Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 02 Lip 2019 20:19 1366189 5896
  • #5881
    malimaro
    Poziom 10  
    Koło pasowe na silnik, wymiary osi silnika są trochę dziwne, gdzie takie koło szukać ? Może rozwiercić koło od 3P ? Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    Pierwsze zdjęcie to rozmiar klina, drugie osi
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
  • Relpol przekaźniki
  • #5883
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #5884
    vcc
    Poziom 33  
    Coś ta suwmiarka tak mierzy ile kosztowała, koło 24mm wpust 8 koło do dostania bez problemu w każdym dobrze zaopatrzonym sklepie metalowym.

    2080 wczoraj poskładana ale nie życzę nikomu skrobania starych uszczelek, z silnikiem 4.8kW wpadnie na zbiornik od aspy
  • #5885
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • Relpol przekaźniki
  • #5886
    bearq
    Poziom 36  
    S..K napisał:
    vcc napisał:
    Coś ta suwmiarka tak mierzy ile kosztowała
    Toż to Mitutoyo, nowa 400-500PLN. W jakim stanie to inna sprawa.

    Raczej problemem jest mierniczy jak suwmiarka bo jest na tyle "giętka" że można spokojnie przeciągnąć 0,20mm, z resztą suwmiarka służy to pomiarów zgrubnych a nie dokładnych także...
  • #5887
    vcc
    Poziom 33  
    Nowe życie kompresora olejowego

    Tak wygląda silnik 11kW przy sprezarce 3120, prawda że mały.
  • #5888
    bearq
    Poziom 36  
    Zależy jakiej produkcji ten 11kW bo mam takie "zachodnie" 4kW co gabarytami są takie co Polskie "SZ" 1kW. W jednej Szweckiej maszynie 4kW był spokojnie ponad 2 razy większy jak ruski 11kW ;)
  • #5889
    KStanek
    Poziom 22  
    Nabyłem Walter LB 40 (Magnum PP 40) w nie znanym stanie. Z tego co mówi poprzedni właściciel nie dawała rady nabić ponad 5bar.

    Zapewne uszkodzeniu uległy blaszki zaworowe. Dziś będę ją myl i rozbiera. Na co zwrócić uwagę. Gdzie w rozsądnych cenach można znaleźć takie blaszki. Czy wymieniać od razu komplet uszczelek pod głowice?
  • #5890
    vcc
    Poziom 33  
    @bearq nasz krajowy Indukta 11kW chyba 104kg wagi :D
    @KStanek najpierw rozbierz i ocenić w jakim stanie zaworki tłoki cylindry korbowody wał i później kalkulować czy remont czy nową sprężarkę
  • #5891
    Zigus
    Poziom 14  
    Witam,

    Wiem że zostanę shejtowany ale spróbuje :

    Posiadam HS 31, przerobiona na smarowanie rozbryzgowe i tu pojawia się problem...

    Ile powinno być oleju? Przeczytałem że olej ma dotykać dolnej części korbowodu i tak mam - ciśnienie wywołane w skrzyni korbowej powoduje że zalewa mi garaż olejem z otworu na oryginalne wejście dolotu oleju. Próbowałem różne patenty np : rurka 0,5m a do środka siatka z gąbki do mycia naczyń, coraz większe długości i juz brakuje sił... proszę o porady.
  • #5892
    bearq
    Poziom 36  
    W korbowodzie powinieneś mieć zabierak który to rozbryzguje olej po skrzyni korbowej, w WAN'ach był to po prostu drucik. W skrzyni korbowej musisz mieć coś w rodzaju odpowietrznika (otworu)
  • #5893
    Użytkownik usunął konto
    Poziom 1  
  • #5894
    Zigus
    Poziom 14  
    bearq napisał:
    W korbowodzie powinieneś mieć zabierak który to rozbryzguje olej po skrzyni korbowej, w WAN'ach był to po prostu drucik. W skrzyni korbowej musisz mieć coś w rodzaju odpowietrznika (otworu)



    Zrobiłem wczoraj otwór 8mm , więc mam 2 otwory - jeden oryginalny jako wlot i drugi mój zrobiony. 2 przewody gumowe idą do zbiorniczka i nadal jest takie ciśnienie że powoduje wyciskanie oleju z środka. Mam zrobić więcej otworów?
  • #5895
    bearq
    Poziom 36  
    S..K napisał:
    Szczególnie jak postawisz 720rpm obok 2880rpm gdzie jeden musi generować 4 razy wyższy moment od drugiego i do tego wymagana jest fizycznie średnica lub długość wirnika.

    Taaaa, 11kW ruski wymiarowo jest taki sam gabarytowo co Polski 7.5kW i 5.5kW. Wiem bo ostatnio zmieniłem ruskiego 11kW na Polski 7.5kW który okazał się uszkodzony a różnił się tylko grubością osi wału. Dalej wleciał 5.5kW który jest identyczny jak 7.5kW łącznie z rozstawem podstawy, osią wału czy gabarytami. Wszystko przy tych samych obrotach...

    Zigus napisał:
    Zrobiłem wczoraj otwór 8mm , więc mam 2 otwory - jeden oryginalny jako wlot i drugi mój zrobiony. 2 przewody gumowe idą do zbiorniczka i nadal jest takie ciśnienie że powoduje wyciskanie oleju z środka. Mam zrobić więcej otworów?

    Wrzuć zdjęcie tego wynalazku
  • #5896
    SKM 1964
    Poziom 33  
    HS 31 to typowy kompresor od JELCZA z silnika SW 680 z smarowaniem ciśnieniowym . Ale były też HS 31 z smarowaniem rozbryzgowym produkowane fabrycznie . Więc trzeba by podpatrzeć u takiej , jak to jest rozwiązane fabrycznie . :|
  • #5897
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  
    Nowe życie kompresora olejowego

    Efekt wywalenia termika po wcześniejszym jego zadziałaniu, po ok 1h pracy non stop nagle kompresor się wyłączył, trafo wytopił skrzynkę i się spalił.