Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 27 Jan 2021 13:32 1574758 6809
Ochrona Domu
  • #6571
    balcerowicz79
    Level 15  
    vcc wrote:
    Jak już masz rzeźbić na kolach pasowych to lepiej HS11 a patrząc na ten wynalazek to lepiej chyba :jak pakupił tak popredał" będzie najlepszym rozwiązaniem

    No można i tak zrobić.


    Silnik pomierzyłem i nie ma przejść na obudowę.
    Końce uzwojeń czarne żółte i zielone z początkami mają w granicach 10 Ohm 15ohm.
    Na inne przewody mieszając kolorami, brak wskazań na chińskim mierniku.

    W domu podłączyłem go pod gniazdo z zabezpieczeniem B16 i wystartował.



    Tyle że kręci się na oko wolno a nie 1425 jak podaje tabliczka i buczy...
    Dym nie leci ręką przez szmatę go nie zatrzymałem.
    Może brakuje kondensatora?
    Silnik ABE TYPE MPb-4-B
  • Ochrona Domu
  • #6572
    bearq
    Level 38  
    vcc wrote:
    Jak już masz rzeźbić na kolach pasowych to lepiej HS11 a patrząc na ten wynalazek to lepiej chyba :jak pakupił tak popredał" będzie najlepszym rozwiązaniem

    Popieram kolegę, rzeźbienie z tej sprężarki jest bez sensu i lepiej od razu inwestować w HS11. Dość że budowa prosta, oklepana to i części pod dostakiem
  • Ochrona Domu
  • #6573
    Dioduss Electric
    Level 14  
    Też coś mi się wydaje, że kolega "wdepnął" z tą sprężarką po uszy i każda inwestycja w nią czy to czasu czy innych środków to coraz większe wdepnięcie ;)
  • #6574
    balcerowicz79
    Level 15  
    Trudno...
    Ale dzięki grzebaniu w silniku czy sprężarce czegoś się nauczę mimo kosztu 100zł, tak się picieszam
    Koło zamachowe roztoczy kolega i gumę też a łożyska sam zmienię bo to ze ściągaczem żadna filozofia i koszt niewielki.

    Dodano po 2 [godziny] 17 [minuty]:

    Dioduss Electric wrote:
    Też coś mi się wydaje, że kolega "wdepnął" z tą sprężarką po uszy i każda inwestycja w nią czy to czasu czy innych środków to coraz większe wdepnięcie ;)


    Fakt czasu mam mało ale nie przeliczam go na pieniądze.
    Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem ale dzieki forum szanownemu i własnie problemom sporo załapałem cennej praktyki.
    Udalo mi sie naprawic mlynek kawy za 5 zł a nie 80zł w serwisie i przestroiłem juz 3 radia z pomocą...naprawilem regulator pieca c.o.
    I jeszcze kupę rzeczy co już nie pamiętam i kupkę kasy już zaoszczędziłem...wiec bede drążył dalej.
    Grzebanie mam we krwi...i zbieractwo też niestety.

    Może przenieść temat silnika do innej kategorii... Tylko jakiej.
    Bo szkoda mi zaśmiecać diy problemami strikte elektrycznymi.
    Moderator podpowie?
  • #6575
    misiu125cm
    Level 12  
    Panowie takie pytanie. Z jakimi panewkami korbowymi spotkaliście się w sprężarkach tłokowych o smarowaniu rozbryzgowym. Czy stosowano gdzieś na panewki korbowe tuleje z brązu? Moje doświadczenie jest takie ze w Wanach w starym typie były panewki wylewane ze stopu łożyskowego(łuska ze brązu) a w nowym typie panewki bimetaliczne. Tak sobie myśle że była jakaś przyczyna że wylewali ze stopu łożyskowego a nie zrobili całość z brązu.
  • #6576
    Jurasik201
    Level 9  
    misiu125cm wrote:
    Panowie takie pytanie. Z jakimi panewkami korbowymi spotkaliście się w sprężarkach tłokowych o smarowaniu rozbryzgowym. Czy stosowano gdzieś na panewki korbowe tuleje z brązu? Moje doświadczenie jest takie ze w Wanach w starym typie były panewki wylewane ze stopu łożyskowego(łuska ze brązu) a w nowym typie panewki bimetaliczne. Tak sobie myśle że była jakaś przyczyna że wylewali ze stopu łożyskowego a nie zrobili całość z brązu.


    Najlepsze wg mnie w niemieckich sprężarkach GKW którą sam posiadam,tam wał jak i korbowody są ułożyskowane na łożyskach typu NU
    a główki wiadomo tulejki z fosforobrązu
    W np rosyjskich CO-7B którą też niedługo wezme na warsztat są panewki odlewane w korbowodach z aluminium
  • #6578
    vcc
    Level 35  
    Wszelakie 2090 3090 2065 mają również lane korbowody i to chodzi, jak coś to korbowód ok 50zł z tym ze w kpl wybija i tłok ale wszystko jest do kupienia, sam taką 2080 składałem, blaszka zaworowa koszt 10zł
  • #6579
    Gandziorz
    Level 16  
    Czy ktoś próbował zastosować chłodnicę oleju jako chłodnicę powietrza?
    Wytrzymałość chłodnic olejowych wynosi od 15 do 20 bar.
    Ceny dość rozsądne.
  • #6580
    Dioduss Electric
    Level 14  
    Gandziorz wrote:
    jako chłodnicę

    Można! :) Jeśli średnica rurek jest wystarczająca dla danego przepływu i jeśli ilość/powieżchnia żeberek jest wystarczająca aby sensownie odprowadzić temperaturę to jak najbardziej :) A jeśli jeszcze kształt i mocowanie odpowiada Tobie to jeszcze lepiej :)
  • #6582
    bearq
    Level 38  
    Panowie spotkał się ktoś z tłokiem/pierścieniami do HS 11 o wymiarach 2.5+2.5+2.5+3mm? Sprawdzałem w katalogu Primy i takie pierścienie nie występuje i co najwyżej to 2.5+2.5+2.5+4mm. Niestety dostępnych na 1 szlif (61mm) nie ma. Myślałem o zakupie dwóch zestawów pierścieni 2.5+2.5+4mm i roztoczenie w tłoku rowka z 3mm na 4mm. Cylinder mam po szlifie więc szkoda mi go wyrzucać
  • #6585
    vcc
    Level 35  
    @Bieda z nędzą wyłącznik z odzysku ale jako że to condor to pewnie 200+
    @bearq są 2 rodzaje tłoków i oba zestawy pierścieni są dostępne bynajmniej nominał mam oba typy na sklepie, ew aspa miała chyba olejowy na 3.5
    @bizon_126 w tłoku sztywno, w korbie jest tulejka
  • #6587
    bearq
    Level 38  
    bizon_126 wrote:
    Czy wyjdzie to jakoś po dobroci żeby tłoka nie zniszczyć?

    Podgrzej tłok opalarką albo palnikiem, unikaj ognia skupionego. Powinien sam wypaść.
  • #6588
    tomek-1980
    Level 13  
    bizon_126 wrote:
    vcc wrote:
    @bizon_126 w tłoku sztywno, w korbie jest tulejka

    Czy wyjdzie to jakoś po dobroci żeby tłoka nie zniszczyć?


    Witam, opalarką w zupełności wystarczy, tylko chwilkę trzeba pogrzać. :wink:
    Pozdrawiam.
  • #6589
    vcc
    Level 35  
    Pasowanie jest w miarę luzne więc bez problemu stworzeń wyjdzie.
  • #6590
    sp54
    Level 11  
    Witam wszystkich serdecznie. Zbudowalem sprezarke z silnika fiata uno 1.0 i silnikiem 4kw 1440 obr, a na sprężarce jest jakieś900 obr. Problem w tym że bije do 1.7 bara i silnik staje po otwarciu zaworu butli silnik rusza w miarę jak spada ciśnienie. Liczyłem że nabije chociaż 4 i da się malować czy piaskowac. Co może być nie tak?
  • #6592
    sp54
    Level 11  
    Na filmach i opisach różnych konstrukcji silniki nie są większe a biją ponoć do 8-10 bar. Dodam że zwiększenie przełożenia z ok 120 do ok900 nie zmieniło wiele. Silnik staje ok 0.4 bara później. Jeśli jest żeczywiscie za słaby to jakiej powinien być mocy by nabić 4bary?
  • #6593
    Dioduss Electric
    Level 14  
    sp54 wrote:
    fiata uno 1.0

    Wykorzystałeś wszystkie 4 cylindry? To przy tej wielkości chciałoby mieć sporą wydajność - na tyle sporą że silnik z 11kW to minimum jaki bym tu widział :)
    sp54 wrote:
    a na sprężarce jest jakieś900 obr.

    Do silnika od auta dałeś przekładnie pasową? To słaby pomysł - zauważ że silnik samochodowy przekazuje moc osiowo a nie przez koła pasowe naprężone w bok pasami. Do takiego kompresora napęd powinieneś też zrobić osiowo i napędzać bez przełożenia przez sprzęgło jak np mają hydrofory (tylko raczej większe). 1440 obrotów to nie jest za dużo, tylko mocy silnika Ci brakuje :) Albo zrezygnuj z połowy cylindrów ;) Nie przeskoczysz tego inaczej :)
  • #6595
    Dioduss Electric
    Level 14  
    bizon_126 wrote:
    za i przeciw

    Ogólnie silnik z auta nie jest zły :) Oprócz malucha! :) Można uzyskać sporą wydajność, do tego smarowanie ciśnieniowe, elementy raczej dobrej jakości, dostępne części, nawet można łatwo zrobić chłodzenie wodą. Dużo jest plusów i można znaleźć na YT sporo udanych konstrukcji. Są oczywiście też nieudane niestety ;)
  • #6596
    sp54
    Level 11  
    Czyli czeka mnie wyprawa na złom kupić większy silnik. Za silnik uno dałem 80zl bez głowicy po 2 zł/kg. Więc jak za 5 lat zużyje się panewka to założę następny. Dlatego dałem pasek do napędu.
  • #6597
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    sp54 wrote:
    Więc jak za 5 lat zużyje się panewka to założę następny. Dlatego dałem pasek do napędu.

    Silnik musi mieć ponad 1000obr zeby pompa oleju zrobiła ciśnienie znamionowe 3 bar, inaczej bedziesz wymienuał panewki po 2 miesiacach!
    Najlepiej wykręc czujnik i wkręc manometr, to duzy bkadckonstruktorow Januszy!

    Dodano po 33 [sekundy]:

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    sp54 wrote:
    Więc jak za 5 lat zużyje się panewka to założę następny. Dlatego dałem pasek do napędu.

    Silnik musi mieć ponad 1000obr zeby pompa oleju zrobiła ciśnienie znamionowe 3 bar, inaczej bedziesz wymienuał panewki po 2 miesiacach!
    Najlepiej wykręc czujnik i wkręc manometr, to duzy błąd konstruktorow Januszy!
  • #6598
    vcc
    Level 35  
    @sp54 W jakim czasie nabija te 1.7 bara i do jakiego zbiornika to wyjdzie ci jakaś pośrednia wydajność. Jeszcze napisz jakiej pojemności silnik bo w uno były 0.9 1.0 i 1.4 z Pb i 1.4 i 1.7D
  • #6599
    sp54
    Level 11  
    Silnik uno 1.0 Ciśnienie oleju pojawia się od razu 5.5 bar i nie spada jak silnik zwalnia więc pewnie do 500 obrotów śmiało można by zejść. Zbiorniki 2 małe łącznie 60l i ciśnienie jest 1.7 bara jest po jakiś 10 sekundach ( nie miezrzylem czasu podaje na oko) i potem dławi silnik do zatrzymania.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Planuję kupić 11kw ze złomowanych maszyn po 2zł kg i wtedy zobaczymy co będzie. Może będzie przyzwoite ciśnienie w końcu.
  • #6600
    Dioduss Electric
    Level 14  
    sp54 wrote:
    po jakiś 10 sekundach

    No tak, bo te 4 cylindry dają bardzo dużą wydajność i dlatego potrzeba dużej mocy żeby to napędzić :)
    sp54 wrote:
    potem dławi silnik

    Mam nadzieję że te 4 kW to nie jedno fazowy :D Bo nie ma o czym mówić :) Do tak dużej pompy 3 fazy są obowiązkowe i te 11kW już powinno być ok, a jak masz możliwość wziąć większy to zawsze będziesz pewniejszy :) Prądu więcej nie zużyje jak będzie miał większą moc niż potrzeba (no minimalnie tylko więcej zużyje), jedynie minusem jest większy ciężar :)