Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a4 99 ADR szarpie przy pełnym puszczeniu/dodaniu gazu

ziobrowka 12 Jun 2011 00:15 82353 52
e-mierniki
  • #31
    fronek22
    Level 15  
    wojtekryba wrote:
    Odpali w trybie awaryjnym.
    Pod warunkiem że się wałki nie poprzestawiały.


    chodzi o to, ze takki bład mi wywalał po podłączeniu kompa, ale po usunieciu błedów iprzeczyszczeniu styków już mi go nie wywala. A samochód zgasiłem normalnie i jeszcze tego samego dnia przeparkowałem go kawałeczek i zgasiłem i na następny dzień już mi nie odpalał:( Wcześniej gazownik montował sekwencje i mu wywaliło czujnik temp co skutkowało zalanie silnika płynem z chłodnicy i po tym wiatraki załączały mi się przy zimnym silniku, przejechałem ok. 200km i jak już pisałem nad ranem nie odpalił. Oto co komputer wykazał:

    Audi a4 99 ADR szarpie przy pełnym puszczeniu/dodaniu gazu

    Audi a4 99 ADR szarpie przy pełnym puszczeniu/dodaniu gazu

    a na samym końcu z podpiętą czy teżodłączoną kostką wiatraków

    Audi a4 99 ADR szarpie przy pełnym puszczeniu/dodaniu gazu
  • e-mierniki
  • #32
    SCRASH
    Level 12  
    Co prawda posiadam inny silnik w swojej A4 bo 1.6 ADP i mam 2 czujniki. Jeden to czujnik położenia wałka rozrządu tzw. Halla i z odpiętą wtyką auto odpala i nawet jeździ( w trybie awaryjnym ). Drugi to czujnik położenia wału korbowego i jak go odepnę to auto nie zapali a na zapalonym po odpięciu zgaśnie.

    Sprawdzić na kompie jaką temperaturę pokazuje i porównać z temp otoczenia. Można też odpiąć wtyczkę od czujnika temp. i spróbować odpalić. Będzie w trybie awaryjnym.
    Może pokręć trochę dłużej i zobacz czy nie wyskoczył nowy błąd.
  • #33
    gawlo235
    Level 19  
    Mam podobny problem z 1.6 ARM przepustnica stoi na 4,5 5 stopni na odczycie (throtle) . jaki macie login w 1.8 do adaptacji? Bo 12233 nie wchodzi.

    Dodano po 4 [minuty]:

    SCRASH Mam podobny problem z 1.6 ARM przepustnica stoi na 4,5 5 stopni na odczycie (throtle) . jaki macie login w 1.8 do adaptacji? Bo 12233 nie wchodzi.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Często dziurawa jest harmonijka na odmie i łapie lewe powietrze z tą różnicą ,żę nie słychać zasysanego powietsza bo jest przed przepustnicą , a za przepływomierzem . Z tyłu silnika i nie widać dobrze .
  • #34
    SCRASH
    Level 12  
    No to na dzień dobry wymiana harmonijki od dolotu. To bardzo istotna rzecz. Mało istotne byłoby gdybyś miał dziurę przed filtrem powietrza ale jeśli jest chociażby mała dziurka pomiędzy obudową filtra powietrza a przepustnicą to niestety nie będzie dobrze.
    Jeśli chodzi o login o którym piszesz to niestety nie mam pojęcia o czym piszesz.
    U siebie robię adaptację przepusnicy na Vagu 3.11 wchodząc w nastawy podstawowe (basic settings) i wybierając kanał 098. Przepustnica sama się adoptuje. Pisze ADP run a gdy się ustawi pisze ADP ok i po 30 sekundach wychodzę z nastaw podstawowych i jest wszystko OK. Natomiast jeśli u ciebie wyskoczy komunikat ADP error może to być wina przepustnicy lub zbyt mocno naciągniętej linki gazu. No chyba że nie posiadasz w swoim silniku tradycyjnej linki gazu i przepustnica jest sterowana elektronicznie.
    Jeśli harmonijka często ci się dziurawi może to oznaczać że masz zapchany filtr powietrza i silnik zasysa powietrze z oporem, wciągając przy tym harmonijkę.
  • e-mierniki
  • #35
    gawlo235
    Level 19  
    odmę to ja mam naprawioną . Login do adaptacji (11) np. w tdi 1.9 jest 12233 bez tego nie zmienisz np. obr. jałowych , dawki paliwa itp. O taki login mi chodzi tylko do ADR. Z tą adaptacją to coś mi nie szło bez loginu. Sprawdzę jeszcze raz tylko nagrzeję do 80. choć wątpię czy przy przepustnicy ma to znaczenie . na 098 i 001 nic mi nie wyświetlało adp ok czy adp run. Przepustnica u mnie jest na linkę z silniczkiem wolnych obr. w jednym. ecu to simos. a( błędy skasowane były). Jadę walczyć napiszę jak wrócę.

    Dodano po 5 [godziny] 58 [minuty]:

    I lipa na 001 mam cztery okienka z obrotami silnika , temp, km/h , i coś jeszcze, jak przełącze na nastawy podstawowe cztery okna na czerwono error. to samo na 098. Żadna adaptacja się nie aktywuje od 001 do 255 na podstawowych. Czy na READINES (15) ma się coś wyświetlić ? U mnie wyświetla komunikat , że pojazd nie zgodny z OBD II . Ze sterownikiem silnika , abs, klima, central, łączy bez problemu? Passat 99r. to obd II raczej.
  • #36
    Bilyboy
    Level 12  
    winowajcą jest czujnik położenia pedału sprzęgła,po wymianie szarpanie ustało, komfort jazdy znacznie sie poprawił :pub: temat do zamknięcia
  • #37
    kajtas1
    Level 10  
    witam, posiadam Golfa 1.8T 2002 ja również mam problem z szarpaniem, z tym że w moim przypadku szarpanie zaczyna się w okolicach 4tyś obr/min w górę :( ostatnio wymieniłem czujnik położenia wału korbowego na zamiennik EPSa a nie na orginalny BOSCH... czy to może ma wpływ na prace mojego silnika ?
    bardzo proszę o sugestie !
  • #38
    gawlo235
    Level 19  
    Nie niema ,czujnik wału za szarpanie raczej nie odpowiada, chyba że obrotomierz nie naturalnie się zachowuje.
  • #39
    kajtas1
    Level 10  
    może jakaś sugesia od czego zacząć poszukiwania :)
    dodam, że filtry są nowe (gazu jak i powietrza)
    czy powodem może być zabrudzona przepustnica ?
    dziś ją oglądałem po zdjęciu gumowej rury i zauważyłem delikatne zabrudzenie ...
    jutro bede miał VAGa i bede starał się coś zdiagnozować [moja pierwsza próba, gdyż sam jeszcze się za to nie zabierałem :) ]
    może powinienem wyczyścić przepustnice i adoptować ?
    auto pięknie się wkręca do 4tyś obr/min później się zaczyna dławić i szarpać :(
    silnik to 1.8T AUM, proszę o sugestie, za co powinienem wpierw się zabrać
    z góry dziękuje !!

    P.S. obrotomierz działa bez zarzutów, na wolnych obrotach silnik nie faluje...
    auto jest w gazie lecz reakcja jest taka sama na benzynie jak i na lpg :/
  • #40
    kajtas1
    Level 10  
    troszkę poczytałem i podejrzewam przepływomierz ... co sądzicie ??
  • #41
    werka445
    Level 1  
    mam audi a4 2007 avant 170 Km w przypadku uszkodzonej poduszki silnik przenosi drgania na karoserię, także zrywa podczas ruszania, znajomy wykrył, że to poduszka silnika, znajomy zna się dobrze na tych samochodach, warto sprawdzić, jeszcze jedna rada, mój typ audi posiada ogranicznik, który jest istotny przy zmianie silnika lub jego wyciągnięciu i ponownym zamontowaniu. Ma to wpływ na przyszłą pracę silnika i zrywanie poduszki.
  • #42
    pabb
    Level 1  
    Witam,(audi a4 1.8 ADR)

    U mnie pojawił się podobny problem, że głownie po postoju, ruszając autem przy zmianie biegów z 2 na 3 i 3 na 4 następuje szarpanie/telepanie silnikiem - sytuacja normuje się gdy: jest mniejsze obciążenie na silniki czyli jadę z górki lub gdy dłużej odpuszczam sprzęgło (bardzo powoli odpuszczając) lub po dłużej jeździe występuje to jakby rzadziej.

    Dodatkowo gdy włączam klimę następuje falowanie obrotów (700-1200).
    Dwumas i sprzęgło - stan dobry - ocena z sprzed miesiąca przy okazji zdjęcia skrzynki biegów. Wymienione świeczki, brak błędów, po 25 km znowu szarpie - boje się ze zacznie się temat wymiany części az do skutku bez trafnej diagnozy - na forum wyczytałem ze np może być to czujnik położenia pedału sprzęgła.Czy ktoś może zawęzić obszar poszukiwań usterki? (auto użytkowane na benzynie).:)
  • #43
    bidek123
    Level 2  
    Witam od kilku tygodni borykam się z tym samym problemem, a mianowicie mam samochód Audi A4 1.8 V5 benzyna + gaz, przy gwałtownym dodaniu gazu auto się dławi, na benzynie jest to ok sekunda a na gazie 2-3 sekundy do tego dochodzi "cięzkie palenie" samochod jak jest zimny to strasznie cięzko odpala , ale jak go juz odpale i po chwili zgasze i na nowo odpalam to łapie od na dotyk.

    Przepustnica wyczyszczona na glanc, wymieniłem odme i kilka rurek od podciśnienia, Vag pokazał błąd 16519 - wymieniłem sonde na oryginalną , i dalej to samo po sprawdzeniu na vagu zniknął problem z sondą a pojawił się nowy bład a mianowicie
    1120- ------- Camshaft Adjustment 1 Mechanical Malfunction

    I nie mam pojęcia o co chodzi :(

    Wiedzie moze coś na temat tego błędu i jaka moze być przyczyna tego szarpania ??
  • #44
    timon84
    Level 10  
    Mam podobny problem. Autko A4 98, 1,6 +lpg. Jak jest zimny to sam wchodzi na obroty, czasami jak stoję na światłach dodaje gazu i mi gaśnie. Problemu za odpalaniem nie mam, ale czuć szarpanie i ubytek mocy przy odpaleniu klimy. Przepustnicę czyściłem i wszystkie rurki jakie mogłem. Dziś jadę do kolejnego specjalisty, ciekawe co tym razem wymyśli i na jakie koszty mnie naciągnie...
  • #45
    bidek123
    Level 2  
    Kolego ja tez do dzisiaj borykam się z tym problemem , jak bedziesz coś wiecej wiedział to proszę napisz :)
  • #46
    gawlo235
    Level 19  
    W Pasku który naprawiałem wcale przepustnicy nie adoptowałem po czyszczeniu. Dodatkową usterką która się nie zawsze pokazywała na błędach był czujnik stukowy. Po wymianie praca silnika wróciła do normy .
  • #47
    timon84
    Level 10  
    Byłem u speca, podłączył komputer i stwerdził że czujnik temp. silnika jest walnięty. Sam musiałem go kupić co prawda nie duży koszt bo 53 zł ale jeszcze nie zdążyłem przetestować. W weekend się za to zabiorę i zobaczymy jak nie to spróbuję z tym czujnikiem spalania stukowego.
  • #48
    timon84
    Level 10  
    Ok. Sprawa wygląda tak: Wymieniony czujnik temp. cieczy i falowanie obrotów ustało. Jeżdzę od kilku dni i jest ok ;)
  • #49
    Marian5000PL
    Level 11  
    Witajcie. Posiadam Toledo 1L 2.0 2E 8v + LPG. Również mam problem z szarpaniem. Szarpie na zimnym i ciepłym, na Pb i LPG. Dolot szczelny, podciśnienia ok, przepływka czysta, ma poprawne wartości, nowe świece i przewody NGK, nowy aparat zapłonowy, nowy olej, filtr powietrza, oleju, filtry gazu, nowy czujnik temperatury powietrza przy kolektorze ssącym, czujnik temp. wody ma poprawne wartości, sonda lambda, cewka też, silnik nie bierze oleju ani płynu chłodzącego, linka gazu chodzi płynnie. Sprzęgło jak nowe, jakiś czas temu wymieniane. Poduszki silnika, skrzyni są ok. Jedyne co to nie posiadam tłumika drgań przepustnicy (między ślimakiem z linką gazu, a obudową przepustnicy). Czy to może być jego wina? Jeśli chodzi o czujnik TPS to rezystancja zmienia się liniowo, jednak mierzone było miernikiem cyfrowym, więc nie mogę być pewien

    Mam wrażenie, że to ma związek z tym: przy ledwo wciśniętym gazie obroty falują na wolnych, a jadąc samochód przyspiesza i zwalnia i tak w kółko
  • #50
    sartre1
    Level 10  
    Moim zdaniem warto by podmienić na sprawną przepustnicę i wykluczyć ten element. Wtedy można myśleć co zrobić dalej jeśli to nie poskutkuje. Przy wymianie przepustnicy warto dać pod nią nową uszczelkę. U mnie uszczelka była stara i brał lewe powietrze, co skutkowało szarpaniem. Zanim do tego doszedłem wymieniłem niemal cały osprzęt w silniku :D
  • #51
    Marian5000PL
    Level 11  
    sartre1 wrote:
    Moim zdaniem warto by podmienić na sprawną przepustnicę i wykluczyć ten element. Wtedy można myśleć co zrobić dalej jeśli to nie poskutkuje. Przy wymianie przepustnicy warto dać pod nią nową uszczelkę. U mnie uszczelka była stara i brał lewe powietrze, co skutkowało szarpaniem. Zanim do tego doszedłem wymieniłem niemal cały osprzęt w silniku :D


    Kupiłem przepustnicę, w poniedziałek ją odbiorę i zamienię

    Zauważyłem coś ciekawego i chyba to nie jest normalne: Na wolnych obrotach słychać stukanie wtryskiwaczy LPG, a w momencie dodania gazu przestają pracować na te pół sekundy. To samo na benzynie, tylko, że wtryski benzynowe pracują bardzo cicho
  • #52
    sartre1
    Level 10  
    [quote="Marian5000PL"]
    sartre1 wrote:


    Kupiłem przepustnicę, w poniedziałek ją odbiorę i zamienię

    Zauważyłem coś ciekawego i chyba to nie jest normalne: Na wolnych obrotach słychać stukanie wtryskiwaczy LPG, a w momencie dodania gazu przestają pracować na te pół sekundy. To samo na benzynie, tylko, że wtryski benzynowe pracują bardzo cicho


    Mam nadzieję, że nowa przepustnica rozwiąże sprawę. Z tymi wtryskiwaczami to ciekawe spostrzeżenie, przy najbliższej okazji posłucham jak moje pracują, ale biorąc sprawę zdroworozsądkowo to chyba powinny pracować w sposób ciągły. Chyba, że w jakiś sposób tps przepustnicy jakieś zwarcie generuje w pewnym swoim położeniu, ale trudno mi powiązać tutaj przyczynę ze skutkiem. Może ktoś inny jeszcze się wypowie w tej sprawie. Zobaczysz zresztą co po wymianie przepustnicy będzie się działo.
  • #53
    kkkucharrr
    Level 1  
    Witam
    Miałem podobny przypadek przy dodaniu gazu i odjeciu wystepowały szarpania oraz przy włączonej klimatyzacji spadek napiecia był duży.
    Jeździłem z tym od 2 lat juz sie przyzwyczaiłem do tego. wymieniałem swiece przewody i było to samo. Ostatnio padł mi alternator i straciłem ładowanie.
    Po wymianie alternatora szarpania znikneły. Teraz bardzo ładnie i płynnie sie jeździ. Może ta informacja też komus pomoże. Pozdrawiam