Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 30 Gru 2018 20:53 1350244 5793
  • #5551 30 Gru 2018 20:53
    JAMAR_MG
    Poziom 9  

    Konrad1101 napisał:
    Nowe życie kompresora olejowego


    Pompa Abac a39b, jaki jest rodzaj gwintu na wyjsciu pompy, żeby to podłączyć pod zbiornik, moze ma ktoś taką lub podobną pompę i moglby sprawdzić. Dzięki.


    gwint 22x1,5

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • Testo
  • #5552 30 Gru 2018 21:23
    Konrad1101
    Poziom 2  

    JAMAR_MG napisał:
    Konrad1101 napisał:
    Nowe życie kompresora olejowego


    Pompa Abac a39b, jaki jest rodzaj gwintu na wyjsciu pompy, żeby to podłączyć pod zbiornik, moze ma ktoś taką lub podobną pompę i moglby sprawdzić. Dzięki.


    gwint 22x1,5



    dzięki, a masz jakiś patent na podłączenie tego ?

  • #5553 30 Gru 2018 21:27
    bzn1990
    Poziom 9  

    Witam, poznajcie może jaki to model pompy? Z tego co wiem jest to włoska dwutłokowa pompa powietrza , lata produkcji obstawiam na 1972-1985. Chciałbym się czegoś o niej dowiedzieć bo zamierzam ja wstawić zamiast pompy KP bo nie bije, a tabliczki znamionowej brak. Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

  • #5554 30 Gru 2018 21:28
    JAMAR_MG
    Poziom 9  

    [quote="Konrad1101"]

    JAMAR_MG napisał:
    Konrad1101 napisał:
    Nowe życie kompresora olejowego


    Pompa Abac a39b, jaki jest rodzaj gwintu na wyjsciu pompy, żeby to podłączyć pod zbiornik, moze ma ktoś taką lub podobną pompę i moglby sprawdzić. Dzięki.


    gwint 22x1,5



    dzięki, a masz jakiś patent na podłączenie tego ?[/quot

    Zakuć wąż z odpowiednimi gwintami i po sprawie

  • #5556 30 Gru 2018 21:35
    Konrad1101
    Poziom 2  

    [quote="JAMAR_MG"]

    Konrad1101 napisał:
    JAMAR_MG napisał:
    Konrad1101 napisał:
    Nowe życie kompresora olejowego


    Pompa Abac a39b, jaki jest rodzaj gwintu na wyjsciu pompy, żeby to podłączyć pod zbiornik, moze ma ktoś taką lub podobną pompę i moglby sprawdzić. Dzięki.


    gwint 22x1,5



    dzięki, a masz jakiś patent na podłączenie tego ?[/quot

    Zakuć wąż z odpowiednimi gwintami i po sprawie


    w sumie racja, napisz mi jeszcze tylko czy tam jest gwint zewnetrzny czy wewnętrzny ?

  • Testo
  • #5557 30 Gru 2018 21:38
    JAMAR_MG
    Poziom 9  

    [quote="Konrad1101"]

    JAMAR_MG napisał:
    Konrad1101 napisał:
    JAMAR_MG napisał:
    Konrad1101 napisał:
    Nowe życie kompresora olejowego


    Pompa Abac a39b, jaki jest rodzaj gwintu na wyjsciu pompy, żeby to podłączyć pod zbiornik, moze ma ktoś taką lub podobną pompę i moglby sprawdzić. Dzięki.


    gwint 22x1,5



    dzięki, a masz jakiś patent na podłączenie tego ?[/quot



    Zakuć wąż z odpowiednimi gwintami i po sprawie


    w sumie racja, napisz mi jeszcze tylko czy tam jest gwint zewnetrzny czy wewnętrzny ?


    Ta pompa ma wewnętrzny gwint

  • #5558 31 Gru 2018 04:01
    vcc
    Poziom 33  

    Co do gwintu to w pompach chyba jest gwint calowy A redukcja była na metryczny wkrecana. Ale jak kolega ma ta pompę to chyba nie problem sprawdzić.

  • #5559 31 Gru 2018 15:37
    Mat-ek500e
    Poziom 5  

    Konrad1101 napisał:
    Nowe życie kompresora olejowego


    Pompa Abac a39b, jaki jest rodzaj gwintu na wyjsciu pompy, żeby to podłączyć pod zbiornik, moze ma ktoś taką lub podobną pompę i moglby sprawdzić. Dzięki.


    W Pompie Abac a39b oryginał jest normalny gwint rurowy 3/4
    U mnie jest tak . Redukcja 3/4 na 1/2 później srubunek 1/2 i rurka miedziana Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego
    A tu filmik z pracy https://www.youtube.com/watch?v=I_FNREV7ptk

  • #5561 31 Gru 2018 17:31
    bzn1990
    Poziom 9  

    bzn1990 napisał:
    Witam, poznajcie może jaki to model pompy? Z tego co wiem jest to włoska dwutłokowa pompa powietrza , lata produkcji obstawiam na 1972-1985. Chciałbym się czegoś o niej dowiedzieć bo zamierzam ja wstawić zamiast pompy KP bo nie bije, a tabliczki znamionowej brak. Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego


    Silnik 1.5kw da rade z tą pompą?

  • #5562 31 Gru 2018 18:33
    JAMAR_MG
    Poziom 9  

    bzn1990 napisał:
    bzn1990 napisał:
    Witam, poznajcie może jaki to model pompy? Z tego co wiem jest to włoska dwutłokowa pompa powietrza , lata produkcji obstawiam na 1972-1985. Chciałbym się czegoś o niej dowiedzieć bo zamierzam ja wstawić zamiast pompy KP bo nie bije, a tabliczki znamionowej brak. Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego


    Silnik 1.5kw da rade z tą pompą?


    Daj zdjęcie z drugiej strony pompy bo chyba wiem co to za pompa.

  • #5563 01 Sty 2019 14:09
    vcc
    Poziom 33  

    Silnik 1.5kw w każdej sprezarce da rade kwestia obrotów. Może orientacyjnie jakie tu tłoki są i skok. Może kolega ma porównanie gabarytowo do jakiejś sprężarki?

  • #5564 01 Sty 2019 17:47
    bzn1990
    Poziom 9  

    Z Tyłu ta pompa wygląda tak:
    Nowe życie kompresora olejowego
    Natomiast silnik ma taką tabliczkę;
    Nowe życie kompresora olejowego
    Niestety porównania nie mam bo kompresor dostałem od dziadka i po podłączeniu słabo bił, wiec dziadek dorzucił tą pompę. Całość rozebrałem bo był nieźle zasyfiony i wziąłem się za kosmetykę - poczyszczę, pomaluje i złoże do kupy z nadzieją, że będzie działać.

  • #5565 01 Sty 2019 19:09
    JAMAR_MG
    Poziom 9  

    bzn1990 napisał:
    Z Tyłu ta pompa wygląda tak:
    Nowe życie kompresora olejowego
    Natomiast silnik ma taką tabliczkę;
    Nowe życie kompresora olejowego
    Niestety porównania nie mam bo kompresor dostałem od dziadka i po podłączeniu słabo bił, wiec dziadek dorzucił tą pompę. Całość rozebrałem bo był nieźle zasyfiony i wziąłem się za kosmetykę - poczyszczę, pomaluje i złoże do kupy z nadzieją, że będzie działać.


    Moim zdaniem ta maszynka to pompa wysokiego ciśnienia .Jeden z tłoków spręża powietrze do pewnego stopnia a następnie drugi jeszcze bardziej.
    Tego typu sprężarek używano do uzyskania dużych ciśnień

  • #5567 02 Sty 2019 08:31
    vcc
    Poziom 33  

    Normalna 2 stopniowa sprezarka. To teraz niech kolega postawi sprezarke obok silnika i zrobi zdjęcie to już będzie porównanie.

  • #5569 02 Sty 2019 20:03
    tomek-1980
    Poziom 11  

    Witam, dzięki panowie za zainteresowanie tematem.

    SKM 1964 napisał:
    Tomek 1980 Na wielkość silnika to bym nie patrzył , bo jak to jest stary typ to może być nawet 1.1 kW . Odczytaj coś z tej tabliczki silnika . Kompresor wygląda na ciekawy 2-u cylindrowy , więc wydajność nie taka mała . Przypomina mi pewien model ale nie będę strzelał . :|

    Dodano po 1 [minuty]:

    VCC na pewno będzie wiedział . :|


    Na silniku można tylko odczytać 1430obr/min i jeszcze jakieś 3 i 5, ale nic poza tym, ponieważ w tym miejscu jest mechaniczne uszkodzenie tabliczki znamionowej.

    VCC napisał:
    Sprezarka wygląda na jakąś rosyjska 2tłokowa. Silnik wygląda jak 3kw polski ale w tej samej oudowie jest też silnik 1.5kw 950obr.. Kolega w wanie może ma czeski mez bo tam takie montował i gabarytowo jest mniejszy. Nie wiem jak dla.reszty ale dla mnie to jakoś tak ulepione nie widzę presostatu? Co do ceny to zależy od stanu sprężarki bo chyba ona powinna mieć smarowanie ciśnieniowe. Ogólnie to w cenie silnika jeżeli to 3kW to 300 zł.

    Sprezarka to IKOV 67A od skody czy "ogorka" tłoki 60mm wiec bez szalu


    Presostatu brak jest tylko zamontowany zawór bezpieczeństwa z ursusa c330 lub c360, to chyba są te same zawory. :D
    Nie ma nawet manometra. :|

    Pozdrawiam.

  • #5570 02 Sty 2019 21:12
    vcc
    Poziom 33  

    Czyli bez manometru nawet ciężko stwierdzić jaką to ma wydajność. W cenie złomu można zabrać jak stan niewiadomy. Jak po znajomości to weź na testy, wkręć manometr i sprawdź co to potrafi ale 2 tłoczki 60mm to 250l/min max gdzieś może być.

  • #5571 03 Sty 2019 22:50
    tomek-1980
    Poziom 11  

    Witam, serdeczne dzięki VCC za szybką odpowiedź.
    Ja niestety tego nie będę kupował, bo mam wana. Znajomi mają mieć tam jakiegoś chętnego i poprosili mnie gdybym mógł się coś dowiedzieć co to jest za sprzęt i ile ewentualnie można by za to dostać.
    Ja jednak do końca nie jestem zorientowany w tym temacie więc zapytałem tu na forum i dzięki wam i temu forum coś udało się ustalić. Za co serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • #5572 04 Sty 2019 21:22
    bizon_126
    Poziom 29  

    Witam kolejny raz
    WAN aw kupiony, nie ten który podsyłałem to okazało się ze padlina doszczętna i cena do odbioru
    Egzemplarz nabyty posiada fabryczna szafę sterowniczą i ogólnie z jednego kawałka z 96 roku
    Głównym problemem jest silnik 11 KW jest plan co by zmienić na 7,5KW
    Jaki silnik kupić 1450 obr czy 2800 obr i zredukować ostro
    Jaką prędkość docelowo dać na sprężarce aby dawał sobie z nią silnik 7,5kw?

  • #5573 05 Sty 2019 08:25
    vcc
    Poziom 33  

    @bizon_126 Wan z 11kW ma koło 260mm, z 7.5kW fabrycznie ma koło 190mm, oczywiście mowa o silnikach 1450 obr. Jakie zabezpieczenia kolega posiada? może jednak da rade z 11kW? Co do silnika 7.5 czy 1400 czy 2800 to bez różnicy bo wyjściowo i tak będziemy mieli ten sam moment na wale sprężarki.

    Jak już w temacie Wana to u mnie ruszyło z 2 cylindrowym, wał już siedzi na nowych łożyskach SKF w korpusie, po przymiarce jednak trzeba będzie stoczyć tłoki z 0.5mm bo przy dołożeniu płyty zaworowej z uszczelką niby wał się obraca ale czuć że w GMP się opiera więc jednak luz się przyda.

  • #5574 05 Sty 2019 08:30
    Gżehó
    Poziom 21  

    Zawsze mnie zastanawiał sens kupowania WANa AW i kastrowania na mniejszy silnik 🙂

  • #5575 05 Sty 2019 09:15
    bizon_126
    Poziom 29  

    Gżehó napisał:
    Zawsze mnie zastanawiał sens kupowania WANa AW i kastrowania na mniejszy silnik 🙂

    Chciał kupić fabrycznego 7,5 kw ale były same zwłoki trafił się możliwy 11 więc kupił
    Zabezpieczenie w garażu to c20 a wcześniej co tam jest to nie mam pojęcia główne na pewno c25
    Będę u niego sprawdzę jaki przekrój kabla
    Jak gość u siebie uruchamiał go to światło w stodole prawie zgasło
    Pytam odnośnie średnicy koła bo czytam i różne dziwne teorie znajduję

  • #5576 05 Sty 2019 09:52
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    bizon_126 napisał:
    Zabezpieczenie w garażu to c20 a wcześniej co tam jest to nie mam pojęcia główne na pewno c25

    Spokojnie 11kW pójdzie , to ma automat GT.

  • #5578 05 Sty 2019 12:29
    Mark II
    Poziom 20  

    I=P/1,73*U*cosφ, U to dla domowych sieci trzyfazowych 400V. A dalej z tabel obciążalności przewodów dla obciążalności długotrwałej.
    Czyli 5x2,5mm² (4x2,5mm²) będzie całkiem wystarczający. Gniazdo i wtyczka 32A.

  • #5580 05 Sty 2019 12:33
    Gżehó
    Poziom 21  

    Ja N70 na 20A zabezpieczeniu nie byłem w stanie eksploatować normalnie, jeśli wystartuje na pusto to wywali przy starcie do dobicia, zwłaszcza w zimie 😉