Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem Citroen Xsara 2,0 Hdi 2000r.

Lete 13 Sep 2007 08:44 10163 19
  • #1
    Lete
    Level 11  
    Witam jak w tytule problem dotyczy Citroena 2,0 Hdi rocznik 2000. Objawy ma takie , że samochodu nie można odpalić, pompa w cale nie chce podawać paliwa. Problem polega na tym, że pompa jest po regeneracji, auto podłączone pod komputer w zasadzie nie wykazuje błędów (sporadycznie pojawia się nieprawidłowy sygnał z zaworu wysokiego ciśnienia; po kilku próbach odpalenia). Rozrząd wygląda na ustawiony prawidłowo. Dziwnym objawem jest w nim jeszcze to, że przy próbie odpalenia traci połączenie z programem diagnostycznym (używam CDIF2).
  • #2
    rx7hew
    Level 16  
    Sprawdż czy paliwo dochodzi do pompy wtryskowej. Jak traci połączenie to może stacyjka padła
  • #3
    Lete
    Level 11  
    Pompa w zbiorniku podaje, paliwo wraca przelewem, a stacyjkę sprawdzałem wygląda na dobrą, zastanawiam się czy nie siadł mu komputer???
  • #4
    Lete
    Level 11  
    Czy ktokolwiek miał podobny przypadak z Hdi?
  • #5
    dylan1
    Level 19  
    traci komunikacje bo napięcie w instalacji spada(pobiera prąd rozrusznik)

    mialem problem taki jak Ty winny był czujnik cisnienia paliwa.Pokazywał fałszywe dane.
  • #6
    sirTIM
    Level 15  
    diagnoza pomogla by w ustaleniu problemu.
  • #7
    Lete
    Level 11  
    W elektronice nie wykazuje błędów mam jeszcze 2 przypuszczenia co do niego: albo pompa była źle zregenerowana, albo pompka zasilająca podaje zbyt małe ciśnienie (podaje do 1,5atm. a powinna 2). Bardziej uczepiłbym się jednak wtryskowej, tym bardziej że nie ja ją zakładałem a okres 3 miesięcznej gwarancji minął.(Auto przyszło do mnie od innego fachowca który walczył z nim ponad 2 miesiące)Dla przejrzystości dodam że jestem w stanie zatrzymać palcem ciśnienie na przewodzie wysokiego ciśnienia wychodzącym z pompy.
  • #8
    wojtekryba
    Level 32  
    Lete wrote:
    Dla przejżystości dodam że jestem w stanie zatrzymać palcem ciśnienie na przewodzie wysokiego ciśnienia wychodzącym z pompy.


    ponad 1500 bar palcem ? chyba znasz już przyczynę ?
  • #9
    Lete
    Level 11  
    Cały czas zatnanawia mnie ta regeneracja pompy znajomy sam zawoził ją do Bydgoszczy do serwisu boscha i po naprawie nie zrobili na niej nawet 50 km.
  • #10
    rx7hew
    Level 16  
    To już chyba wszystko wiadomo. Ale dla pewności podłącz na ostro rozrusznik, podepnij komputer włącz zapłon i wtedy przekreć tak bezpośrednio z akumulatora. w ten sposób sprawdzisz ciśnienie w magistrali czy jest ok. Powinno bqardzo szybko urosnąć ponad 200 bar, praktycznie po 2 obrotach wału, jeżeli nie zrobi minimum 150 bar auto nie zapali
  • #11
    Lete
    Level 11  
    Powalczyłem jeszcze z tym autkiem i w końcu znalazłem przyczynę. Mechanik który przede mną naprawiał auto wymieniał pompkę zasilającą w zbiorniku i założył coś co nawet zamiennikiem nie było, wina leżała po stronie tej pompki zasilającej: podawała ciśnienie ale zbyt małe aby pompa wtryskowa mogła zacząć pracę. Po wymianie tej pompki na taką jaka powinna być silniczek zapalił od kopa.

    I wierz tu innym mechaniką.
  • #12
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam kolegów, u mnie jest ten sam problem z samochodem kolegi z tym samym silnikiem tylko z 2001roku, wyskakuje cały czas błąd (P1138 Regulator Ciśnienia Paliwa),ale mam problem gdzie go szukać,może ktoś mi podpowie. Samochód nie odpala zapalił się komputer w czasie jazdy i po zgaszeniu już nie odpala. Pozdrawiam. Kolego dylan1 ty piszesz że wymieniałeś ten czujnik może podpowiesz który to.
  • #13
    momik12
    Level 31  
    Na pompie jak mnie pamięć nie myli CP1 mocowana z tyłu na dwie srub M5.Zasugerowalem sie czujnikiem cisn.Przepraszam.
  • #14
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam kolegę dzięki za podpowiedż ale okazuję się jak odłączę przewody paliwa i kręcę rozrusznikiem to nic nie leci z przewodów czyli mi się tak wydaje że to wina może pompy w zbiorniku paliwa o ile taką ma pompkę. Może wiecie jak dostać się do niej i czy jest tam pompka. Czy po przekręceniu rozrusznikiem powinno lecić paliwo, albo po przekręceniu stacyjki czy w tych modelach słychać pompkę w zbiorniku.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam ''Gruszki'' przy silniku na pewno nie ma i listwa z wtrysków jest napisane Bosch,a nic nie słychać żadnego pompowania, a od której strony można się dostać czy od góry pod fotelami czy brak zwalać zbiornik ( a tam pełno paliwa ).
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam jednak musiałem dostać się do zbiornika paliwa (wyjąć zbiornik) okazało sie że pompka w zbiorniku raz działała raz nie jak ją uderzyłem to zaczęła chodzić, koszt nowej 250zł teraz jest okej samochód odpala bez problemu dzięki za podpowiedzi.
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam kolegę georgesgr ale to nie w ASO tylko w zwykłym sklepie części motoryzacyjnych pompka była na drugi dzień. teraz już autko chodzi bez problemu nawet dzisiaj kumpel pojechał w dłuższą podróż około 500km i dzwonił że jest ok. Pozdrawiam. a tak z innej beczki ile kosztuje regeneracja pompy wtryskowej tego samochodu może ktoś robił jaka cena.