Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziwne zachowanie silnika w VITO 108D 2,3D.

09 Sep 2007 19:42 5467 10
  • Level 14  
    Witam,
    mercedes Vito, rok 98, silnik 2,3D, przebieg 100000km.
    Dziwne zachowanie polega na tym, że czasami, tzn. bardzo często dzieje się tak, że silnik jakby nie miał mocy i dopiero w momencie wciśnięcia pedału gazu do pewnego poziomu odczuwa się jakby silnik dostał "kopa", a czasami nawet jadąc równym tempem, nie naciskając pedału gazu też się odczuwa, że nagle samochód przyśpiesza.
    Jednocześnie samochód na wolnych obrotach trzęsie sie i drga kierownica, tak jakby były one trochę za niskie czy coś podobnego, a wcześniej tego nie było.

    Z zapalaniem nie ma żadnego problemu.

    Bardzo proszę o pomoc.
  • Level 11  
    Witam. jedz na dokładną diagnoze do specjalisty od disla masz prawdopodobnie uszkodząną pompe wtryskową lub jej składnik
  • Level 14  
    Aż takie poważne uszkodzenie?
    Na razie tym samochodem da się normalnie jeździć, bo osłabienie nie jest na tyle duże że samochód nie ma mocy jeździć.

    A może to jakaś pierdoła, może zacząć od wymiany filtra paliwa.
    Może podjechać do elektryka, żeby podłączył pod komputer ale czy w tym silniku co kolwiek da się zdjagnozować w ten sposób?
  • Level 17  
    Jeśli silnik jest wolnossący i bez wtrysku bezpośredniego lub elektronicznej pompy wtryskowej, komputer wiele nie pokaże.
    Filtry oczywiście możesz zmienić i to powinno być pierwszym Twoim krokiem w sprawie zdiagnozowania usterki.
    Pozdrawiam
  • Level 15  
    o ile to silnik wolnossący to może mieć immo w postaci mini zaworka w samej pompie i on potrafi ograniczyć przepływ paliwa
  • Level 14  
    Jak on mniejwięcej wyglada, proponujesz mi go odkręcić i zobaczyć czy przypadkiem się nie przyciął czy podać mi napięcie?
  • Level 13  
    To dosyć typowy problem związany z układem ARF (recyrkulacja spalin )
    Należy dokładnie przeglądnąć funkcjonowanie tego systemu .
  • Level 14  
    Co pan dokładnie mam na myśli?
    Od czego mam zacząc i co przejżeć?
  • Level 2  
    Witam> Temat dawno porzucony, a mojego Vitka dręczy to samo co pisał rrobaszek. I czy normalne jest przy tym silniku, ze kręci się on tylko do 4500 obr/min?? (na biegu jałowym)
  • Level 32  
    witam, jest to silnik doładowany to popierwsze, kręci do 5000 rpm, potem odcina by sie nierozbiegał ,w zasadzie wszystkie diesle tak mają to wynika z konstrukcji tego typu silników, na sprezarce jest zawór upustowy sterowany cisnieniem doładowania posprawdzaj połączenia z kolektorem i sam zawór czy sie płynnie otwiera i zamyka, mozliwe ze masz tez nieszczelność na stronie cisnienieniowej, jest tam pod silnikiem metalowa rura łącząca turbine z interkulerem lubi sie przedziurawić jak jeżdzisz kolego po trudnych drogach, tam szukaj uszkodzenia skoro drga na wolnych obrotach to sprawdż amorek od napinacza paska wieloklinowego ma dosć ograniczony zywot :D, jest to dość trwały i niezawodny silnik ale trzeba regularnie wymieniać olej i filtry to jest abecadło eksploatacji, powodzenia
  • Level 2  
    Dziękuję za szybką odpowiedż!:D
    Ten silnik to wolnossący diesel, ale rozumię że jak chodzi o max obr. to nie ma co robić tragedii gdy kręci sie do 45oo rpm. Miałeś recję co do amortyzatora napinacza.
    Samochód podobno stał nie używany przez ponad rok. Kiedy go kupiłem zauważylem ze czasem brak mu mocy, bezzasadnie-zważająć na warunki lazdy (czasem pod sporą górkę potrafil nieżle przyspieszać, a czasem na równej drodze odczówalny był brak mocy). Zrobiłem nim jakieś 3tys.km i dalej to samo, następnie dolałem uzdatniacza do paliwa i żadnej poprawy. Co może być przyczyną tych wahań mocy??
    Dodaje że na diagnostyce komp nie wykazał żadnych błędów prócz ABSu, który został naprawiony.

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    elektr.sa pisał:
    "o ile to silnik wolnossący to może mieć immo w postaci mini zaworka w samej pompie i on potrafi ograniczyć przepływ paliwa "
    wopor, wiesz może czy to jest faktem? Czy szukać w pompie tego zaworka?