Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL ASTRA II (G) 2.0 DTI 16V 101 KM. MIGAJ。E 名IATx

11 Sep 2007 08:22 8836 26
  • Level 10  
    Witam. Mam auto jak w opisie i zauwa篡貫m 瞠 gdy odpalam zimny silnik, gdy auto sta這 powy瞠j 12 godzin nieodpalane to zaraz po uruchomieniu silnika wszystkie 鈍iate趾a (drogowe, o鈍ietlenia deski ro寮zielczej, oswietlenia kabiny itp) migaja w dosc wysokiej czestotliwosci. Po oko這 5 min migania ust瘼uj i juz jest normalnie. Zaraz po uruchomieniu silnika miganiu towarzysz piski z pod maski silnika.... w豉snie z okolic alternatora....co radzic? co robic?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 33  
    Podaj napi璚ie na akumulatorze gdy silnik jest zimny, i jak to napi璚ie zmienia si w czasie tych 5 minut.
    Pozdrawiam
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • User removed account  
  • Level 10  
    witam:) znaczy sie je郵i chodzi o skr璚one ko豉 do oporu to tak jest ze 軼iemniaj sie wszystkie 鈍iat豉 niezale積ie czy silnik jest ciep造 czy zimny.... wko鎍u to jakies tam obci捫enie a jesli chodzi o te warto軼i napi璚 to jutro rano zmierze i napisze. Pozdrawiam
  • Level 30  
    sprawdzic naciag i stan paska, poza tym mase na silniku. Niekiedy pomaga tu wymiana regulatora napiecia.
  • Level 39  
    Ja podejrzewam koniec akumulatora. Po d逝窺zym postoju i uruchomieniu silnika akumulator ma niskie napi璚ie i pobiera du穎 pr康u czyli mocy. Regulator pr鏏uje ingerowa aby zapobiec kl瘰ce. Du瞠 obci捫enie powoduje piszczenie paska nap璠owego.
  • Level 10  
    Witam. Dzisiaj rano po鈍i璚i貫m chwilke i pomie篡貫m napi璚ia. Mianowicie:

    1.Napi璚ie akumulatora przed za陰czeniem silnika (po nocy) 12,27 V
    2. Napi璚ie akululatora (zmiana napi耩) zaraz po uruchomieniu silnika (zimny silnik) BEZ obci捫enia: 13,89-14,28 V
    3. Napi璚ie (zmiany napi耩) zaraz po uruchomieniu silnika (zimny silnik) Z DU玆M obci捫eniem 12,24-12,28 V
    4. Napi璚ie (zmiany napi耩) po up造wie oko這 5 min (鈍iat豉 przesta造 juz migota) 14,30-14,35 (bez obi捫enia) 14,22 z zapalonymi 鈍iat豉mi drogowymi.
    5. Napi璚ie akululatora po wy陰czeniu ciep貫go silnika 12,53 V


    "Akululator" to taka maszyna do usypiania?
  • Level 33  
    Akumulator do wymiany.
    Pozdrawiam
  • Level 15  
    Od豉cz swiece zarowe najprosciej zdjac wtyczki z nich i sprawdz czy dalej swiat豉 migaja .Uk豉d grzania swiec dzia豉 nawet po rozruchu w celu dogrzania silnika i wlasnie wtedy podaje prad pulsacyjnie i mozna to zauwazyc po migajacych swiat豉ch , uk豉d grzania swiec powinien sie w豉czyc dopiero przy niskich temperaturach i moze tu jest problem i swiece w豉czaja sie przy kazdym rozruchu .Moze byc uszkodzony sterownik swiec zarowych.
  • Level 10  
    mo瞠 zaczne od podpi璚ia innego akumulatora ...:) mysle ze to nie ten sterownik. A ile takie cus kosztuje w ogole??? jaki akumulator polecacie ?
  • Level 15  
    Watpie ze wymiana aku cos ci da , sprawdz to grzanie swiec a jak to nic nie wyjasni to od豉cz alternator i zobacz czy bez 豉dowania masz to migotanie jesli nie bedzie znaczy ze problem z alternatorem albo na po豉ceniu alternator aku.
  • Level 10  
    A ja Ci powiem Co jeszcze zobacz u mnie tak sie Dzialo w Vw golf sprawdz stan szczotek na alternatorze albo samoregolator tam moze byc przyczyna :D
  • User removed account  
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    przy obci捫eniu wspomaganiem spada nawet do oko這 12-12,2V, chyba faktycznie tak musi by, ale z tym mruganiem to wygl康a na diody
  • Level 13  
    No nareszczcie jeden co ma poj璚ie.Typowy objaw uszkodzonej diody prostowniczej w alternatorze, pewnie zimny lut.Przy takim uszkodzeniu alternatora w instalacjy p造nie pr康 przemienny i wszystko mruga. Po nagrzaniu si kt鏎a z di鏚 za豉puje i wszystko wraca do normy, ale na d逝go to nie wystarczy.Musisz wymieni ca陰 p造tk prostownicz alternatora.
    Tak na marginesie to ju my郵a貫m 瞠 ci ZNAWCY z powy瞠j ka膨 Ci kupi nowy samoch鏚
    Andrzej
  • User removed account  
  • Level 33  
    paweljaknic wrote:
    1.Napi璚ie akumulatora przed za陰czeniem silnika (po nocy) 12,27 V
    5. Napi璚ie akumulatora po wy陰czeniu ciep貫go silnika 12,53 V

    Uwa瘸cie 瞠 ten akumulator jest sprawny ?
    paweljaknic: pr鏏owa貫 podmiany ?

    Pozdrawiam
  • Level 10  
    no w陰snie nie bardzo bo wiekszosc znajomych ma autka z silnikiem 1.0, 1,2 i to benzyniaki i akumy maja po 35-45 ..... i nie wiem czy taki wystarczy ? u mnie jest na standardzie 72 chyba ... albo 68 jakos tak.
  • Level 33  
    Tu w sumie bardziej chodzi o pr康 rozruchowy, z regu造 im wi瘯sza pojemno嗆 tym wi瘯szy pr康, ale na pr鏏 mo瞠sz podmieni. Ostatnio za這篡貫m aku 44Ah do Jetty 1,6TD i je寮zi ponad tydzie bez problemu.
  • Level 10  
    sprawdzilem ... ten co mam to ma 70 Ah i 680 pr康u rozruchowego, ale i tak moim zdaniem cos jest nie tak z alternatorem.... wydaje mi sie takjaby cos w regulatorze napiecie nie tak bylo....
  • Level 39  
    je郵i pulsacje napi璚ia nie s spowodowane cyklicznym za陰czaniem si 鈍iec 瘸rowych (mo瞠 tak by) to wymie regulator napi璚ia (sprawd stan pier軼ieni 郵izgowych)
  • Level 13  
    Szkoda,瞠 nie chcesz skorzysta z moich rad.A te docinki pod moim adresem traktuj z u鄉iechem ,poniewa prowadz warsztat elektromechaniczny i wiem co pisz. A wszystkie te porady to fantazje ma這lat闚, kt鏎zy my郵 ,瞠 co wiedz.Alternator to maszyna pr康u przemiennego i to w dodatku tr鎩fazowego.Po drodze jest prostownik diodowy , a nast瘼nie regulator napi璚ia. Logiczne, je瞠li jedna z di鏚 prostowniczych jest uszkodzona to w obwodzie p造nie pr康 przemienny ( no nie do ko鎍a tak jest ), ale to wystarczy na pulsacje w instalacji.Dzi瘯uj za wys逝chanie mojego wyk豉du, ale dalej nie b璠zie bo nie ma nic za darmo. A Ciebie prosz Kolego o podzi瘯owania jak dotrzesz do wymiany di鏚.Andrzej
  • Level 10  
    hmmm sam sie za to pewnie nie wezm:P ... bo jeszcze cos zchrzanie... ale dzieki :) aaa tak na marginesie to ile mo瞠 kosztowac wymiana czegos takiego w serwisie ? (cz窷ci + robocizna) i czy to jest konieczne? je盥ze juz prawie rok z takim efektem i sie przyzwyczai貫m :)
  • User removed account  
  • Level 15  
    Kolego elektrik kolega abab24 napewno wie 瞠 pr康 nie p造nie przez reg.na akumul.Piszesz 瞠 zmierzy貫 si z tym problemem,ale czy wymienia貫 te diody czy tylko w teori sie mierzy貫?Zamiast si k堯ci i popisywa mo積a by koleg闚 z serwis闚 opla podpyta.Pozdrawiam.
  • Moderator of Cars
    Piszecie panowie takie g逝poty 瞠 a si czytac nie chce. Dopuki auto nie ma problem闚 z zapalaniem, to nie ma potrzeby wymiany akumulatora. Mrygaj帷e 鈍iat豉 w samochodzie z alternatorem Boscha to nie tylko w Oplu - w Octawi te tak mam i auto je寮zi.
    :arrow:Do fachowca kt鏎y twierdzi 瞠 ma warsztat elektromechaniczny - cz瘰totliwo嗆 pr康u w alternatorze wynosi od kilkuset HZ do kilku kHZ, tak 瞠 nawet przy przerwie w obu diodach jednej fazy pomimo istnienia przebiegu gasnacego na wyj軼iu nie b璠ziesz cz這wieku widzia migotania - bezw豉dno嗆 oka ludzkiego powoduje 瞠 nie widzisz migotania o cz瘰totliwo嗆 wiekszej ni 50Hz - podstawy panie kolego.
    :arrow:Do moderatora Elektrit - nie uwa瘸 kolega 瞠 czas zamkn望 w徠ek ?, nied逝go zaczn sie pojawia teorie 瞠 silniczek krokowy trzeba wyczy軼i.
    :arrow:A do za`這篡ciela w徠ku - dopuki auto Ci odpala, nie przepala 瘸r闚ek itd, to nie ma powodu do grzebania w instalacji elektrycznej pojazdu.
  • Level 10  
    i o to mi w豉snie chodzilo :) dzieki :) czas zako鎍zyc:) pozdrawiam