Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z gazem w Fordzie

09 Wrz 2007 15:51 2566 13
  • Poziom 10  
    mam problem z gazem w fordzie orionie. Mam silnik 1,4l i przy ruszaniu na gazie strasznie się dusi. Powyrzej 2000tyś obrotów idzie normalnie ale jest problem z przyśpieszeniem. Co robić może ktoś pomoże. Piście na gg
    4072349. Lub tutaj czekam:cry::?:
  • Poziom 22  
    Proponuję zacząć od oczyszczenia lub najlepiej wymiany filtra gazu.
  • Moderator Samochody
    Filtr gazu swoją drogą nie zaszkodzi wyczyścić, ale na pewno nie jest on przyczyną usterki. Objawy wskazują na zbyt ubogą, lub zbyt bogatą mieszankę, czyli nieprawidłowe wychylenie głównej membrany w reduktorze.
    Możliwe przyczyny:
    1. Jeżeli auto jest wyposażone we wtrysk paliwa i instalację LPG drugiej generacji, to takie objawy daje uszkodzona sonda Lambda. Sondę łatwo sprawdzić w warunkach domowych (garażowych) i należy taki pomiar wykonać przed wchodzeniem w koszty.
    2. Rozregulowanie reduktora, przez kręcenie "czym się da", bez odpowiedniej wiedzy n/t zasady jego działania.
    3. Nieszczelności w układzie dolotowym silnika, najczęściej pomiędzy filtrem powietrza, a kolektorem. Skutkuje to nieregularnym podciśnieniem w obrębie miksera i złą pracą reduktora.
    Polecam lekturę jednego z najsłynniejszych artykułów, który wyjaśni Ci zasadę działania instalacji LPG i pozwoli bez trudu odnaleźć przyczynę złej pracy silnika.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1075781.html
  • Poziom 10  
    instalacja ma dopiero kilka miesięcy i nie sądze żeby był to filtr gazu. A jak mam sprawdzić sondę lamda

    Dodano po 5 [minuty]:

    nie mogę otworzyć tego dokumentu w formacie PDF
  • Poziom 10  
    jak najlepiej wyregulować gaz i czym mam to zrobić
  • Moderator Samochody
    O sprawdzaniu sondy lambda jest tutaj (jest tego więcej w google):
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic89981.html
    Jak w warunkach domowych wyregulować instalację LPG, dowiesz się z załącznika, który podałem kilka postów wyżej, najpierw musisz poznać zasadę działania układu zasilania gazem. Załącznik właśnie sprawdzałem, Acrobat Reader 6.0 CE normalnie go otwiera, prawdopodobnie posiadasz starszą wersję AR, która już wymaga aktualizacji. Możesz np. ściągnąć nowszą wersję stąd:
    http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&t=33&id=224
  • Moderator Samochody
    Podane przeze mnie powyżej informacje, pliki i linki tłumaczą dokładnie, jak i czym należy przeprowadzić regulację i jaki miernik nadaje się do wstępnego sprawdzenia sondy. Poczytaj dokładnie.
    W większości znanych reduktorów wkręcanie regulatora wstępnego napięcia głównej membrany powoduje zmniejszenie "czułości" na podciśnienie w układzie dolotowym, ponieważ napina sprężynę przeciwdziałającą ruchowi tejże membrany, wywołanymi dostarczonym podciśnieniem. Oznacza to mniejszy wydatek gazu. Jeżeli reduktor posiada by-pass, czyli dodatkową, regulowaną dyszę biegu jałowego, to proces regulacji składu mieszanki na biegu jałowym jest trochę inny. Jest to dokładnie opisane w "Poemacie".
  • Poziom 10  
    Z tego poematu a jezeli chodzi o regulacje w dalszych punktach nic za bardzo nie jaże.
  • Moderator Samochody
    Wydaje mi się, że tekst ten jest napisany bardzo przystępnie, ale cóż, nie każdy musi akurat na tym się znać. Jeżeli nie rozumiesz tego opisu, to pozostaje Ci jedynie wizyta u gazowników LPG.
  • Poziom 28  
    Jeżeli instalacja ma kilka miesięcy to po co w niej grzebać. Istnieje coś takiego jak gwarancja.
  • Poziom 27  
    Nie napisałeś czy na benzynie jest OK. Jeżeli chcesz coś reklamować to musisz wiedzieć co
  • Poziom 11  
    Napisz czy na bęzynie jest tak samo i jak ze spalaniem paliwa, bo to może bardzo dużo wyjaśnić.
  • Poziom 10  
    juz jest wszystko ok. Byłem u tego gazownika i wymienił krokowca i paromnik. Wkońcu było na gwaranci