Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
MetalWorkMetalWork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 28 Feb 2021 13:20 1503871 6651
  • #6631
    bearq
    Level 38  
    balcerowicz79 wrote:
    Szczelinomierz mi wszedł pomiędzy tłok a cylinder od góry, ale w połowie skoku tłoka a nie tak jak ty piszesz.

    Tłok włóż do góry nogami i dopiero mierz obracając go chociaż będzie to pomiar orientacyjny.
    balcerowicz79 wrote:
    Poprzedni właściciel zapewne zamienił tłok na taki od c360 bez pomiarów ale z nowymi pierścieniami i kupa z takiej modernizacji.

    Tłok od aspy ma 60, 60.50 i 61mm a tłok od sprężarki C360 62. Na tyle wytoczył cylinder?
    balcerowicz79 wrote:
    W tłoku luz na sworzniu z jednej strony zegera i luz na tulei korbowodu. Na wale luz też na korbowodzie bo lata na boki.

    To trzeba pomierzyć, na oko nic nie ustalisz.
    balcerowicz79 wrote:
    Da się to w domowych warunkach zregenerować? Bo kupiłem wychodzi na to kupę złomu i gość mnie trochę oszukał.

    W domowych warunkach się nie da
  • MetalWorkMetalWork
  • #6632
    balcerowicz79
    Level 14  
    bearq wrote:
    Tłok od aspy ma 60, 60.50 i 61mm a tłok od sprężarki C360 62. Na tyle wytoczył cylinder?


    Tłok ma 60mm. Mierzyłem suwmiarką.
    Ale po pierścieniu na dole wnioskuję że od c330 czy tam c360 bo w aspach na wymianę na all... są tylko z 3 pierścieniami w górnej części tłoka.
    Tuleję brązową ze sworznia wycisnę sam i wcisnę także. Kupię rozwiertak nastawny i po problemie. Korbiwód chodzi na boki z 1-2mm. Promieniowy prawie niewyczówalny.
    Tłok napewno do wymiany bo i od góry chyba ktoś przyfasolił mu młotkiem. . Coś bym tam ręczną honownicą pohonował cylinder i myślę że tyle.
    Tylko nie mam średnicówki🤔.
  • #6633
    bearq
    Level 38  
    balcerowicz79 wrote:
    Ale po pierścieniu na dole wnioskuję że od c330 czy tam c360 bo w aspach na wymianę na all... są tylko z 3 pierścieniami w górnej części tłoka.

    C360 ma tłok 62mm więc nie ten rozmiar. HS11 ma pierścień u dołu jak jest 4 pierścieniowy. Może ktoś inny podpowie
    balcerowicz79 wrote:
    Tuleję brązową ze sworznia wycisnę sam i wcisnę także. Kupię rozwiertak nastawny i po problemie.

    Raczej nie bo po rozwiertaku nastawnym wyjdzie Ci tarka, będzie też problem z zachowaniem osiowości. Takie rzeczy najlepiej robić na wytaczarcę bazując się pod drugą tulejkę, wtedy oby dwa otwory są względem siebie równoległe no i ewentualnie przeciągnąć... Tak jak ty to zrobisz pewnie będzie chodzić ale zużyje się przedwcześnie zapewne z wytarciem po jedej stronie o ile będzie chodzić bo bardzo możliwe że po złożeniu tego nie będzie luzu wzdłużnego tłoka na sworzniu i sprężarka się zatrze.
  • MetalWorkMetalWork
  • #6634
    vcc
    Level 34  
    Kolega dalej zawzięty, ale będę kibicował żeby to dmuchnęło powietrzem.
  • #6635
    malimaro
    Level 8  
    Siemanko, słuchajcie co może być powodem tego że Ikarus wywala mi olej do zbiornika wyrownawczego ? Ile w nim powinno być tego oleju żeby tego nie robił ? Wywala go do zbiorniczka i następnie wydmuchuje malutkim otworem w zbiorniczku

    Dodano po 4 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanie, do tego Ikarusa chce dokupić drugi kompresor żeby raz na rok coś tam wypiaskowac, np felgi. Co myślicie o tych kompresorach ?

    https://allegro.pl/oferta/kompresor-olejowy-s...6970?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

    https://allegro.pl/oferta/kompresor-olejowy-s...1029?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
  • #6636
    vcc
    Level 34  
    Do Ikarusa nalać max 0.7L ale z tego co pamiętam to i pól litra wystarcza. Te kompresory co podałeś to zabawki i w piaskowaniu o ile można będzie to nazwać piaskowaniem szybko zajeździsz. Jakiekolwiek piaskowanie zaczyna się od 800L/min i to na wydmuchu.
    Jak sprzedawca podaje wydajność efektywna a teoretyczną to widzę się zna.
  • #6637
    malimaro
    Level 8  
    Aha, a jaki olej jest preferowany ? Czy typowy do sprężarek będzie dobry ?
  • #6639
    elektryku5
    Level 38  
    Kiedyś też o to pytałem, wlałem 10W40, czy lato, czy zima kompresor śmiga bez zająknięcia, ale mowa tu o nowej pompce, która nic oleju nie pobierała i na razie nie pobiera.
  • #6640
    bearq
    Level 38  
    elektryku5 wrote:
    Kiedyś też o to pytałem, wlałem 10W40, czy lato, czy zima kompresor śmiga bez zająknięcia, ale mowa tu o nowej pompce, która nic oleju nie pobierała i na razie nie pobiera.

    Ja leje 5W40 albo 10W40 zależnie co mi zostanie z wymiany do HS11 i do Wan'a CE. Różnice między olejem typowo sprężarkowym a samochodwym w naszych warunkach są niezauważalne, to ma sens jak sprężarka nie stygnie a myślę że u większośći z nas więcej czasu stoi bezczynnie jak pracuje. Osobiście do tego oleju sprzedawanego w butelkach ~1l nie mam w ogólę zaufania.
  • #6641
    roberto7725
    Level 2  
    Olej do ikarusa powinien być taki jaki był stosowany w ikarusach do silnika stosowany bo sprężarka była smarowana olejem tłoczonym z układu smarowania silnika . Tak więc 15w40 do diesla wystarczy chociaż nic się nie stanie jak wlejesz inny silnikowy czy sprężarkowy . Poziom oleju w sprężarce gdy używana jest w kompresorze powinien sięgać minimum do połowy najniżej położonej kulki łożyska wału . Jak pisał vcc pół litra wystarczy a jak wypluwa olej to 0,7l aby był zapas . Tak dzieje się przy dużym zużyciu sprężarki a czasem też po zmianie pierścieni na nowe do czasu ich ułożenia .
  • #6642
    vcc
    Level 34  
    Jeszcze jest opcja w która stronę się kręci, jak w prawo to zabierany olej jest rzucany na ściankę co jest odpowietrzenie robione i wtedy tez będzie pluło.
  • #6643
    malimaro
    Level 8  
    Czyli dobrze by było jakby kręcił w lewo jak jest problem z wyrzucanym olejem ?
  • #6644
    vcc
    Level 34  
    Miałem tak ostatnio, koło od jakiegoś oryginalnego kompresora ale kręciło w prawo i rzucało do odpowietrzenia, zmieniłem koło z łopatkami w drugą stronę i się uspokoiło ale ewidentnie było nalane za dużo oleju.
  • #6645
    malimaro
    Level 8  
    No to zrobię w lewo. Mam silnik przy którym mogę zmieniać kierunek, akurat jest wszystko rozkręcone i gotowe do przełożenia :)
  • #6646
    vcc
    Level 34  
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
    Dawno nic się nie działo. Zdobyłem zbiornik 80L Polmo A że miałem sprezarkę po przerdzewialym abac postanowiłem coś ulepić. Silnik 2.2 tamel praktycznie nieużywany. Póki co pompuje do 8 bar Ale syczy z każdej strony. Przez presostat zawór bezpieczeństwa i zawór wyjściowy Ale wszystko do opanowania.
  • #6647
    rudyroman
    Level 16  
    Czołem! Kilka lat temu kupiłem niedokończony kompresor na 2 sprężarkach HS21. U mnie odleżał swoje i w końcu przyszedł czas by ruszyć z nim dalej. Po zdjęciu głowicy z jednej ze sprężarek okazało się że zawory są uwalone całe w oleju/nagarze. W drugiej zapewne tak samo. Mam więc pytanie czy można te zawory (o ile nie są skorodowane tylko uwalone olejem/nagarem wyczyścić i założyć ponownie? Czy tak czy siak jednak wymienić? Szczerze wolałbym opcję 1 bo jednak komplet na 4 tłoki wyniesie mnie 400zł...
  • #6649
    rudyroman
    Level 16  
    To się domyśliłem akurat. Tuleje będę mierzył czy nie ma jaja, pierścionki napewno nowe będą. Chodzi mi tylko o zaworki bo jednak 400zł to spora oszczędność.
  • #6650
    bearq
    Level 38  
    Możesz wyczyścić ale zaryzykujesz tym że może pęknąć podczas pracy.
  • #6651
    rudyroman
    Level 16  
    Ze starości? Bo niby pod nagarem zaworki wydają się być w bdb stanie. Dziś zabiorę się za czyszczenie i pewnie wrzucę jakąś fotkę do oceny stanu.
  • #6652
    vcc
    Level 34  
    Nowe życie kompresora olejowego
    Wpadła osłona i nowy presostat oraz reduktor na wyjściu zmieniony na zawór 1/2 cala. Do 8 bar zbiornik 80L pompuje 2min16sek więc całkiem przyjemnie. Przewodu od zaworu zwrotnego nie podpinam pod presostat bo na sprezarce jest automatyczny zawór spustowy. Zalana nowym olejem.