Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka

POLO1998 13 Sep 2007 23:32 1218 7
  • #1
    POLO1998
    Level 10  
    Witam
    Mam taki problem - mianowicie jak kupiłem autko obok przycisków do szyb miałem podłączony przycisk do zamykania centralki i do otwierania. No ale nie działał on poprawnie ponieważ zamykał tylko i działał jedynie w jednym kierunku ZAMYKANIE. Sytuacja ta była dość niekomfortowa ponieważ w mojej polówce nie ma rygli w drzwiach i mysiałem po zakluczeniu otwierać za pomocą pilota przy kluczyku i automatycznie migały światła kierunkowskazów.... :mrgreen:

    Obecnie wymontowałem to wszystko i pytanie do speców :wink: jak to mam podłączyć aby funkcjonowało poprawnie.
    Miałem zamontowane tam dwie kostki:
    Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka
    Jedna odpowiadała za otwieranie natomiast druga za zamykanie.

    Kostki ogólnie wyglądają identycznie i mają identyczne oznaczenia
    Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka



    Do miejsca gdzie umieszczony był ten przełącznik dochodzą dwa brązowe kabelki. Jeden wydaje mi się że idzie bezpośrednio do pompki centralnego która jest za prawą tylnią lampą. Dodam że ten kabelek jest podwójny i myślę że to jest dość istotne. Kolejny kabelek który dochodził do przycisku jest to pojedynczy kabel który tuż przy przycisku rozdziela się na dwa. Wydaje mi się że jest to "+" i ma 12V. [mogę się mylić]
    Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka

    Aha i oprócz tego były jeszcze kabelki poprowadzone od zapalniczki czyli "+" i "-" [masa]

    Moje pytanie jest jak to wszystko połączyć abym mógł otworzyć i zamknąć zamek centralny przy użyciu tego przycisku.
    Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka

    Zrobiłem dość duży błąd ponieważ nie zapamiętałem dokłądnie jak to było podłączone wcześniej :( ale pare kabelków było odłączonych a wręcz wyrwanych z koncówek podłączonych do kostek - to byłpewnie powód że to nie działało.

    Dzisiaj już próbowałem trochę z tym no i konczylo sie na popaleniu bezpieczników więc czekam na doradzenie w tej kwestji od speców albo od osób które mają taki przycisk w swoich autkach :mrgreen:
  • #2
    Dido230
    Level 22  
    Nie wiem jakie to auto....................... !

    Otwieranie i zamykanie centralnego polega przeważnie na podaniu (na jededno z dwu wejść zamk. lub otw. ) impulsu napięciowego od 1do 3s (w zależności od typu zamka) w zależności od modelu sterowanika steruje się "plusem" bądż "minusem" zasilania.

    Trzeba zidentyfikować te dwa wejścia, dwa przewody, reszta nire powinna być problemem.

    Mam nadzieję że zdemontowane przekażniki nie były częścią alarmu sterującą zamkiem!!!

    Powodzenia
  • #3
    POLO1998
    Level 10  
    Autko to POLO III z 98r
    zdemontowane przekażniki nie były częścią alarmu tylko służyły do sterowania centralnym za pomocą owego przycisku.

    Centralny za pomocą pilota działa normalnie ;-)


    Dido230 powiedz mi proszę
    co powinienem teraz i co najważniejsze JAK zrobić??
    Jak moge Cie o to poprosić ponieważ kompletnie sie nie znam

    Wnioskuję że chodzi Ci o zidentyfikowanie tych kabelków
    Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka

    A apropo wejścia nie dałoby się jakoś odczytać tego z oznaczeń na obudowie kostki??
    Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka Zamykanie centralki przycisk wewnątrz autka
  • #4
    bartek_p
    Level 31  
    Ale ktoś tam rzeźbe zrobił.
    Jeżeli masz alarm, to prawdopodobnie ktoś wyrzeźbił z tych dwóch przekaźników sterowanie siłownikami w drzwiach.
    Alarm podawał sygnał na przekaźniki , a one sterowały zamkiem.
    Nie chce mi się tego rysować, moze ktoś ma gotowy rysunek to wrzuci.
    Poszukaj w necie schematy najprostszego sterownika zamka to pojmiesz o co biega.
    Trzeba na przewody które idą do siłowników w drzwiach podać na zmiane na jeden kabel +, a na drugi -. a na zamykanie odwrotnie.
  • #5
    POLO1998
    Level 10  
    bartek_p mam alarm ale obecnie nie chodzi... Ale mniejsza o to. Zalezałoby mi na zrobieniu tego przełącznika. Apropo centralnego mam siłowniki hydrauliczne a nie elektryczne i wszystkie ruchy siłowników zależą od pomki w którą stronę pompuje powietrze.
  • #6
    bartek_p
    Level 31  
    jakbyś użył szukajki to już byś dawno wszystko wiedział.
    Znajdujesz dwa przewody odpowiedające za zamykanie/otwieranie, podajesz przełącznik i tyle.
    ot cała filozofia.

    Connect to the GREY/BLACK wires (unlock) and GREY/RED (lock) located in the
    coming out of the door, drivers side.

    To są podstawy, jak nie dajesz rady to może pora odwiedzić specjaliste??

    Dodano po 46 [sekundy]:

    jakbyś użył szukajki to już byś dawno wszystko wiedział.
    Znajdujesz dwa przewody odpowiedające za zamykanie/otwieranie, podajesz przełącznik i tyle.
    ot cała filozofia.

    Connect to the GREY/BLACK wires (unlock) and GREY/RED (lock) located in the
    coming out of the door, drivers side. Zamek sterowany plusem. nie trzeba nic ciągnąć do pompki.

    To są podstawy, jak nie dajesz rady to może pora odwiedzić specjaliste??
  • #7
    pkhenr
    Level 32  
    te przekażniki nie sa potrzebne wystrczą przełaczniki którymi bedziesz podawał dłuższe impulsy plusowe na kabelki szaro/czarn i szaro/czerwony lub inne które odpowiadaja za otwieranie i zamykanie zamków
  • #8
    User removed account
    User removed account