Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 16 Cze 2020 15:09 1437478 6399
  • #6391
    adams-sl
    Poziom 2  
    vcc napisał:
    @adams-sl
    kwestia jak jest rozwiązane smarowanie i układ korbowo-tłokowy


    Posiada wbudowaną grzałkę oraz pompkę oleju (rysunek z opisem), stojan również jest zalany olejem, rekomendowany olej to Shell 22-12. Nie wiem gdzie taki olej można dostać i czy jest niezbędny akurat taki, w układzie nie będzie czynnika.
  • HelukabelHelukabel
  • #6392
    kulawy_ziom
    Poziom 9  
    Mam zrobione smarowanie ciśnieniowe do hs 31 i hs 18.
    Pompa od wspomagania i zasilanie do jednej i drugiej.Powrót też połączony razem i do pompy a jest z zbiornikiem. Tylko że jedna i pompa sa na tej samej wysokości a druga jest niżej i z tej nizej robi się tzw. zbiornik. Nie wraca olej do pompy powrotem. Jak temu zaradzić?
  • HelukabelHelukabel
  • #6393
    vcc
    Poziom 34  
    Niestety olej musi spływać grawitacyjnie do zbiornika
  • #6394
    kulawy_ziom
    Poziom 9  
    To musza być na tym samy poziomie ??? Nie ma innego rozwiązania?
  • #6395
    vcc
    Poziom 34  
    Jeżeli dolna pompa nie posiada odpowietrzenia skrzyni to smarowanie plus przedmuchy na pierścieniach powinny przepchnąć olej do góry, to teoria a w praktyce jest jak u ciebie
  • #6396
    kulawy_ziom
    Poziom 9  
    Testy były na nie pracującej sprezarce.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Testy były na nie pracującej sprezarce.

    Dodano po 39 [minuty]:

    kulawy_ziom napisał:
    Testy były na nie pracującej sprezarce.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Testy były na nie pracującej sprezarce.


    I może przez to olej nie wracał powrotem?

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    Pompa tłoczy olej i musi on wrócić nie zależnie w jakim jest położeniu sprezarka to tak jak z silownikiem.
  • #6397
    vcc
    Poziom 34  
    Niby 2 tłoki więc pulsowanie oleju nie będzie duże plus wspomniane przedmuchy i olej powinno wypchnąć. Kwestia czy nie będzie się go za dużo zbierać w sprężarce, testy pokażą.
  • #6398
    trance123
    Poziom 21  
    Witam w końcu upolowałem swojego WAN-a w całkiem rozsądnych pieniądzach i bliziutko, przywiozłem go wczoraj czeka go na pewno serwis ale ogólnie jest nieźle. To wersja ES więc mniejsze obroty i wyższe ciśnienie( docelowo chyba zwiększę obroty i będzie pompować do max 8 bar) . Zastanawia mnie bo jest dorobiony mały zbiornik za fabrycznym odwadniaczem i podłączony jest odprężnik w sumie super ale działa dopiero jak nabije do zadziałania wyłącznika ciśnieniowego a gdy wyłączę ją wcześniej to nie. Pytanie czy te sprężarki miały fabrycznie odprężniki ? Jakie polecacie filtry powietrza ? Czy warto dorobić odpowietrzenie skrzyni korbowej do filtra powietrza tak jak widziałem w tym temacie Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #6399
    bearq
    Poziom 37  
    Ja osobiście nie spotkałem się z odprężnikiem w tych sprężarkach. Jeśli chodzi o filtr powietrza to raczej nic tańszego i prostszego do zbudowania nie będzie niż filtr od Fiata 126p czyli malucha. Akurat filtr pasuje w sam raz na rurę bodajże 3/4 cala o czym było pisane kilka stron wcześniej. Sam taki zastosowałem i jestem zadowolony.
  • #6400
    vcc
    Poziom 34  
    W wanie silnik jest trochę na wyrost dlatego nie potrzeba odprężnika, rura 5/4pasuje do filtra z malucha.
    U mnie póki co zastój, sprężarka litewska chodzi bez problemu, chociaż więcej stoi niż pracuje.