Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem po nawinięciu silnika 3 fazowego

13 Wrz 2007 23:10 1842 12
  • #1 13 Wrz 2007 23:10
    341440
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 14 Wrz 2007 08:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 14 Wrz 2007 09:26
    Topolski Mirosław
    Moderator Elektrotechnika

    Jeszcze raz sprawdzić łączenia cewek.Jedna z cewek odwrotnie połączona.Jeśli dysponujecie atlasem uzwojeń(a z racji stażu pracy taty to na pewno tak)to sprawdżcie ze schematem połączeń(chociaż wydaje mi się,że ten zdjeliście ze starego uzwojenia przed rozebraniem go).

    0
  • #4 14 Wrz 2007 09:46
    341440
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 14 Wrz 2007 10:26
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 14 Wrz 2007 11:55
    darxxxx
    Poziom 16  

    Moze ja pomogę?
    Jaki prąd pobiera silnik po przezwojeniu na każdej fazie? Silniki na 2800, 1400 mają prąd biegu jałowego dużo mniejszy od znamionowego W silnikach o mniejszych obrotach jest trochę inaczej. Piszesz, że po godzinie pracy silnik się zagrzał. Stała czasowa dla tego typu silników to 15min a to znaczy ze silnik po tym czasie uzyskuje temperaturę 105 C - zgodnie z normą i jest wszystko w porządku.Czy zmierzyliście temperaturę chociaż w przybliżeniu czy tylko dotykając dłonią. Taki pomiar ,,manualny'' może byc obarczony błędem . Temperatura 50C dla człowieka sprawia wrażenie gorącej. Przerwy w wirniku mogliście sprawdzic na testerze do wirników i blaszką - nie potrzeba oscyloskopu.

    0
  • #7 14 Wrz 2007 14:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 14 Wrz 2007 15:38
    stomat
    Specjalista elektryk

    Z ilością par biegunów to jest odwotnie niż napisałes. Nawąchałeś się czegoś ?

    0
  • #9 14 Wrz 2007 16:31
    darxxxx
    Poziom 16  

    Kolega marcint2525 na pewno zaraz poprawi swoją wypowiedz. A co do wirnika : własnie w tej kupie zelastwa w żłobkach gdzie są pręty aluminiowe tworzą się przerwy, czasem wirnikpotrafi kręcic się na osi.

    0
  • #10 14 Wrz 2007 18:02
    ratajroman
    Poziom 14  

    Silniki wolno biegowe mają to do siebie że są głośne.
    W pracy (TAMEL) mam do czynienia z tym zjawiskiem bardzo często.
    Nie pomaga wymiana łożysk,wirnika ,tarcz.
    Podobno jest to szum magnetyczny (wg specjalistów ze stacji prób)
    związany z jakością blach stojana.
    Silniki (S6,M6 S8,M8) mają prądy jałowe stosunkowo duże czasami zbliżone
    do znamionowych i mogą się trochę grzać nawet na biegu luzem.
    Miałom przypadek (SG100L6) że prąd jałowy był równy znamionowemu.
    Nie mam tutaj danych ale mogę je mieć w poniedziałek.

    1
  • #11 14 Wrz 2007 23:22
    341440
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 17 Wrz 2007 18:20
    Topolski Mirosław
    Moderator Elektrotechnika

    jedrysekjarek napisał:


    Odnośnie sprawdzania wirnika to posiada on taki elektromagnes który nazywa zwieraczem i kładzie na niego wirnik i przykłada brzeszczot jak przyciąga to jest przerwa a jak nie to jest dobry

    To się zgadza w przypadku wirników komutatorowych,natomiast jest odwrotnie w przypadku wirników klatkowych i wielkość tu niema znaczenia(wirniki klatkowe)każdy nim sprawdzisz.

    0