Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem ze sterowaniem pompy paliwa Acura TSX 2.4 (Accord)

15 Sep 2007 12:12 1819 6
  • Level 10  
    Witam

    Mam wielki problem z Acura TSX 2.4 . Na poczatku samochod nie chcial odpalic. Okazalo sie ze nie dziala pompa paliwa. Sprawdzilem przekaznik i okazalo sie ze robi zwarcie. W srodku przekaznika spalil sie jakis element (opornik albo dioda trudno poznac) ale cewka jest w porzadku. Po wlozeniu drugiego przekaznika samochod nie odpalil. Po zmierzeniu napiecia w gniezdzie przekaznika okazalo sie, ze jest caly czas ok 7volt po przkreceniu kluczyka czyli za malo aby uruchomic przekaznik. Po zmostkowaniu obwodu wlaczajecego pompe - pompa rusza i samochod odpala. Czy zwarcie na przekazniku uszkodzilo jakis sterownik lub bezpiecznik ? Moze ktos wie co trzeba wymienic albo jak to naprawic ?
  • Level 34  
    To chyba dość młode autko, musisz zdobyć schemat , bo przekaźnik chyba jest dość rozbudowany (ile ma nóżek) w prostych na cewkę+ po kluczyku , masa ze sterownika silnika w nim po drodze jeszcze gdzieś pewnie siedzi wyłącznik bezwładnościowy.
  • Level 10  
    Dzieki za odpowiedz. Samochod jest z 2003 roku ale duzo ma przejechane, sciagniety z USA. Przekaznik jest najprostszy z mozliwych. 4 nozki, cewka, i ten element ktory sie spalil miedzy nozkami na ktorych pojawia sie napiecie sterujace. Jezeli plus jest po kluczyku to sprawdze jakie bedzie mial napiecie do masy i mase przez sterownik. Czuje ze jednak padlo cos w sterowniku i tu pytanie: Jezeli padl jakis element w sterowniku to gdzie go dac do naprawy ? Czy lepiej zaczac szukac uzywanego na wymiane. Po za pompa wszystko dziala dobrze:-/
  • Level 34  
    Jak się upewnisz, że sterownik napisz na pw do elektrita na pewno coś ci pomoże. A może jeszcze , ktoś się odezwie co naprawia sterowniki, lub da namiary.
  • Level 10  
    Witam ponownie. Dzisiaj posiedzialem z miernikiem i tak: miedzy (+) napiecia sterujacego w gniezdzie przekaznika a masa na karoserii jest normalnie 12V. Miedzy (-) w gniezdzie przekaznika ,a masa po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie ok 5,8V. Co to moze znaczyc ?
  • Level 10  
    Dzisiaj do samochodu zostal podlaczony komputer diagnostyczny. Sterownik nie zglasza zadnych bledow, wiec nadal nie wiadomo o co chodzi. Ktos ma pomysl co moglo sie zepsuc ?
  • Level 10  
    Witam

    Problem z zasilaniem przekaźnika pompy został rozwiązany. Uszkodzena dioda w przekaźniku spowodowała zniszczenie tranzystora w sterowniku. Po wymianie tranzystora wszystko wróciło do normy. Temat uważam za zakończony.