Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito 112 CDI 1998r - pokopane zegary elektronika

DawiDD 20 Wrz 2007 21:47 13110 10
  • #1 20 Wrz 2007 21:47
    DawiDD
    Poziom 28  

    Witam
    Ojciec stal sie "szczęśliwym" nabywca auta Mercedes Vito 112 CDI z 2,2l Dieslem z 1998r. Auto w sumie jeździ, ale ma jakieś problemy z elektronika. Po pierwsze prędkościomierz zawyża prędkość o ... 100km :) jadę ze30 a pokazuje z 80, jadę 50 a pokazuje 200 :). Obrotomierz tez nie działa prawidłowo. Poza tym ABS nie działa, świeci sie cały czas kontrolna od ABS, ETS, EBV i kontrolka świec.
    Może ktoś cos zasugeruje, co może być przyczyna takiego zachowania zanim pojadę do elektryka i wymontuje mi silnik skrzynce i wszystko co będzie uważał za stosowne... :) ?
    Pozdrawiam

  • #2 20 Wrz 2007 21:52
    strzalaaa
    Poziom 17  

    Wynikiem takiego zachowania jest przeprowadzenie korekty stanu licznika przez amatora-elektronika Znajdź fachowca w swojej okolicy, który się zajmuje takimi rzeczami-naprawi Ci od ręki PZDR

  • #3 21 Wrz 2007 07:30
    DawiDD
    Poziom 28  

    Czyli co to dokladnie oznacza, ze ktos krecil licznikiem i auto ma nabite wiecej km niz pokazuje?

  • #4 21 Wrz 2007 08:44
    Albercik 321
    Poziom 25  

    Na początek sprawdz bezpieczniki ABS-u.Nie ominie cię chyba również demontaż tablicy wskaźników.To,że nie działa prawidłowo licznik,wskazuje,że ktoś grzebał przy tym zestawie.Z licznikiem to faktycznie może mieć rację kolega Strzalaaa - mogło być coś kombinowane z przestawieniem stanu kilometrów.Może się okazać,że ten ktoś przy montażu tego zestawu pozamieniał przewody.Posprawdzaj masy tego zestawu.Może się również okazać,że jest uszkodzony moduł ABS-u.Wszystko to jest wynikiem grzebaniny kogoś,kto się na tym nie znał.

  • #5 21 Wrz 2007 09:02
    DawiDD
    Poziom 28  

    Grzebane na pewno było, bo nawet akumulator leży luźno pod siedzeniem, i nie ma zasłonki żadnej na niego, poza tym pod kierownica wystają mi jakieś kable. Posprawdza co się da, a tak swoja droga to bezpiecznik ABS'u jest pod schowkiem, czy gdzieś indziej? Nie mam jeszcze książki do tego auta dlatego to pytanie

  • #6 04 Paź 2007 14:08
    L9637D
    Poziom 13  

    W pamięci modułu licznika jest zawarty przelicznik dla impulsów prędkości oraz cała konfiguracja licznika tz. z jakimi modułami ma się komunikować.
    Jeżeli potrzebujesz pomocy to posiadam sprzęt który programuje te zegary

  • #7 04 Paź 2007 14:17
    DominikD
    Poziom 23  

    Podczas rozbiórki uważaj na taśmę słynną już w tych licznikach .

  • #8 05 Paź 2007 04:34
    DawiDD
    Poziom 28  

    ojciec kupil drugie zegary, predkosciomierz chodzi i obrotomierz, lampki sie dalej swieca i wskaznik temp zle pokazuje temperature - ok 50 stopni

    Dodano po 1 [minuty]:

    kolego L9637D - w jakis sposob moglbys mi pomoc przy naprawie tych starych zegarow? masz jakis warsztat w krakowie?

  • #9 05 Paź 2007 08:13
    kamyczek
    Poziom 33  

    Prosze napisać jakiej firmy sa zegary i jaki mają symbol. Inaczej diagnoza może być mało precyzyjna

  • #10 05 Paź 2007 09:14
    L9637D
    Poziom 13  

    Mam komputer diagnostyczny który programuje parametry wyposażenia tych zegarów i pozwala na dopasowanie ich do pojazdu . Zajmuję się głównie komputerami w transporterach VITO i SPRINTER i chętnie pomogę .
    W razie potrzeby pisz tiger.krakow(malpa)plusnet.pl

  • #11 20 Gru 2009 16:59
    wainer1983
    Poziom 1  

    Witam nie chce zakładać nowego tematu ponieważ mam podobny problem. posiadam Vito 2000r. 2.2 cdi 112 głównym problemem jest brak grzania świec. mam wymienione wszystkie na nowe instalacje tez i przekaznik jest nowy i dalej kicha tj. kontrolka świec świeci cały czas w porze letniej gasną po około 1 sekundzie i od razu zapalają sie juz na stałe teraz jak sa mrozy nawet na chwile nie zgaśnie i odpalenie auta jest praktycznie niemożliwe. podobnie jak kolega z tego tematu mam pokopane zegary (obrotomierz zaniża, temperaturę pokazuje non stop około +45 i wiązka od licznika jedna i druga jest cala ponadcinana. proszę o pomoc co może być przyczyną braku grzania. szpece mówią ze albo główny komputer nawalił albo wystarczy wymiana zegarów. ps. nie startuje z rana webasto na zimnym tylko na nagrzanym silniku. jeszcze raz proszę o pomoc

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME