Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Woltomierz samochodowy

magik128 25 Lis 2008 18:43 43177 102
  • #91
    magik128
    Poziom 22  
    Kwarc jest nie potrzebny (zostawiamy nóżki wolne). POR to skrót od Power On Reset. Jest to fusebit odpowiedzialny za generacje sygnału reset po załączeniu zasilania.
  • PCBwayPCBway
  • #92
    waleryfw
    Poziom 13  
    Czyli ostatnie ustalenia ten podany bin w pierwszym poście zamieniamy na Hex. W procesorze musimy ustawić kwarc wewnętrzny na 1Mhz (chyba że mamy nowy), ustawić fusebity BOD na 4V i włączyć Power On Reset. Oczywiście pcb mogę projektować też według schematu z pierwszego postu.
    Proszę o ostatnie potwierdzenie i jeżeli można to o zamieniony plik bin na hex będę spokojniejszy i pewny że wszystko mam właściwie ustawione.
  • PCBwayPCBway
  • #93
    p-p141
    Poziom 14  
    Witam wszystkich.

    Mam prośbę odnośnie tego woltomierza.
    Czy mógł by ktos wstawić schemat płytki?? Bardzo proszę o udostępnienie.

    Z góry bardzo dziękuję i Pozdrawiam ;)
  • #94
    piorun0
    Poziom 20  
    Chciałbym pokazać efekt finalny mojego woltomierza zbudowany w oparciu o projekt Kolegi Magik 128
    Zmontowany on jest w małej obudowie uniwersalnej połączonej z wtyczką pasującą do gniazda zapalniczki samochodowej,ykład zamontowłem na dwóch małych płytkach9(niepokazuję wnętrza bo ledwo zmieściłem to wszystko)projektów płytek też niemam,rysowałem je ręcznie bez żadnych programów.
    We wtycze zamontowany jest bezpiecznik i potencjometr montażowy,do kalibracji woltomierza(mały otwór na wkrętak,przy wejściu pomiarowym mikrokontrolera dodałem konda 4,7uF,wyeliminowałem wahania cyfr po przecinku które występowały przy pomiarze w aucie
    Chciałym serdecznie podziękować w pomocy koledze magik 128
  • #95
    joy_pl
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Na prośbę autora połączyłem dwa tematy, więc co nieco mogło się wymieszać.
  • #96
    jajeco
    Poziom 15  
    No ok, jest soft do multipleksowanej kropki, ale pod który port uC podłączamy tą kropke?? POzdrawiam
  • #97
    magik128
    Poziom 22  
    Z tego co pamiętam to pod port d.7 ,ale pewności nie mam, bo oryginalny schemat umarł wraz z moją baracudą :(
  • #98
    vicek
    Poziom 11  
    Świetny pomysł (zawsze na czasie) z tym woltomierzem do auta. Mam pytanko czy ktoś próbował zrobić wsad do atmega8 dla przedstawionego schematu w środowisku "Bascom" ? - bo w "C" póki co nie pisałem. Pytam bo chętnie zamieniłbym wyswietlacz led na lcd przy tym projekcie ale nie bardzo wiem jak napisać w Bascom odczyt pomiaru ADC1 tak aby otrzymać równie dokładny wynik co autor projektu.
    Pozdrawiam.

    Nieaktualne, już sobie napisałem.
  • #99
    imlubie
    Poziom 10  
    Zbudowałem ten woltomierz zastosowanie do zasilacza, lecz cyfry po przecinku strasznie skaczą.
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem schemat
    Woltomierz samochodowy
    A gdzie mam podłączyć masę, czyli minus do całego układu GND
  • #100
    piorun0
    Poziom 20  
    A dlaczego na suwak potencjometra dałeś masę?
  • #101
    imlubie
    Poziom 10  
    Tak mi wychodzi z schematu
    Coś nie tak jest bo dziwne krzaczki się pokazują na wyświetlaczu jak obracam potencjometrem
    Proszę o pomoc bo coś nie działa jak mam podłączyć do woltomierza pomiar z zasilacza
    Bo na schemacie nie wiele jest o tym.
    Mój transformator ma podwójne uzwojenie 25V i 9V i pod 9v podłączam woltomierz
  • #102
    piorun0
    Poziom 20  
    Cofnij się do 3 strony postów i zobacz dokładnie na schemat ,masa nie może być na środkowym wyprowadzeniu potencjometra.
    Sam układ działa dobrze ,przeczytaj moje posty, jakie zmiany zastosowałem do polepszenia pracy miernika.
    szukam kogoś kto by mi sprzedał zaprogramowane kostki tego woltomierza,ponieważ autor tego tematu nie odpowiada na moje meila,a o programowaniu kosci niestety niemam pojęcia.
  • #103
    imlubie
    Poziom 10  
    Nadal nie rozumie
    Cytat:
    mam jedno pytanie czy potencjometr PR1 na pewno jest dobrze podłączony??... wg mnie jest zamienione podłączenie uC ADC i "do Akumulatora"

    czyli jak "uC ADC i pomiar"
    ADC0-uC23+uC-?+pomiar
    A i ten plik BIN jest zapisany w HEX więc wystarczy chyba zmienić rozszerzenie.
    Bo nie mogę znaleźć czegoś takiego jak BINTOHEX a program WINHEX nie chce przerobić, bo twierdzi, że już jest w HEX