Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 22 Jan 2018 20:07 1494208 6628
  • #4861
    vcc
    Level 34  
    Kwestia z której części Chin jest zawór zwrotny. Akurat u siebie mam włoski co w hurcie prawie 50 brutto ale jak widać trzyma.
  • OxomiOxomi
  • #4863
    vcc
    Level 34  
    Nigdy się z tym nie spotkalem. Wiem ze za okłamaną wydajność można zwrócić bo juz ktoś z tym walczył.
  • OxomiOxomi
  • #4864
    wnoto
    Level 32  
    Czyli podejrzanym jest zawór zwrotny ? Po jednym naładowaniu rura doprowadzająca gaz do zbiornika nieźle się nagrzewa, mimo że prawie zimna startuje - bo kompresor niewiele pracuje.
  • #4865
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    wnoto wrote:
    Po jednym naładowaniu rura doprowadzająca gaz do zbiornika nieźle się nagrzewa, mimo że prawie zimna startuje

    To normalne i po to jest ta rura żeby odebrać ciepło od powietrza.
  • #4866
    roberto7727
    Level 22  
    Ikarus fajne pompy , w pełni na łożyskach , hs 11 i podobne też przy czym konstrukcyjne lepiej zrobione bo można wymienić samo łożysko korbowodu , inna sprawa że jeszcze nie spotkałem hs 11 ze zużytym łożyskiem . W ikarusie jest złożenie igiełkowe z tego co pamiętam więc albo wał albo korbowód trzeba z łożyskiem wymieniać ale też trwałe rozwiązanie . Ifa nie da rady przy malowaniu . Chyba że duży zbiornik i w przerwach malowania da radę dobić ciśnienie . Tak na bieżąco za mało wydajna . Nawet dwie hs 11 nie dają rady na bieżąco przy malowaniu . Z różnych pomp hs 11 najprościej naprawiać . Jak trafi się na sprawny egzemplarz z filtrami ssania i dba się o olej to są praktycznie niezniszczalne . Znajomy ma z ziła lub kraza pompę i pomimo że ma panewki kręci się u niego już ponad 10 lat a sporo używa kompresora .
  • #4867
    vcc
    Level 34  
    roberto7727 wrote:
    Ifa nie da rady przy malowaniu

    Ciucha mi jakieś 180 litrów więc z zbiornikiem 110 da radę, do malowania mam jakiś najzwyklejszy pistolet a maluję zazwyczaj ramy od piły/kraizegi więc też nie ciągle a z przerwami. Miałem raz ikarusa co był luz na łożysku igiełkowym ale nowe łożysko załatwiło sprawę. Zapnę dziś pistolet i sprawdzę jak będzie się ifa zachowywać.
  • #4868
    bizon_126
    Level 30  
    Dwie hs11 spokojnie dają rade przy malowaniu u mnie dwie kręcą się na 1400 obr i powietrza nie brakuje z tym ze pracują cały czas bez przerwy
    U mnie własnie hs11 wypluła łożysko na korbowodzie ale dlatego że podkładka lub pierścień zabezpieczający pękł- dlaczego-nikt nie wie
  • #4869
    elektryku5
    Level 38  
    Nie wiem czy pójdzie jeszcze z tego coś zrobić, ale poświęciłem trochę czasu na "sekcję", sprężarka jakaś stara (mimo braku panewek ciągnęła kilkanaście lat), większa niż B2800, ale ma krótsze korbowody niż B3800, obudowa i koło pasowe zbliżone do tej drugiej.
    Nowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowego

    Sprężarka była naprawiana i chyba była źle poskładana, przez co dzwoniła (na sworzniach tłoka po jednej stronie jest tulejka mająca zapobiec przesuwaniu się korbowodu, być może było to założone odwrotnie, ale nie zwróciłem uwagi, za to korbowód dało się palcem przesuwać na boki o kilka milimetrów).

    Same korbowody o dziwo nie są zjechane, jeden na pewno był wymieniany, trochę nie podoba mi się wżer na wale, ale może to być też pozostałość po jego naprawie, luzów przy pomocy ręki nie wyczuwam i średnice wału z obu stron są takie same.

    Wie ktoś gdzie dostanę części do tego? Na pewno może być problem z korbowodami, ponieważ do B3800 pomiędzy środkami otworów jest 105mm a u mnie około 95mm (mniej więcej, bo nie zdejmowałem tłoków).
    Po której stronie wału ma być otwór do smarowania (widoczny na zdjęciu)? Bo wydaje mi się że raczej do środka.

    PS Wyjęcie wału oznacza w tym sprzęcie zniszczenie łożysk, no chyba że na serwisie mają jakieś specjalne narzędzia do tego celu.
  • #4870
    roberto7727
    Level 22  
    Ja mam jakąś pompę na części ale nie wiem czy coś podejdzie . Tłoki po 59 mm średnicy ale skok duży mają . Cecha charakterystyczna to wylot powietrza na dole cylindra . Wał może wymiar trzymać ale jak był luz to sprawdż czy nie są owalne czopy .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dwie hs 11 nie dają rady na 1400 obr bez zbiornika albo z małym zbiornikiem .Chyba że maluje się minutę lub dwie i jakaś przerwa jest to wtedy tak ale jak maluje się powierzchnię kilka m/2 bez przerwy to brakuje powietrza ,niewiele ale brakuje .
  • #4871
    elektryku5
    Level 38  
    Spróbuję to złożyć, tłoki o ile dobrze pamiętam były 65mm, aluminiowe, tuleje stal, są na nich drobne rysy, ale niespecjalnie głębokie, wał był już w naprawie przy poprzedniej awarii, więc może się do czegoś nada.

    Jest to na pewno ABAC, po dłuższych weryfikacjach podobny do tego nieprodukowanego modelu, ale numery na częściach są niestety inne.
    http://www.i90enter.com/my_files/images/B3000_Pump_Diagram.jpg

    Męczy mnie tylko jedna rzecz, po której stronie ma być otwór do smarowania rozbryzgowego, tzn ma być skierowany do środka wału czy do łożysk w obudowie?
    Nowe życie kompresora olejowego
    Po jednej stronie jest ten otwór, po drugiej (niewidocznej tutaj) jest fazowanie krawędzi otworu na wał (czyżby miało ono być po stronie środka wału, tam gdzie korbowód opiera się o rant?).


    Długo myślałem skąd wytrzasnąć koło pasowe na silnik 1400obr./min i w sumie może by starczyło przetoczyć otwór w kole do sprężarki KP2? Miało coś lekko ponad 200mm i było z żeliwa...
  • #4872
    vcc
    Level 34  
    Jakiej srednicy kola szukasz bo mam tego towaru.
    Sprawdzilem dziś sprezarke z ify z pistoletem do malowania. Reduktor ustawiony na 3 bary przy wciśniętym pistolecie i sprezarka powoli dobijała aż wyłączyła się przy 7 barach wiec jak widać z chińskim pistoletem ifa daje rade.
  • #4873
    elektryku5
    Level 38  
    vcc wrote:
    Jakiej srednicy kola szukasz bo mam tego towaru.


    Z kołem kombinuję, bo 210mm (ewentualnie 200mm) tanie nie będzie, ale co do średnicy jeszcze do końca nie wiadomo, bo jak nie uruchomię tej sprężarki ze zdjęć, to może wezmę Z2070.

    vcc wrote:
    Sprawdzilem dziś sprezarke z ify z pistoletem do malowania. Reduktor ustawiony na 3 bary przy wciśniętym pistolecie i sprezarka powoli dobijała aż wyłączyła się przy 7 barach wiec jak widać z chińskim pistoletem ifa daje rade.


    Kiedyś miałem pistolet no name z zestawu za 7 dyszek, dało się tego używać na KP1 z drobnymi przerwami lub na wąskim strumieniu prawie ciągle, potem robiłem próby na Sico LVLP za nieco ponad 100zł i ten już znacznie więcej zżerał, tak ze 200l/min by było ok (sąsiad miał ten pistolet pod "Ikarusem").
  • #4874
    bizon_126
    Level 30  
    Dzisiaj zostałem zmuszony aby zaprząc mojego ahs do klucza pneumatycznego co prawda odkręcanie trochę trwało ale dał rade
    Najważniejsze byłem dzisiaj u znajomego i zarzucił temat regeneracji sprężarki
    cylindry ładne ale bierze olej
    Trzeba zidentyfikować pacjenta
    Co to za sprężarka?
    Nowe życie kompresora olejowegoIMG_201801...200855.jpg Download (3.19 MB)
    Nowe życie kompresora olejowegoIMG_201801...200915.jpg Download (3.76 MB)
    Nowe życie kompresora olejowegoIMG_201801...200929.jpg Download (3.89 MB)
  • #4875
    roberto7727
    Level 22  
    Na wał to może dobrał byś pierścienie wewnętrzne od łożysk igiełkowych ale wówczas korbowody nie wejdą a tyle wału nie sposób zeszlifować aby wyszedł nominał o ile w ogóle wymiary się zgodzą . Szlif wału przy tego typu korbowodach też odpada chyba że będziesz je tulejował . Tak to jest z współczesnymi pompami . W starych można zmienić łożysko i po problemie . Celowa robota aby nie naprawiać .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodano po 3 [minuty]:

    To sprężarka czeska jikov nie pamiętam cyfrowego oznaczenia ale identyczne były w wojskowych pojazdach skot . Pierścienie trudne do zdobycia ale w firmie chyba ,,pierścienie tłokowe '' z łodzi były dostępne tylko trzeba będzie kilka kompletów .Zaworki mogą pasować od ursusa c 360 . Mam gdzieś głowicę na jeden cylinder i zaworki podobne .
  • #4877
    vcc
    Level 34  
    Miałem skota a nawet 2szt. Pierścienie pasują od tatry 815 tylko musisz kupić 4kpl bo skot ma 5 pierścieni na tłok.
  • #4878
    roberto7727
    Level 22  
    No to lepiej wcześniej zdjąć cylindry i zmierzyć jaki mają wymiar , tu na elektrodzie str 16 ktoś miał problem bo zamiast 80 mm miał 85 mm tłoki i pierścienie nie będą pasować . Jak sprawdzisz to będzie wiadomo . Pierścienie kompresyjne to można dobrać bez problemu ale olejowe mają 4,5 mm i nie bardzo pasują od czegokolwiek . Oryginały nie tak prosto dostać więc ktoś mógł ich nie wymieniać ,stąd ten problem z braniem oleju . Sprawdzić warto czy sprężarka ma dobre odpowietrzenie bo jak ma słabe to też oleju będzie ubywać bo ciśnienie w komorze korbowej nie pozwala pierścieniom oleju zgarniać jak należy i pluje wówczas olejem . Brałem kiedyś do tatry pierścienie to ok 30 zł za komplet więc tu razy 4 trzeba liczyć .
  • #4879
    elektryku5
    Level 38  
    Pokusiłem się o ponowne złożenie tej sprężarki, wprawdzie testowałem ją na silniku 1.1kW i małych obrotach, ale już było słychać lekkie stukanie, więc pewnie na tym 3kW z którym pracowała wcześniej będzie to samo.
    Z tego co zaobserwowałem stukanie wynika z uderzania krawędzi korbowodu o rant wału, teoretycznie nie powinno do tego dojść, ponieważ na sworzniu w tłoku z jednej strony jest podkładka z tworzywa, dzięki której korbowód miałby być dociskany do rantu wału, ale z niewiadomych mi przyczyn podkładka ta jest nieco cieńsza niż być (według mnie) powinna, prawdopodobnie pójdę o krok dalej i dam do wytoczenia po 2 takie podkładki na tłok, ale z teflonu, tak by korbowód był ustawiony na środku sworznia, jak to nie pomoże, to już chyba pozostanie przetop tych kilku kg alu.

    Tylko jeszcze zastanawiam się jaką taktykę przyjąć, zostawić odrobinę luzu pomiędzy rantem wału i korbowodem, czy dać na tyle szeroką podkładkę, by był lekki docisk.

    Jeśli niejasno napisałem, to mogę zrobić zdjęcie (o co chodzi z tą podkładką na sworzniu) za jakiś czas, bo na razie sprzęt jest jeszcze poskładany, z tym że wału już wyjmować nie będę musiał, jednie same tłoki.
  • #4880
    roberto7727
    Level 22  
    No czasem takie rozwiązania były stosowane ale bardziej wówczas gdy korbowód nie był zabezpieczany na wale pierścieniem segera . To czy dać luz czy nie zależy czy w główce korowodu jest jakiś otwór do smarowania bo jak nie ma to na wcisk może być niewłaściwe .Chyba że dasz kanałek z boku płaszczyzny tej tulejki . To tj naciąć piłką dwie kreski . Nie spowoduje to luzu a olej będzie miał jak się wymieniać pomiędzy sworzniem a główką korbowodu .
  • #4881
    bew2
    Level 16  
    Czołem,
    Podpowiedzcie Panowie, skąd wziąć tulejkę główki korbowodu do sprężarki z IFY?
    Sworzeń fi 15, otwór w korbowodzie fi19. Brak otworu/nacięcia na smarowanie.
    Stara tulejka jest stalowa, najprawdopodobniej dorabiana przez kogoś i ma spory luz.
    Gdybym nie dostał oryginału, czy np. tulejki rozrusznika nadawałyby się jako materiał do wykonania takiej tulejki?
  • #4882
    vcc
    Level 34  
    Kwestia materiału na tulejkę ale tokarz powinien taką dorobić bez problemu.
  • #4884
    vcc
    Level 34  
    Jak masz tulejki które wydadzą wymiarem to możesz spróbować, jak zacznie z czasem tłuc to będziesz od nowa dorabiał.
  • #4886
    roberto7727
    Level 22  
    Tulejki z rozrusznika mają paskudną wadę że są bardzo kruche przy montażu . Jak uda się wcisnąć w całości i nie zmieni wymiarów to powinna dać radę , tam nie ma jakiś cieżkich warunków pracy bo w tłoku sworzeń w aluminium siedzi i nic sienie dzieje . Jak tulejkę zaciśnie to trzeba obejrzeć czy nie pękła i ew rozwiercić na wymiar rozwiertakiem .
  • #4889
    roberto7727
    Level 22  
    Czasem można cieńszy sworzeń i papierkiem ale to mało dokładna obróbka i szybko znów luzów może złapać .
  • #4890
    vcc
    Level 34  
    Dziś ifa miała test przy malowaniu. Spokojnie dobija zbiornik i nawet wyłączyła się 3x tym bardziej ze nie maluje się ciągle a z przerwami. Zbiornik od aspy pojechał w swiat ale już na oku mam kolejny.