Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulator rozładowany po 7 dniach na postoju

13 Wrz 2007 18:34 11875 31
  • Poziom 10  
    Witam. Jeżdze astrą 1.6 problemy zaczeły sie nie długo po tym jak zmieniłem radio zamiast fabrycznego włożyłem CD. Akumulator po niecałym tygodniu na postoju rozładował sie. Jakieś 2 tyg później było to samo, dolałem wody destylowanej, naładowałem go i znów po tyg akumulator siadł. Kupiłem nowy i po niecałym miesiącu auto stało koło tyg na parkingu i znów nie mogłem go odpalić, potem zdażyło sie to jeszcze raz.
    Czy ktoś może mi powiedzieć czy ten problem dotyczy radia? Czy to możliwe że prąd który podtrzymuje pamięć w radiu może tak szybko rozładować akum?
    A moze problem jest gdzieś indziej.

    Dodam że sprawdzałem ładowanie i wszystko działa a radio na pewno jest wyłączone bo zawsze wyciągam panel
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 15  
    Witam. Wyciągnięcie panelu nie oznacza całkowitego wyłączenia radia. Mam ten sam problem. Co prawda jak podłączę radio tak że można je włączyć tylko po przekręceniu kluczyka w stacyjce, wszystko jest ok. Gorzej jak podłączę z pominięciem "pomarańczowego przewodu w radyjku". Kilka dni i akumulator rozładowany.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 31  
    błędne podłączenie radia pewnie działa bez zapłonu pewnie pobór oscyluje w granicach 300mA-zmierz
  • Poziom 10  
    momik12 napisał:
    błędne podłączenie radia pewnie działa bez zapłonu pewnie pobór oscyluje w granicach 300mA-zmierz


    Radio na początku można było uruchomić tylko po przekręceniu kluczyka i zawsze jak przekręciłem kluczyk z powrotem to kasowały sie zaprogramowane stacje.
    Zamieniłem właśnie te pomarańczowe kabelki z kuzynem elektronikiem i wtedy radio podtrzymywało pamięc stacji i zegara oraz działało bez względy na kluczyk w stacyjce

    Czyli jedyny powód to właśnie te radio?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Godzine temuprzełożyłem te kabelki z powrotem, zobaczymy co bedzie teraz.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    momik12 napisał:
    błędne podłączenie radia pewnie działa bez zapłonu pewnie pobór oscyluje w granicach 300mA-zmierz

    Jeszcze się nie spotkałem ze sprawnym radiem które pobiera taki prąd po wyłączeniu, w każdym aucie jakie miałem zawsze zmieniałem połączenie tak aby można było włączyć radio bez kluczyków i nigdy nie było problemów z akumulatorem
  • Poziom 10  
    goldwinger napisał:
    Jeszcze się nie spotkałem ze sprawnym radiem które pobiera taki prąd po wyłączeniu


    Czyli co mogło sie zepsuć??
  • Poziom 10  
    czesc ja mialem taki problem w skodzie firmowej po zalozeniu radia stal samochd 3 dni i koniec odpalania jest duze prawdopodobienstwo ze to radio a wogole co to za radio ?????
  • Poziom 31  
    goldwinger napisał:
    momik12 napisał:
    błędne podłączenie radia pewnie działa bez zapłonu pewnie pobór oscyluje w granicach 300mA-zmierz

    Jeszcze się nie spotkałem ze sprawnym radiem które pobiera taki prąd po wyłączeniu, w każdym aucie jakie miałem zawsze zmieniałem połączenie tak aby można było włączyć radio bez kluczyków i nigdy nie było problemów z akumulatorem


    podłącz jakiekolwiek radio które ma oddzielnie podtrzymanie pamięci i oddzielnie końcówkę mocy razem do ciągle gorącego przewodu i z reguły będzie ono ciągneło ok 300 mA . Nie ma reguły ale w większości przypadków tak jest.
  • Poziom 18  
    niektore wynalazki niestety doja prad po podlaczeniu obydwu zasilan na stałe
  • Moderator Samochody
    Pare razy się spotkałem z tym że ktoś podłączył zasilanie anteny elektrycznej do zasilania w aucie i wtedy radia nie dało się wyłączyć mimo że wyświetlacz gasł. Może i u ciebie tak jest.
  • Poziom 39  
    goldwinger napisał:
    Jeszcze się nie spotkałem ze sprawnym radiem które pobiera taki prąd po wyłączeniu

    Ja spotkałem się i radzę podłączyć poprawnie radio to problem zniknie .
  • Poziom 10  
    ociz napisał:
    Pare razy się spotkałem z tym że ktoś podłączył zasilanie anteny elektrycznej do zasilania w aucie i wtedy radia nie dało się wyłączyć mimo że wyświetlacz gasł. Może i u ciebie tak jest.


    Ale gdy wyłączam radio pokazuje sie napis "goodbay" A nie zmieniałem nic w połączeniach. Podłączyłem tylko kostki.
  • Poziom 10  
    Dodam tylko ze te stare astry nie maja elektrycznych anten

    Dodano po 41 [minuty]:

    Zeby nie kasowały sie zaprogramowane stacje rozłączyliśmy pomarańczowy kabelek i połączyliśmy go z innym pomarańczowym kabelkiem który wystawał z kostki. I wszystko było OK tylko czemu ten akumulator pada??
  • Poziom 10  
    Czyli jedyny powód rozładowania akumulatora to radio?
  • spec od auto-elektro
    Sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie, skoro problemy zaczęły się po zmianie radia. W tych nowych wynalazkach często pobór na podtrzymaniu jest dosyć duży, dlatego jeżeli samochód jest nie eksploatowany codziennie takie zjawiska występują.P
  • Poziom 17  
    Honda 99r 1.4iS Radio SONY zamatowane w 99r akumulator orginalny, również z 99r niezmieniany nigdy. Radio podtrzymuje mi pamięć kilka miesięcy, rzadko ją odpalam w zimie, więc coś musi byc nietak, skoro 8letni akumulator podtrzymuje pamieć przez pare miesiecy, a u Ciebie w nowym aku tylko tydzień?;/

    pozdrawiam,
  • Poziom 13  
    Mialem kiedys podobny problem. Mozna to rozwiazac w prosty sposob.
    Podlaczasz amperomierz miedzy kleme (+) a kabel i sprawdzasz pobor pradu na postoju na zapalonym radiu, przy wylaczonym. Mozesz calkowicie odpiac radio i pobor pradu powinien spasc do 0.05 A.
    Jezeli radio jest wylaczone i masz 0.3 A, to znaczy, ze po tygodniu padnie akumulator.

    Nastepnie podlaczenie radia mozna zrobic w ten sposob, ze podlaczasz kabel zolty lub pomaranczowy z czerwonym do (+). Wtedy radio chodzi bez stacyjki.

    Niektore radia np. Sony chodza lepiej jak podlaczysz mase radia do (-). A to juz starsze modele raczej.

    Jezeli podlaczysz zolty lub pomaranczowy kabel osobno, wtedy radio dziala na stacyjke. Czyli lacznie ze stacyjka moze sie wlaczac zasilanie radia.
    Mysle ze to powinno pomoc Ci we wszystkim.
  • Poziom 10  
    O tym wiem bo teraz zrobiłem tak że jeśli chce włączyć radio musze przekręcić stacyjke. Zrobiłem tak ponieważ chce tez sprawdzić czy nowy akum nie jest felerny. Apropo co możecie powiedzieć o centrze?? Często zdazają się wadliwe sztuki??
  • Poziom 39  
    kolego piotrek1771
    Jeśli w orginalnej kostce w Astrze zrobiłeś mostek między plusami to radio się całkowicie nie wyłącza
    Problem z podtrzymaniem pamięci polega na tym że w oplach plusy są odwrotnie niż w radyjkach kupionych w sklepie i dlatego radio nie pamiętało
    Żeby się pozbyć problemu należało je zamienić miejscami - wtedy radyjko pamięta i wyłącza się po wyłączeniu zapłonu i to jest prawidłowe podłączenie
    Jeśli tak zrobisz pomierz prąd pobierany z aku - nie powinien przekraczać 100mA (ale to nie reguła)
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    kwok napisał:
    Żeby się pozbyć problemu należało je zamienić miejscami - wtedy radyjko pamięta i wyłącza się po wyłączeniu zapłonu i to jest prawidłowe podłączenie


    Chyba mnie nie zrozumiałeś. Ja nie mam problemu z tym ze radio nie wyłancza sie razem ze stacyjka. Mi właśnie o to chodzi zebym mogl włączyć radio bez kluczyka bo wtedy radio pamięta tez zakodowane stacje itd. Ale niestety nie moge tak zrobic bo prad pobierany jest tak duzy ze akum po tygodniu jest rozładowany. Dlatego rozłączyłem je i juz nie moge właczac radia bez kluczyka.

    Moje pytanie jest takie czy mozna jakos obnizyc to zużycie prądu bo to moim zdaniem jest nie normalne, a strasznie mnie wkurza ze za kazdym razem musze szukac danej stacji.

    Pozdrawiam

    Dodano po 18 [minuty]:

    Tu mozna ściągnąć fotki kabelków. Niewiele widać ale jak ktos se zna to bedzie wiedział o co chodzi.

    http://rapidshare.com/files/56794655/radio.rar.html

    Schemat kostek jest w lustrzanym odbiciu.

    Teraz mam połączony pomarańczowy kabel wychodzący z radia z tym krótkim 4 wychodzącym z kostki. Gdy połącze go z tym który wychodzi z rozwidlenia czerwonego 7 to moge załączac radio bez kluczyka.

    Czy ma ktoś jakieś inne propozycje?
  • Moderator Samochody
    Zrozum w końcu jedną rzecz, w aucie masz +12V z aku na pinie 4 a +12V po stacyjce na 7, a w radiu jest odwrotnie, ten pomrańczowy kabel ma mieć cały czas zasilanie a czerwony może mieć po stacyjce.
  • Poziom 10  
    ociz napisał:
    ten pomrańczowy kabel ma mieć cały czas zasilanie a czerwony może mieć po stacyjce.


    Czyli mówisz ze mam zamienić je miejscami? czerwony kabel z radia mam połączyć z pomarańczowym 4a wychodzącym z kostki a pomarańczowy z radia złączyć z czerwonym 7a z kostki?
  • Moderator Samochody
    piotrek1771 napisał:
    Czyli mówisz ze mam zamienić je miejscami? czerwony kabel z radia mam połączyć z pomarańczowym 4a wychodzącym z kostki a pomarańczowy z radia złączyć z czerwonym 7a z kostki?

    Tak, jeśli je zamienisz miejscami to radio będzie działać tylko z kluczykiem ale nie będzie gubić pamięci.
  • Poziom 10  
    Myślisz ze wtedy akumulator nie bedzie mi sie rozładowywał? Spróbuje...
  • Poziom 11  
    ja w vectrze rozwiązałem to tak, że zamontowałem wyłącznik całkowicie odcinający zasilanie radia. wadą jest kasowanie zapamiętanych ustawień, ale głowa na noc jest spokojna...