Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 03 Maj 2019 20:55 1357735 5860
  • #5821
    elektryku5
    Poziom 38  
    Nie wiem czy dobrze robię, ale do tej swojej chińskiej zaraz po kupieniu zalazłem 10W40, bo był pod ręką i tak jakoś zostało, już jeden sezon tak latała a olej jest czyściutki i nawet jeśli coś ubyło, to jakieś niewielkie ilości (mam porównanie, bo dla KP1 pół litra wypić to była kwestia tygodni, a do tej jeszcze nic dolewać nie musiałem).
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • Zasilacze UPS
  • #5822
    MANTA20E
    Poziom 15  
    Witam

    Błędu nie popełniłeś, 10W40 nadaję się do takiej sprężarki, chociaż mógłbyś zastosować lepszy olej.

    Ja do sprężarek tłokowych w moim zakładzie pracy używam od 15 lat oleju do skrzyń automatycznych typu DEXRON III i jeszcze żadna nie umarła z tego powodu.

    Typowy, zalecany, olej typu LDAB-100 odpadł ze względu na parametry (przy -10 st.C. możesz go na chleb smarować zamiast masła...)

    Pozdrawiam
  • #5823
    elektryku5
    Poziom 38  
    Tego nie nadmieniłem, ale w zimę też pracowała i to bez żadnych dziwnych zachowań.
  • Zasilacze UPS
  • #5825
    Block3r
    Poziom 13  
    Ja co prawda mam HS-19 która jest zasilana oryginalnie z magistrali silnika, ale leję 15W40 dobrej marki i chodzi bez problemu i dół się nawet nie bardzo grzeje :P
  • #5826
    MANTA20E
    Poziom 15  
    bizon_126 napisał:
    U mnie w pracy lata na 5w40 stoi na zewnątrz jest ok
    Na zalecanym oleju przez producenta -air press- zimą robił się smalec


    No i tutaj potwierdza się to, że LDAB-100 zimą nadaje się do smarowania chleba....

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zastanawiam się, jeszcze, po co produkują ten olej LDAB-100...skoro jest to dziadostwo pierwszej klasy...i ponadto ma właściwości higroskopijne...
    No chyba, że naprodukowali tego tyle, że trzeba to opchnąć nieświadomym klientom...
  • #5827
    invador
    Poziom 11  
    MANTA20E napisał:
    No i tutaj potwierdza się to, że LDAB-100 zimą nadaje się do smarowania chleba....
    Nobel murowany za tak doniosłe odkrycie. Pierwsze na co patrzysz to temperatura płynięcia (-14*C) jak sprężarka pod stoi w nieogrzewanej budzie...

    Patrz co kupujesz i nie narzekaj...
  • #5828
    bizon_126
    Poziom 29  
    MANTA20E napisał:
    bizon_126 napisał:
    U mnie w pracy lata na 5w40 stoi na zewnątrz jest ok
    Na zalecanym oleju przez producenta -air press- zimą robił się smalec


    No i tutaj potwierdza się to, że LDAB-100 zimą nadaje się do smarowania chleba....

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zastanawiam się, jeszcze, po co produkują ten olej LDAB-100...skoro jest to dziadostwo pierwszej klasy...i ponadto ma właściwości higroskopijne...
    No chyba, że naprodukowali tego tyle, że trzeba to opchnąć nieświadomym klientom...

    Zima po wymianie na zalecany olej znów bardzo szybko robiła się biała piana natomiast na syntetyku [po kilku krotnym płukaniu] olej ładny żółty przez cały rok
    W domu hs 11-stki i ikarus latają na 15W40 - raz na 3 lata wymiana
  • #5829
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    MANTA20E napisał:
    Zastanawiam się, jeszcze, po co produkują ten olej LDAB-100

    Bo w DTR każdej sprężarki masz napisane , zakaz uruchamiania w ujemnych temperaturach, a śrubowe poniżej +5'C.
    Proste.
  • #5830
    bearq
    Poziom 36  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    MANTA20E napisał:
    Zastanawiam się, jeszcze, po co produkują ten olej LDAB-100

    Bo w DTR każdej sprężarki masz napisane , zakaz uruchamiania w ujemnych temperaturach, a śrubowe poniżej +5'C.
    Proste.

    W śrubowych raczej +1'C bo poniżej nawet się nie uruchomi o ile nie jest to jakiś zabytek. Dalej to już wymagana grzałka.
  • #5831
    marix1998
    Poziom 11  
    hs 11 to oryginał w 100% 60mm cylinder, muszę tylko wymienić uszczelniacz i pierścień zgarniający, pękł ...

    Kupiłem ten kompresor Pomet W2P170. razem z piaskarką i paroma duperalami, cena wyszła ok dużo niższa niż podawałem wcześniej, będzie coś z tego? z tego co rozebrałem 1glowiczkę stopnia 2 to wymaga przeczyszczenia, pod palcami nie czuć progu ani nic, w planach jak będzie dobrze chodzić, podłączenie do c 360 albo dodanie diesla od jakiegoś samochodu

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #5832
    tomek-1980
    Poziom 11  
    freebsd napisał:
    misiu125cm napisał:
    Szukałbym pompy z zaworami listwowymi. Jest ich mało i są w cenie ale warto moim zdaniem. Należy omijać pompy bardzo starego typu które mają panewki z tworzywa i zaworki nietypowe bo jest problem je dostać.
    Jest jakiś sposób na rozpoznanie tego po wyglądzie zewnętrznym?


    Witam, tak jak koledzy pisali, a dokładnie tak wygląda głowica listkowa:
    http://www.kompresorek.internetdsl.pl/?604,gl...1-nowa-wersja-wan-s1p36-a-i-b-kw-0879-293-034 , a tak w środku, druga część głowicy listkowej;
    http://www.kompresorek.internetdsl.pl/?649,pl...listwowymi-35-01-60-wan-s1p36-kw-0879-293-028

    Tak wygląda starszy typ na zwykłych zaworkach:
    https://obrazki.elektroda.pl/9031720900_1334511372.jpg

    Pozdrawiam.
  • #5833
    Kamil. T1986
    Poziom 6  
    Tomku 1980 te ostatnie zdjęcie to najstarszy typ głowicy w wanie. Ja go wymieniłem na zwykłe zawory bo gościu który robił mi sprężarke mówił, a pracował przy sprężarkach Wana w Gdyni że na tej starej wersji sprężarka miała mniejsze możliwości około 20% i należy ją wymienić oczywiście jej nie miał miał z tamtych lat nowe zapakowane zaworki ale głowice gołą tylko z nakrętkami znalazłem na necie. Mam gdzieś w garażu później zrobię zdjęcie to udostępnię.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ten stary typ.
  • #5835
    tomek-1980
    Poziom 11  
    Witam, masz rację Kamilu, nie zwróciłem na to szczególnej uwagi kliknąłem pierwsze lepsze zdjęcie z netu i wkleiłem.
    Sam mam w domu dwie sprężarki, jedna właśnie z takimi zaworkami bezwładnościowymi, jak pokazałeś, a druga z nowszymi,
    https://thumbs.img-sprzedajemy.pl/1000x901c/a...glowica-zawor-odwadniacz-pulawy-462950105.jpg
    Chciałem założyć tę nowszą głowicę do starszego typu sprężarki, jednak nie pasują otwory w głowicy względem otworów w sprężarce.
    Mam już na to sposób, tylko trzeba go zrealizować. :wink:
    Pozdrawiam.
  • #5837
    MANTA20E
    Poziom 15  
    invador napisał:
    MANTA20E napisał:
    No i tutaj potwierdza się to, że LDAB-100 zimą nadaje się do smarowania chleba....
    Nobel murowany za tak doniosłe odkrycie. Pierwsze na co patrzysz to temperatura płynięcia (-14*C) jak sprężarka pod stoi w nieogrzewanej budzie...

    Patrz co kupujesz i nie narzekaj...


    Witam
    Do Kolegi #invador#
    W życiu nie zakupiłem ani litra oleju LDAB-100....CZYTAJ KOLEGO ZE ZROZUMIENIEM....
    U mnie wszystko pracuje na DEXRONIE-3
    Moje spostrzeżenia dotyczą tych kompresorów, z którymi miałem do czynienia w zaprzyjaźnionych warsztatach.....po wymianie na np. DEXRON-3 TAKIE PROBLEMY ZNIKNĘŁY...

    Pozdrawiam
  • #5839
    MANTA20E
    Poziom 15  
    SKM 1964 napisał:
    Podobnie sprawa wygląda z olejem maszynowym np. LAN 60 .
    Przy -3°C gęstnieje do tego stopnia , że nie nadaje się do smarowania
    czegokolwiek . Bynajmniej pompa hydrauliczna nie chce tego zassać . :|


    Witam

    Kolega #SKM1964# tylko potwierdza te zalecenia o których wcześniej pisałem..
    I dalej twierdzę, że do sprężarek tłokowych należy używać olejów typu DEXRON
    Co oczywiście praktykuję już kilkanaście lat.....

    Pozdrawiam

    Dodano po 7 [minuty]:

    Witam

    Wreszcie szacowny moderator zablokował pacjęta pod nazwą "strumień świadomości".....
    Dzięki ci za to..MODERATORZE....
    Wreszcie nie będzie się wynurzał tam gdzie nie potrzeba.....
  • #5840
    invador
    Poziom 11  
    MANTA20E napisał:
    I dalej twierdzę, że do sprężarek tłokowych należy używać olejów typu DEXRON Co oczywiście praktykuję już kilkanaście lat.....
    Myślę że większej bzdury nie można znaleźć w tym wątku. Do sprężarek stosuje się oleje sprężarkowe takie jak zaleca producent, ewentualnie silnikowe. Oleje do przekładniowe mają znaczne niższa temperaturę zapłonu, toż nie mają kontaktu z powietrzem nagrzanym do kilkuset *C... To że sobie stosujesz to nie znaczy, że każdy powinien.

    http://gorner.pl/o-firmie/aktualnosci/klasyfikacja-olejow-do-sprezarek-powietrza-i-pomp-prozniowych napisał:
    Zadania jakie musi spełniać olej sprężarkowy, w każdym zastosowanym układzie smarowania są następujące:

    zmniejszenie tarcia
    zmniejszenie zużycia współpracujących części
    odprowadzenie ciepła powstającego na skutek tarcia i sprężania gazu
    odprowadzenie produktów zużycia i innych zanieczyszczeń stałych z układu smarowania
    ochrona przed korozją
    uszczelnianie komór roboczych
    2. Warunki pracy i wymagania ogólne.
    Podstawowymi parametrami pracy, wpływającymi na jakość stosowanego oleju sprężarkowego są: temperatura, ciśnienie i czystość sprężonego czynnika.

    Temperatura pracy definiuje wymaganą lepkość oleju; w temperaturze maksymalnej olej musi wykazywać lepkość na tyle wysoką, oby ochronić powierzchnie trące i pełnić funkcje uszczelniającą. Wysoki indeks lepkościowy zabezpiecza odpowiednią lepkość oleju w wyższych temperaturach i jednocześnie zapewnia dobry start sprężarki oraz szybkie dostarczenie czynnika smarującego do wszystkich skojarzeń trących. Oleje sprężarkowe muszą wykazywać dobrą stabilność termiczna, określoną poprzez niską pozostałość po skoksowaniu, ponieważ w wysokich temperaturach pracy i w kontakcie z powietrzem, olej występujący w postaci cienkiego filmu ulega łatwo procesowi destrukcji termicznej, tworząc koks. Rozgrzany koks, osadzony no ściankach układu wylotowego może doprowadzić do zapalenia mieszaniny powietrza i mgły olejowej i doprowadzić do wybuchu sprężarki.

    Oleje sprężarkowe nie powinny zawierać lotnych składników, Temperatura zapłonu tych olejów powinno wynosić o 40'C do 50'C więcej niż najwyższa temperatura występująca w układzie sprężania.
  • #5841
    wnoto
    Poziom 32  
  • #5843
    wnoto
    Poziom 32  
    Dopytywałem się czy olej LDAB będzie lepszy od LDAA.


    50 godz. zostało wskazane wcześniej ... i sam mam właśnie wątpliwości czy to zbyt nieodpowiedzialne (ekologicznie) tak szybko wymieniać olej.
  • #5844
    elektryku5
    Poziom 38  
    Jakby na to nie patrzeć w cenie tych sprężarkowych już da się kupić jakiś przeciętny olej silnikowy, który pracuje w nieporównywalnie trudniejszych warunkach i nieporównywalnie dłużej niż 50h.
  • #5845
    dariuszuuu
    Poziom 9  
    No właśnie ldaa 100 kosztuje około 60 zł a taki no Mobil 10w40 koło 80-90zl. Na zimę właśnie taki zaleje.
    Pytanie z innej beczki w Pomet a50 zawór bezpieczeństwa między stopniowy na jaką wartość powinien być ustawiony? Tak samo jak zawór na zbiorniku, czy mniej? Aktualnie mam wyłączanie przy 9.5 bar a zawór na zbiorniku chyba jest na 12 bar
  • #5846
    wnoto
    Poziom 32  
    elektryku5 napisał:
    Jakby na to nie patrzeć w cenie tych sprężarkowych już da się kupić jakiś przeciętny olej silnikowy, który pracuje w nieporównywalnie trudniejszych warunkach i nieporównywalnie dłużej niż 50h.


    A czy jego lepkość nie jest inna tzn gorsza ? Inne są moce i temperatury pracy i długotrwałość. To wszystko jakoś wpływa na olej i jego właściwiości konstruowanego dla danego "silnika"
  • #5847
    elektryku5
    Poziom 38  
    Jakby podejść do tego po inżynieryjnemu, to niestety nie jest proste, bo istotne są lepkości przy różnych temperaturach i też porównanie olejów różnych typów jest problematyczne, ponieważ konkretne parametry często badane są w innych warunkach/innymi metodami.

    Na chłopski rozum z kolei sprężarki w ciężarówkach i autobusach chodzą na 10W40 i to w cyklu ciągłym przy dużo większych temperaturach i jakość ciągną, chociaż nie należy pomijać też tego, że są zaprojektowane do pracy ciągłej i przeważnie pracują na smarowaniu ciśnieniowym, chociaż jakieś większe sprężarki warsztatowe też mogą mieć smarowane ciśnieniowe.


    Swego czasu w zagranicznym Internecie był test różnych marek olejów silnikowych i nawet różnica w samym producencie oleju potrafiła mieć kolosalny wpływ na szybkość zużycia badanych elementów.
  • #5849
    misiu125cm
    Poziom 11  
    Vcc pytanie do CIebie czy posiadasz 1 cylindrową wersję pompy 3jw60?
  • #5850
    vcc
    Poziom 33  
    @misiu125cm mam ale lezy bo zaworki s a do sprawdzenia bo przy 3 barach chyba sie kończyła a żed wydajność tego żadna to położyłem i leży tak jak i 3jw60

    Z racji że nic się nie działo ostatnio wyciągnąłem 1 tłokowa sprężarkę którą kiedyś kupiłem dla silnika 1F, siedzi tam sprężarka HS1-40/70 czyli popularna IFA. Po zamontowaniu silnika z trudem dawała 2 bary i koniec, w środku zaworki ok, pierścienie też. Okazało się iż stanął zawór zwrotny. Po przeczyszczeniu 9 bar bez problemu. Presostat condor tylko chyba coś mu brakuje ale styki załącza i rozłącza. Jak się sprawdzi to w planach jest posadzić silnik 2.2kW 230V aby była bardziej mobilna.