Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 19 May 2019 17:05 1494751 6633
  • #5851
    misiu125cm
    Level 12  
    Pytam gdyż jestem ciekaw czy głowica i płyta zaworowa pasują do 3jw60.
  • OxomiOxomi
  • #5855
    misiu125cm
    Level 12  
    Czyli nie ma szans żeby glowice od 1js60 założyć na cylinder od 3jw60?
  • #5857
    misiu125cm
    Level 12  
    Jeśli podeszła by listwowa to podejrzewam dużo dało by to tej sprężarce gdyż właśnie zawory i te nieszczęsne głowice powodują nieszczelności to tego oryginane zawory padają jak muchy.
  • #5859
    roberto7727
    Level 22  
    A jak nie głowica to padnie wał .Taki urok tych sprężarek . Z nich najlepsza jest butla i silnik .
  • OxomiOxomi
  • #5860
    elektryku5
    Level 38  
    roberto7727 wrote:
    A jak nie głowica to padnie wał .Taki urok tych sprężarek . Z nich najlepsza jest butla i silnik .


    Na silnik założyć koło pasowe i chińską sprężarkę za 300-400zł, wtedy jest bez kombinowania, warto też zwrócić uwagę na to, że 3JW60 była przeznaczona do pracy z ciśnieniem 6bar, jak ktoś chce używać kluczy udarowych, to jest to już strasznie mało biorąc pod uwagę histerezę presostatu.
  • #5861
    vcc
    Level 34  
    elektryku5 wrote:
    3JW60 była przeznaczona do pracy z ciśnieniem 6bar,

    pisałem o tym wcześniej a większość podkręca do 8 bar i to ubija silnik i wał.

    Zbiornik 180 to można posadzić 3090. Już miałem takie przebłyski ale obecnie stoi 5 szt i kolejna jest zbyteczna.
  • #5862
    roberto7727
    Level 22  
    vcc to samo dotyczy sprężarki z ify obroty do 1800 / min i ciśnienie do 6 atm .
  • #5864
    gruber9
    Level 13  
    Witam. Panowie podepnę sie z pytaniem o swój kompresor, posiadam ten kompresor co na zdjęciu 24L. Od pewnego czasu zaczęło mi rzucać olejem po rozgrzaniu go przez korek wlewu oleju, co jest ta dziurka do odpowietrzania i sadzi porządnie olej. Czy to wina już zużytych pierścieni czy czego? Mam wrażenie, że ktoś dolał do niego za dużo oleju, więc opuściłem dobre 750ml. Ile wchodzi w taki silnik oleju? Bo u mnie na korku wlewu brak bagnetu do sprawdzenia stanu oleju, a na tym oczku słabo to widać, więc chce sie dowiedzieć czy zbyt duży stan oleju był przyczyną tego wyrzucania go, czy po prostu są przedmuchy w nim i ile wchodzi oleju w silnik ten?
  • #5865
    vcc
    Level 34  
    Jak za dużo to wyrzuci, musisz na oczku dobrze patrzeć i będzie widać jak będziesz powoli nalewał.
  • #5866
    gruber9
    Level 13  
    Witam, dziś spuściłem całkowicie olej z kompresora i wykręciłem ten wizjer (oczko) od stanu oleju, wyczyściłem i zalałem olejem do czerwonego punktu po środku. Czy dobry stan jest teraz? Czy mam dolać lub opuścić?
  • #5868
    gruber9
    Level 13  
    Zostawiłem taki stan oleju jaki byłem i kompresor pracował kilka min i bez problemu, nie rzuca olejem. Także dziękuje bardzo za pomoc Panie. :)
  • #5869
    Block3r
    Level 13  
    Jakiś czas temu opisywałem moją walkę z silnikiem, który grzał się jak diabli, miał problemy ze startem, wolno pompował i tak dalej. Według lokalnego "przezwajacza" ma z 1,5 kW i nawet jego to dziwiło, ale już się jakoś z tym pogodziłem, gdy stwierdziłem, że rozbiorę go żeby wymienić trzeszczące łożyska :P

    Co się okazało? Tylne łożysko oryginalnie było baardzo szerokie, prawdopodobnie wałeczkowe albo dwurzędowe, ale ktoś najwidoczniej nie miał takiego pod ręką i zamiast zrobić to porządnie nabił jakieś mniejsze bardzo wąskie łożysko i dotoczył z jakiegoś złomu/kawałka rury mega krzywą tulejkę, żeby zająć czymś puste miejsce które pozostało.
    Nie było w katalogu łożyska o takiej średnicy (wał też pewnie toczył) więc wbiłem obok siebie dwa takie same, mniejsze i...

    Wszystko hula elegancko, silnik startuje z kopyta i nie grzeje się jak farelka.
    Mam taką teorię, że po mocnym napięciu paska wsparty w tylnej części tylko na jednym łożysku wał się cały uginał i wszystko stawiało opory, to by też tłumaczyło dlaczego tylne łożysko było mocno wyhuśtane.

    No ale teraz wszystko ogarnięte i można się cieszyć działającym sprzętem. Ale zawsze jest coś do roboty, więc teraz czas na chłodnicę powietrza :D
  • #5870
    jero11
    Level 13  
    Orientuje się ktoś w jakiej cenie i gdzie można kupić tłoki i panewki do Airpol A170?
  • #5871
    bearq
    Level 38  
    Panowie czego teraz szukać do domowego użytku do około 4kW? Nic lepszego od WAN'a AW/K/ED/C nie będzie?
  • #5872
    User removed account
    Level 1  
  • #5874
    misiu125cm
    Level 12  
    Polecam WANA CE. Butla 115 litrów i dorwać jeszcze na głowicy najnowszego typu. Silnik 3 kw rozruch bez dekompresji, trwała maszyna wydaność 330 litrów nie jest zła; części dostępne; więszkość można zregenerować naprawić; maszyna trwała i solidna. Smarowanie rozbryzgowe nei trzeba kombinować z pompą ; korbowody na solidnych panewkach i tulejkach z brązu. Nic tylko pompować :)
  • #5875
    bearq
    Level 38  
    Orientuje się ktoś czy można założyć nowy typ głowicy wraz z płytą listkową do starszego WAN'a? Jest to w ogóle opłacalne i ma sens?
    Ile bym używek nie oglądał to jeszcze żadnej nie widziałem na głowicy listkowej a zakup płyty+głowicy to koszt około 900zł a używek brak.
  • #5876
    vcc
    Level 34  
    @misiu125cm jak zdrowy wan to 400 bez problemu wypluje.
    @bearq chyba za duże koszty ale sam mam taki i bardzo cicho cyka sobie.

    Ma ktoś może sprężarkę 2080 na części bo przywiozłem wczoraj takiego ulepa i jedna blaszka na ssącym pęknięta jak i na pewno wybity korbowód, weryfikacja dziś pokaże czy jest sens to uruchomić.
  • #5877
    bearq
    Level 38  
    Dzięki! Ogólnie tych wanów były bodajże 3 typy, dwa na zaworach okrągłych i najnowszy na blaszkowych. Czy bloki różnicą się czymś pomiędzy pierwszym a drugim typem?
    Wiem że inne są zawory w głowicy, inne korbowody bo "starszy" typ ma masywniejsze i na sworzeń 18mm a nowszy trochę delikatniejsze na sworzeń 15mm.
    Nadal u mnie leży po zatarciu ten najstarszy wan, co prawda braknie już tłoków ale w robocie w wolnej chwili wrzucam tam tuleje Kolbenschmidta i może wrzucił by na niego nowszy typ głowicy.

    vcc gdzie dorwałeś takiego Wan'a na listkowej głowicy?
  • #5878
    vcc
    Level 34  
    Na zlomie znalazlem. 1 tłok trzeba było zmienić łożyska i plan płaszczyzny.

    Nowe życie kompresora olejowego

    Jak widać lekko nie było. W 2 korbowidzie urwany precik co rozbryzguje olej urwany Ale nie widać żeby gdzies lezal. Korbowody plus uszczelki i płytka zaworowa i reszta drobnicy wyjdzie z 200zl i chyba złożę ta sprezarke bo góra jest ok.
    Ma ktoś sprezarke 2080 z silnikiem 3kw? Jak tak to jakie one i ciśnienie.
  • #5879
    bearq
    Level 38  
    vcc nie chcesz się pozbyć tego nowego WAN'a? :)

    Posiada może ktoś z was uszkodzony stary polski wyłącznik ciśnieniowy/presostat na wzór LCA-1 jakie były chociażby w hydroforach?
    Potrzebuje plastikowej pokrywy którą przykręca się od góry na 4 śruby, życzliwy sąsiad chciał pomóc i próbował podnieść kompresor za presostat i połamał obudowę...
  • #5880
    vcc
    Level 34  
    @bearq mogę cię w kolejkę zapisać :D co do pokrywy to sam mam kilka włączników z pęknięta lub bez ale chyba w Grudziądzu można zamówić samą osłonę ew popytaj w hydraulicznych może sprowadza.

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    Tak to wygląda na zbiorniku 150L

    UP
    Nowe życie kompresora olejowego
    coś się dzieje, w przyszłym tyg składany będzie kompresor na sprężarce 3120 z silnikiem 11kW

    UP
    2080 się składa, jednak w oryginale jest tylko 1 pręcik na 1 korbowodzie drugi goły, dół poskładany dziś czapki założyć i pompować, ciekawe czy z 2.2kW da rade