Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alarm samochodowy do motoru

17 Sep 2007 21:08 1833 6
  • Level 12  
    Witam, miałem tube alarmową (z całym układem) lecz układ uległ zniszczeniu więc poszłem na całośc i wymieniłem wszystkie częsci, odziwo działa, wyje mocno. Pozostało jedno- mechanizm do załączania alarmu,
    z tuby wychodzą dwa kable ( + i - ) i 4 inne, po podłączeniu jednego z tych 4-rech kablów z masą alarm się załącza i wyje tuba (jakieś 30s i gaśnie). Czujniki dałem praktycznie wszędzie wiec jaka kolwiek próba rozebrania obudowy, otwarcia kufra doprowadzi do wycia alarmu. Mam jeden problem, jeśli uda się w jakiś sposób rozbroic zabezpieczenie kierownicy i odpalic skuter to wtedy alarm nic nie zrobi:(, co mam zrobic że by w czasie pracy silnika alarm sie załączał? (jeden z tych czterech przewodów musi się co jakiś czas łączyc z masą).
  • Level 31  
    A nie lepiej zastosować prosty układ odcinający zapłon?
    Na wyjściu dać trymer, i ukryty wyłącznik(jeśli alarm się włączy nie odpalisz go... Jak wciśniesz ten przycisk nastąpi reset układu i jazda)
    Do takiego układu najlepiej wyprowadzić kable od piezzo (jeśli syrena to oddzielny moduł w jednej obudowie sterowany z 12v to możesz zmieścić wszystko w obudowie z przekaźnikiem :wink:.
  • Level 38  
    Najprostsze rozwiązanie to dodać inwerter na tranzystorze. Inwerter robisz tak, bierzesz tranzystor NPN jakiś z serii BC i dwa oporniki 10k i 3,3k. Kolektor tranzystora podłączasz pod jeden z 4 kabli, emiter do masy. Pomiędzy bazę a masę (emiter) dajesz opornik 3,3k, do bazy podłączasz jeden końcówkę opornika 10k a drugą łączysz z przewodem włączającym zapłon. W momencie gdy alarm bedzie uzbrojony załączenie zapłonu (+) ze stacyjki spowoduje że tranzystor zewrze do masy kabel wejściowy alarmu i alarm się uruchomi tak jak w przypadku innych czujników. Jedyne co musisz sprawdzić to prąd jaki płynie z wyjścia (jeden z 4 kabli) do masy. Zapewne nie bedzie on duży ale lepiej sprawdzić aby nie uszkodził tranzystora.
  • Level 31  
    Chyba nie o to chodziło...
    Autor prawdopodobnie chciał aby alarm cały czas wył po odpaleniu silnika tzn co ok 30 sec zwierał się kabel od centrali do masy.
    :arrow:Larry_new sprawdź jeszcze jak zachowuje się alarm przy stykaniu tego kabla z masą (pare razy na sec) bo może wystarczy zastosować tranzystor jak w poście wyżej, tylko zamiast do stacyjki podłączyć do cewki.
    A Może wala Ci się po warsztacie jakiś przerywacz kierunków elektroniczny?
  • Level 38  
    Larry_new wrote:
    po podłączeniu jednego z tych 4-rech kablów z masą alarm się załącza i wyje tuba (jakieś 30s i gaśnie).
    i dalej
    Larry_new wrote:
    jeśli uda się w jakiś sposób rozbroic zabezpieczenie kierownicy i odpalic skuter to wtedy alarm nic nie zrobi
    Dałem mu rozwiązanie aby już cokolwiek zrobił, włączy syrenę bodaj na 30s. Nie wiemy czy po 30s wycia syreny, zawyje ona ponownie w wypadku naruszenia tego jak i jakiegokolwiek innego czujnika.
    sk700 wrote:
    tylko zamiast do stacyjki podłączyć do cewki.
    A włączenie cewki zapłonowej to pewnie wyłącznikiem w garażu się włącza a nie stacyjką. Logiczne jest chyba że złodziej musi włączyć cewkę, to właśnie ten kabel idzie do stacyjki, na ten kabel trzeba podłączyć przewód do opornika i to w takim miejscu, w którym będzie trudnodostepny dla złodzieja. Ja dałbym jeszcze dodatkowy czujnik wstrząsów czy udarowy, ustawiony tak aby drgania silnika załączały alarm. Można też dać elektrozawór odcinający paliwo itp. zabezpieczenia. Można wymyślać przeróżne zabezpieczenia, ale najskuteczniejsze są takie które sami wymyślimy a nie te kupione w sklepie, złodzieje pojazdów to specjaliści w dziedzinie zabezpieczeń alarmowych, zwłaszcza tych powszechnie stosowanych. Omijają nie takie zabezpieczenia. Ale ich szanse maleją jeśli jest jakikolwiek alarm a maleja jeszcze bardziej jak alarm jest niekowencjonalny. Alarmy to jedna z moich specjalizacji.
  • Level 31  
    Albo sterować układem poprzez napięcie z lampy :wink:
    Poprzez cały rok trzeba jeździć na włączonych światłach...
    Ja nigdy ich nie wyłączam, a świecą się dopiero po odpaleniu silnika.
    Jaki złodziej wyłączył by światła?
    Wręcz przeciwnie włączył by je aby uciekać pojazdem "bardziej przepisowo".
    :arrow: Driver- źle mnie zrozumiałeś... Chodziło mi o to aby użyć napięcia z cewki po odfiltrowaniu i ustabilizowaniu do wysterowania tranzystora.
    Jednak było by to to samo jak z tą lampą, jednak tranzystor dać jeszcze przed włącznikiem świateł.
  • Level 12  
    sorki za oftopic, szkoła, wyjazd itp.

    No więc tak, styknięcie załącznika z masą resetuje układ, czyli 30s od ostatniego styknięcia,

    co do świateł, niedługo będe przerabiał instalacje tak, aby światła świeciły z akumulatora (np. na postoju bez załączonego silnika), jest mi to potrzebne bo często jeżdze w nocy i czasami musze napisac sms, oczywiście staje i pisze ale chce ze by silnik był zgaszony,

    ps. Nie chciał bym grzebac za bardzo w tej tej stacyjce, motor jest na elektronicznym zapłonie (musiał bym miec schemat bo jestem strachliwy).
pcbway logo