Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowe życie kompresora olejowego

life27 27 Jan 2012 00:44 1594039 6956
  • #811
    alvar4
    Level 11  
    Pompa od poloneza aż nadto wydajna. Ciśnienie na reduktorze ustawione na około 4 bary. W sprężarce splanowałem podstawę i zrobiłem w niej 4 nowe otwory które nagwintowałem. Oryginalna flaszę mocującą stoczyłem na okrągło. Nakombinowałem się jak nie powiem kto, ale myślę że warto było. Polska sprężarka tej wydajności kosztuje około 4 tysięcy złotych. Moja mnie kosztowała jakieś 500 zł plus w ciul godzin spędzonych w garażu na wymyślaniu jak to skonstruować. W sumie to już druga sprężarka którą zbudowałem. Pierwsza była na szybko i nie wygląda zbyt ładnie ale działa do tej pory u mnie na wulkanizacji i radzi sobie jakoś. To moja pierwsza konstrukcja:
    Nowe życie kompresora olejowego
    I link do niej (post numer 561, jest tam opis co, z czego i jak zostało zbudowane):SPRĘŻARKA
    Ze swojej strony mogę powiedzieć, że lubię sobie budować maszyny, i mam coraz to nowe pomysły na następne.
    P.S.Zbudowałem też ostatnio duży podnośnik najazdowy do wulkanizacji gdyż na nowy mnie nie stać a że miałem wolny czas to go wykorzystałem. Można było siedzieć z piwkiem w ręku przed telewizorem na bezrobociu ale szkoda marnować czas na bezproduktywną wegetację. Teraz wiozłem się za budowę większej szlifierki taśmowej i czołowej ale to temat na zupełnie inną opowieść.

    Edit.
    Dzisiaj poskładałem do końca sprzęt. Zalany świeżym olejem śmiga aż miło. Kolor miał być ciemniejszy ale w sumie mi się podoba. Finalnie wygląda tak:

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #812
    gregor1284
    Level 11  
    kolego Alvar4 a co wkręciłeś w otwór do którego doprowadzany jest olej pod ćiśnieniem?
  • #813
    alvar4
    Level 11  
    Kupiłem w sklepie z akcesoriami hydrauliki przemysłowej takie coś i wkręciłem po prostu.
    Nowe życie kompresora olejowego
    Na to nasunąłem wąż i skręciłem opaską i działa.
    Najlepiej wziąć taką sprężarkę pod pachę i iść do sklepu i poprosić żeby coś dopasowali.

    Z tego co pamiętam to w tej sprężarce gwint magistrali olejowej ma wymiar 1/4 cala.
  • #815
    piorun7890
    Level 18  
    Bardzo ładny i funkcjonalny kompresor koledze alvar4 wyszedł . Z czego pochodzi filtr oleju znajdujący się obok reduktora ciśnienia ? Czy olej mocno się grzeje aż potrzebna jest do niego chłodnica ?
    Także planuje wykonać kompresor na bazie sprężarki od Jelcza ,ale na razie jestem w fazie poszukiwania zbiornika po LPG co najmniej 100 litrowego , ale na szrotach trafiają się tylko 60 litrowe .
  • #816
    jacekrado
    Level 14  
    alvar4 zwróć uwagę na uszkodzoną izolację Twojego przewodu zasilającego.Skróć go albo zaizoluj to chociaż. Faktem jest,że przewody są drogie, ale bezpieczeństwo ludzi ponad wszystko. Finalny efekt jest ok.


    W tygodniu postaram się zakończyć moją modernizacje sprężarki, jak będzie gotowa to wrzucę fotorelacje. Projekt prosty, bez żadnych ekspresji.
  • #817
    alvar4
    Level 11  
    Faktycznie, nie zauważyłem tego jakoś. Uszkodzona jest tylko guma, izolacja przewodów jest cała. Zaizoluje albo skrócę przewód. Dzięki.
    Co do filtra oleju to jest to filtr samochodowy do benzyny, radzi sobie również z olejem. Chłodnice oleju dałem bo akurat miałem kilka więc postanowiłem z jednej zrobić użytek.
  • #818
    gregor1284
    Level 11  
    Zostało mi dokończyć smarowanie i założyć resztę osprzętu .Zdjęcie mojego wytworu
    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #819
    piorun7890
    Level 18  
    Nie za mały ten silnik do tych trzech sprężarek ,jakie ma obroty?
    Zainspirowany waszymi dziełami ,postanowiłem samemu coś podziałać a nie kupować chiński tani szrot .
    Jako sprężarkę wykorzystam hs21 z jelcza którą nabyłem drogą wymiany.
    Nowe życie kompresora olejowego
    Jakby ktoś miał na zbyciu zbiornik po LPG od 100 liter w zwyż proszę o kontakt
  • #821
    waldii001
    Level 11  
    A oto moja konstrukcja:
    sprężarka z jelcza lub autosana
    silniki 3.5 Kw 1460 obr/min
    butla po LPG pojemności nie pamiętam
    trochę kolanek ,rurek, zawór zwrotny
    wyłącznik ciśnieniowy od hydroforu steruje on cewka od stycznika który załącza i rozłącza zasilanie do silnika.
    odpowietrzenie zrobione z 2 siteczek od malucha, oleju nie wyrzuca ,a tylko powietrze wiec jest dobrze. Z odpowietrzeniem był największy problem.
    do tego odwadniacz i reduktor.
    Obroty na sprężarce około 1100obr/min
    Głowica chłodzona jest przez wentylator jednak chyba będzie to za słabe rozwiązanie ponieważ przy kilkukrotnym załączeniu robi się dość gorąca.
    Silnik oraz sprężarka zamocowane są na jednym postumencie który jest przykręcony do butli ,jakby mi się kiedyś uwidziało założyć większą butle to tylko odkręcę i przełożę na inna. Zostało jeszcze pomalować i zrobić osłonę paska.

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #822
    dzikilopez
    Level 14  
    Kolego waldii001 jak masz rozwiązane smarowanie sprężarki, bo z tego co się orientuje to ona potrzebuje olej podawany pod ciśnieniem a nie rozbryzgowo. Stopy korbowodów są na panewkach a smarowanie podawane jest przez wał. Nawiercałeś korbowody czy zastosowałeś jakiś inny patent?
  • #823
    waldii001
    Level 11  
    Mam rozbryzgowe, jak się coś stanie dopiero pomysle o inny smarowaniu. Olej chyba dobrze smaruje ponieważ delikatnie przecieka mi panewka pod kołem pasowym, wiec olej jest unoszony i dociera tam gdzie jego miejsce.
  • #824
    kwrobert17
    Level 13  
    Witam. Również mam "składaka" z takim samym kompresorem. Smarowanie mam rozbryzgowe. Kilka tygodni urzywałem jej bez żadnych przeróbek jednak stwierdziłem ze dla swiętego spokoju pomoge oleju dotrzeć gdzie powinien :) Nawierciłem stopy korbowodów i panewki od dołu, panewki główne od góry, zrobiłem odme i tyle. Wszysko działa już drugi rok bez żadnch problemów. Proste i bez zbędnych pomp itd...
  • #825
    gregor1284
    Level 11  
    Panowie czy orginalnie był jakiś filtr przy sprężarkach HS-19?
  • #826
    lobox4
    Level 2  
    Był siatkowy jak przeglądniesz allegro to widać dużo sprężarek z oryginałem

    Dodano po 4 [minuty]:

    Przeglądnąłem ten temat i strasznie mnie dziwi ze nikt prawie nie zakłada chłodnicy wstępnej do samoróbek tylko od razu do butli wprowadza wyjście ze sprężarki. A jak wiadomo w chłodnicze zbiera się cały syf i olej ze sprężarki i wstępnie oczyszczone powietrze idzie do butli. https://obrazki.elektroda.pl/7939535800_1328461757.jpg

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    Panowie czy orginalnie był jakiś filtr przy sprężarkach HS-19?

    http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/20912
  • #827
    gregor1284
    Level 11  
    kolanko od HS-11 nie pasuje ,to nie wiem czy filtr będzie pasował
  • #828
    robert11987
    Level 1  
    witam, jestem na etapie zbierania podzespołów do budowy sprężarki, pompa B 6000 B, zbiornik 380l (200+180) no i silnik. Mam 5,5 kw 1440 obr/min tyle samo co pompa, czy silnik nie będzie za mocno obciążony wielkim kołem pasowym o przekątnej 43 cm, a może lepiej poszukać szybszego 2880 obr/min.
  • #829
    gregor1284
    Level 11  
    Mam pytanie: pompka od wspomagania bije mi olej z powietrzem z czym to jest związane. Olej selektol 20W40 ,zborniczek wyrównawczy od żuka.
  • #830
    User removed account
    User removed account  
  • #831
    artur.heise
    Level 21  
    gregor1284 wrote:
    Mam pytanie: pompka od wspomagania bije mi olej z powietrzem z czym to jest związane. Olej selektol 20W40 ,zborniczek wyrównawczy od żuka.


    Obstawiam na nieszczelność. Odolejacz zamontowałeś?
  • #832
    gregor1284
    Level 11  
    ale to chodzi o smarowanie sprężarki ,a nie o to że sprężarka pluje olejem :)
  • #834
    artur.heise
    Level 21  
    gregor1284 wrote:
    ale to chodzi o smarowanie sprężarki ,a nie o to że sprężarka pluje olejem :)


    OK - nie bardzo zrozumiałem Twojej wcześniejszej wypowiedzi. Czyli powietrze w układzie smarowania? Tak czy owak - nadal to jest nieszczelność. :)
  • #835
    gregor1284
    Level 11  
    na poprzedniej stronie jest fotka:)
  • #836
    wierzba123
    Level 16  
    Witam. Zabrałem się za składanie kompresora. Kupiłem pompę Walter GK 530 i chce ja zamontować na tej butli ponad 150l. Silnik 2,2KW 2880 obr. z kołem 110mm akurat trafiłem bo takie dane podaje producent do tej pompy :D Mam parę pytań:

    Czym wyczyścić butle w środku? Mam dwa otwory przez które można się dostać do środka. Zrobiła się tam taka maź z oleju bo stara pompa go puszczała i jest trochę rdzy. Piaskowanie? Otwory mają średnice 9cm wejdzie tam dysza ?

    Wcześniej przy pompie była zamontowana taka gruba rurka zdjęcie nr.3 chyba służyła do schładzania powietrza i do skraplania się wody. Chce to zostawić i połączyć wszystko na rurkach miedzianych. Robić jeszcze jakaś spirale z rurki czy to co będzie wystarczy ?

    Gdzie można znaleźć te żeberka które czasem są montowane na przewodach od powietrza? Chodzi mi o te chodniczki na przewodach miedzianych.

    Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego Nowe życie kompresora olejowego
  • #837
    gregor1284
    Level 11  
    Dysza powinna wejść ,tylko ciekawe jak z manewrowaniem nią .Według mnie to wypłucz to rozpuszczaknikiem i nalej jakiegoś fluidolu do środka i poruszając butlą go rozprowadź w niej i powinno być ok.
  • #838
    artur.heise
    Level 21  
    wierzba123 wrote:
    Wcześniej przy pompie była zamontowana taka gruba rurka zdjęcie nr.3 chyba służyła do schładzania powietrza i do skraplania się wody.
    To chyba jednocześnie robiło za odolejacz.
    wierzba123 wrote:
    Gdzie można znaleźć te żeberka które czasem są montowane na przewodach od powietrza? Chodzi mi o te chodniczki na przewodach miedzianych.
    Kojarzę, że ktoś wyciągał coś takiego ze starego agregatu chłodniczego.
  • #839
    wierzba123
    Level 16  
    Więc zostawiam ta rurkę :) Przypomniało mi się kiedyś rozbierałem stara klimatyzacje i było tam tego pełno na przewodach i nawet była taka mala chłodniczka niestety wszystko poszło na złom :/ Butle przemyje karcherem i zobaczę czy dużo jest tam rdzy. Jak będzie dużo to odcinam dekiel. Później sobie to pospawam.
  • #840
    gregor1284
    Level 11  
    Nie wiem czy to ciśnienie wytrzyma.