Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Marea 1,8 benzyna problemy po wymianie rozrządu.

19 Wrz 2007 19:24 4382 4
  • Poziom 9  
    Szanowni koledzy, chciałbym przedstawic problem z którym sie ostatnio borykam , jak również wywołac temat do dyskusji. Otóż po wymianie rozrządu w Fiacie Marea 1,8 są problemy z wolnymi obrotami.
    Nie tyle obroty faluja ile silnik bardzo nierówno pracuje.
    Przeglądałem w tej sprawie forum jak również forum dot.fiata i okazuje się że jest to dośc powszechnie wystepujący problem z którym nie mogą sobie poradzic nawet w serwisach fiata z użyciem sprzętu diagnostycznego( który po prostu nic nie wykrywa).
    A jeszcze większe problemy mają uzytkownicy którym pękł pasek i trzeba było dodatkowo robic głowicę.
    Dodam ze pasek zakładany był bez żadnych przyrządów albowiem w modelu Marea 1,8 po 1999r pasek który jest kierunkowy i oznaczony w trzech miejscach, ustawia się na znakach ( dwa na kołach zębatych wałków rozrządu i trzeci znak na kole zębatym walu).Natępnie ustawienie rozrządu było sprawdzane przed odpaleniem poprzez ręczne kręcenie aż ponownie znaki się pokryły. Do tego dodatkowo była analizowana zgodnośc faz rozrządu wałków, oraz położenia znaku GMP na kole zamachowym i dwóch znaków tzw. punktów zapłonu ( jeden na kole pasowym wału a drugi na plastikowej osłonie rozrządu.
    Auto bardzo ładnie odpaliło aż do momentu zejścia na wolne obroty. Trzyma poziom 800-850 obrotów ale barzo nierówno pracuje. Dodam też że robiłem adaptację przepustnicy , ale nic to nie zmieniło.
    Silnik bardzo ładnie wkręca się na obroty podczas jazdy nic się nie dzieje , nie szarpie etc.
    Doczytałem się wielu rozwiązań ewentualnych przyczyn ale z tego wynika jedynie że trzeba by "pół " auta wymienic , a jaki były skutek tego nie wie nikt. Dlatego postanowiłem skorzystac z forum i posłuchac mądrzejszych od siebie, przed ewentualnym "szkodzeniem"
  • Poziom 30  
    wszytsko bardzo ładnie opisałeś to sie ceni :)

    Z tego co wiem, w tych silnikach żeby ustawić rozrząd potrzeba specjalnych blokad na krzywki, choć bez tych mozna sie obejść jeśli ktoś wie co robi. Sugeruje sprawdzić jeszcze raz rozrząd, ponieważ właśnie tak tu sie objawia źle ustawiony rozrząd. Poza tym, sprawdzić należy czy rozszczelnieniu nie uległa uszczelka pod kolektorem oraz wężyki podciśnieniowe.
  • Poziom 2  
    witam,kolega piętro wyżej dobrze podpowiada,że musisz ustawić rozrząd na blokadach,trzeba poluzować koła wałków (koła są tzw.jak ja to mówię pływające) i zamontować z tyłu blokady ale najpierw zdemontuj zaślepki.blokada wału też by się tam przydała,dobrze byłoby gdybyś mógł to ustawienie podejżeć u kogoś w autodacie z ustawieniami pasków,wtedy miałbyś wszystko jak na dłoni)co jeszcze możesz zrobić to wyczyścić dobrze przepustnicę i krokowy bo sam osobiście miałem kilka takich przypadków.pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    procedura wymiany rozrządu którą opisujecie jest do silnika 1.6 16V !
  • Poziom 14  
    do 1.8 16v też potrzebne są blokady wałka roz. to jest cały" fiat"