Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator łopatek turbiny w VW 1.9 TDI

19 Wrz 2007 21:57 4265 5
  • Poziom 9  
    Witam. Mam mały problem.
    Padł mi regulator jak w temacie. na szczęście znalazłem firme co regeneruje takie uzadzenia. niestety po regeneracji dostałem regulator z rozkrconym ciegnem. (Niestety przy regeneracji musieli to rozkręcić). ustawiłem to cięgno na oko i załozyłem do auta. na pierwszy rzut oka wszystko ok, ale mam wrazenie jakby autko było nieco słabsze.
    załączyłem vagscope i pojechałem na jazde aby się ciśnieniu doładowania przyglądnąć i napewno jest niższe niż powinno być. pozatym jak pociągnąłem na 3 biegu na pełnym gazie po pełnym zakresie obrotów to na wykresie wychodzi taka piła a kiedyś napewno była linia prosta.
    problem mam większy o tyle, że autko rok temu przeszlo chiptuning i dlatego nie moge się wzorować wartościami oczekiwanymi jakie wyswietla vagcom.
    teraz pytanie czy jest jakis sposób aby prawidłowo wyregulować długośc tego cięgna??
    czy ktoś ma jakiś patent no to??
    jak sobie z tym radzą serwisy z takim problemem??
  • Poziom 17  
    Witam
    Moim zdaniem to trzeba założyć manometr i sprawdzić jakie ciśnienie bije podczas jazdy. Ustawić tak jak w książce jest podane i tyle. Manometr można kupić na allegro lub w sklepie. Są np na zakres 1,6 bar i będzie wszystko jasne. Cena manometru nie przekracza 30zł.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Po co manometr, skoro mamy Blok 01, grupę 011 na VAG`u.

    Próba dynamiczna wygląda tak (film instruktazowy):
    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,5265.0.html

    Po zlogowaniu zapraszam tutaj:
    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/board,24.0.html

    Gdzie ocenimy wyniki pomiarów i pomożemy w diagnozie.

    PS: zakładajac ze przy regeneracji wyczyszczoneo kierownice spalin , cisnienie dopladowania powinno byc w miare liniowe, ale idealnych turbin nie ma ... nawet takich z VTG ...
  • Poziom 9  
    Chyba się nie zrozumieliśmy. Ja wiem jak dokonać pomiar. Po pierwsze nie mogę porównywać wartości ciśnienia oczekiwanego z aktualnym, bo w samochodzie jest zmieniony sterownik silnika. Z tego, co pamiętam to przed chiptuningiem wykres turbiny był w miarę płaski i ciśnienie było na poziomie 2000 mbar. Po tuningu było też płaskie, lecz znacznie wyższe niż oczekiwane przez vagcom. Nie daje głowy uciąć, ale chyba było pomiędzy 2350 - 2400 mbar.
    Teraz mam taką piłę. Przy obrotach 2000 dobija do 2350 mbar i potem spada wręcz liniowo do poziomu 2100 mbar przy obrotach 4000.

    I teraz mam pytanie o interpretacje tego pomiaru. Czy cięgno jest za długie czy cięgno jest za krótkie? Wydaje mi się, ze jest za długi i turbina za wcześnie jest przymykana. Nie jestem pewien i dlatego pytam na forum fachowców
  • Poziom 21  
    Witam
    Cięgno masz za długie.Ale aby je ustawić prawidłowo musisz eksperymentować bo reguły nie ma.Z doświadczenia wiem że jak skrócisz o jeden obrót to na początek wystarczy.Ustaw tak aby max moment był nie za nisko bo szkoda dwumasówki.
  • Poziom 26  
    Szkoda bardzo, bo jak się jakas firma juz podjęla sie regeneracji to powinni ustawic elegancko, tak jak było wcxzsniej. Jakies partacze ?
    pozdr.