Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szukam rady - Euroscan i AT90s2313

11 Sep 2007 01:17 2946 13
  • Level 22  
    Witam!

    Na początek proszę Moderatora o przeniesienie tematu, jeśli źle go umieściłem oraz o wybaczenie, jeśli dubluję inny wątek, ale jestem po paru godzinach przeglądania forum i nie mam siły już tego sprawdzać...

    Zdecydowałem się zrobić Euroscana z paczki "Final..." z użyciem At90s2313. Mam wszystkie części zmontowane i będę zabierał się za programowanie procesora i pamięci. Czytałem cały temat Szukam schematu z wsadami do zrobienia euroscana? jakiś czas temu, a teraz "poskakałem" trochę po różnych jego stronach i nie trafiłem na to, czego chciałbym się dowiedzieć...
    Moje pytanie jest następujące:
    czy jeśli zrobię Si-proga i użyję Ponyproga, to używając wsadu z wymienionej paczki zaprogramuję bez problemu At, czy muszę coś specjalnie ustawiać? Pogubiłem się już w tych różnicach AT-Attiny...
    Jeśli chodzi o programowanie, to mam tylko na swoim koncie parę Epromów, więc proszę o wyrozumiałość znawców tematu i w razie możności jakąś podpowiedź.

    Pozdrawiam wszystkich "Euroskanowców"!

    Nikt nic nie podpowie ...?
  • Level 22  
    Halo ... wszyscy zamilkli?
  • Level 37  
    Jeśli wsadzisz AT90S2313 to on ustawień nie ma zbyt wielu jeśli chcesz zastosować ATTINY2313 w zastępstwie AT90S2313 to zerknij na stronę atmela lub poczytaj forum ponieważ w nim należy troszkę poprzestawiać ...
  • Level 22  
    Czyli, jeśli będę go programował Ponyprogiem i zostanie on wykryty poprawnie, to ładuję wsad i nic więcej - nie zmieniam żadnych ustawień/opcji w Ponyprogu?
  • Helpful post
    Level 18  
    Jeżeli jest to 90s2313 to nic nie ustawiasz.Natomiast jeżeli jest to Attiny 2313 to należy ustawić Fusebity.Instrukcja jak to zrobić jest w temacie o euroscanie.
  • Level 22  
    Dzięki! Pewnie jest, ale jak napisałem w pierwszym poście nie miałem siły tego już szukać.
    Ponieważ mam niewiele czasu na "grzebanie" w elektronice (ech, życie...), pewnie dopiero za parę dni usiądę do programowania, ale obiecuję poinformować Kolegów z Elektrody o wynikach.
    Gdyby ktoś miał jeszcze jakieś uwagi, to będę wdzięczny.

    Pozdrawiam!
  • Level 22  
    Dziękuję za podpowiedzi!
    Dzisiaj zaprogramowałem AT90S2313 i Eprom (Ponyprogiem + "pajęczynowa" wersja SiProga).
    Zamontowałem w podstawki, podłączyłem do lapka (Magicbook DTk - 486SLC/4MB RAM, ale dwa com-y!) i po krótkiej walce z ustawieniem adresów i IRQ COM-ów interface ruszył.
    Oczywiście na razie na stole - po podłączeniu zasilania świeci się czerwony LED, a po uruchomieniu DEMO miga zielony LED. Próbowałem też wejść w diagnozę z jakąś Alfą (bez samochodu) i oczywiście napisało, że samochód nie odpowiada.
    Teraz poszukam stosownej obudowy i sprawdzę na swojej Lancii.
    Minie pewnie trochę czasu, ale poinformuję zainteresowanych o efektach.
  • Level 22  
    Odbyłem pierwsze próby w garażu. Niestety z Porsche Cayenne nie pogadało.
    Potem próbowałem z uszkodzoną centralką od CC900 - łączył się i rozłączał - to chyba ze względu na uszkodzoną centralkę. Badałem ją bez samochodu w naprędce zbudowanym układzie zasilania bez czujników, cewek itp.
    Z centralką silnika od Renault 19 nie chciało gadać, bo zgłaszało potrzebę interfejsu Speed (to następny temat, który chcę zgłębić).
    No i na koniec sukces - rozwalona i bez obudowy centralka ABS (TEVES MK20) od Laguny 95 połączyła się i pokazała parametry. Nie pokazała natomiast błędów - o ile zrozumiałem komunikat, to ze względu na brak zestawu opisu błędów.
    Nie mam opisów połączeń z poszczególnymi typami centralek, czyli które linie i które in/out zwierać i podłączać - muszę pogrzebać na Elce - chyba coś znajdę?

    Może ktoś mógłby mi skrócić poszukiwania opisów połączeń z poszczególnymi centralkami?

    Pozdrawiam



    Dzisiaj podłączyłem Euroscana do mojej Lancii Dedry 2,0. Centralkę silnika mogę diagnozować. Łączyłem się też ze skrzynią biegów (automat AD4 - taka, jak np. w Golfach). Tutaj się trochę rozczarowałem - nie ma dostępnych parametrów, ani nie widzi błędów - rozłączałem potencjometr przepustnicy - lampka awarii skrzyni zapalała się, a błędu nie było widać.
    Do skrzyni wchodziłem przez VW, bo w Lancii nie ma takiej opcji.

    Teraz mam zamiar wszystko ładnie zabudować w obudowy i dorobić SPEED ADAPTER - mam w rodzinie jeszcze CLIO I i EPSACE II, a także CLIO II i THALIĘ.
  • Level 16  
    Ja mam taki dylemacik czym różnią się te scalaki AT90S2313-10PC a AT90S2313 DIP20 czy AT90S2313-10PI który z nich jest najlepszy do Euroskana ?
  • Level 22  
    Myślę, że różnica jest tylko w obudowie. Ja zastosowałem DIP 20 - najłatwiejszy montaż - w podstawce.

    Dodam przy okazji, że połączyłem się z Renault Clio II - silnik 1,2 D7f, bodajże... oraz z ABS-em w Lagunie II.
    W poniedziałek będę próbował z jakimś Escortem.
  • Level 22  
    Samym uniscanem. Speeda dopiero mam zamiar zbudować. Chciałem "pogadać" z Espacem (94 rok) mojego brata i tam niestety potrzebny jest speed.
  • Level 13  
    Siemanko... Czytałem właśnie te 53 stron o euroscan'ie i chyba odpuszcze robienie go home made... Moje pytanie! Nie ma ktoś może sztuki na odsprzedanie?? A może by mi ktoś zrobił taki fejs?? Ma to chodzić z Bravo 1.6 16v 96rok i Uno 1.0 Fire (istny szatan :-)). Jaka kaska by cię satysfakcjonowała??