Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 05 Lip 2018 19:44 1301512 5417
  • #5311 05 Lip 2018 19:44
    wan-es
    Poziom 11  

    Przywiozłem zbiornik dałem 160 zł znalazłem jeszcze przy okazji gniazda siłowe i złączk pneumatyczne pozdrawiam złom na gazowej .Nowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowego

    Dodano po 4 [godziny] 15 [minuty]:

    Prace postępują głowica zdjęta gdyż była bardzo zabrudzona więc umyłem karcherem .Nowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowego

  • #5312 05 Lip 2018 20:02
    vcc
    Poziom 33  

    Zanim cokolwiek bym sadzał na zbiornik zrobił bym mu próbę wodna bo to juz 140 litrow a zbiorniki od kp mają po 50 lat.

  • #5315 06 Lip 2018 09:29
    wan-es
    Poziom 11  

    Pompowałem do 13 bar sprężarka będzie pompować do 9 bar.

  • #5316 06 Lip 2018 18:53
    GDN60
    Poziom 10  

    Co może być przyczyną,że w HS 17 kręcąc wałem(ręcznie) powietrze nie wydostaje się przez wylot w głowicy(nawet nie ma lekkiego podmuchu) tylko przez spływ oleju(mówię tu o ruchu tłoka w górę). W drugiej HS 17 kręcąc tak samo dmucha prawidłowo. Chwilowo nie mam możliwości podłączyć jej pod silnik,bo sprężarka w trakcie budowy.

  • #5317 06 Lip 2018 22:08
    vcc
    Poziom 33  

    W 17 są zaworki listwowe i sprezarka musi się zakręcić żeby ciśnienie mogło je dociskac albo zaworki uszkodzone. Nie potrzebuje ktoś zbiornika 40l do małej sprężarki bo dziś robiłem porządki i chyba z 5 stoi. Cześć na kółkach a cześć luzem leży. Jak się nie sprzedadzą to co możliwe wykrecic a reszta na przetop.

  • #5319 07 Lip 2018 06:44
    vcc
    Poziom 33  

    Mam całą ahs a co do zbiornikow to może dziś zdjęcia porobie jak mi się uda.

  • #5320 07 Lip 2018 23:16
    roberto7727
    Poziom 22  

    W hs 17 jak i innych listkowych zaworach trzeba dobrze sprawdzić grubość uszczelki pod płytą zaworową . Nie można zakładać listwy/miśka na uszczelkę . ,tak samo listwa górna czyli wydechowa musi mieć możliwość odchylania się pod wpływem ciśnienia . to trzeba sprawdzić w pierwszej kolejności no i nie obrócić czapki na płycie zaworowej o 180 st .

  • #5321 07 Lip 2018 23:30
    GDN60
    Poziom 10  

    Złożone poprawnie,wszelkie uszczelki są nowe,także ich grubość powinna być w porządku. Głowicy nie idzie założyć odwrotnie blokują ją śruby od zaworu wydechowego,chociaż jak ktoś mocno by się postarał to by pewnie założył.
    Jaki powinien być kierunek obrotów w HS 17 lewo/prawo czy to bez różnicy?

  • #5323 08 Lip 2018 09:11
    roberto7727
    Poziom 22  

    Musi mieć za ciężko wypchnąć powietrze . No chyba że tłok nominał a cylinder nadwymiarowy . Ale o takie złożenie nie posądzam .

  • #5324 08 Lip 2018 13:28
    GDN60
    Poziom 10  

    Cylinder ma 90mm tłok 89,89mm. Na dniach złożę pompę do smarowania i podłączę sprężarkę pod silnik to zobaczę jak się zachowa.
    2.2kW 2850 obr/min da radę z HS 17 czy szukać 3kW? Ciśnienie docelowe 8 bar.

  • #5325 08 Lip 2018 17:02
    wan-es
    Poziom 11  

    Nowe życie kompresora olejowego Na głowicy mojego wana widnieje napis Tczew jaką wydajność z niego idą sie wycisnąć ? Nowe tłoki i pierścienie.

  • #5327 09 Lip 2018 22:09
    tomek-1980
    Poziom 10  

    Witam, mój przy obrotach 652obr/min miał 436l/min, ale średnica tłoka 76,5mm, były lekkie ubytki, uciekało tu i tam.
    Pozdrawiam.

  • #5328 10 Lip 2018 16:50
    roberto7727
    Poziom 22  

    GDN zależy ile obrotów dać na sprężarce . Jak zredukujesz o połowę względem silnika powinien dać radę bez problemu .

  • #5329 10 Lip 2018 18:46
    Damek123
    Poziom 9  

    Witam, mam sprężarkę samoróbkę wydajność ok.1400l/min z małym zbiornikiem, która ma pracować ciągle bez wyłączania. Nie wiem co zastosować do kontroli ciśnienia żeby doszło do odpowiedniego i się utrzymywało. Zastosowałem dolną część reduktora ciśnienia od ursusa (obudowę z sprężyną regulowaną śrubą), ale jak ustawie 7 bar to zaczyna puszczać już przy 5,5bara i dochodzi do 7.

  • #5330 10 Lip 2018 23:07
    wan-es
    Poziom 11  

    Może wyłącznik ciśnieniowy i do tego elektrozawór przy osiągnięciu danego ciśnienia elektrozawór otwierał by się i upuszczał cienienie. Od styku wyłącznika ciśnieniowego do przekaźnik ze stykiem nc po wyłączeniu wyłącznika ciśnieniowego kiedy osiągnie dane ciśnieni przez styk nc płynie prąd i zawór otwiera się kiedy ciśnienie spadnie wyłącznik załączy przekaźnik i zawór zamknie się.

  • #5331 11 Lip 2018 14:41
    Damek123
    Poziom 9  

    Posiadam wyłącznik 8 bar od hydroforu i elektrozawór od butli lpg, dało by rade z tego coś zrobić, bo patrzyłem że nie są zbyt tanie. Odnośnie tego przekaźnika przydał by mi się jakiś prosty schemat podłączenia i jaki dokładnie by był potrzebny bo na elektryce tak dobrze się nie znam.

  • #5332 11 Lip 2018 15:05
    vcc
    Poziom 33  

    Schemat od wana AW z odprężnikiem, u siebie mam zawór odprężny 1/2 cala i mniejszych nie polecam jak by to miało ciągle upuszczać powietrze, zawór od lpg po minucie pewnie by zamarzł. W swoim wanie mam jeszcze bieg luzem czyli blokadę ssania ale to trzeba by sprawdzić czy dana sprężarka mogła by tak pracować.

  • #5333 11 Lip 2018 23:20
    wan-es
    Poziom 11  

    Nowe życie kompresora olejowego. P- wyłącznik ciśnieniowy k1- przekaźnik EL- elektrozawór

  • #5334 12 Lip 2018 15:25
    GDN60
    Poziom 10  

    Złożyłem smarowanie do HS 17,działa ale chyba kupiłem uszkodzoną pompę od wspomagania, wyjście oleju z pompy mogę zatkać palcem,a manometr nawet nie drgnie. Obroty na pompie mam okolice 700 ale kręciłem ją nawet powyżej 2500 obr/min i jest to samo.
    Pompa wymieniona na inną,smarowanie działa.

  • #5337 12 Lip 2018 20:10
    Damek123
    Poziom 9  

    Mam jeszcze pytanie odnośnie zaworu bezpieczeństwa. Mam zawór 8 bar i przy 8,5 nie otworzył się, ręcznie można go podnieść. Czy to normalne?

  • #5338 12 Lip 2018 20:27
    GDN60
    Poziom 10  

    @bizon_126 Jutro coś podeślę

    Nowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowego
    Na rys: 1-zasilanie z pompy wspomagania; 2-przelew; 3-wyjście na smarowanie do sprężarki.
    Przewody olejoodporne, zasilanie Fi16mm;przelew Fi12,5mm; smarowanie sprężarki Fi8mm.
    Pompa z kia shuma, obroty na pompie 720obr/min chociaż kręcąc ją wiertarką już od około 350obr/min ma dobre ciśnienie smarowania.
    Teraz pozostało mi rozwiązać powrót oleju ze sprężarki,myślę o nawierceniu otworu w górnej części zbiornika ,nagwintowanie i tam wpięcie tego przewodu. Problem w tym,że dosyć mocno dmucha odpowietrzeniem i nie wiem czy nie będzie wychlapywać mi oleju przez odpowietrznik w zbiorniku.

  • #5339 13 Lip 2018 12:10
    wan-es
    Poziom 11  

    Nowe życie kompresora olejowegoNowe życie kompresora olejowego Wan złożony z wylotu powietrza idzie troche oleju nie wiem co jest przyczyną.

  • #5340 14 Lip 2018 11:38
    tomek-1980
    Poziom 10  

    Witam, musi się dotrzeć, to raczej normalne.
    Pozdrawiam.