Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zamek kodowy

Atlantis86 09 Wrz 2007 22:00 2233 7
  • #1 09 Wrz 2007 22:00
    Atlantis86
    Poziom 19  

Jestem kompletnie zielony w dziedzinie AVR - no może jeśli nie liczyć kilku artykułów o programowanie w Bascomie jakie przeczytałem kiedyś w EP. Chciałbym zbudować coś niezbyt skomplikowanego, a przy okazji użytecznego i zwracającego uwagę znajomych. Do głowy przyszedł mi zamek kodowy blokujący dostęp do pokoju.

Założenia są następujące:

- Klawiatura numeryczna 3x4 na zewnątrz, dwie diody lub jedna dwukolorowa (czerwona i zielona)
    - Jakieś dwa przyciski lub przełącznik ryglujące drzwi od wewnątrz
    - wyświetlacz nie jest wymagany, choć gdyby nie było skomplikowane jego dodanie...
    - sterowanie jakimś ryglem elektrycznym

I teraz pytanie. Czy da się to jakoś w miarę prosto wykonać, czy może projekt zbyt skomplikowany jak na początkującego? Kiedyś trochę bawiłem się w programowanie we Free Pascalu, implementację obsługi klawiatury w Bascomie też już gdzieś widziałem. Czy sklecenie odpowiedniego programu będzie trudne?

A może jest już gotowy jakiś projekt wraz z wsadem? ;)

0 7
  • #2 09 Wrz 2007 23:25
    grzebuj
    Poziom 12