Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ogrzewaniem postojowy w Vito Prosze o pomoc.

Doctor-jarocin 11 Wrz 2007 00:44 3020 8
  • #1 11 Wrz 2007 00:44
    Doctor-jarocin
    Poziom 11  

    Witam! Problem jest nastepujacy, posiadam Vito z 1998r z fabrycznym ogrzewaniem postojowym Eberspächer, niestety nie moge odczytac dokladnie modelu. Po wlaczeniu grzania urzadzenie startuje (choc sporadycznie nie reaguje na to polecenie) "rozpedza sie", zaczyna ogrzewac wode w ukladzie ale po pracy ok 30-60 sekund wylancza sie. Prosze o jakas rade w tej sprawie, co sprawdzic? Pozdrawiam!

  • #2 11 Wrz 2007 09:09
    Doctor-jarocin
    Poziom 11  

    Zapomnialem dodac: urzadzenie po starcie nie zalancza nawiewu powietrza do srodka. Czy moze to miec wplyw na wylaczenie sie ogrzewania postojowego?

  • #3 11 Wrz 2007 12:27
    SP7SEC
    Poziom 26  

    Problem polega an tym że nie zostaje rozpoznany płomień i urządzenie się wyłączy i dlatego też nie włączy wentylatorów w kabinie bo niema przyrostu temperatury, sprawdzić musisz czy pompa podaje paliwo bo maże jest zapowietrzona , czy kręci się wentylator powietrza spalania .

  • #4 11 Wrz 2007 13:31
    Doctor-jarocin
    Poziom 11  

    Dziekuje bardzo za odpowiedz. Przyznam ze w temacie webasta jestem troche swiezy ale wydaje mi sie ze pompa paliwa bedzie ok poniewaz ogrzewanie pracuje przez dobra minute i jest juz nawet wyczuwalne cieplo w calym ukladzie wodnym. Natomiast co do wentylatora to ciezko powiedziec, webasto jak sie rozpedzi to az chuczy tak wiec wnioskuje ze jakas dmuchawa napewno tam chodzi i to na niezlych obrotach. Chyba ze sie myle... Sprawdze to ustrojstwo wedlug Twoich wskazan! Dziekuje za zainteresowanie tematem i prosze o jakies mozliwe dalsze wskazowki. Pozdrawiam!

  • #5 11 Wrz 2007 18:18
    SP7SEC
    Poziom 26  

    jeśli huczy to znaczy że wentylator chodzi i ogrzewanie zapala natomiast niema potwierdzenia płomienia za to jest odpowiedzialny czujnik który maże być uszkodzony jak byś podjechał do kogoś kto ma KD 2000 to by ci podejżał w parametrach i zdiagnozował na bank co jest uszkodzone bez wyciągania z samochodu ,bo można też na piechote ale wtedy musisz wyciągnąć a to jest kłopotliwe

  • #6 11 Wrz 2007 22:21
    Doctor-jarocin
    Poziom 11  

    Rozlaczylem akumulator i po jakims czasie podlaczylem. Teraz ogrzewanie zachowuje sie nastepujaco: Wlanczam, zaczyna pracowac pomka wody i dmuchawa w urzadzeniu (raczej na wolnych obrotach) a z komina wylatuje zimne powietrze az po trzech minutach wszystko staje a zegar dalej odlicza minuty w dol.

  • #7 13 Wrz 2007 07:52
    Doctor-jarocin
    Poziom 11  

    A jak sprawdzic najlepiej taki czujnik plomienia, jaka powinien miec rezystancje? Nie mam nikogo w poblizu kto by mial KD2000.

  • #8 14 Wrz 2007 12:41
    SP7SEC
    Poziom 26  

    czujnik ma jakieś 1k przy temp pokojowej i przyrasta oporność ze wzrostem temp , a chcąc sprawdzić to musisz rozebrać do sterownika i wyjąć wtyczkę z niego tylko nie ułam zaczepów bo są bardzo delikatne i zmierzyć dwa skrajne piny zresztą wtedy wszystko widać...ale teraz to i tak masz sterownik zablokowany bo po 5 próbach nieudanego zapłonu niestety ale się zablokuje i niestety do kogoś musisz się zgłosić kto go odblokuje niestety na odległość ci nie pomogę, no chyba że przyślesz sterownik lub całe ogrzewanko

  • #9 14 Wrz 2007 14:45
    Doctor-jarocin
    Poziom 11  

    Sluchaj to mam taka propozycje, moze przeslal bym Ci cale ogrzewanie a skoro jestes obeznany w tym temacie to zrobisz co trzeba, caly przeglad tak by pozniej juz chodzilo bez problemu. Odczytalem dane tego Ebera tj. HYDRONIC B5WS (benzyna). Podasz mi jakisz szacunkowy koszt takiej przyjemnosci? Pozdrawiam!

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME