Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 31 Sty 2018 01:48 1371109 5916
  • #4891
    pol430
    Poziom 2  
    Witam. Potrzebuję kontaktu do użytkownika "siwyalf" w sprawie kompresora y43102. W jaki sposób można kontaktować się z użytkownikami poprzez forum którzy przykładowo od jakiegoś czasu nie odwiedzają elektroda.pl ?
  • Relpol przekaźniki
  • #4892
    malimaro
    Poziom 10  
    Witam wszystkich, szukam odpowiedniego kompresora do budowy sprężarki. Podobają mi się hs 11 hs 14 hs 17 i hs 19. Jednak nie mogę znaleźć nic na ich temat. Chodzi o lekka sprężarkę 100l dlatego wybrałem akurat te kompresorki. Czy ktoś coś wie więcej na ich temat ? Czy np hs 11 nie potrzebuje smarowania z zewnątrz itp. a może sprężarkę od star 742 ,? Czy ona ma swoją pompę oleju ?
    Również mam pytanie dotyczące silnika na 220v. Czy gdybym uzył 2800 obrotów i dał większe koło pasowe to czy będzie ok ?Nowe życie kompresora olejowego
  • Relpol przekaźniki
  • #4893
    bizon_126
    Poziom 29  
    Poczytaj bo było
    Silnik 2800 jak najbardziej tylko obroty na sprężarce zmniejsz
    HS 11 do zbiornika 100 litrów trochę średni pomysł

    Dodano po 3 [minuty]:

    Zobacz jest tam moja ahs która przywróciłem do życia https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic831212-4740.html

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jest jednofazowa tak wiec w każde miejsce na swojej posesji mogę zabrać
  • #4894
    vcc
    Poziom 33  
    Kwestia jakiej mocy silnik ale do 100L zbiornika szukał bym coś 2 cylindrowego, i kwestia do czego będzie potrzebne powietrze.
  • #4895
    roberto7727
    Poziom 22  
    Silnik może być o dowolnych obrotach ważna jest moc silnika . Obroty można regulować kołami pasowymi . Można dać dwie sprężarki jak zbiornik spory . Wszystkie hs 11 i podobne odmiany tej sprężarki nie muszą mieć smarowania od silnika . Są na łożyskach . Hs 19 i hs 17 już wymagają ciśnienia oleju . To samo hs 21 i hs 31 . Każda od ursusa c 330 czy od 3 p będzie mogła pracować bez ciśnienia oleju na własnym smarowaniu . Co prawda od 3 p nie będzie miała bagnetu do kontroli poziomu oleju ale można sobie poradzić inaczej . W środku są takie same .
  • #4896
    malimaro
    Poziom 10  
    Rozumiem, więc najlepiej dać dwie hs 11 i nie trzeba się bawić w pompy oleju. No chciałbym różne ciśnienie osiągnąć, i do malowania i do klucza i do przedmuchiwania itp.
  • #4898
    malimaro
    Poziom 10  
    A coś na 220V dwutłokowego dostępnego na rynku? Z Jelczy to widzę HS-18. Poszła by na silniczku z pompy hydroforowej? Tak żeby ogarnęła klucz?
  • #4899
    vcc
    Poziom 33  
    Ikarus na 1000 obr będzie chodził z silnikiem 1.5kw do 8 bar chcieć szybciej to 2.2kw i 1:1 obroty. Silniki 1F mają 3 wady - mały moment rozruchowy duży prąd i duża cena.
  • #4900
    malimaro
    Poziom 10  
    A jakaś inna, bo akurat od ikarusa nie ma za wiele, może ził albo Jelcz ?
  • #4901
    vcc
    Poziom 33  
    Jelcz potrzebuje smarowania a i obudowę trzeba uszczelnić, ził też był z smarowaniem ale jego już lepiej przerobić tylko gdzie jakiekolwiek części do niego dostać.
  • #4902
    malimaro
    Poziom 10  
    No a do tej dwutłokowego ikarusa jest dostęp do części ?
  • #4903
    vcc
    Poziom 33  
    Ikarus bardziej popularny. Tłoki pierścienie i zaworki dostępne.
  • #4904
    roberto7727
    Poziom 22  
    Ził to części te same co kamaz dwutłokowy ,różnią się wałem korbowym i korpusem na wał . W zile korpus jest już uszczelniony simeringiem w kamazie nie . Góra czyli cylindry , tłoki ,głowica jest takie samo . Ził nie ma szans do ikarusa ,w zile tłoki po 60 mm czyli tak jak w hs 11 lub podobnych . Hs 18 to nie jelcz chociaż podobna ,hs 18 występowała w autobusach autosan głownie . Coraz mniej zdatnych sprężarek z samochodów bo wszędzie wkładają obecnie panewki . Mniej roboty z obsługą ,nie trzeba pilnować czy w sprężarce jest olej . Smarowane od silnika więc i wymieniać oleju nie potrzeba w sprężarce . Najlepszy jest chyba skot lub jikov dwutłokowy bo ma ok 500cm/3 ,zaraz póżniej ikarus ok 300 cm/3 i jeszcze hs 11 i pochodne od niej ok 100cm/3 . Dwie hs 11 więcej wydmuchają niż ził .

    Dodano po 1 [minuty]:

    W ikarusie jedyny drobny mankament to wodne chłodzenie ale idzie to ogarnąć i jest pompa nie do zabicia przy odrobinie dbałości o nią . Jest jeszcze możliwość adaptować silnik malucha z głowicą od sprężarki jelcz .
  • #4906
    vcc
    Poziom 33  
    To ogłoszenie to już z 3 lata się błąka po olx. Albo ktoś nie może sprzedać albo zmienia kolejnych właścicieli. Pamiętam jak sam chciałem z silnika od malczana coś zrobić. Inspiracją była taka dmuchawa na zbiorniku z aspy a może to z 5 lat temu było. Wiem ze ktoś to nawet wal rozcinal i spawał aby tłoki chodziły na przemian.
    Wczoraj przywiozlem kolejna sprezarke. Pompa 2 cyl spieta z silnikiem na 230V plus zbiornik z aspy. Póki co pompuje to wieki a manometry nie działają. Pompa chodziła max 2 godz po zakupie i gość odpuścił.
  • #4907
    bizon_126
    Poziom 29  
    Ja póki co kupiłem koledze kolejna ahs[sam płacił] tylko że zasilana 380V
    Póki co stoi u mnie i czeka na przegląd sprężarki bo ktoś włożył od 3p zaślepił wlot i wylot oleju co poskutkowało licznymi wyciekami oleju poza tym sprawna
    Cena była dosyć przystępna więc lepsza ahs niż za każdym razem odpalać ciągnik
    Miałem mu robić od zera ale po podliczeniu kosztów taniej wyszło kupić gotową
  • #4908
    vcc
    Poziom 33  
    Jak by ktoś chciał to mam z 2 zbiorniki 40l z mocowaniem pod hs11 i silnik mogę tanio oddać tylko z wysylka byłby problem.
    Pompka co wczoraj kupilem pójdzie na zbiornik 50L co kiedyś kupiłem bo jest on z mocowaniem pod sprezarke razem z silnikiem i mocowanie powinno pasować.
  • #4909
    roberto7727
    Poziom 22  
    Jak spełnia oczekiwania to może i pompka od roweru robić za sprężarkę . Wydumka ,wiadomo ale pewnie trwalsza niż chińczyk ,zwłaszcza taki mocowany bezpośrednio na silniku gdzie korbowód nie ma żadnego łożyska
  • #4910
    vcc
    Poziom 33  
    Akurat ta co kupiłem to typowy chińczyk ale nie planuje co by długo u mnie zagrzał miejsce. A kupiłem w cenie zbiornika do aspy wiec zbiornik pójdzie dalej w obieg a pompka na 2 mniejszy zbiornik.
  • #4911
    malimaro
    Poziom 10  
    Ktoś ma pomysł jak zamontować sanki na zbiornik alu ?
  • #4912
    vcc
    Poziom 33  
    Opaski metalowe albo cały stelaż pod zbiornik z profilu/kątownika. Co to za zbiornik ??
  • #4913
    roberto7727
    Poziom 22  
    Opaski teoretycznie powinny wystarczyć ale zbyt mocne dociśnięcie nie jest dobre a słabe może puszczać jak ciężki silnik lub sprężarka i do tego w ruchu ,wibracje . Stelaż lepszy ale większy i bardziej pracochłonny a skoro zbiornik alu to chyba o wagę chodzi .
  • #4914
    vcc
    Poziom 33  
    Nowe życie kompresora olejowego

    Panowie co to za sprezarka wygląda na 2 stopniowa 4 tłokowa. Ponoć brak kompresji a jak krecilem walem to w jednej pozycji coś blokuje. Ile może byc warta?
  • #4915
    malimaro
    Poziom 10  
    No tak zależy mi na wadze, zbiornik jest od hamulców z ciężarówki 100l chciałem zamontować na nim ikarusa i jakis silnik na 220v
  • #4916
    roberto7727
    Poziom 22  
    Warta ile waży skoro niesprawna ew kółko pasowe może być droższe . No właśnie jeśli na wadze zależy to tylko opaski bo spawać nie będziesz mocowań do których dokręcisz podstawę . W samochodzie też pewnie mocowany na opaskach był i nic mu się nie stało . Do opasek możesz spawać mocowania płyty na której ustawisz sprężarki .
  • #4917
    tomek-1980
    Poziom 11  
    Witam, panowie mam dwa dylematy.
    Składam sobie po remoncie sprężarkę WAN.
    Cały korpus pochodzi ze starego typu sprężarki, czyli:
    -starego typu wał,
    -starego typu korbowody,
    -starego typu głowica.
    Nowe życie kompresora olejowego
    Problem jest tego typu, że zastanawiam się, czy ta głowica, z tymi zaworkami będzie się spisywać dobrze. Oczywiście zaworki będą doprowadzone, do takiego stanu, żeby były szczelne.
    Mam również głowice z nowszej sprężarki tzn. taką:
    https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/6...sprezarka-kompresor-wan-glowica-zaworowa-.jpg
    Napaliłem się jak szczerbaty na suchary, żeby zamontować tę nowszą głowicę, ale jest problem tego typu, że dwa otwory gwintowane w korpusie starego typu nie pasują do otworów w głowicy nowszego typu, tzn. nie pasowały cztery otwory, ale z dwoma już sobie poradziłem, jednak dwa pozostałe, na cholercię nie pasują, bo są przestawione dokładnie o pół otworu, a z otworami w głowicy, nie da się juz nic więcej zrobić, bo trzymało by tylko 0,5 średnicy łba śruby.
    Tu na focie zaznaczyłem na czerwono :
    Nowe życie kompresora olejowego
    Moje pytanie brzmi, czy jest sens robić coś takiego, że w stary otwór wkręcę śrubę M10 na równo i wywiercę nowy otwór, połowa by wyszła w połowie w wkręconej śrubie, a połowa w korpusie. Czy ma to szansę bytu, czy lepiej nie komplikować sobie sprawy i doprowadzić starą głowicę, tzn. zaworki i będzie mi to pracowało dobrze ?
    Co o tym myślicie ?
    Pozdrawiam.

    Dodano po 29 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie, czy na tej fotce :
    https://img01-olxpl.akamaized.net/img-olxpl/6...761_5_1000x700_blok-sprezarki-wan-lodzkie.jpg
    widoczne jest, że były wstawione nowe tuleje, czy w nowszych sprężarka tak jest ?
  • #4918
    bearq
    Poziom 36  
    A jak rozpoznać nowy typ od starego typu? U mnie płaszczyzna bloku na styku z głowicą jest równa z żeberkami, na zdjęciu widzę że płaszczyzna bloku jest wyniesiona ku górze.
  • #4919
    roberto7727
    Poziom 22  
    Nie kombinuj . Wkręcona śruba a następnie wiercenie i gwintowanie może nie wyjść jak powinno . Jak wkręcona śruba się poruszy możesz nie wykręcić . Ja w czymś innym tak kombinowałem i łamałem gwintowniki . Nie dało się ani w przód ani w tył posuszyć gwintownika . Jak wówczas wywiercisz gwintownik . Jak w głowicy nie dasz rady zrobić fasolek to w korpusie nie kombinuj bo zniszczysz korpus .
  • #4920
    malimaro
    Poziom 10  
    Nowe życie kompresora olejowego

    Mam już Ikarusa, i teraz pytanie, jakie tu koło pasowe trzeba dać, ? Myślałem żeby dać silnik na 220v z pompy hydroforowej, a drugie moje pytanie to czy jak jest olej w wejściu i wyjściu powietrza to znaczy że pierścionki już zajechane ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nowe życie kompresora olejowego