Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 10 Lut 2019 19:58 1335487 5670
  • #5641 10 Lut 2019 19:58
    bearq
    Poziom 36  

    Ale o co chodzi, co to za sprężarka, jakie smarowanie?

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #5642 10 Lut 2019 20:09
    Zigus
    Poziom 14  

    Przepraszam że tak niedokładnie napisałem, chodzi o pompę wspomagania. Chce mieć smarowanie ciśnieniowe, i nie mam pojęcia jak sprawdzić czy pompa wgl daje jakieś ciśnienie.

    Podłączyłem pompe wspomagania do silnika za pomocą paska, zbiornik z olejem podłączyłem wężem do pompy. Uruchamiam silnik i nic - olej nie leci pod ciśnieniem.

  • Mierniki instalacji Metrel
  • #5643 10 Lut 2019 20:31
    bearq
    Poziom 36  

    Zigus napisał:
    Przepraszam że tak niedokładnie napisałem, chodzi o pompę wspomagania. Chce mieć smarowanie ciśnieniowe, i nie mam pojęcia jak sprawdzić czy pompa wgl daje jakieś ciśnienie.

    Podłączyłem pompe wspomagania do silnika za pomocą paska, zbiornik z olejem podłączyłem wężem do pompy. Uruchamiam silnik i nic - olej nie leci pod ciśnieniem.

    Możliwości jest kilka:
    Nieszczelność na ssaniu
    Uszkodzona pompa
    Zły kierunek obrotu pompy
    Podłączenie zasilania w miejscu wyjścia lub na odwrót
    Konieczność zalania pompy olejem

    Najlepiej to sprawdzić wyjmując pompę, zalewając ją olejem i kręcąc kołem pasowym ręcznie.

  • #5644 10 Lut 2019 20:52
    vcc
    Poziom 33  

    Z podanego schematu to tylko nieprawidłowe obroty mi podchodzą bo jak zbiornik z olejem jest powyżej pompy to powinna się sama odpowietrzyc.

  • #5645 10 Lut 2019 21:45
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Może trzeba odpowietrzyć pompę lub zalać ja olejem . Może być sucha i nie zassie .

    Dodano po 7 [minuty]:

    Ale jak jest zbiornik u góry to tak jak pisze VCC sama powinna się zalać olejem i odpowietrzyć . Może jest uszkodzona lub zawór przelewowy otwarty . Jak ma regulację ciśnienia to może zawiesił się tłoczek i wszystko idzie w przelew . :|

  • #5646 11 Lut 2019 17:10
    roberto7727
    Poziom 22  

    Ja jeden jedyny raz podłączyłem aby sprawdzić i do dziś sufit olejem zalany w warsztacie .

  • #5647 11 Lut 2019 19:37
    Zigus
    Poziom 14  

    Panowie siedziałem w garażu i nadal nie działa


    Pompa wspomagania od poloneza, wcześniej zapomniałem dodać.
    Co poprawiłem?

    -Upewniłem się że olej sam grawitacyjnie spływa do pompy
    -Sprawdzałem obroty lewo/prawo kilka razy
    -Rozkręciłem ją bo już zgłupiałem że może pusta w środku, no ale wszystkie części na miejscu, simmering cały, nie wiem tylko jak bardzo ma być ta sprężyna sztywna lub jak bardzo luźno mają chodzić te blaszki.

  • #5648 11 Lut 2019 20:43
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    POmpa nie jest samozasysająca, kręci się w prawo.

  • #5650 12 Lut 2019 08:56
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Jeżeli olej jest w środku to musi podawać ! Może tworzy się obieg zamknięty w pompie .
    Podeślij kilka w fotek.
    Nawet mocno zużyta pompa hydrauliczna powinna
    podać olej w tym układzie ale nie wytworzy dużego ciśnienia
    i spada mocno wydajność . :|

  • #5651 13 Lut 2019 21:30
    Block3r
    Poziom 12  

    Mam problem, mianowicie mam sprężarkę bodaj HS 17 od Stara, koło na niej ok. 180mm. Do tego silnik 1f 230V 2880obr/min o mocy 1,1kW z kołem pasowym o średnicy ok. 60mm, czyli przełożenie około 1:3.
    Wylot ze sprężarki jest do atmosfery, obecnie nic nie jest podłączone. Obroty na niej to około 900.

    Mimo tego, mam drobny problem: silnik często ma problem ze startem. Szczególnie jak chwilkę postoi nieużywany, później przy uruchamianiu silnik stoi i słychać tylko ruszenie, trzeba mu pomóc wystartować. Co ciekawe, jak później co chwilę włączam go i wyłączam, np co 30 sekund, to już bez problemu rozpędza się w sekundę.

    Sprężarka jest ok, nie stawia dużego oporu.

    O co tu chodzi? Silnik jest za słaby?

  • #5652 13 Lut 2019 22:48
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    SIlnik ma problem z rozruchem. Styki wypalone zapewne.
    Po co pchasz HS17 300ccm na 900 obr u mnie śmiga na 1500obr/m bez problemu. Nawet bez chłodzenia wymuszonego.
    Na silniku mam deko większe koło jak na sprężarce.

  • #5653 14 Lut 2019 07:49
    vcc
    Poziom 33  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Po co pchasz HS17 300ccm na 900 obr


    Z 1.1kW raczej szybciej nie pójdzie, co do samego startu do sprawdzenia kondensator który pewnie swoje lata świetności ma za sobą i stracił pojemność.

  • #5654 14 Lut 2019 10:18
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Teraz pytanie , czy ma smarowanie pod ciśnieniem , tak jak to jest w oryginale ,
    czy też rozbryzgowo i łapie mu na panewce ?? Jak ma ciężko ruszyć
    niech sprawdzi najpierw , czy da się przekręcić ręcznie ?
    Bo może problem tkwi w czym innym ?? :|

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ciśnienia raczej nie tworzy , bo napisał
    , że z wyjścia prosto do atmosfery ,
    więc może za gęsty olej , zimny jak
    długo postoi , a silnik słaby na rozruchu . :|

  • #5655 14 Lut 2019 14:14
    Block3r
    Poziom 12  

    Właśnie sprężarka obraca się bez problemu, czuć że jedyny opór to jej kompresja. Sprawdzę w takim razie kondensator. Założyć taki sam, czy np odrobinę większy?

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    Kondensator sprawdziłem, ma znamionowe ~30 uF

    Może za bardzo pasek napinam? :P

  • #5656 14 Lut 2019 21:15
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Może za bardzo pasek napinasz ?! :D
    Sprawdź go pod napięciem co najmniej
    300 V na przebicie . Samym omomierzem
    to tylko pojemność . :|

    Dodano po 1 [minuty]:

    Kondensator .


    Ale uważaj , bo tu już nie ma żartów z napięciem .

  • #5657 15 Lut 2019 11:11
    Block3r
    Poziom 12  

    Ciężko mam z dostępem do takiego napięcia, więc najprościej jak chyba go po prostu zmienię :P Chociaż to nie jest jakiś super stary silnik żeby kondensator był zużyty, pochodzi z fabrycznego kompresora który miał sprzęgło kłowe.

  • #5658 15 Lut 2019 11:44
    vcc
    Poziom 33  

    Jeszcze mi przyszła myśl pod co go podłączasz, czy bezpośrednio w gniazdko czy jakiś przedłużacz bo taki silnik na start trochę prądu potrzebuje

  • #5659 15 Lut 2019 12:05
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    vcc napisał:
    Jeszcze mi przyszła myśl pod co go podłączasz, czy bezpośrednio w gniazdko czy jakiś przedłużacz bo taki silnik na start trochę prądu potrzebuje


    Jak wirnik stoi 1,1 kW mi pobierał 32A a napiecie w gniazdku spadało do 180V.
    Problem rozwiązałą osobna linia 3x4mm2.

  • #5660 15 Lut 2019 15:44
    vcc
    Poziom 33  

    Zdjęcie by się przydało tego kompresorka bo może jakaś wada konstrukcyjna?

  • #5661 15 Lut 2019 22:41
    roberto7727
    Poziom 22  

    Mnie dziwi opis że na sprężarce jedyny opór to kompresja . W hs 17 nie powinno być żadnego oporu przy pokręcaniu ręką jeśli nie jest podłączona do butli . Tam są zaworki listwowe i nie ma mowy by były na tyle szczelne by wytwarzały opór kompresji .

    30uF przy silniku 1,1kw to dziwnie mało moim zdaniem ale jak wcześniej pracował to może teraz takie robią.

  • #5662 15 Lut 2019 22:47
    Block3r
    Poziom 12  

    Jutro nagram film jak obracam sprężarką i wrzucę zdjęcie całej konstrukcji. Instalacja jest na przewodzie 2,5mm^2, wpięty takim samym kablem (linka) z wtyczką do gniazdka

    Dodano po 1 [minuty]:

    To jaki dać kondensator, jak 30 to mało? Silnik nie ma osobnego uzwojenia rozruchowego z tego, co widziałem - kondensator nie jest odłączany tylko jest na stałe

  • #5663 15 Lut 2019 22:52
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Zmierz napięcie w tym gniazdku w chwili jak silnik stoi i buczy.

  • #5664 16 Lut 2019 07:53
    SKM 1964
    Poziom 32  

    Właśnie sprężarka obraca się bez problemu, czuć że jedyny opór to jej kompresja.

    Niby z kąt kompresja skoro jest nie podłączona . Powinna dmuchać bez oporu .
    Może na wyjściu głowicy jest jakaś zwężka ?? Zatkany króciec , może coś było przerabiane i jest zaślepione ?? :|

  • #5666 16 Lut 2019 08:17
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    DObra zacznijmy od tego jak jest smarowana.I czy nie słychać takiego jakby przyblokowania w 1 miejscu. Czasami korbowód z powodu zużycia się przesuwa i utka o korpus.

  • #5668 16 Lut 2019 22:44
    roberto7727
    Poziom 22  

    Dla mnie dziwnie kręci się ta sprężarka .Może nagranie zniekształca głos ale odgłos dziwny . Chyba ta rurka wychodząca z dołu sprężarki nie jest odpowietrzeniem ani zasilaniem olejem pod ciśnieniem ? Tam ma być odpływ oleju a zasilanie z boku, otwór ze śrubą chyba M10 x1

  • #5669 16 Lut 2019 23:42
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Mi ta sprężarka wygląda na zatartą, normalnie słychać tylko cmok cmok a nie jakieś metaliczne ły ły.
    I strasznie ciężko kręci się.

  • #5670 17 Lut 2019 06:50
    vcc
    Poziom 33  

    To 19 a nie 17 to powinna jeszcze lżej kręcić. Smarównie zrobione na rozbtyzg. Ile oleju jest w środku? Sprawdzany był jej stan przed założeniem?