Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dwukolorowe światełko do makiety

16 Wrz 2007 21:18 1398 7
  • Poziom 14  
    Witam!

Będę robił makietę mojej szkoły, na sali gimnastycznej są projektory metalo-halogenowe! Na makiecie wnętrze sali chciałbym oświetlić diodami o dwóch kolorach! Niebieski i biały!

Układ miałby działać następująco:

Po włączeniu zasilania włącza się dioda niebieska która bardzo powoli (około 30sek.) przechodzi w kolor biały!
    Po wyłączeniu zasilania i ponownym włączeniu cykl powtarzał by się na nowo.

Zależałoby mi aby układ miał prostą konstrukcję. Jestem początkującym elektronikiem.

Pozdrawiam
    Bartek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Ile razy ja przeglądałem tę stronę :D i zawsze było tam to samo! Mają takie coś w swojej ofercie?

Dodano po 6 [minuty]:

nie znalazłem...
  • Poziom 39  
    Witam
    Albo bujasz, albo marnie szukałeś. Ale nie tylko można kupić gotowy układ do złożenia. Można też posługując się schematem spróbować zbudować cos samemu. Przejrzyj ten artykuł, a na pewno znajdziesz takie rozwiązanie.
    http://www.edw.com.pl/pdf/k01/19_11.pdf
    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    Chodzi mi głównie że gdy dioda niebieska się wygasi i zostanie biała to biała ma świecić do czasu odłączenia zasilania! Nie ma być pętli że cykl się powtórzy!

------------------------------------
    Może inaczej! Jak zrobić powoli rozjaśniającą się diodę?

Mam już pewną koncepcję! Jak się uda podziele się z wami :D
    Budowa będzie bardzo prosta, ale wymaga czasu! Narazie priorytet to rozjaśniająca się dioda! (tak ok. 5 sek.)
  • Poziom 14  
    To ma ktoś na takie coś patent? bo nic nie moge wymyślić!

Pozdrawiam
    Bartek
  • Pomocny post
    Poziom 14