można je dostać i czy to prawa, że pasują od Ursusa C360? Pytanie gdzie możną tez kupić klucz do wykręcania zaworków?
  • #3759
    Kamis47
    Level 13  
    Kolego wyżej spawasz osprzęt bezpośrednio do ścianek butli ? Wiesz chociaż jakiej grubości jest ścianka zbiornika? Ja bym nigdy się na to nie odważył
  • #3760
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Nie, tam była tabliczka znamionowa butli gdzie najbardziej nasmarkane.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jako odprężnik zamontowałem zawór gazu na rurce fi 6 ale nawet przy 10 bar nie jest potrzebne odprężanie sprężarki startuje od strzała.

    Myślę po przeliczeniu że sprężarka trzyma serię i nie jest wytłuczone.
  • #3761
    User removed account
    User removed account  
  • #3762
    vcc
    Level 35  
    Sam spawałem/smarkałem do butli zwykłą transformatorową i nic się nie działo - gruba blacha
    Do skota pasują zaworki od ursusa C360, sam taki montowałem tylko otworki mają ciut mniejsze, a co do klucza, to 2 wiertła w otworki i płaskownik i kręcić
  • #3763
    Kamis47
    Level 13  
    To, że producenci spawają to nic nie znaczy. Jest to zbiornik ciśnieniowy i każde jego osłabienie zmniejsza bezpieczeństwo. Nieumiejętne spawanie może doprowadzić do przegrzania materiału i zmiany struktury krystalicznej. Rozrost ziaren stali powoduje jej miejscowe osłabienie co przy wielu cyklach zmiany ciśnienia może doprowadzić do uszkodzenia, dlatego należy tego unikać.
  • #3764
    roberto7727
    Level 22  
    Dlaczego osłabienia ? Może wprost przeciwnie, wzmocnienia? Zawsze można zrobić próbę wodną .
  • #3765
    Zibi W
    Level 11  
    all510 wrote:
    W takim razie koszt z przesyłką wyniesie około 50 + chciałbym jeszcze presostat z reduktorem zamontować ,czyli razem ze 130 zł ,czy nie lepiej kupić chińczyka za 270zł? Chcę porobić zaprawki przy aucie ,kiedyś pomalowałem nim malucha ,ale teraz ledwo 2 bary pompuje ,czy warto jeszcze inwestować w tą sprężarkę?

    1JS60 jak dobrze pamiętam służy do pompowania i przedmuchiwania, nie ma praktycznie zbiornika więc chyba nie bardzo do malowania kiedy czas pracy/odpoczynku w tej machinie wg instrukcji to 40/60. Ja swoją remontowałem bo to dobry sprzęt ale służy do pompowania.
  • #3766
    bearq
    Level 38  
    Kamis47 wrote:
    To, że producenci spawają to nic nie znaczy. Jest to zbiornik ciśnieniowy i każde jego osłabienie zmniejsza bezpieczeństwo. Nieumiejętne spawanie może doprowadzić do przegrzania materiału i zmiany struktury krystalicznej. Rozrost ziaren stali powoduje jej miejscowe osłabienie co przy wielu cyklach zmiany ciśnienia może doprowadzić do uszkodzenia, dlatego należy tego unikać.

    Tzn że spawają technologią kosmiczną nie znaną nikomu?
    Ostatnio kupowałem butlę gazową "holenderską" 50l, ważyła 36kg, dla porównania kompresor Stanleya 50l z całym osprzętem waży 23kg!
  • #3767
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    bearq wrote:
    Ostatnio kupowałem butlę gazową "holenderską" 50l, ważyła 36kg


    Ale co wy p.... butle LPG mają mieć ciśnienie rozrywające powyżej 72bar a zwykle jest to 120bar więc co wy porównujecie kompresor 10 bar do tej butli.
  • #3768
    vcc
    Level 35  
    Dla niektórych ważniejsza jest naklejka na butli grubości puszki piwa niż butla po LPG, sam zrobiłem kilka dmuchawek z butli i w żadnej nic się nie działo, ścianka gruba.
  • #3769
    Wiechec
    Level 11  
    vcc wrote:
    Sam spawałem/smarkałem do butli zwykłą transformatorową i nic się nie działo - gruba blacha
    Do skota pasują zaworki od ursusa C360, sam taki montowałem tylko otworki mają ciut mniejsze, a co do klucza, to 2 wiertła w otworki i płaskownik i kręcić


    Próbowałem tej metody, ale niestety zaworki mocno trzymają. Wiertła się łamią, albo wyginają. Bez klucza do zaworków się nie obejdzie. Wie ktoś gdzie taki można zdobyć?
  • #3770
    bearq
    Level 38  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    bearq wrote:
    Ostatnio kupowałem butlę gazową "holenderską" 50l, ważyła 36kg


    Ale co wy p.... butle LPG mają mieć ciśnienie rozrywające powyżej 72bar a zwykle jest to 120bar więc co wy porównujecie kompresor 10 bar do tej butli.

    To tylko dowodzi że kilka smarków tej butli nie zaszkodzi a "pierdy" na temat butli powinny się odnosić do marketowej puszki.
  • #3771
    roberto7727
    Level 22  
    Jaki problem masz z kluczem? Weź płaskownik nawierć otwory o rozstawie jak w zaworku i włóż kawałki np 0,5cm wiertła, czy innego twardego materiału. Jak potrzeba to zamiast 2 zrób na 4 bolce. Musi puścić, nie ma siły.
  • #3772
    Wiechec
    Level 11  
    Dwa zawory ssące udało mi się wykręcić, łatwiej je wkręcić. bo się je wykręca od spodu. Natomiast zawory tłoczące trzeba wykręcać od góry i jest ciężej. Na razie popryskałem odrdzewiaczem.
  • #3773
    roberto7727
    Level 22  
    Możesz nawiercić kawałek pręta i wspawać bolce .Takim narzędziem dojdziesz do zaworów tłoczących.
  • #3775
    Wiechec
    Level 11  
    Ok już sobie poradziłem. Miałem pręt o kształcie sześciokąta, dospawałem dwa małe pręty i poszło. Mam pytanie do osób, które miały styczność z sprężarkami SKOT'a. Czy miedzy głowicą, a cylindrem mają być uszczelki? Dziwna sprawa bo u mnie nie ma.
  • #3776
    bearq
    Level 38  
    Ja dziś skończyłem remont bloku od WAN-CE.
    Nowe tuleje, wytoczone i z honowane, blok splanowany. Plamki to smugi po chłodziwie.

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #3777
    roberto7727
    Level 22  
    Czasem uszczelka nie jest potrzebna jak tuleja trochę wystaje ponad cylinder a w głowicy jest podtoczenie .Wówczas jest to tzw uszczelnienie na zamek .
  • #3778
    vcc
    Level 35  
    Uszczelka musi być, u mnie były uszczelki aluminiowe, coś na wzór uszczelki pod głowicę w sprężarce ursusa C-360 tylko wiadomo ze rozmiar większy
  • #3779
    Wiechec
    Level 11  
    Można gdzieś dostać taką uszczelkę pasującą od innej sprężarki, czy trzeba robić samemu?
  • #3780
    c64club
    Level 18  
    Uszczelkę wytniesz z cienkiej blachy alu, taką samą metodą jak się dorabiało do silników motocyklowych (kształt "odklepywany" na przylgni na cylindrze). Jeśli sprężarka nie jest wielka, zrobisz to zupełnie prawidłowo z puszki po piwie. Ale może w ogóle nie robić uszczelki, tylko składać na "atomową" warstwę silikonu czy innego szczeliwa.

    Do spawających. Zadać sobie pytanie "CZY UMIEM SPAWAĆ" i uczciwie sobie na nie odpowiedzieć. Czy moje spoiny są powtarzalne, pełne, (jeśli "wymagają" poprawek i szlifowania - nie umiesz - "spawiesz" a nie spawasz). Czy próbki moich spawów wytrzymują podstawowe testy. Mniej więcej jak z jazdą - to że przejadę parę kilometrów do pracy nie przewracając i nie rozbijając samochodu to jeszcze wcale nie znaczy, że umiem jeździć.
    Wytrzymałość butli to nie tylko "gruba blacha". To również miejsce i jakość spawania. Bez przegrzewania, bez wtrąceń w spoinie - elektrodą otuloną sztuka ich nie zrobic, tym bardziej jakąś lepsiejszą niż "różowe" 601x, a właśnie tych "trudniejszych" elektroda należałoby użyć. "Migomatem" zaś łatwo o pięknie wyglądające, ale płytkie spoiny.

    Wiele błędów w spawaniu płot wokół kurnika wybaczy, a zbiornik ciśnieniowy niekoniecznie.

    Ewentualnie oddać do wspawania komuś kto się zna. U mnie niedaleko jest gość specjalizujący się w kotłach. Za wspawanie 4 króćców fi 30-50 i kilku innych drobiazgów chciał niecałą stówę (jeśli do szczęśćia potrzebowałbym rachunku). Także może nadmierną pewność siebie i dumę w kieszeń i zapłacić zamiast coś bardzo mocno popsuć.