Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z instalacją LPG w IBIZie 1.3 z 93r.

14 Wrz 2007 22:16 1818 4
  • Poziom 27  
    Witam panowie.
    mam taki oto problem z moją niedawno zakupioną ibizka.
    autko jest napędzane silnikiem identycznym jaki był w VW polo produkowanym do 1994r 1.3 AAV(jesli się nie mylę),na jednopunktowym wtrysku
    w autku jest instalacja LPG.taka zwykła z mikserem i śrubą regulacyjną na przewodzie gazowym idącym do miksera.
    i teraz mój problem:
    -autko rano ciężko odpala na benzynie ,jak już odpali i silnik chwilkę pochodzi (kilkanaście sekund) to wyłącza się tryb komputera z pracy rozruchowej i silnik telepie sie i gaśnie.
    auto na benzynie nie chce wogóle jechać,szarpie,nie ma mocy, oraz biegu jałowego.
    na gazie nawet na zimnym silniku działa super.
    wymieniałem świece,przewody WN i nic nie pomagało,aby na benzynie zaczoł normalnie pracować.
    i dzisiaj całkiem przypadkiem wypatrzyłem,że z wiązki która idzie do komputera,są wyprowadzone cztery przewody idące do przekaźnika(+12V ,masa i jakiś przecięty obwód,który jest włączany zaraz po przekręceniu kluczyka) .
    postanowiłem odpiąć zasilanie przekaźnika i sprawdzić co przestało działać?
    światła ,kierunki itd są,więc odpalam autko i tu wielka radość :D .na benzynie chodzi jak zegarek.jest bieg jalowy 1100obr/min,ładnie odpala i nawet całkiem nieźle jedzie.natomiast po przełączeniu na gaz, jałowy spada do 800obr/min i silnik zaczyna nierówno pracować oraz gaśnie .

    generalnie można by powiedzieć,że problem rozwiązany,można zasterować przekaźnikiem tak,aby na gazie i na benzynie silnik pracował OK.czyli otwierał bądź zamykał ten przeciety obwód zależnie od wybranego rodzaju paliwa.zresztą poto ten przekaźnik został prawdopodobnie tam wstawiony.

    ale mam zasadnicze pytanie,czym może być ten przęcięty obwód?
    dodam,że jeśli przekręce kluczyk na kontrolki i naprzemian zwieram i rozwieram ten obwód to rusza sie krokowiec(przymyka przepustnicę) oraz słychać tyknięcie w tym jakby czujniku,który jest na tej plastikowej puszce(filtr węglowy czy coś takiego),która jest zamontowana na podłużnicy po stronie pasażera.

    panowie,czym może być ten obwód?
    to,że przekaźnik był prawdopodobnie źle wysterowany,czyli działał bez różnicy na jakie paliwo by sie nie przełączyło,to przyjmuje jako pomyłke pana gazownika,ale czy napewno styk przekaźnika ma działać zaleźnie od rodzaju paliwa?
    wiem,że opowiedziałem historię mojego życia,ale myślę,że problem opisałem z najdrobniejszymi detalami.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Witam Cię kolego!
    Twój problem polega na tym ze nie masz żadnego komputera do gazu a powinieneś mieć bo gdy silnik pracuje na gazie to powinna być emulacja sondy lambda a na wężu tam gdzie jest śruba powinien być silnik krokowy który steruje dawka gazu. jeżeli ty sciagnołes kabelek z przekaźnika to po przełączeniu na gaz nie rozcina wtrysku benzynowego i silnik pracuje na benzynie i gazie. Załóż kabelek tam gdzie był. ściąg klemy z akumulatora na chwile i załóż je. odpal samochód na benzynie i będzie ok ale problem wróci jak będziesz jeździł na gazie jednym słowem masz instalacje do samochodów z gaźnikiem a nie do samochodów z jednopunktowym wtryskiem. jak chcesz żeby to chodziło na dobrze na benzynie i gazie pomyśl nad założeniem jakiegoś komputera gazowego np landirenzo LCS lub LANDI LC01 lub stag 100
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    rumun silnik nie pracuje wtedy na dwóch paliwach.sprawdzałem to.
    to,że nie mam emulatora to wiem.
    krokowiec na przewodzie między reduktorem,a mikserem powoduje poprostu zmniejszenie zużycia gazu,czyli dawkowanie zależnie od obciążenia silnika.

    te zabiegi z resetowaniem kompa i jeżdżeniu wyłącznie na benzynie już robiłem. w minimalnym stopniu silnik pracował lepiej,ale i tak szarpał i nie miał mocy.
    właśnie wróciłem z garażu i zrobiłem ten zabieg ze sterowaniem tego przekaźnika zależnie od rodzaju paliwa na którym silnik obecnie pracuje.
    jest OK.przynajmniej jak teraz zabraknie mi pierdzianu,to spokojnie dojadę na stację benzynową.

    jeszcze raz przypominam,mimo,że gazownik założył przekaźnik to i tak był zadziałany niezależnie od rodzaju paliwa

  • Poziom 21  
    Witam.Pierwsze pytanie czy te 12V to napięcie po stacyjce czy napięcie które pokazuje się po przełączeniu silnika na gaz?Jeżeli jest to po stacyjce to sprawdż czy na którymś z przewodów tego obwodu jest stałe napięcie +12V, jeżeli jest jest to przekażnik resetujący komputer benzynowy / brak napięcia na cewce przekażnik resetuje kompa włączasz zapłon zostaje podane napięcie do kompuyera i wszystko jest ok. na benzynie.Jeżeli na cewkę tego przekażnika podawane jest napięcie po przełączeniu na gaz to prawdopodobnie jest to przekażnik rozcinający obwód wtryskiwacza.
  • Poziom 27  
    jest to napięcie które pojawia się zaraz po przekręceniu stacyjki,niezależnie od paliwa na którym pracuje silnik.
    na przecinanym obwodzie nie ma napięcia ,to jest chyba jakiś sygnał z czegoś

    rozłączenie obwodu tak jak pisałem wyżej powoduje poruszenie krokowca od przepustnicy oraz trzask w tym elektrozaworku co jest na filtrze węglowym.
    rozłączenie obwodu powoduje poprawną pracę na benzynie,ale pogorszony bieg jałowy na gazie.

    to raczej nie jest reset kompa,bo na benie to autko wogóle nie chciało jechać,teraz jak przerwę obwód jest super.
    może to jest obwód sterowania wyprzedzeniem zapłonu?
    do czego jest ten zaworek czy co to tam jest na filtrze węglowym?