Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw sharan klimatronik działa ale nie załącza wentylatorów

deryk k 15 Sep 2007 15:07 16135 11
IGE-XAO
  • #1
    deryk k
    Level 10  
    Mam od niedawna ten samochód i nie bardzo go znam ,ale się dowiedziałem że po włączeniu klimatyzacji powinny się włączyć wentylatory .tak twierdzi facet od klimy który uzupełniał czynnik.Sprawdzałem wentylatory,są dobre .Samochód z 1999r


    Proszę o pomoc.Lub jakiś schemat elektryczny.Dzięki z góry.
  • IGE-XAO
  • #2
    momik12
    Level 31  
    bo to nie klimatron załącza wentylatory.
  • #3
    deryk k
    Level 10  
    A co je załącza kiedy u kolegi tylko w starszym modelu włączają się po włączeniu klimy
  • IGE-XAO
  • #4
    momik12
    Level 31  
    presostat . Najpierw diagnostyka.
  • #5
    deryk k
    Level 10  
    Byłem na komputerze i mechanik stwierdził że niema zasilania czujnika ciśnienia i on nie załącza wentylatorów,bo na krótko chodzą.Twierdzi że to sterowanie albo coś z instalacją ,w starszych modelach był dodatkowy bezpiecznik na kablu a tutaj to on nie wie bo chwilowo niema schematu elektrycznego.Tylko ja tak naprawdę mu nie wierzę że ona 100% wie o co chodzi i z tym schematem mnie zwodzi.Dlatego zwracam się o pomoc bym daremnie nie zapłacił z 500 za wymianę bezpiecznika.
  • #6
    Jerzy Majkut
    Level 24  
    Witam! Mam dużo schematów w PDF do Sharana, ale wszystkie opisy w języku niemieckim. Jeżeli ktoś by to przetłumaczył to chętnie bym udostępnił; też mam sharana i nie wszystko pracuje dobrze. Jerzy.
  • #7
    Lary_jl
    Level 11  
    Witam.
    Z całą pewnością do sterowania wentylatorów nie jest uzywana informacja z presostatu, pa zakupie mialem nieczynna z powodu nieszczelnosci klime, a wentylatory załączały sie po włączeniu klimatronika w tryb AUTO, czyli po włączeniu kilmy.
    postaram sie odnaleźć ten obwód i podesłać schemat.
    Pozdrawiam
  • #8
    Jezior2000
    Level 17  
    Na co dzień jeżdżę Fiatem Temprą i też mam climatronic :). Fiat jest z 90 roku heh dziwne no nie? We fiacie climatronic jest firmy Bosch i powiem że nie spotkałem się od 90 roku z jakimś innym rozwiązaniem . Jest tam moduł wykonawczy który wcale nie musi stabilizować obrotów z dokładnością do jednego obrotu na minutę. Silnik zasilany jest napięciem stałym o dość dużej wartości prądu. Zazwyczaj steruje się to przez tranzystory NPN darlingtona mocy. Moduł schowany jest obok dmuchawy tak by miał chłodzenie poprzez zaciągane zimne powietrze. Nie widzę tu raczej możliwości spalenia bezpiecznika. Uprzejmie proszę o rozwagę z wymianami bezpiecznika. Czasami nie warto i już tłumaczę dlaczego. Bezpieczniki produkowane przez czajników są niesamowicie odporne na przepalenie a czasami moduł potrafi się tak nadpalić że nie stanowi tak dużego obciążenia i nie trudno tu o pożar. Druga strona medalu jest taka że w aucie wszystko co jest odpowiedzialne jest odpowiednio zabezpieczone. I tak np. Silnik dmuchawy posiada bezpiecznik termiczny który po osiągnięciu 125 C roztapia się. A moduł jest wpięty szeregowo z silnikiem tak aby po przepaleniu co najwyżej rozpędzić silnik tak aby przepalił on bezpiecznik główny i tu zamyka się koło. Jak widać jest to reakcja łańcuchowa. Więc jeśli silnik będzie nadpalony to będzie stanowił obciążenie dla modułu i na odwrót. Ten system jest bardziej zawodny a co za tym idzie bezpieczniejszy ponieważ połączenie szeregowe o tym stanowi. Dobry warsztat sprawdzi wszystko. Jeszcze lepszy po prostu sprawdzi ile auto ma przejechane kilometrów i na intuicję podejmie decyzję o zmianie bezpiecznika. A ten najbardziej oryginalny warsztat zawatuje bezpiecznik i zrobi z regulacji płynnej na włącz wyłącz a jak się klient odezwie to wyjmie bezpiecznik i powie aby zapłacić za stracony czas i nerwy, ot taka filozofia.
  • #9
    DrBlack
    Level 1  
    Witam mam schematy do kilku wersji sharana klimatronika w zaleznoci od silnika ( ECU) i roku pojazdu byly to rózne instalacje jezeli ktos potrzebuje to prosze o podeslanie emailem danych na adres piotrpotoniec(malpa)btinternet.com (sorki za polskie znaki, ale pisze w pracy UK)
  • #10
    deryk k
    Level 10  
    Dziękuje wszystkim za pomoc ale znalazłem zakład który postawił trafną diagnozę.miałem spalone oporniki pierwszego biegu,jak się okazało to u mnie są trzy biegi wentylatora a nie dwa jak mi wcześniej powiedziano.wymieniłem oporniki i wszystko co chodzi o klimę działa.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Pojawił mi się mowy problem ze sprzęgłem.
    Ciężko chodzi,tak twierdzi Elektryk u którego robiłem klimę ,że tu jest hydraulika i powinno chodzić dużo lżej nie wiem czego się czepić by to poprawić.Wysprzęgla dobrze biegi też dobrze wchodzą ,ale nie wiem dlaczego jest takie twarde .Czy ktoś mi morze pomóc:cry:
  • #11
    SCICHOSZ
    Level 11  
    Cześć!

    Jak się zakończył problem se sprzęgłem - od tygodnia jestem szczęśliwym(?) posiadaczem sharana - i też sprzęgło wciska się ciężko - ponadto na zimnym silniku trudno wrzuca się drugi bieg - ja się rozgrzeje - jest trochę lepiej - daj znać - czy rzeczywiście jest tam hydraulika?

    S.C.
  • #12
    irek.konikiewicz
    Level 2  
    deryk k wrote:
    Mam od niedawna ten samochód i nie bardzo go znam ,ale się dowiedziałem że po włączeniu klimatyzacji powinny się włączyć wentylatory .tak twierdzi facet od klimy który uzupełniał czynnik.Sprawdzałem wentylatory,są dobre .Samochód z 1999r


    Proszę o pomoc.Lub jakiś schemat elektryczny.Dzięki z góry.

    Zrób test klimatyzacji pobierz załącznik.