Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW transporter T4 1996 1,9 D-zwarcie aku a reg.napięcia

kangurek123 21 Wrz 2007 21:01 3495 7
  • #1 21 Wrz 2007 21:01
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    Mam prośbę o potwierdzenie mojej diagnozy. W aucie jak w temacie został wymieniony reg.napięcia w alternatorze. Po dwóch dniach auto wróciło z problemem z uruchomieniem oraz silnym grzaniem się alternatora ( wcześniej w naprawie był tylko sam alternator ) . Sprawdzony został akumulator i ma ona zwarcie w jednej celi . Regulator napięcia jest ponownie do wymiany bo jest uszkodzony. Klient nie zgadza się z twierdzeniem ,że przy zwarciu akumulatora natępuje obciążenie alternatora na max i stąd przegrzewanie oraz jednoczesne uszkodzenie reg. napięcia . Regulator postanowiłem wysłać do reklamacji , ale klient swoimi teoriami ( podobno elektronik ) już tak mnie zakręcił ,że zgłupiałem i nie wiem na 100% czy reg. mógł "polecieć" przez zwarty akumulator . Może to głupie pytanie ,ale gość powołuje się na kwestie ( o których ja też wiem ) zwarć w akumulatorach sucho ładowanych w fordach , które zwykle zwierały po 1,5 roku eksploatacji i mówi ,że wymieniał takie 3 aku i nigdy regulator napięcia się nie uszkodził . Czyżby jakiś zbieg okoliczności a może faktycznie wada reg.napięcia ?

    pozdrawiam

  • #2 21 Wrz 2007 21:39
    Tomasz008
    Poziom 19  

    regulator napięcia ma na celu wyregulowanie napięcia ładowania do wymaganego 14,4 V(w zależności od rodzaju)... przy zwarciu jednej celi spadła więc sprawność aku co wyklucza możliwość przeładowania ze strony alternatora... raczej poleciał regulator napięcia co podwyższyło napięcie na aku i przez to alternator zrobił się gorący... ładował do oporu
    czy napięcia ładowania sprawdzane było po usterce ??

  • #3 21 Wrz 2007 21:46
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    To co napisałeś się zgadza i jak czytałeś ja twierdzę to samo . Chodzi tylko o fakt czy przez zwarcie w aku poleciał regulator czy sam z siebie ?
    Ładowanie około 13,5 V

  • #4 21 Wrz 2007 22:15
    Tomasz008
    Poziom 19  

    jest kwestia teraz ... może też być w drugą stronę... napięcie spadnie o około 2 V ale wzrośnie zapotrzebowanie na prąd... alternator będzie starał się nadrobić napięcie wydatkiem prądowym...więc możliwe też ze strony aku

    może to ktoś sprostować ??

  • #5 21 Wrz 2007 22:45
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie wiem dlaczego twierdzicie że regulator jest uszkodzony skoro ładowanie jest na poziomie 13.5V skoro jest logiczne że na uszkodzonym akumulatorze alternator nie potrafi wybić napięcia dlatego się grzeje. I praktycznie nie ma możliwości uszkodzenia regulatora przez akumulator. Regulator będzie tylko puszczał maksymalny prąd co prędzej zaszkodzić może diodom lub stojanowi.P

  • #6 22 Wrz 2007 08:10
    kangurek123
    Poziom 18  

    Witam

    To ,żeby wszystko było jasne . Ładowanie na uszkodzonym akumulatorze 14,4 do 15,2 V .ładowanie na nowym w 100% naładowanym akumulatorze max 13,5 V pod obciążeniem spadało do 12,7 V. Założyłem nowy regulator i jest teraz ok . Na nowym akumulatorze ładowanie 14,00-do 14,3 V . Czyli jest po problemie . Chodzi tylko o sam fakt czy regulator napięcia poleciał sam z siebie czy przez zwarcie w akumulatorze ?

  • Pomocny post
    #7 22 Wrz 2007 08:50
    viper555
    spec od auto-elektro

    Akumulator nie może zniszczyć regulatora , bo regulator tylko puszcza prąd wirnika. Natomiast jeżeli to nie był oryginał tylko podróbka to chyba słabej jakości. Regulator praktycznie może zniszczyć tylko wirnik dlatego po każdym uszkodzeniu regulatora bez powodu należy sprawdzić prąd pobierany przez wirnik.P

  • #8 22 Wrz 2007 09:14
    kangurek123
    Poziom 18  

    No i ot mi chodziło . zamykam temat . dzięki

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME