Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Metalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 22 Jun 2021 08:45 1541113 6721
  • #6691
    vcc
    Level 34  
    @bearq w planach jest na 230V ją zrobić, póki co nie mam silnika ale mogę dać namiar w Kielcach gdzie stoi taka do handlu.
  • Metalwork
  • #6692
    gumolowy
    Level 8  
    Witam,
    proszę o poradę mam sprężarkę Airpol N70 z 1998 roku i od jakiegoś czasu zauważyłem że woda którą spuszczam ze zbiornika z białej kiedyś zrobiła się żółtawa a ponad to zawór bezpieczeństwa na zbiorniku zaczął popuszczać. Okazało się po rozkręceniu że jest pozaklejany jakby olejem.
    Zastanawiam się czy pierścienie nie zaczęły przepuszczać oleju. Co musiałbym zrobić żeby rozwiązać problem.
    Pozdrawiam
  • #6693
    vcc
    Level 34  
    Szklana kula mi pękła także trzeba rozkręcać i zmierzyć luz na zamkach, co do wody to zapewne rdzawy nalot z zbiornika razem z woda wychodzi.
  • #6694
    Gżehó
    Level 21  
    Po dłuższej chwili braku aktywności wracam z nowym nabytkiem ;) Miała być śruba, ale nie wyszło...

    W skrócie A50 poszła w świat, a jej miejsce zajmie na jakiś czas N50 2010r. Kto obserwuje OLX pewnie widział, trafiła w ciemno do mnie ;) Ogólnie przez zaniedbania serwisowe poszły łożyska główne, panewki również zmęczone. Wstępnie po polerce wału i pomiarach wał przetrwał, będą nowe panewki i łożyska, kilka uszczelek i lecimy dalej z rbh 😁
    Wczoraj rozkręcona, dzisiaj polerka wału i mycie. W poniedziałek części i jak będzie wszystko to składam ;)


    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • Metalwork
  • #6695
    Gżehó
    Level 21  
    W ciągu kilku dni od wrzucenia zdjęć Airpol wrócił do żywych ;)

    Nowe życie kompresora olejowego



    Kolejna kwestia, może mi doradzicie. Mam malutki kompresor oparty o HS23 (podobny do hs11). Zastanawiam się, czy na skrzynie korbową i wał podejdzie góra z hs-17, HS-19? Chodzi o tłok, cylinder i głowice? Mam luźny silnik (chyba 2.2 kW) to może bym coś nieco wydajniejszego urzeźbił. Ta obecna jest już mocno zmęczona, ale po latach uratowała sytuację gdy był chwilowy brak głównego kompresora :)

    Dodano po 36 [sekundy]:
  • #6696
    walasas
    Level 10  
    bearq wrote:
    SP110 od Ursusa c328. Wydajność 90l/min


    Dzięki Kolego. Z tą wiedzą mogłem wystawić sprężarkę na Allegro, jak by ktoś był zainteresowany zakupem ;)
  • #6697
    vcc
    Level 34  
    Gżehó wrote:
    Zastanawiam się, czy na skrzynie korbową i wał podejdzie góra z hs-17, HS-19? Chodzi o tłok, cylinder i głowice?

    Nowe życie kompresora olejowego
    Coś takiego chce kolega ulepić?
    inny jest rozstaw otworów pod cylindrem i chyba któryś z kolegów robił taką przeróbkę i dodatkowo chyba trzeba dać dystans między korpus a cylinder.
    Mam taką zabawkę w domu i przymierzałem czy da się zamienić cylinder, trzeba otwory przesunąć.
  • #6698
    roberto7727
    Level 22  
    Owszem z hs 19 da się złożyć ale inny rozstaw otworów cylindra , nie jest to duża różnica i idzie przerobić dysponując cylindrem z hs11 . Dystans pod cylinder chyba 3mm i dwie uszczelki grubsze . Różnica jest ok 5mm w wysokości cylindra . Kilka złożyłem kiedyś a jedną nawet chyba mam . Z hs 17 nie da rady bo choćby grubość sworznia nie pasuje (jest dużo grubszy )i pewnie zabiło by korbowód . Ostatnio nie miałem czasu na sprężarki ale dwa ikarusy złożyłem i czekają jako awaryjne .
  • #6699
    Gżehó
    Level 21  
    No mniej więcej takie coś miałem na myśli, mało tego praktycznie tak by to wyglądało jak VCC pokazał, baza podobna :)
    Nie mniej chyba zostawię ten pomysł, silnik który mam to jednak 2800-3000 obr. więc trzeba by robić przekładnię pasową. Może jednak zainwestuję i naprawię to co mam, a silnik zostawię do czegoś innego ;-)
  • #6700
    balcerowicz79
    Level 14  
    Panowie a czy butla taka po cng samochodowym nada się na kompresor...jednoczęściowa przeciągana stalowa. Ciśnienie robocze 200bar a próby 300bar.
    Da się do tego wspawać wejście powietrza, nie osłabi to ścianek butli?
    Jak ze spawalnością takiej stali bo to chyba molibdenowa.
    Mam 2 sztuki 80cm i 100cm wysokości ,chyba 22 cm srednicy, z zaworami. 30 i 38 litrowe z nadruku na butli wychodzi że firmy Faber.
    Zresztą resztę instalacji auta też posiadam.
  • #6701
    balcerowicz79
    Level 14  
    Jedną mogę odsprzedać.

    Dodano po 9 [godziny] 47 [minuty]:

    partyzancik wrote:
    Kolejny nabytek dojechał. Pracuje ok. Plan jest wsadzić go na butel od pneumatycznych hamulców i przerobić na jednofazowy.

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego


    U mnie gosc nabił koło zamachowe młotkiem i jest bicie (nie wiem czy roztoczyć i dać tuleję w środek i otwór podszlifować na klin. Coś kombinował ze sprzęgłem bo silnik staruszek jest 1 fazowy chyba 0.7kw. Albo obrócę pompę o 90 stopni I silnik i zrobię go na pasek a z koła zamachowego wytoczę koło pasowe...tylko na silniku przydałoby się mniejsze o 30mm żeby silnik dawał radę.
    Może masz zdjęcie tłoka?
    Bo mój napewno nie oryginalny z pierścieniem u dołu, na dodatek tłok luźny i jedna strona na swożniu wyrobiona.
    Wał ok korbowód też.
  • #6702
    partyzancik
    Level 20  
    balcerowicz79 wrote:
    Może masz zdjęcie tłoka?
    A gdzie tam, nie mam czasu się za nią zabrać.
  • #6703
    balcerowicz79
    Level 14  
    partyzancik wrote:
    balcerowicz79 wrote:
    Może masz zdjęcie tłoka?
    a gdzie tam , nie ma czasu się za nią zabrać

    Wiem że tłoki są takie jak w c330 tylko różnią się umiejscowieniem pierścieni...ten luźny u mnie ma pierścień olejowy w części dolnej tłoka a w aspa trzy są w górnej części.
    Nie wiem co to za różnica.

    Tłok luźny nawet na oko ze śladami młotka na denku i wyrobiony po jednej stronie sworznia jakby był wrzucony używany o pracował bardziej na jedną stronę.
  • #6705
    Dioduss Electric
    Level 14  
    Szybkozłączka 1/4 może podejdzie ;) Ewentualnie przegwintować żeby podeszła ;)
  • #6706
    balcerowicz79
    Level 14  
    Dioduss Electric wrote:
    Szybkozłączka 1/4 może podejdzie ;) Ewentualnie przegwintować żeby podeszła ;)


    Są takie same otwory po obu stronach zaworu 6 lub 8mmtak jak w lpg pod przewody metalowe z baryłką uszczelniającą.
    Szkoda mi zaworu bo jest szczelny- może rozwiercić...nie wiem czy taki zawór wogóle można wykręcić...na gwincie jest jakby jaka masa uszczelniająca lub klej.
  • #6707
    Dioduss Electric
    Level 14  
    Jeśli to klej do gwintów to musisz podgrzać np palnikiem (zwykle jest to 150 stopni, ale może być inny klej) i wtedy ładnie wykręcisz :) A rozwiercić i przegwintować to dobre rozwiązanie :)
  • #6708
    balcerowicz79
    Level 14  
    Dioduss Electric wrote:
    Jeśli to klej do gwintów to musisz podgrzać np palnikiem (zwykle jest to 150 stopni, ale może być inny klej) i wtedy ładnie wykręcisz :) A rozwiercić i przegwintować to dobre rozwiązanie :)


    Chyba że to taka pękata uszczelka bo jakoś równo wygląda z każdej strony...🤫muszę jeszcze spuścić gaz bo jest w obu zbiornikach.

    Dodano po 5 [godziny] 21 [minuty]:

    Dzisiaj przyłożyłem wstępnie graty. Silnik z pompą w orginale powinien iść osiowo przez gumowe sprzęgło ale z uwagi na podmieniony przez poprzedniego właściciela silnik na 1 fazowy 0.7kw i kombinacje alpejskie ze sprzęgłem (chyba docinał gumę nożem) chcę obryócić pompę o 90' i napędzać ją paskiem z trochę mniejszym kołem silnika, żeby miał lżej. Nie mogę odkręcić tych aluminiowych korków ze zbiorników bo wąsy są poułamywane.
    Może mi się uda zatulejować koło zamachowe pompy i zrobić z niego koło pasowe. Na silniku koło pasowe pomiędzy 70 a 80mm.

    Mam jeszcze sprężarkę ifa chyba z ADK, ale ta jest smarowana ciśnieniowo no i do niej nie mam większego silnika.
  • #6709
    vcc
    Level 34  
    balcerowicz79 wrote:
    Mam jeszcze sprężarkę ifa chyba z ADK, ale ta jest smarowana ciśnieniowo

    Na pewno ciśnieniowo?, mam kilka szt w domu i wszystkie maja smarowanie rozbryzg, nawet są wersje z miarką po prawej i lewej stronie korpusu.
  • #6710
    balcerowicz79
    Level 14  
    vcc wrote:
    balcerowicz79 wrote:
    Mam jeszcze sprężarkę ifa chyba z ADK, ale ta jest smarowana ciśnieniowo

    Na pewno ciśnieniowo?, mam kilka szt w domu i wszystkie maja smarowanie rozbryzg, nawet są wersje z miarką po prawej i lewej stronie korpusu.


    Bagnetu brak a jest rurka wlotową od oleju jak mniemam.
    Pod spodem w korpusie jest otwór do powrotu.
    Chyba że ta rurka to odma a otwór na dole to korek spustowy czy coś.
  • #6711
    vcc
    Level 34  
    To tej wersji nie miałem ale pewnie idzie bez problemu na rozbryzg przerobić.
  • #6712
    balcerowicz79
    Level 14  
    vcc wrote:
    To tej wersji nie miałem ale pewnie idzie bez problemu na rozbryzg przerobić.


    Zapewne rzeba zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej...nie wiem jak jest w tych rozbryzgowych-może ty mi podpowiesz albo zobaczysz u siebie jak to jest zrobione.
    Mam nadzieję że ma łożyska kulkowe albo wałkowe a nie panewki.
    Wczoraj ją wstępnie ruszyłem od góry i ma usyfione zaworki mazią olejową.
    Progu na cylindrze brak, rys też. Może któryś z 4 pierścieni już puszcza.
    Ma prawo bo zapewne ze 30 lat pracy.
  • #6714
    bizon_126
    Level 30  
    Nabyłem ostatnio przypadkiem sprężarkę wan dwu tłokową -jaki model konkretnie nie jestem w stanie powiedzieć [brak tabliczki]
    Jest pomysł żeby posadzić ją na zbiorniku 3jw60
    Jako że nie znam jej przeszłości pasowało by zrobić jej przegląd zastanawiałem się nad firmami z mielca które zajmują się regeneracjami sprężarek
    Ktoś miał doczynienia?
  • #6715
    bearq
    Level 38  
    bizon_126 wrote:
    Nabyłem ostatnio przypadkiem sprężarkę wan dwu tłokową -jaki model konkretnie nie jestem w stanie powiedzieć [brak tabliczki]

    WAN CE/K lub podobny? Wrzuć zdjęcie.
  • #6717
    vcc
    Level 34  
    Były 3 rodzaje wanów, najstarsze z mniejszymi zaworkami i 30mm czopy wału, części nie do dostania
  • #6718
    balcerowicz79
    Level 14  
    Moja sprezarka ifa w środku.
    Tłok gładki wał bez luzów tuleja cylindra bez rys i progu ale ze śladami oleju w górnej części tłoka i na zaworach-wymiana pierścieni pomoże?

    Na wale nie widać czerpaków czy występów do podnoszenia oleju dla smarowania rozbryzgowego ale łożyska są kulkowe.
    Jest jakaś różnica pomiędzy wersją smarowaną ciśnieniowo i rozbryzgowo?
  • #6719
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Drobiazg. Do małego kompresora Boge idealnie pasuje korbowód z jakiegoś chińskiego motorka. :D Bywa i tak. Przedstawiciel Producenta w Polsce niestety po zapytaniu o oryginał, wysłał mnie do fmy. Heidelberg, czyli producenta maszyny, w której kompresor pracuje :cry: Zastanawiam się tylko, co będzie z wyważeniem układu korbowo - tłokowego, bo stary korbowód jest ze stopów lekkich a nowy stalowy.
    Nowe życie kompresora olejowego