Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 02 Paź 2007 08:52 1380715 5958
  • #61
    bob@
    Poziom 10  
    Dobrze, że zwróciłeś mi na to uwagę. Mam butlę i o ile dobrze pamiętam, to są tam tylko 2 króćce. Sam nie chcę spawać, a nie wiem, kto mi to pospawa szczelnie i mocno.
  • Relpol przekaźniki
  • #62
    life27
    Poziom 15  
    Pierwszy lepszy spawacz (czyt. usługi spawalnicze) a nie pan Henio za flaszkę z warsztatu od wszystkiego i niczego, pospawa Ci to dobrze. Za wspawanie takiego króćca nie powinni wziąć więcej niż 20 - 30 zł to raptem kilkanaście centymetrów spawu. Przy kilku wyjściach dostaniesz może rabat :)
  • #63
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    W Biedronce można upolować przyzwoity zestaw kluczy z chińskim co prawda pneumatykiem, ale mam go już pół roku i niezły jest. Koszt 70zł, jestem bardzo zadowolony. Rzadko go używam, ale jest ok.
  • #64
    kierbedz4
    Poziom 34  
    Zbiornika od hydroforu nie można użyć jako zbiornika do sprężarki gdyż jest on konstrukcyjnie przewidziany i posiada atest max do 4atm.Szukaj butli samochodowej od instalacji hamulcowej która jest atestowana na 8atm lub zbiornika po instalacji gazowej który ma atest 30atm.Niema większego problemu z nabyciem zbiornika po instalacji gazowej gdyż instalacja gazowa założona do samochodu jest do niego przypisana i po kasacji samochodu nie może być przełożona do innego samochodu i ląduje na złomowcu .osobiście nie mam problemu z nabyciem ww zbiornika w postaci walca.Cenowo to wygląda tak ,waga zbiornika x 1,60 zł lub 1,80 za 1 kg
  • #65
    filip.s
    Poziom 23  
    Ale zbiorniki od gazu LPG lub układu hamulcowego są strasznie małej pojemności, maksymalnie kilkadziesiąt litrów, a co do instalacji gazowych to nie koniecznie musi lądować na złomie, można przełożyć do innego samochodu, albo wykorzystać poszczególne części.

    Pozdrawiam!
  • #66
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Ja bym się nie przejmował tak bardzo atestami. A poza tym skąd te 4bar?
    W mojej instalacji hydroforowej jest 3,5 do 5bar. A zbiornik jest bardzo gruby i myślę, że wytrzyma spokojnie 10bar. A dla bezpieczeństwa można by go zakopać.
  • Relpol przekaźniki
  • #67
    bob@
    Poziom 10  
    a może lepiej zrobić mu bunkier z żelbetu, co??? Jak już robi to porządnie i przede wszystkim bezpiecznie. Przecież zbiorniki na gaz mają też po 140l Można połączyć 2, a jak komuś potrzebny, to i 3. Mój lakiernik ma podłączone 2 (kompresory, nie zbiorniki) równolegle (jeżeli można to tak nazwać) i maluje. Ostatnio taki był na allegro. Jak już nie chce ci się szukać, to idziesz do gazownika i pytasz ile kosztuje największy zbiornik.
  • #68
    brunon71
    Poziom 15  
    Witam
    Widzę że zaczyna tworzyć się galeria sprężarek na elektrodzie, więc i może ja pokaże moje urządzenie do sprężania powietrza.
    Butla to oryginalny wan razem z kółkami , uchwytem i podestem do zamocowania silnika i sprężarki.
    Silnik to 3 kW i 3000 obr/min.
    Sprężarka dwucylindrowa, centralnie smarowana, chłodzona cieczą, wymontowana z ciężarówki radzieckiej myśli technicznej o nazwie ził.
    Na zdjęciu podczas wymiany wody na płyn chłodzący. Chłodnica a w zasadzie zbiornik płynu zrobiony z puszki po szynce, działa w układzie grawitacyjnym, i spokojnie wystarcza do chłodzenia nawet przy długotrwałej pracy.
    Ciekawostką dla mnie był mechaniczno-pneumatyczny układ regulacji ciśnienia, który otwierał zawory ssące kiedy nastawione ciśnienie osiągnęło odpowiednią wartość. Układ zdemontowałem i wywaliłem bo wkurzało mnie że silnik dalej chodził poruszając sprężarkę która pracowała na "luzie". Wstawiłem zwykły wyłącznik ciśnieniowy który otrzymałem jako zepsuty, miał przebitą uszczelkę, którą zastąpiłem gumą z dętki samochodowej i ustawiłem wyłączanie na 9 atm, (histereza wynosi 5 atm)
    Pozdrawiam
    Nowe życie kompresora olejowego

    Nowe życie kompresora olejowego

    Nowe życie kompresora olejowego

    Nowe życie kompresora olejowego
  • #69
    lukas_sa
    Poziom 16  
    -=> life27
    Mam kolejne pytanie :). Co to jest za "cylinder" obok sprężarki i ta fioletowa butla?
  • #70
    life27
    Poziom 15  
    ta fioletowa butla na drugim planie to nic innego jak butla z propanem-butanem. a cylinder to chodzi o ten na kompresorze?
    bo jeśli tak to odstojnik (odolejacz i zarazem chłodnica) jeżeli nie to chodzi to wskaż zdjęcie...
  • #71
    birol
    Poziom 10  
    Witam. Przeszukuje od kilku godzin google i trafilem tutaj. Poszukuje informacji o spreżarce ze zdjecia Nowe życie kompresora olejowego . Chcialbym zrobic z niej sprezarke stacjonarna, ale nie mam o niej zadnych danych, nie wiem nawet jakie dobrac do niej obroty. Moze ktos orientuje sie od czego to jest? Moze jakis symbol, typ, albo cos ?
    Pozdrawiam i z gory dzieki za informacje.
  • #72
    birol
    Poziom 10  
    kurde, nikt, nic ? Napiszcie chociaz ze nie wiecie, bede mial swiadomosc, ze w ogole jest jakies zainteresowanie moim problemem :)
  • #73
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    sorry widziałem to ale nie jestem tak dobry.To może być np Ził być może jakiś Ursus ale za mało się znam.Nie ma żadnej tabliczki?
  • #74
    birol
    Poziom 10  
    Zadnej tabliczki niestety nie ma. Wiem juz napewno, ze to spreżarka od ikarusa. Głowica chlodzona woda. Smarowanie ciśnieniowe z centralnego ukladu smarowania silnika. O ile chłodzenie rozgryzlem (chłodniczka z nagrzewnicy samochodowej + jakis wiatraczek, elektryczna pompa wody z układu webasto, zbiorniczek wyrownawczy itp. Włączane automatycznie termostatem) tak ze smarowaniem mam problem, zaryzykowalbym normalne smarowanie rozbryzgowe, ale na wale ani korbowodach, nie ma zadnych łopatek, ktore skutecznie rozrzucalyby olej po wnetrzu sprezarki. Przydalby sie jakis prosty uklad z pompka oleju.
    Jakby nie bylo, nie wiem nadal jakie obroty powinna miec, zeby sie nie zatarla, ale jednoczesnie, zeby miala odpowiednia wydajnosc.
    Widzialem pare postow wyzej, ze niektorzy z Was, maja doswiadczenie z konstrukcjami opartymi na pompach samochodowych. W wiekszosci przelozenie to 1:1 przy silniku 1410obr/min.
    Myślicie, ze tutaj tez tak zrobic ?
  • #75
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Myślę że ta prędkość będzie właściwa.Ale musisz ja zalać olejem i wyprowadzić ten olej do górnego naczynia 2 rurkami tak aby sie odpowietrzyła.Tak myślę.
  • #76
    brunon71
    Poziom 15  
    Przyglądam się tej rozmowie i myślę że sprężarka ta ma dość dużą wydajność (autobus potrzebuje ogromne ilości powietrza: hamulce, drzwi, zawieszenie) więc nie jestem pewny czy silnik wielkości 2,2-3kW da rady w przełożeniu bezpośrednim. Jeżeli chodzi o chłodzenie i smarowanie to sam jestem "szczęśliwym" właścicielem kompresora chłodzonego cieczą i z smarowaniem centralnym. Smarowanie rozwiązane w ten sposób że zaślepiony jest wylot "miska olejowa" a z środka wału korbowego wyprowadzona jest rurka i zbiorniczek na nadmiar oleju kiedy (którego jest trochę więcej ), chłodzenie rozwiązane jest na bazie puszki po szynce (po ogórkach skorodowała i zaczęła cieknąć) działa grawitacyjnie i po pomalowaniu auta wielkości PF 125p była gorąca ale nie wrzała. Zresztą parę postów wyżej jest jego fotka. Kompresor pracuje u mnie jakieś 20 lat tyle że niedawno go rozebrałem, wyczyściłem i zrobiłem nowy układ chłodzenia.
  • #77
    challenger83
    Poziom 2  
    Witam.
    Brunon71 czy mógł byś przybliżyć nieco dokładniej układ smarowanie w wykonanej przez Ciebie sprężarce. Mam sprężarkę HS-19, silnik i większość niezbędnych elementów do wykonania kompresora ale nie wiem jak sobie poradzić z układem smarowania.
    Pozdrawiam
  • #78
    brunon71
    Poziom 15  
    Na dole sprężarki jest wylot oleju to zaślep go, wyżej ( gdzieś na wysokości osi wału ) powinien być wlot oleju, do tego właśnie otworu podłącz wężyk lub jakąś rurkę i połącz to z zbiorniczkiem umieszczonym na wysokości głowicy kompresora. Doświadczalnie dobierz ilość oleju (tak aby mocowania panewek mogły rozbryzgiwać olejem po wnętrzu silnika) i zalej go. Nadmiar oleju który "wypluje" kompresor przez rurkę zgromadzi się w zbiorniczku otwartym (nieciśnieniowym) zabezpieczonym przed bryzgającym olejem. U mnie pracuje bez zarzutu.
  • #79
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Oto moja koncepcja minikompresora.Wystarcza do pompowania kół,klucza pneumatycznego na 1 minutę itp.Waży ok 10 kg.Wykonany na bazie sprężarki od lodówki(najmniejsza jaką znam),butla po freonie,regulator ciśnienia od hydroforu przerobiony na zakres ciśnienia 0.4-0.55 MPa,zawór zwrotny-zawór od przełączania obiegu lodówki Mińsk 15, zawór upustowy (na rozruch sprężarki) - od pralki automatycznej zasilany przez kondensator blokowany rezystorem 40 kΩ.Pojemność kondensatora chyba 100µ/350V.Trzyma otwarty zawór przez ok.5 sek.Chodzi już około roku bez żadnej konserwacji.Odolejacz/odwadniacz-butla z zaworem w spodzie,chłodnica-wężownica z rurki hamulcowej dł. 1.5m.
    Pracuje bezgłośnie i jest absolutnie szczelny.Spadek ciśnienia 0.01Mpa na tydzień.Oleju nie dolewałem przez rok.Wydajność ok 0.7 m³/h,

    Teoretycznie możliwe ciśnienie do 2.5Mpa(test butli) sprężarka daje conajmniej 3 MPa.Na testach z przydławieniem wlotu nawet 4.5MPa.Rozważam opcję z dwoma butlami.W jednej ciśnienie 2.5 MPa a do drugiej przelot przez reduktor ciśnienia i stała wartość ciśnienia na poziomie 0.6Mpa.Wtedy będę miał zapas powietrza i brak wahań ciśnienia na wyjściu.Wada to drogi reduktor.Może ktoś ma pomysł na tani reduktor ciśnienia na taki zakres?
  • #80
    karkat666
    Poziom 10  
    Mój problem polega na tym, że kompresor który dostałem przestał wyłanczać się przy 8 barach. Butla jest jedna, natomiast są dwa zegary wyskalowane do 10 bar, ale przy 8 się wyłanczał teraz dochodzi do 8,5 bara i nadal dobija czy mozna to naprawić i co może być uszkodzone ? Jeśli mogę na pw jakiś opisik to bardzo proszę. Jest to taki standardowy mały kompresor z niemieckiego marketu.
  • #81
    jaszczur1111
    Poziom 33  
    Uszkodzony jest zapewne czujnik ciśnienia (presostat).Można sprawdzić stan naciągnięcia sprężyny oraz czy styki nie są sklejone i czy w ogóle dochodzi do niego ciśnienie.Presostaty które są stosowane np. w hydroforach 10L są bardzo prymitywne.Właśnie taki zastosowałem w moim kompresorze, bo nie miałem nic innego.Przy max. naciągu sprężyny wyłącza przy ok 0.55 MPa.
  • #82
    kotweiler
    Poziom 16  
    Sprężarki samochodowe Star HS17, dane techniczne;
    liczba cyl...........................1
    średnica cylindra..............80 mm
    skok tłoka........................36 mm
    pojemność skokowa........229 ccm
    max. obr. praca ciągła...2800 obr/min
    obroty max. chwilowe....3000 obr/min
    ciśnienie robocze................8 atmosfer
    max ciśnienie chwilowe......10 atmosfer
    moc zużyta przy ciśnieniu
    tłoczenia 8 atm.................3.5 kW
    wydatek przy 8 atm..........320 ltr/min
    wydatek przy 5 atm.......... 400 ltr/min

    Podaję te dane dla orientacji, ponieważ prawie wszystkie samochodowe sprężarki pracują na podobnej zasadzie.
    Sprężarki takie pracują przy zewnętrznym smarowaniu ciśnieniowym z silnika, z tzw suchą michą olejową. Do smarowania zastosować można zewnętrzną pompę olejową ruską lub bułgarską, napędzaną paskiem lub małym silniczkiem elektrycznym, wg uznania.. Oczywiście założyć trzeba zbiornik olejowy, poniżej sprężarki około 2 litry(olej powinien spływać do zbiornika), zapobiega to "wyrzucaniu" oleju, oraz nadmiernemu przetłaczaniu nad tłok. Olej ten służy do smarowania jak i do chłodzenia sprężarki. Dodatkowo należy założyć, zawór ciśnieniowy oleju za pompą oraz filtr oleju np z Fiata UNO(tani). Ciśnienie oleju powinno wynosić 2-3 atmosfery. Sprawność sprężarki można sprawdzić na wydatek tłoczenia, a więc powinna nabijać zbiornik o pojemności 40 dcm w czasie nie dłuższym niż 30 sekund, od 4 atm do 8 atm. Sprawdzanie zaolejenia powietrza należy przeprowadzić przy użyciu białego kartonu. Przykładamy karton do wylotu powietrza ze sprężarki (obroty sprężarki ok. 900 obr/min)prostopadle na odległość 50 mm i obserwujemy czy na kartonie pojawiła się jednolita plamka oleju, jeżeli tak, to sprężarka jest zużyta i nadaje się do remontu. Jeżeli ktoś potrzebuje porady to chętnie pomogę, ponieważ zrobiłem taki kompresor do centralnego powietrznego zasilania. Obecnie zmieniłem na sprężarkę z Jelcza ponieważ HS17 rozpadła się po 8 latach użytkowania.
  • #83
    polololo21
    Poziom 10  
    witam a czy ma pan dane o sprężarce hs18?? mam taką do kupienia i szukam danych jaką ma wydajność jakie obroty i jakie smarowanie i czy ogólnie opłaci sie ją kupić ? będe bardzo wdzięczny za pomoc
  • #84
    danzel62
    Poziom 10  
    Witam, od jakiegoś czasu, powoli remontuje sobie kompresor na sprężarce HS11. Mam pytanie, dlaczego z otworu w skrzyni korbowej wylatuje mi olej ( mgiełka ) ? Dlatego że jest go za dużo , czy dlatego że mam już za duże przedmuchy ?
  • #85
    kotweiler
    Poziom 16  
    Sprężarka dwucylindrowa Jelcz typ 440
    liczba cyl...........................2
    średnica cylindra............74,6 mm
    skok tłoka........................48 mm
    pojemność skokowa........420 ccm
    max. obr. praca ciągła...1400 obr/min
    obroty max. chwilowe....1600 obr/min
    ciśnienie robocze................9 atm
    max ciśnienie chwilowe......11 atm
    moc zużyta przy ciśnieniu
    tłoczenia 9 atm.................4.0 kW
    Wydatek tłoczenia............440 ltr/min.
    Sprężarka smarowana centralnie z układu olejowego silnika. Ciśnienie oleju min 3.0 atm. Do smarowania można zastosować pompę hydrauliczną z zaworem regulacyjnym ciśnienia. Prosta w montażu ponieważ posiada zewnętrzne gwinty do mocowania przewodów olejowych, oraz wyjście na mocowanie koła pasowego do napędu. Założyłem w swojej sprężarce i kompresor chodzi idealnie. W sprzedaży są pompy oleju do skuterów czterosuwowych, ale do tej sprężarki są za słabe. Poniżej zamieszczam zdjęcie jak wykonałem, smarowanie sprężarki z Jelcza, na bazie pompy hydraulicznej. Napęd bezpośrednio z wałka pomocniczego sprężarki, za pomocą paska klinowego. Obroty sprężarki 1400 obr/min, a pompy około 700 obr/min. Ciśnienie oleju regulowane jest za pomocą sprężyny i kulki z łożyska, umieszczonej w rurce. Ten wężyk który idzie za pompą w dół, to jest odpływ nadmiaru oleju do kanału ssącego pompy. Górny zbrojony wężyk doprowadza olej do kanału olejowego sprężarki. Olej zasysany jest ze zbiornika oleju umocowanego pod sprężarką, pojemność około 2 ltr.


    Nowe życie kompresora olejowego
    Nowe życie kompresora olejowego
  • #86
    kotweiler
    Poziom 16  
    danzel62 napisał:
    Witam, od jakiegoś czasu, powoli remontuje sobie kompresor na sprężarce HS11. Mam pytanie, dlaczego z otworu w skrzyni korbowej wylatuje mi olej ( mgiełka ) ? Dlatego że jest go za dużo , czy dlatego że mam już za duże przedmuchy ?


    Sprawdź czy z otworu wylotowego(w głowicy) nie wyrzuca zbyt dużo oleju. Instrukcja sprawdzania jw. Możesz mieć też, tak jak piszesz za dużo oleju. Na korku powinna być miarka, jak jej nie ma to trzeba spuścić olej i zalać odpowiednią ilość oleju wg instrukcji. Nie pamiętam dokładnie ile powinno być oleju w tej sprężarce, ale nie więcej niż około 200 ml. Wał nie powinien być zanurzony w oleju, do smarowania rozbryzgowego w tej sprężarce jest specjalna łopatka na korbowodzie, która nabiera olej i wyrzuca go do góry. Natomiast gdy oleju jest za dużo, to wał uderza w olej i robi się piana (mgła) z oleju i wywala ją na zewnątrz. Ta sprężarka musi mieć wymuszone chłodzenie, wentylatorem(np kanałowym, koszt 20 zł), ponieważ bardzo się grzeje i szybko szlag ją trafia, no chyba, że mało ją używasz.
  • #87
    danzel62
    Poziom 10  
    Faktycznie, było za dużo oleju. Odkręciłem dziś śrubę spustowa i wylało sie ok 250 ml oleju. Zalałem nowym olejem , ok 150 ml. i już tak nie wylatuje. Dopiero przy ciśnieniu ok 4,5 Bar zaczyna wylatywać . Sprawdziłem zużycie jej wg instrukcji, biała kartka była czyściutka . Wentylatora raczej nie będę montował bo będzie mi ona służyła raczej tylko do pompowania kol w samochodzie .
  • #88
    birol
    Poziom 10  
    kotweiler napisał:
    Sprężarka dwucylindrowa Jelcz typ 440
    liczba cyl...........................2
    średnica cylindra............74,6 mm
    skok tłoka........................48 mm
    pojemność skokowa........420 ccm
    max. obr. praca ciągła...1400 obr/min
    obroty max. chwilowe....1600 obr/min
    ciśnienie robocze................9 atm
    max ciśnienie chwilowe......11 atm
    moc zużyta przy ciśnieniu
    tłoczenia 9 atm.................4.0 kW
    Wydatek tłoczenia............440 ltr/min.
    Sprężarka smarowana centralnie z układu olejowego silnika. Ciśnienie oleju min 3.0 atm. Do smarowania można zastosować pompę hydrauliczną z zaworem regulacyjnym ciśnienia. Prosta w montażu ponieważ posiada zewnętrzne gwinty do mocowania przewodów olejowych, oraz wyjście na mocowanie koła pasowego do napędu. Założyłem w swojej sprężarce i kompresor chodzi idealnie. W sprzedaży są pompy oleju do skuterów czterosuwowych, ale do tej sprężarki są za słabe. Poniżej zamieszczam zdjęcie jak wykonałem, smarowanie sprężarki z Jelcza, na bazie pompy hydraulicznej. Napęd bezpośrednio z wałka pomocniczego sprężarki, za pomocą paska klinowego. Obroty sprężarki 1400 obr/min, a pompy około 700 obr/min. Ciśnienie oleju regulowane jest za pomocą sprężyny i kulki z łożyska, umieszczonej w rurce. Ten wężyk który idzie za pompą w dół, to jest odpływ nadmiaru oleju do kanału ssącego pompy. Górny zbrojony wężyk doprowadza olej do kanału olejowego sprężarki. Olej zasysany jest ze zbiornika oleju umocowanego pod sprężarką, pojemność około 2 ltr.

    Nowe życie kompresora olejowego


    Mogłbyś wrzucic zdjecie jak wyglada ta Twoja sprezarka? Bo poza tą od ikarusa, mam jeszcze jakies dwie dwucylindrowe i tez nie jestem pewien od czego są.

    Prace nad sprezarka z ikarusa, stoją w miejscu. Dorwalem caly kompresor z wrocławskiej fabryki spreżarek (taki jaki na pierwszej stronie) Wszystko rozebrane na czesci pierwsze, pomalowane, nowy presostat, kola pod zbiornikiem i takie tam pierdoly. Wrzuce zdjecia jak tylko kupie reduktor z filtrem.
  • #89
    birol
    Poziom 10  
    Dzisiaj uruchomiłem sprężarke. Poza tym, ze kolo na pompie jest krzywe i troche sie wszystko telepie :) to sprezarka dziala i wyglada cudnie.
    Zbiornik 120 (a moze 140litrow - nie pamietam) nabija od zera do 7 atm (na tyle ustawilem wylacznik cis.) w 7 min i pare sekund. Generalnie jestem zadowolony, ale nie do konca usatysfakcjonowany, bo caly czas chodzi mi po glowie cos wiekszego. Dzisiaj z rana pojechalem na złom i padłem z wrazenia. Po pierwsze widzialem cala, kompletna sprezarke ze zbiornikiem min. 250litrow.. A po drugie, zbiorniki cisnieniowe !
    Jeden szczegolnie rzucil mi sie w oczy: piekny, pionowy, o pojemnosci przynajmniej 600L.
    Szkoda tylko, ze dzisiaj zamkniete i moglem spojzec jedynie przez plot, bo zapewne takich cukiereczkow jest tam od groma. Trzeba bedzie tam zawitac w poniedzialek z samego rana :D

    EDIT:
    dwa pytania.
    http://alle
    Czy taka pompka samochodowa, 12v bedzie działała jak ją podłącze do zasilacza takiego zwyklego sieciowego 12v?

    i drugie:
    Czy taka pompka oleju http://alle da sobie rade ze smarowaniem spreżarki?

    Moderowany przez androot:

    Linki do aukcji. REGULAMIN!

  • #90
    kotweiler
    Poziom 16  
    EDIT:
    dwa pytania.
    http://alle
    Czy taka pompka samochodowa, 12v bedzie działała jak ją podłącze do zasilacza takiego zwyklego sieciowego 12v?

    i drugie:
    Czy taka pompka oleju http://alle da sobie rade ze smarowaniem spreżarki?[/quote]

    Pompa wody. Zasilacz musi mieć odpowiednią moc, wtedy pójdzie bez problemu.
    Jak potrzebujesz do sprężarki, to jest zbędny wydatek. W zupełności wystarcza nagrzewnica samochodowa, zamontowana powyżej głowicy sprężarki. Jak długo używasz sprężarki to można dodatkowo, założyć na nagrzewnicę wentylatorek na 220 V, za 10 zł, naprawdę to wystarcza, sprawdzone. Taką nagrzewniczkę kupisz za 10 zł.
    Pompa oleju. Wystarcza na sprężarkę jednocylindrową. Założyłem do sprężarki dwucylindrowej, to padła druga panewka na wale korbowym. Powodem mogły być też za duże luzy na wale korbowym, tak do końca to nie wiem jaki był powód, czy za małe ciśnienie oleju czy za bardzo zużyte panewki. Fakt, że panewki były fioletowe, swiadczyłoby o tym, że jednak ciśnienie było za słabe. Po wymianie panewek założyłem pompę hydrauliczną i sprężarka chodzi idealnie. Mam bułgarską, podobną do tej z linka. Kupiłem używaną na giełdzie za dwie dychy. Jak chcesz to załączę zdjęcia jak zrobiłem zawór przeciążeniowy. Napęd mam z oryginalnego pomocniczego koła pasowego sprężarki.
    http://www.alle


    Moderowany przez androot:

    Linki do aukcji. REGULAMIN!