Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 14 Mar 2019 19:28 1343164 5740
  • #5731 14 Mar 2019 19:28
    vcc
    Poziom 33  

    @lobudek co nie wrzucasz filmu z 2 spręzarki, to ja z YT się mam dowiadywać że działa :D

    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • TermoPasty.pl
  • #5732 15 Mar 2019 20:55
    lobudek
    Poziom 11  

    @vcc a no bo to był tylko test-koło pasowe do wymiany, bo paski tak się ślizgają powyżej 3 bar, że po 2 odpaleniach już lekko je poszarpało. Na nowym kole 120mm obstawiam wydajność 6-8bar na ponad 1000l/min.

    Link

  • TermoPasty.pl
  • #5733 16 Mar 2019 07:57
    vcc
    Poziom 33  

    Tylko czy przy kole 120 silnik 5.5kW nie jest już przeciążony? mierzyłeś prąd pobierany przez silnik przy dobijaniu do 8 bar?

  • #5734 16 Mar 2019 11:11
    lobudek
    Poziom 11  

    Nie mierzyłem, ale na pewno jest lekko przeciążony. Koło raczej 100mm założę i nie powinno być problemu.

  • #5735 16 Mar 2019 12:22
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Ale nie ma co schodzić z wydajnością, Taki silnik spokojnie można 120% jechać przez 15 minut.

    Przeciążalność to 2,5 tyle możesz wydusić z asynchrona.

  • #5736 16 Mar 2019 12:52
    freebsd
    Poziom 35  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Ale nie ma co schodzić z wydajnością, Taki silnik spokojnie można 120% jechać przez 15 minut.

    Łącząc to z cyklem pracy tej chińskiej pompy to okazuje się, że może to sensownie działać?

  • #5737 16 Mar 2019 13:02
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jak nie przekraczasz obrotów i temperatury na pompie to OK.

  • #5738 20 Mar 2019 14:24
    crook1
    Poziom 15  

    Panowie mam pytanie.
    Przywracam do użytku HS-19, będzie pracować na sprężarce warsztatowej, oddałem do szlifowania płytę zaworową.
    Po szlifowaniu trochę dziwnie wygląda powierzchnia, ma takie mikroślady po tarczy szlifierskiej.
    Będą nowe płytki zaworowe założone.

    Czy takie ślady trzeba teraz wypolerować?
    Czy można to tak składać bez polerki i samo się to "wyklepie"?

    Pod palcem jest to nie wyczuwalne, nawet jak paznokciem po tym przejadę to nie czuć tych śladów.

    Załączam fotki. Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego

  • #5739 20 Mar 2019 19:00
    Block3r
    Poziom 12  

    Mam problem z presostatem, wyłącza jak chce. Raz się włącza przy 2 barach, raz przy 3, raz jak jest 0 barów w butli to włączy się nagle dopiero po 3 minutach. Wkręciłem śrubę regulacyjną do oporu i wyłącza się przy ok. 4 barach, jak była gdzieś w połowie to wyłączał się przy niewiele mniejszym ciśnieniu..
    Z tego, co wiem, to ta podkładka ze sprężyną na końcu śruby powinna się podnosić przy pompowaniu aż do pstryknięcia i tym samym wyłączenia silnika. U mnie ani drgnie.

    Wysłałem do serwisu presostat, wymienili na nowy, który wygląda na jakiś używany i jest to samo, a nawet bardziej losowo. Niezależnie, czy mam podłączony ten wężyk co idzie do zaworu zwrotnego, czy nie. Po prostu nie przełącza styków, żadnego kliknięcia czy ruchu.

    I teraz zastanawiam się, czy mam jakiś błąd w konstrukcji, czy trafiłem na drugi, zepsuty, tani i chiński presostat z rzędu. Jakieś pomysły?

    Chyba, że źle to reguluję? Może najpierw mam napompować do odpowiedniego ciśnienia ręcznie a potem ustawić? Chociaż nie wiem czy jest sens, bo jak wkręcę na maksa śrubę regulacyjną to wyłącza się przy połowie ciśnienia roboczego.
    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego

  • #5740 20 Mar 2019 19:11
    bearq
    Poziom 36  

    crook1 napisał:
    Czy takie ślady trzeba teraz wypolerować

    Nie ma potrzeby, to smugi po ściernicy.

  • #5741 21 Mar 2019 08:19
    vcc
    Poziom 33  

    Uszkodzony presostat, zapewne gwint uszkodzony w plastiku co wkręca się w niego śrubę regulacyjną.