Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C8 2.0 HDI szarpie na niskich obrotach

13 Wrz 2007 18:17 4476 6
  • Poziom 10  
    Co z tym zrobić , mam C8 2.0 hdi i w granicach niskich obrotów jak delikatnie dodaję gazu to turbina jakby się włączała i wyłączała co chwilę , oczywiście nie zawsze , jeśli natomiast agresywnie nacisnę na gaz to wszystko o.k.
    No i jak na postoju i delikatnie dodam gaz i trzymam na obrotach rzędu
    1800 2500 to jakby się dławił , prychał . Jak Ktoś ma jakieś pomysły to pomóżcie - pozdrawiam Grzesiek
  • Poziom 22  
    Powinno sie podłączyć pod komp.i sprawdzić czy nie jakis błędów. Może jest uszkodzony zawór sterujący turbiną skoro podobno się żle zachowuje, może to być też uszkodzenie regulatora w pompie paliwa, należy też sprawdzić czujnik przepływu powietrza.
  • Poziom 10  
    Niestety podłączenie do komputera nic nie pokazało , autko świruje dalej , wyświetla także komunikaty : antypollution fault i unblocked diesel filter
    ( nie wiem czy dobrze z pisownią ) ale coś w tym rodzaju . Od razu napiszę że filtr paliwa został wymieniony a przebieg tego auta to niecałe 60000 km , pomóżcie jeśli coś wiecie - G.
  • Poziom 15  
    Witam. Objawy jakie opisujesz wskazują moim zdaniem na zadławienia silnika ze strony spalin. Może nie domykać się zawór EGR albo (jeżeli jest FAP), może być przytkany filtr cząstek stałych za katalizatorem(stąd komunikat o zatkaniu filtra). Odnośnie podłączenia do komputera, to nie wystarczy odczytać błędy ale najważniejsze to zerknąć w parametry pracy silnika(masa powietrza i różnica ciśnień FAP)
  • Poziom 10  
    Jeszcze dodam iż momentami odnoszę wrażenie że jak bardzo delikatnie dodaję gazu to jakby turbina nie chciała zaskoczyć , co przy agresywnym naciśnięciu pedału się nie zdarza . Jakiś czas tamu miałem już ten przypadek (bez komunikatów) , po którym stwierdziłem ze autko to nie lubi jazdy miejskiej , ponieważ wszystko ustąpiło po przejechaniu poza miastem czyli z większą prędkością kilkunastu czy kilkudziesięciu kilometrów . Przyznam że już momentami mam go dosyć - wszelkie sugestie mile widziane - dzięki G.
  • Poziom 26  
    Może uszkodzony jest czujnik różnicowy FAPa i nie ma regeneracji filtra.Wszystko do sprawdzenia DIAG-iem lub PPS.
    Czujnik różnicowy jest w okolicy serwa,pooglądaj wtyczkę i wężyki między czujnikiem a filtrem.
  • Poziom 10  
    Witam szanownych podpowiadaczy , dziękuję za wszelkie próby pomocy mi w sprawie jak wyżej , poszukałem , pomacałem i .... nic nie pomogło , całkowita załamka . Aż w niedzielę rano wsiadłem do auta i go przepędziłem parę kilometrów z odpowiednią prędkością ( bez wygłupów oczywiście ) już w drodze powrotnej zaczął chodzić równiej , zniknęły komunikaty i przestał się dławić na niskich obrotach i przy manewrowaniu pedałem gazu . Moim skromnym więc zdaniem zregenerował się po prostu FAP i wszystko wróciło do normy . Nie wiem tylko jak często trzeba go będzie przedmuchiwać , ale jeśli to tylko tyle to skończyło się tylko na niepotrzebnych nerwach . Jeszcze raz dziękuję za wszelkie rady , które niezwykle uczą i dają poznać tak skomplikowane urządzenia . Dzięki pozdrawiam - Grzesiek