Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Ducato - gaśnie

.:KoSik:. 11 Wrz 2007 21:51 10567 13
  • Ducato - gaśnie

    #1
    Poziom 18  

    Witam!!

    Mam problem z Ducato. Auto nie wkręcało się powyżej 3000 obr. Po wymianie pompy paliwa w zbiorniku (dawała zbyt małe ciśnienie) zaczął chodzić normalnie, ale po przekroczeniu 3500 obr podczas jazdy na 3 biegu gaśnie (na postoju ok, na 1 i 2 ok). Ponadto wyrzuca błąd monitoring ciśnienia paliwa (nie wiadomo którego). Pompa wtryskowa regenerowana, regulator ciśnienia nowy.

    Fiat Ducato 2002r. 1.9JTD

    Pilnie proszę o pomoc!!

    0 13
  • #2
    Poziom 20  

    Sporo wymieniłeś w tym silniku - a co z wtryskami - czy leją na powrotach?, jakie jest ciśnienie na CR? - przy zapalaniu, podczas pracy - rządane/rzeczywiste

    0
  • #3
    Poziom 18  

    Klient już tyle porobił, a że nie pomogło przyprowadził do mnie. Wtryskiwacze nie leją na powrotach. Nie wiem o jakie ciśnienie chodzi. Na listwie wtryskowej wszystko wg normy.

    1
  • #4
    Poziom 20  

    chodzi o ciśnienie na listwie - jakie masz odczyty ?

    0
  • #5
    Poziom 18  

    Niestety, znajomy mechanik sprawdzał parametry (na postoju) i wszystko było tak jak powinno. Dzisiaj doszedłem do wniosku, że to chyba źle zregenerowana pompa wtryskowa jest winna. Załatwię drugą, podłożę do auta i zobaczymy.

    1
  • #6
    Poziom 22  

    Obejrzyj filtr paliwa - w jego obudowie jest zaworek z kulką - jak się zacina, to może gasnąć.
    Spotkałem taką usterkę w SCUDO 2,0 JTD, a to chyba podobny silnik.

    0
  • #8
    Poziom 22  

    W tym SCUDO, jak odkręciłem pokrywę filtra, to z jej środka wychodziła długa niby-rurka i właśnie w niej był ten zaworek: kulka, sprężynka, oring.
    U mnie nie było oringu i chodził, jak chciał, czasem nie zapalał...
    Poza tym myślę, że trzeba by jakoś ustalić, czy ciśnienie za bardzo spada, czy za bardzo rośnie, bo z obu powodów może gasnąć.

    1
  • #9
    Poziom 10  

    masz 2 czujniki jeden w pompie i drugi w listwie. Jeżeli odpala to wtryskiwacze są ok nie powinny lać górą, ale po odpaleniu moze się któryś zawieszać, prawdopodobnie to jednak wina pompy - przy wyższych obrotach musi na wytworzyć wysokie ciśnienie - jeżeli go nie wytworzy to niestety czujnik na listwie odłączy sterowanie wtryskiwaczami

    0
  • #10
    Poziom 12  

    kolega miniu1 może mieć racje tylko w ducato nie ma kulki tylko w obudowie jest takie malutki ustrojstwo,tulejka jakby odlana z malutkich kuleczek taki filtr generalnie trzeba wymienic obudowę filtra chyba że lubisz podłubać to mozesz ją wyjąc i wyczyścic

    Dodano po 4 [minuty]:

    zigi76 napisał:
    masz 2 czujniki jeden w pompie i drugi w listwie. Jeżeli odpala to wtryskiwacze są ok nie powinny lać górą, ale po odpaleniu moze się któryś zawieszać, prawdopodobnie to jednak wina pompy - przy wyższych obrotach musi na wytworzyć wysokie ciśnienie - jeżeli go nie wytworzy to niestety czujnik na listwie odłączy sterowanie wtryskiwaczami


    w pompie to raczej nie czujnik tylko regulator ciśnienia paliwa

    1
  • #11
    Poziom 20  

    temat nieco stary, ale zawsze ciekawy

    miałem ostatnio na warsztacie ducato 2,8 jtd - gasł jak chciał i kiedy chciał - nigdy na wolnych obrotach, czasem mogłem nim jechać 170/h i nie było problemu - jak zgasł, zgłaszał błąd "czujnik ciśnienia paliwa - sygnał poza zakresem" (to ten na CR). Podmieniałem pompę, wtryski, czujnik, zawór na pompie, oczywiście nowy filtr paliwa - dalej gasł. Ciśnienie paliwa mierzone na wejściu do filtra OK - na pełnym zbiorniku paliwa....

    no właśnie, jak zbiornik był pełny to nie gasł...
    jak było 2/3 - zaczynały się problemy

    wystarczyło wyczyścić zbiornik, i cały kosz z pompą w zbiorniku (filtr) - auto jak nowe !!

    2
  • #12
    Poziom 1  

    ja mam to samo gasnie kiedy chce ale nie na wolnych obrotach szlag mnie trafia może własnie trzeba wyczyscic zbiornik paliwa spróbuje dzieki za sugestie

    1
  • #13
    Poziom 10  

    Witam.
    Panowie mam właśnie taki problem z Ducato 2.8 JTD.
    Zaczęło się od tego iż samochód nagle przestał palić po podłączeniu do kompa, komputer wykazał zbyt wysokie ciśnienie na listwie ok 700 atm.
    (A powinno być ok 300 atm.)
    Czujnik został wymieniony na nowy i dalej się dzieje to samo.
    Jeśli odłączę ten czujnik na listwie auto chodzi prawie normalnie (czasami spadają obroty) po naciśnięciu pedału gazu silnik wchodzi na obroty bardzo szybko.
    Natomiast po podłączenie tego czujnika (oczywiście podczas pracy silnika, gdyż z wpiętym czujnikiem auto nie odpali) i naciśnięciu pedału gazu auto wchodzi na obroty a spadając z obrotów gaśnie.
    Z moich obserwacji mogę tylko powiedzieć że po odłączeniu przewodów czujnika ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym nie ma żadnej różnicy. Napięcie dochodzi do tej kostki i jest równe 5V.
    Czy może mi ktoś powiedzieć jakie są prawidłowe parametry tego czujnika. Lub podpowiedzieć na co mam zwrócić jeszcze uwagę.
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam Marcin

    3
  • #14
    Poziom 12  

    Temat stary, ale mam problem ze scudo. Silnik 2,0 jtd

    Auto gaśnie jak da mu się więcej gazu na biegach od 2-5. Na jedynce można jechać do odcięcia. Wymieniona pompa (2 razy podmianka była) wyczyszczony bak, zmieniony przekaźnik świec (bo tak wykazywał komputer), o filtrach to nie wspominam bo to podstawa.

    Co dziwne jak będzie się lekko operowało gazem to autem można jechać tysiące kilometrów, ale wystarczy lekko za mocno nacisnąć i odrazu zgaśnie.

    Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.

    Pozdrawiam

    3