Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 28 Lis 2016 21:44 1335121 5666
  • #3961 28 Lis 2016 21:44
    jaśkooo91
    Poziom 12  

    vcc napisał:
    butlę ok 110L do 7.5bara pompuje 1min 52 sek więc coś za dobrze :D

    Tak zawsze jest z tymi polskimi sprzętami :D Ja jak sprzedawałem ostatnio pometa a50 który był po remoncie, i wydajność rzeczywista wyszła 1050l/min to niejeden jak dzwonił czy pisał w sprawie ogłoszenia to twierdzili że oszukuję, bo one pompowały 850l/min jak producent podaje, i skąd ja to wziąłem.. A jeden jak wyskoczył że zmienił tłoki na większe w pomecie i nie osiągnął 1000l/min.. a na moje pytanie "nie prościej było zwiększyć obroty?" nie uzyskałem odpowiedzi...

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #3963 29 Lis 2016 09:46
    vcc
    Poziom 33  

    Mój WAN AW ma lekko większe koło na silniku i pompa kręci coś koło 850 obr i wydajność w okolicy 2000L, niektórzy mówią że to przez zawór zwrotny wodny który lżej się otwiera

  • Mierniki instalacji Metrel
  • #3964 04 Gru 2016 22:26
    Mat-ek500e
    Poziom 5  

    Witam od dawna interesowała mnie budowa kompresora z powodu mojej piaskarki diy (dysza 3mm) ,przy której mój stary kompresor nie wyrabiał obserwowałem temat i w końcu postanowiłem zbudować mój własny kompresor najpierw na hs 11 potem był zamysł na hs19 mialem w domu ,ale to nadal była by za mała wydajnosc raczej wiec kupiłem nowa pompe
    Butla po LPG 110l
    Sprężarka ABAC A-39B obroty 1300
    Silnik motor 3KW szajba na silniku 17cm
    koszty około 1300 wydajność 380l/min
    przy takiej wydajności na piaskarce mam ciągłe ciśnienie 5,5 atmosfery
    a o to kilka fotek
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    a tu filmik z pierwszego odpalenia Spreżarka nabiła 10 atmosfer do testów

  • #3966 07 Gru 2016 13:44
    CHLASTA92
    Poziom 9  

    Witam panowie może ktoś coś wie na ten temat i ile może być warte
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

  • #3967 07 Gru 2016 15:08
    roberto7727
    Poziom 22  

    No co .Ził albo kraz , jak ładnie pompuje to ze 200zł .

  • #3968 08 Gru 2016 18:17
    trance123
    Poziom 20  

    Mat-ek500e napisał:

    Sprężarka ABAC A-39B obroty 1300

    Mam pytanie do Ciebie czy wylot z pompy mocno Ci się nagrzewa na tej rurce miedzianej ?
    Zrobiłem kompresor na bardzo podobnej pombie ABAC B3800B na butli po 3jw60 z silnikiem 1410 obrotów połączonym sprzęgłem z pompą i wylot mam rozdzielony trójnikiem ale 1/2" na dwie chłodnice. Podłączenie jedno jest zrobione miedzią i naprawdę mocno się ta rurka nagrzewa nie idzie jej dotknąć... Musiałem zredukować na 1/2 cala bo taki akurat miałem a potrzebowałem złożyć na szybko tą sprężarkę.

  • #3969 08 Gru 2016 18:42
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Mi raz stopiło cynę i trójnik poleciał w dal przy 10 bar później zmierzyłem pirometrem 231'C na wyjściu ze sprężarki.

  • #3971 11 Gru 2016 12:22
    jero11
    Poziom 12  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Z tego co się dowiedziałem WAN AW ma pojemność 3,4 litra a ile ma wd 53?

    z obliczenia wychodzi że wan ma 2355cm3

  • #3972 11 Gru 2016 13:49
    Zibi W
    Poziom 10  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    .... zmierzyłem pirometrem 231'C na wyjściu ze sprężarki.


    Przydałby się na miedzianej rurce nawinięty z pozaginanej w spiralę blaszki radiator (taki jak w niektórych fabrycznych kompresorach) ale nie wiem gdzie to można kupić ( z rurką jest kilka na allegro), pytałem w sklepach z podobnymi klamorami i nic. Prośba czy ktoś może pomóc bo również chciałbym zamontować.

  • #3973 11 Gru 2016 17:16
    2850193
    Użytkownik usunął konto  
  • #3974 11 Gru 2016 18:56
    vcc
    Poziom 33  

    zilnik napisał:
    Obie upierdliwe w serwisie

    Tylko tego nie rozbiera się na co dzień a raz na kilkanaście lat przy prawidłowym użytkowaniu a w WAN-ie AW możesz ściągnąć głowice razem z kolektorami

  • #3975 11 Gru 2016 19:35
    Gżehó
    Poziom 21  

    To zależy jak kto podchodzi do sprawy, bo Pomet zalecał robić przegląd zaworów co jakieś 500 godzin, lub raz na pół roku ;-)

  • #3976 11 Gru 2016 20:14
    2850193
    Użytkownik usunął konto  
  • #3977 14 Gru 2016 16:34
    Gżehó
    Poziom 21  

    S2p-115 bym chętnie od środka zobaczył, ale to już towar na wymarciu...

  • #3978 26 Gru 2016 08:21
    sm48
    Poziom 15  

    Na kolei jest jeszcze bardzo popularna. Większość polskich elektrowozów jest w nie wyposażona.

  • #3979 28 Gru 2016 15:04
    vcc
    Poziom 33  

    Sprezarka 3 cylindrowa kompresor OKAZJA
    Radom, Mazowieckie Dodane o 14:32, 24 grudnia 2016, ID ogłoszenia: 286902804

    O to się rozchodzi, chyba to jest 2-stopniowa i brakuje chłodniczki między stopniami

    UP
    To jest od SP 03 czy tam 409Da jaką to ma wydajność

  • #3980 28 Gru 2016 16:11
    Gżehó
    Poziom 21  

    Nie wiem co za ogłoszenie, ale domyślam się że może chodzi o s2p75/100 czy jakoś tak, produkt chyba typowo dla loków, ale widywałem na zbiornikach, wyglądało dosyć profesjonalnie. Potem w 409da zastąpiona v1.13.7. Wydajność nominalnie chyba 45 metrów o ile pamiętam. S2p115 dzisiaj np. wskoczyła, tłoki 150/110, skok 120 zapotrzebowanie mocy 13kW przy 8 barach i 1000obr/min. Niby wydajność ~100 metrów sześciennych na godzinę. Fajna sprawa, może jak trafi się w śmiesznych pieniądzach to kupię. Wydajność wysoka, a tylko dwa tłoki, nieco dziwny stosunek ich średnic jak na dwa stopnie? Ciekawe jakie ma zaworki.

  • #3981 28 Gru 2016 21:18
    kosa409
    Poziom 2  

    Pierwszy raz się tutaj odzywam, więc na początku witam wszystkich i szacunek dla Was za to forum, prawdziwa skarbnica wiedzy.

    Sam przymierzam się do budowy kompresora, dlatego przeczytałem wszystkie 133 strony tego tematu, ale im dalej w las tym wiadomo… i mimo wszystko pewne pytania mi się nasuwają. Mam nadzieję, że pomożecie. To mój pierwszy kompresor ( nie licząc napraw takiego małego z ursusa c330) więc wybaczcie wpadki.

    Kilka słów o projekcie. Sprzęt potrzebny do użytku hobbystyczno-amatorskiego, 3-4 razy w miesiącu lakierowanie, 2-3 piaskowanie z dyszą 3,5-4.
    Okazjonalnie i przypadkowo wpadła mi w ręce nowiutka HS31, a kilka dni temu ładnie działający IKARUS podpięty do butli 180litrów chyba Aspy z silnikiem 5,5KW trójfazowy. Marzyły mi się dwa IK (bo łożyska, bo chłodzenie wodą, bo obroty – wiecie o co chodzi), ale szkoda mi pozbywać się HS, bo nówka sztuka a przecież też niezła, dlatego szatański plan jest taki, by zastosować obie. Smarowanie oczywiście ciśnieniowe z pompy od fiesty z filtrem i chłodnicą oleju. A skoro już mam smarowanie, to IK też ciśnieniowo chce obsłużyć ( to raptem trójnik i kawałek przewodu więcej), poza tym olej chłodzony będzie, więc to chyba na plus dla sprężarki. Oczywiście IK chłodzony wodą, bo w porównaniu z układem olejowym, wodny to już pikuś. Pompa obiegowa od CO się wala po garażu. Dwie chłodnice olejowe od motocykla (są rzadsze os wodnych samochodowych) ustawione jedna nad drugą i chłodzone jednym dużym wentylatorem 230V od pieca nadmuchowego. Jedna z wodą, druga z olejem. Chłodniczka powietrza, zawory zwrotne, presostat, stycznik, termik, reduktor, osuszacz i inne to oczywista oczywistość.
    I teraz tak:
    1. Gdzie kupujecie części do Ikarusa, ktoś pisał, że zamówił pierścienie, uszczelniacze i uszczelki?
    2. Czy rozbierając IK są jakieś newralgiczne punkty na które trzeba zwrócić uwagę rozbierając i składając go pierwszy raz w życiu?
    3. Czy pompa olejowa od fiesty (była pokazana na w tym temacie) wymaga dodatkowo regulatora ciśnienia? Padło to pytanie ale odpowiedzi były dwie, wzajemnie się wykluczające więc już nie wiem.
    4 jakie obroty na tej pompie? Planuje min 800 do 1000/min. Czy przy tej pompie wraz ze wzrostem obr. wzrasta ciśnienie, czy ma reg. w sobie?
    5. Pewnie lepiej każdą sprężarke wprowadzić osobno do butli i każda niech ma swój zawór zwrotny? Czy trójnikiem połączyć razem i jednym wejściem, przez jeden zawór zwrotny do butli?
    6 Czy jeżeli wejście do butli mam na 1/2 ‘ to całe podłączenie od sprężarki do butli robić na 1/2 ? Czy mogę rurki dać grubsze, zawór zwrotny też grubszy, wiadomo że potem wejście do butli na1/2 będzie dławić, ale może mniej niż cały układ na1/2? Jak to jest?
    7. HSkę chcę podłączyć osiowo przez sprzęgło kołowe. Ale na sprzęgle od strony silnika koło pasowe do napędu IK. Czy mimo wszystko na HSkę (panewki) będą działać pewne siły naciągu paska? Jeśli tak, to myślę, że mniejsze niż przy typowym połączeniu paskiem. Jakby co to na sprzęgle myślę dotoczyć dodatkowe koło pasowe do napędu pompy olejowej umiejscowionej po przeciwnej stronie, co trochę zrównoważy naciąg IK. Co myślicie?
    8. Jak podłączyć smarowanie ciśnieniowe do IK? Zasilanie górny otwór po wtrysku, swobodny spływ dolnym otworem po tej samej stronie? Czy zasilanie musi być rozpylone wtryskiem? Wydawałoby się, że nie skoro mają te kanaliki i świetnie sobie radzą rozbryzgowo.
    9. Zbiornik wizualnie w świetnym stanie. Próba wodna oczywiście będzie, ale zastanawia mnie ciśnienie. Na tabliczce jest tylko podane ciśnienie nominalne 6atm. I ciśnienie obliczeniowe 10atm. Na ile zrobić próbę? Lakieruję przy stałym 4atm. piaskuję 5-6atm. Chciałem butle nabijać do 8atm i teraz nie wiem, czy tak mogę?
    10. Ciśnienie smarowania takie samo dla obu sprężarek? Myślę, że tak. Jakieś 3,5-4
    11 Jaki olej do smarowania? Tyle o tym było, że trudno jednoznaczne wnioski wyciągnąć. Myślę o samochodowym 15W40
    12. Czy dekle rewizyjne z przodu i z tył butli przykręcone na śruby trzeba jakoś uszczelnić przed skręceniem?
    13. ile wody do chłodzenia IK? Dobrze myślę, że sprawność układu można podnieść przez zwiększenie ilości wody? Wolę dać większy zbiornik wyrównawczy, niż większą chłodnicę.


    Będę dopytywał jak jeszcze coś wyskoczy, bo i tak dużo tego wyszło.

    A może jest ktoś z okolicy, by z załącznikiem w wolnej chwili podjechać, pogadać, Ikarusa dla rozrywki przejrzeć… Ja centralna Polska, okolice Kłodawy, gm. Koło, woj. WLKP

    Pozdrawiam

  • #3982 28 Gru 2016 21:35
    bearq
    Poziom 36  

    Nie będę się wypowiadał co do twoich pytań aczkolwiek zastanawiam się czy jest sens robić takiego potwora? Chłodzenie wody, chłodzenie oleju, chłodnice, wentylatory, pompy, filtry a i tak nadal mamy tylko dwie sprężarki wątłej jak na "budowę" wydajności. Nie myślałeś o kupnie czegoś "normalnego" tym bardziej że za koszt budowy tego potwora powinieneś już coś sensownego kupić i do piaskowania i do malowania.

  • #3983 28 Gru 2016 21:35
    roberto7727
    Poziom 22  

    Ikarusa nie ma potrzeby smarować ciśnieniowo jak nie masz wtryskiwacza .Tam w oryginale w górnym otworze był wtryskiwacz uruchamiany krzywką z wału korbowego Czasem były ikarusy z wałem korbowym zakończonym płetwą która napędzała pompę wspomagania . Hs 31 dobrze kombinujesz i nie dawaj na nią napędu paskiem bo jednak to spora sprężarka i pasek trzeba jednak cokolwiek napiąć . Chłodzenie oleju sobie daruj ,jak będzie cieplejszy łatwiej spływa .

  • #3986 28 Gru 2016 22:53
    kosa409
    Poziom 2  

    bearq napisał:
    Nie będę się wypowiadał co do twoich pytań aczkolwiek zastanawiam się czy jest sens robić takiego potwora? Chłodzenie wody, chłodzenie oleju, chłodnice, wentylatory, pompy, filtry a i tak nadal mamy tylko dwie sprężarki wątłej jak na "budowę" wydajności. Nie myślałeś o kupnie czegoś "normalnego" tym bardziej że za koszt budowy tego potwora powinieneś już coś sensownego kupić i do piaskowania i do malowania.


    Butla 180 litrów z podłączonym Ikarusem + silnikiem 5,5KW + osprzęt (zawór, manometr, mufa, paski, przełącznik) = 500zł
    Nowiutka HS 31 = 250zł
    Pompa oleju, wody i chłodnice leżą nie potrzebne w garażu
    Parę redukcji, rurki, dwa zawory, ślusarz i coś tam jeszcze niechby nawet kosztowało 1000zł
    Dodatkowe elementy jak pompy, wentylatory, zawory proste w budowie i ogólnie dostępne , więc mimo złożoności tego potwora to będzie miał prostą budowę.
    Jeśli za tą cenę masz coś normalnego do piaskowania o wydajnościach i trwałości tych dwóch sprężarek to dawaj...biorę w ciemno.
    Choć pewnie wolisz kupić np. wana za te pieniądze i w remont włożyć 3tysie, no ale masz wana,...o którym i tak chodzą różne opinie.

    Jeśli chodzi o chłodzenie oleju i jego mniejszą gęstość...może i słuszna uwaga, jeśli chłodnica zbędna to tylko konstrukcja się upraszcza, koszty maleją. Na takie sensowne i konkretne rady liczyłem przychodząc tutaj. Więc dzięki.
    Podpowiedzcie coś o czym pisze w punktach, bo nie pytam czy warto budować, tylko jak budować. Decyzja podjęta i podstawowe elementy już są.

  • #3987 29 Gru 2016 07:49
    Gżehó
    Poziom 21  

    roberto7727 napisał:
    vcc czy to nie taka sprężarka https://www.youtube.com/watch?v=urdZagUeoHs bo wygląda jakby nie była dwustopniowa .


    S2P-115

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

    A to jest pewnie produkt, o którym wspominał vcc, coś o niej było już na elektrodzie pisane. Ma dwie średnice tłoków, dwa z pierwszego stopnia jakoś 92mm i jeden drugiego stopnia zdaje się 82mm.

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

  • #3988 30 Gru 2016 11:04
    vcc
    Poziom 33  

    Taką SP2 bym przygarnął, 11kW się wala po garażu to by miał co robić
    Co to tej 2 sprężarki i zdjęcia razem z zbiornikiem to wisi ona długooooo jeszcze jak wana nie miałem, obecnie chyba za 1900zł

  • #3990 06 Sty 2017 13:48
    vcc
    Poziom 33  

    Słabo kolega szukał - aspa 1JS60, sam nawet wrzucałem fotki w tym temacie i o nią pytałem