Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Thalia zasilanie przekaźnika pompki paliwowej

walek33 19 Sep 2007 16:16 5146 7
  • #1
    walek33
    Level 29  
    Poszukuję pomocy dotyczącej tematu postu. Dokładniej chodzi o sposób w jaki ten przekaźnik jest sterowany, gdzie jest zabezpieczenie i na ile można obciążyć to wyjście komputerka, żeby nie zrobić mu krzywdy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
  • #2
    tomas79
    Level 15  
    Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jeżeli chcesz odszukać wyprowadzenia cewki przekaźnika to najlepiej sprawdzić to omomierzem powinno być ok 150Ω albo spróbuj zdjąć obudowę przekaźnika i masz wszystko jasne.

    Pozdrawiam
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Do sterowania przekaźnika idzie pus po stacyjce a masa z ecu, o jakie zabezpieczenie ci wogle chodzi? i nie napisałeś nawet dokładnie co to za auto, domyślam się tylko że jakiś benzyniak.
  • #4
    walek33
    Level 29  
    Wyprowadzenia cewki mam ustalone. Jest to pięknie rozrysowane na przekaźniku. Cewka ma około 85Ω. Mierzyłem.
    Ociz, trafiłeś. Jest to Thalia 1.4 benzyna. Po części już odpowiedziałeś na moje pytanie. Rozumiem, że + jest na stałe, a załączanie odbywa się pomiędzy masą a przekaźnikiem. Pozostaje mi do ustalenia problem obciążenia komputera na tym wyjściu. Jeżeli chodzi o zabezpieczenie to myślałem o bezpieczniku. Jest takowy do pompki, ale domyślam się, że zabezpiecza samą pompkę a nie cewkę przekaźnika. Dla jasności dodam, że kombinuję przełącznik rozłączający pompkę w momencie przejścia na zasilanie gazem. Można to zrobić prościej wstawiając zwykły wyłącznik, ale przy mojej sklerozie albo zapomnę go włączyć albo wyłączyć, więc to rozwiązanie odpada. Musi się to odbywać automatycznie bez udziału użytkownika.
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    Jeśli chcesz odłączać tylko pompkę to wyłączenie przekaźnika odpada bo on zasila też wtryski i pare innych rzeczy, na lewym nadkolu masz wyłącznik wstrząsowy pompy więc chyba tam najlepiej by było rozłączyć jej zasilanie. Bezpiecznik jest przed przekaźnikiem więc jego też nie można rozłączyć.
  • #6
    walek33
    Level 29  
    Czy jesteś pewien, że ta czerwona grucha wstrząsowa rozłącza tylko pompkę paliwową i nic więcej? Jeżeli tak, to problem trochę maleje. Najgorszy mój problem, że nie mam schematu instalacji i nie mogę sobie tego sprawdzić.
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Wstrzasowka odlacza tylko pompe,napisz na pw.to wysle ci schemat
  • #8
    walek33
    Level 29  
    Myślę, że po tak długim terminie należałoby temat zamknąć.